RealMadridFIN::foorum
Vapaa keskustelu => Äänestysalue => Aiheen aloitti: Peruna - 11.04.2015, 16.43.12
-
Viimeisin Yle:n gallup:
Kok. 16,1 %
SDP: 16,2 %
PS: 14,6 %
Kesk.: 24,9 %
Vas.: 8,5 %
Vihr.: 8,9 %
RKP. 4,5 %
KD: 3,9 %
Muut: 2,4 %
Juha Sipilä on Suomen seuraava pääministeri, mutta muuten hallituksen tuleva kokoonpano on omissa silmissäni täysin auki. Sipilä on sikäli virkistävä uutuus, että hän on jo saanut siinä määrin aikaan siviilielämän puolella, ettei hänen Kataisen tapaan tarvitse keskittyä oman uransa edistämiseen Suomen kustannuksella. Sen sijaan se poppoo, jonka hän vetää mukanaan (Väyrynen, Kaikkonen ym.) ei oikein vakuuta. Pekka Rinne on upgrade verrattuna Urpilaiseen persoonana ja saattaisi pitää ay-liikkeen tyytyväisenä hallituksen tehdessä ratkaisuja, mutta vastahakoinen asenne julkisen talouden uudistamiseen(lue radikaaliin pienentämiseen) mietityttää. Perussuomalaiset ja oppositio on match made in heaven, enkä usko että puolue kestäisi kivistä tietä hallituksessa vaan hajoaisi sisältäpäin. Kokoomuksen johtohahmona on mies, johon suomalaisten on todella paljon vaikeampi samaistua kuin esimerkiksi Niinistöön aikoinaan, jonka lisäksi se puolueena johti toimintakelvototta hallitusta viimeiset neljä vuotta. Jämäpuolueista toivoisin RKP:n jäävän viimein rannalle, mutta eiköhän sieltä joku ministerin paikka taas löydy.
Äänestys on ollut vauhdissa jo useamman päivän(itsekin kävin täällä ulkomailla uurnalla), mutta miljoona ääntä on vielä jakamatta ja nuo äänet ratkaisevat sen millainen hallitus tässä maassa kesällä on.
-
Pelottaa jo tuo Kepun lestojen pääsy valtaan. Hyvänä esimerkkinä puolueesta on se, että yhä ajavat puolueena (puoluekokouksen päätös) keskikaljan siirtämistä takaisin Alkoon, vaikka poistivatkin sen vaaliohjelmasta, pienen haloon jälkeen.
Sieltä tulee taas kaikki entiset ja nykyiset talousrikolliset valtaan.. Sipiläkin on sotkeutunut jätevedenpudistuslaitteisiin, jotka eivät edes ole saaneet CE merkintää ja silti niitä saa myydä!!! Ja niillä tästä paskabisneksestä saamilla miljoonilla maksoi Keskustan velat, 6 milj€...
-
Pelottaa jo tuo Kepun lestojen pääsy valtaan. Hyvänä esimerkkinä puolueesta on se, että yhä ajavat puolueena (puoluekokouksen päätös) keskikaljan siirtämistä takaisin Alkoon, vaikka poistivatkin sen vaaliohjelmasta, pienen haloon jälkeen.
Sieltä tulee taas kaikki entiset ja nykyiset talousrikolliset valtaan.. Sipiläkin on sotkeutunut jätevedenpudistuslaitteisiin, jotka eivät edes ole saaneet CE merkintää ja silti niitä saa myydä!!! Ja niillä tästä paskabisneksestä saamilla miljoonilla maksoi Keskustan velat, 6 milj€...
Juu kyllä joka puolueessa on luotaantyöntäviä voimia. Koko Suomen kukkahattumies Pekka Puskakin löytyy Kepun listoilta ja varmaan on ollut yksi kapellimestari tässä keskiolutjutussa, mutta uskon ettei kyseinen laki etene minnekään. Näissä vaaleissa en ole kuitenkaan kiinnostunut muusta kuin siitä, että talousasiat saadaan kuntoon. Jos kassa ei ole kunnossa, niin on hyvin vaikea harjoittaa "pehmeitä arvoja".
-
Talouden kannalta Keskusta ja Persut pitää saada samaan hallitukseen. Pienyrittäjiä pitää tukea, ei suuryrityksiä (yhteisöverojen lasku). Pienyritykset ne työllistävät, eivätkä pörssiyhtiöt.
-
Talouden kannalta Keskusta ja Persut pitää saada samaan hallitukseen. Pienyrittäjiä pitää tukea, ei suuryrityksiä (yhteisöverojen lasku). Pienyritykset ne työllistävät, eivätkä pörssiyhtiöt.
:peukku_ylos:
Tärkein seikka on kuitenkin se, että PK-sektori on se joka suurimmalla todennäköisyydellä maksaa tulonsa(verot, osingot) Suomeen.
-
Viron veromalli voisi toimia myös Suomessa. Eli yritykset maksaisivat veroa vasta kun voittoja kotiutetaan. Täten investoinnit kasvaisivat ja Suomi saattaisi päästä lähelle täystyöllisyyttä. On kansantaloudellisesti tärkämpää, että ihmisillä ja yrityksillä on rahaa, millä maksaa, varsinkin kun valtio ja kunnat saavat AL-veroa oikeastaan kaikesta rahasta, mikä liikkuu.
-
Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.. Sen "suurimman ja kauneimman" kannattajat suurin osa persuja :tuoppi: :traktori:
-
Muistakaa arvon foorumiveljet käydä äänestämässä, jos vain pystytte. Turha valittaa jos ette äänestä! ;)
Kevennys (http://youtu.be/BgB_2RLFEJk)
#työnkautta #korjausliike
-
Muistakaa arvon foorumiveljet käydä äänestämässä, jos vain pystytte. Turha valittaa jos ette äänestä! ;)
Kevennys (http://youtu.be/BgB_2RLFEJk)
#työnkautta #korjausliike
Äänestäkää, vaikka sitä Kokoomusta, mutta mielellään muita.
-
Taidan käyttää tulevissa vaaleissa tätä foorumia(ja Alpoa) yhtenä ennustusapuna, niin eipähän tule Persujen keulimiset enää niin puun takaa :D
Mielenkiinnolla jäämme odottamaan tulevaa hallitusta.
-
Tätä päivää on, kun joutuu puolustelemaan, miksi kannattaa tai edustaa jotain puoluetta.
http://sebastiantynkkynen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/193762-avoin-kirje-krista-kososelle-ja-muillekin-kuplassa-elaville
-
Nyt tuli sitten se paras mahdollinen Hallitus! :peukku_ylos:
e. Siis näistä lähtökohdista.
-
Nyt tuli sitten se paras mahdollinen Hallitus! :peukku_ylos:
e. Siis näistä lähtökohdista.
Samaa mieltä. Positiivisesti yllättynyt siitä, ettei noita pikkupuolueita otettu mukaan sähläämään.