RealMadridFIN::foorum

Real Madrid => Otteluseurannat => Aiheen aloitti: TAMI - 28.10.2023, 15.33.04

Otsikko: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 28.10.2023, 15.33.04
Kauden ensimmäistä Clasicoa pukkaa.

Alla on keväältä makoisa 0-4 -voitto Camp Noulta. Tänään pelataan rempan takia Estadio Olímpicolla.

Mestaruuksia ei tänään jaella, mutta kliseisesti näillä on kuitenkin aina kolmea pistettä isompi merkitys. Molemmilla joukkueilla voi sanoa olleen tuloksellisesti loistava alkukausi. Ongelmiakin riittää molemmissa leireissä: Barca painii loukkaantumisten kanssa ja Real mm. Rodrygon kanssa.

(https://pbs.twimg.com/media/F9hrgHxWsAA0MxA?format=jpg&name=large)

Siellä ne brassit ovat edelleenkin aloituksessa. Jude onneksi toipui säikähdyksellä pienestä vammasta viime pelissä. Mendy tulee vaspaksi, olisin itse veikannut sinne Camaa.

Toiveissa Rodrygon hattu ja 1-3 -lukemat :).
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Nathorr - 28.10.2023, 15.47.06
Odotettu avaus tänään. Rodrygon hatulliselle jo ennakkoon peukkua :peukku_ylos:

Barcalta ei ole vielä tullut vahvistusta kokoonpanosta. Varmasti poissa pelistä on Pedri, Sergi Roberto sekä Frenkie de Jong.

Pitkäaikaispotilaiden lisäksi Ceballos on kokoonpanon ulkopuolella. Myöskään Arda ei ole käytettävissä, vaikka foorumillakin niin ennen maju-taukoa veikkailtiin. Ancelotti lupaili viikko sitten, että tarvitaan 10-15 päivää vielä jumppaa. Eli ehkä ensi viikonlopun liigapelissä Rayoa vastaan?
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Alpo - 28.10.2023, 16.05.55
Camavinga otetaan kentälle 60min kohdalla, joko rauhoittamaan peliä tai tuomaan lisää pelinopeutta. Nyt voi Kroos pelata aktiivisemmin, kun Cama tulee penkiltä.

Rodrygon tilalle tarvittaisiin joku maalintekoon kykenevä. Noh minkäs teet.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 28.10.2023, 17.23.47
Ja Barca ilmaiseksi johtoon alkuminuuteilla. Tämä on nähty ennenkin.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: tanu - 28.10.2023, 17.25.05
Olipahan puolustusta. Pari kimmoketta ja Alaba yrittää purkaa liukumalla uliksella.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Mágico Madrid - 28.10.2023, 17.34.29
Onnetonta on touhu tälläkin kertaa.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Mágico Madrid - 28.10.2023, 17.46.17
Vini Pariisiin ekalla lennolla. Ei pää tule ikinä kestämään.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: tanu - 28.10.2023, 17.49.16
Vini Pariisiin ekalla lennolla. Ei pää tule ikinä kestämään.

Ei nyt ehkä sentään, mutta voisi kyllä keskittyä pelaamiseen.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 28.10.2023, 17.49.30
Viniltä viedään tänään pallo kuin pikkulapselta.

Rodrygoa ei muuten vain näy missään.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Mágico Madrid - 28.10.2023, 17.50.59
Ei nyt ehkä sentään, mutta voisi kyllä keskittyä pelaamiseen.
Nyt on vuosi itketty pelistä toiseen. Pitäiskö vaihtaa levyä, vois toimia paremmin tuomareihin.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: RMadrid - 28.10.2023, 17.53.57
Nyt on vuosi itketty pelistä toiseen. Pitäiskö vaihtaa levyä, vois toimia paremmin tuomareihin.
Joo ihan liian helposti päästää ihon alle.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Mágico Madrid - 28.10.2023, 18.03.41
Rodrygoa ei muuten vain näy missään.
Vaikea näkyä kun 85% hyökkäyksistä vasemmalta ja toinen brassi menettää pallon 95% varmuudella.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 28.10.2023, 18.05.10
Vähän maheinonmaisia ajatuksia herää itsessäni näistä nuorukaisista.

Ikää on se noin 20, rahaa ja huomiota tulee aivan helvetisti ja on todella tiivis kaveriporukka joukkueessa.

Pysyykö tällä nipulla keskittyminen futiksessa ja sen vaatimassa kurinalaisessa elämässä? Vai onko kivempi nauttia elämästä, käydä porukalla syömässä, katsomassa korispeliä jne. ja hoitaa siinä sivussa ammattivelvoitteet?

Esim. BBC-kolmikko ei tainnut tehdä vapaa-ajalla yhtään mitään yhdessä. Täysin erilainen meininki tällä hetkellä.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Mágico Madrid - 28.10.2023, 18.09.56
Surkea esitys koko joukkueelta. Brasseja ei kiinnosta jollei pallo ole jalassa, muut sentään ainakin näennäisesti antaa painetta.

Barcalla ei mitään hätää. Maali oli mitä oli, mutta heillä täysin homma hallussa. Tätä rupusakki Barcaa pitäis moukaroida ihan kunnolla. Pepin Barcalle häviäminen oli jälkeenpäin ajateltuna jopa kunnia. Nykyään tappio on häpeällistä.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: maheinon - 28.10.2023, 18.21.01
Cmoren lähetys kuin joku Barcan fanikerho. Yksi muisteli Guardiola ja kertoi Guardiolan lähteneen Barcelonasta, koska ei jaksanut Jose Mourinhon kommentteja.... Tästä tuli mieleen, että Xavi ottanut tuosta ajasta selkeästi oppeja, kun kaikki on aina muiden syytä ja pelaajat filmaavat melkein kuin Guardiolan aikana.

Pelillisesti sama paska tuntuu jatkuvan kuin tiistaina. Aivan järjetöntä yksin pelaamista. Käsittämätöntä, etteivät Rodrygo ja Vini osaa pelata yhtäkään kuviota yhdessä.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 28.10.2023, 18.22.34
Viekää Rodrygo pois. Nyt!
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Chris - 28.10.2023, 18.36.52
Kammottava esitys kyllä tänään. Brassinuoret olisi voineet laittaa statementia pöytään, mutta hirvein esitys ehkäpä  koskaan.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 28.10.2023, 18.43.14
JUDEEEEEEEEEEEEW!!!!!!!!
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Chris - 28.10.2023, 18.44.21
Uskomaton poika. Ei muuta sanottavaa.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Mágico Madrid - 28.10.2023, 18.57.18
Enpä tiedä miten tosta Araujon tilanteesta ei tullu pilkkua.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 28.10.2023, 19.07.03
JUDEEEEEEEEEEE!!!
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: tanu - 28.10.2023, 19.07.56
Mikä "syöttö" Modricilta!  ;D Ja Jude! :sydan:
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Chris - 28.10.2023, 19.12.46
Uskomaton poika. Ei muuta sanottavaa.
Huhhuh.

Hieno nousu, vaikka peli tuntiin asti oli melkoisen heikkoa. Iso voitto ja mahtava nousu kyllä takaa-ajoasemasta vieraissa.

Jude on kyllä jo nyt maksanut jokaisen punnan takaisin :D
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Mágico Madrid - 28.10.2023, 19.15.40
Pelin loppu puoli oli jo siedettävää
Mitä oltaisiinkaan ilman Judea. Ai että mikä pelaajaa :)
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: maheinon - 28.10.2023, 19.16.42
Jäätävää miten peli kääntyi täysin, kun Kroos otettiin pois kentältä ja siirryttiin 4-3-3 tyyliin, missä Jude sai melko vapaan roolin.

Madridilla vietiin kaksi pilkkua joista kumpaakaan ei tarkistettu VAR:ltä.

On se Jude uskomaton. Ensimmäisen maalin jälkeen itkin ja toisen jälkeen huusin niin, että lapset itkivät.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 28.10.2023, 19.22.31
Case Jude on ilmiselvä. Ei vaadi enää edes kommentointia.

Mutta ehdottomasti on tehtävä nostot Modricista ja Camasta, jotka olivat todella hyviä vaihtopelaajia tänään.

Modric alkaa näyttää siltä, että se avauksen paikka on sittenkin ansaittu. Todennäköisesti sitten taas Luka pelaa vaisusti ja Toni tulee vaihdosta dominoimaan. :D
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: maheinon - 28.10.2023, 19.45.37
Mutta ehdottomasti on tehtävä nostot Modricista ja Camasta, jotka olivat todella hyviä vaihtopelaajia tänään.

Todella. Cama pelasi aivan jäätävällä itseluottamuksella, mikä oli puolustamisessa pari kertaa kostautua. Hankki pilkun joka jäi viheltämättä.

Modric näytti sitä vanhaa loistoa pelaamalla täysin ilman paniikkia pallon ulos Barcan prässistä ja samalla aukaisemalla tilan vastahyökkäykseen.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: RMadrid - 28.10.2023, 20.03.00
Hyvin ristiriitaiset tunnelmat täytyy sanoa. Kokonaisuutena täytyy sanoa että huono ottelu joukkueelta, koska ainakin omissa papereissa Madridilla on selkeä yliote mitä tulee materiaaliin, ja ilman kunnollista hyökkääjääkin ottelua tulisi dominoida mutta 1. puoliaika oltiin selkeästi altavastaajia.

Vinicius, itseäni turhauttaa ehkä eniten hänen panostus, koska hänen pitäisi olla se vastuunkantaja, se uusi Ramos, uusi CR ja uusi Benzema kuka tiukan paikan tullen ratkaisee ottelun. Mutta ei, teinimäisesti antaa vastustajien mennä ihon alle, itkee, väittelee Xavin kanssa ja ajatukset ihan muualla. Rodrygo pääsee ehkä hieman helpolla, koska omissa papereissa näen hänet yhä keskeneräisenä prospektina.

Jude - Kuinka mahtava nuori ja kypsä mies oletkaan, kuten Mágico Madrid kirjoitti, missä olisimmekaan ilman häntä. Samalla on hieman nolostunut tunne koska mitä se kertoo Real Madridista jos olemme 20 vuotiaan, debytoivan englantilaisen varassa ottelusta toiseen? Mitä Real pystyy opettamaan hänelle voittamisen kulttuurista jos se on hän kuka nousee ratkaisijan asemaan illasta toiseen. Missä ovat kokeneet kaverit, ketkä ovat nosteleet isokorvaisia väsymykseen asti?
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Alpo - 28.10.2023, 22.02.51
Jude on kyllä mieletön. Nyt saa verrata jo Ronaldoon.
Carvajal oli hyvä, kuten myös Mendy ennen loukkaantumistaan. Vaihdot hyvät, vaikka Caman olisin mieluummin nähnyt Kroosin paikalla. Brassit voisivat mennä Pariisiin hengailemaan keskenään.

Alan itsekin menettää uskon, että Vinistä olisi joukkuetta kantamaan. Oliko 2 ohitusta ja 1 laatusyöttö. Lucas olisi pystynyt parempaan.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 28.10.2023, 23.18.33
Lainaus
Rodrygo (3/10):

The hope was that the goal against Braga might spark the Brazilian into life. It didn't. A dreadful display.

Vinicius Junior (4/10):

The picture of frustration during the first half, with Vinicius once again struggling to get anything out of Araujo. Second half wasn't much better, truth be told, but he kept running at Barca right until the end.

Eipä voi muuta kuin yhtyä Goal.comin pelaaja-arvioihin. Kolmonen ja nelonenkin on avokätisesti annettu näiden esitysten perusteella.

Parannettavaa on molemmilla ja todella paljon. Toisella 2+1 ja toisella 1+1 tällä kaudella liigassa. Ei näin voi jatkua.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 29.10.2023, 19.49.14
Gündoganille iso hatunnosto ja peukku tästä avautumisesta:

https://x.com/optussport/status/1718478010842534055?s=46&t=cW6d-vaU8dcs0c7gIcEZAQ

Siellä on hävitty Clasico ja todennäköisesti menty pukkarissa puhelinta räpläämään kuin mitään ei olisi tapahtunut. :peukku_alas:
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: maheinon - 30.10.2023, 09.56.30
Gündoganille iso hatunnosto ja peukku tästä avautumisesta:

https://x.com/optussport/status/1718478010842534055?s=46&t=cW6d-vaU8dcs0c7gIcEZAQ

Siellä on hävitty Clasico ja todennäköisesti menty pukkarissa puhelinta räpläämään kuin mitään ei olisi tapahtunut. :peukku_alas:

Ei taida olla tätä päivää näyttää pettymyksen tunteita muille. Voi toki myös olla sitä, ettei nykyjengi ole ihan niin yhteen ja seuraan hitsautunut kuin ennen vanhaan. Veikkaan, että vähän molempia.

Sama luultavasti koskee myös Madridia. Pahimmat kiukkupussit Ronaldo ja Ramos ovat kopista poissa.
Otsikko: Vs: Jornada 11: El Clásico Barcelona - Real Madrid
Kirjoitti: Chris - 30.10.2023, 11.50.41
Muutama sana vihdoinkin pelistä, kun päässyt kotiin viikonlopun menoista.

Peli itsessään taas aika kaksijakoinen, Barca selvästi parempi 1.jaksolla, huomattavasti nälkäisempi ja sai voitettua kaksinkamppailuita. Caman ja Modricin sisääntulot muutti hommaa 2.jaksolla, Judelta komea tasoitus ja sen jälkeen Real oli loppuun asti selvästi edellä. Olisiko tasuri ollut "oikea tulos", mene ja tiedä, mutta ei tuo Xavin sanoin mikään oikeusmurha sentään ollut, että täysi potti matkasi pääkaupunkiin. On kyllä vastenmielinen valittaja niin presseissä kuin kentän laidallakin.

Samalla on hieman nolostunut tunne koska mitä se kertoo Real Madridista jos olemme 20 vuotiaan, debytoivan englantilaisen varassa ottelusta toiseen? Mitä Real pystyy opettamaan hänelle voittamisen kulttuurista jos se on hän kuka nousee ratkaisijan asemaan illasta toiseen. Missä ovat kokeneet kaverit, ketkä ovat nosteleet isokorvaisia väsymykseen asti?

Itselle se kertoo toisaalta myös paljon sitä, että nuori mies omaa sellaista voittamisen kulttuuria ja kykyä ratkoa pelejä jo tuossa iässä, ettei vastaavaa kykyä joka iikalta löydy. Piristäväähän tuo on, kun samaan hengenvetoon brassinuoret ja muut vetelee milloin milläkin tasolla. Ammatimaisuus ja voitontahto britistä paistaa läpi ja se on hieno asia se. Ilman häntä voittoja olisi paljon vähemmän ja muutoin aivan helvetin harmaata olisi tämä meno ollut tällä kaudella ilman Judea.

Ikää on se noin 20, rahaa ja huomiota tulee aivan helvetisti ja on todella tiivis kaveriporukka joukkueessa.

Pysyykö tällä nipulla keskittyminen futiksessa ja sen vaatimassa kurinalaisessa elämässä? Vai onko kivempi nauttia elämästä, käydä porukalla syömässä, katsomassa korispeliä jne. ja hoitaa siinä sivussa ammattivelvoitteet?

Erittäin hyvä ja validi pointti. Poikien keskittyminen on välillä aivan liikaa kentän ulkopuolella kaikessa viihteessä. Varmasti osansa on tällä uudella formalla, jossa kumpikaan ei ihan täyttä oikeutta saa vetää laidalla, mutta paljon parempaan pitää kyetä. Rodrygo etenkin on niin paska nyt, että ihan pahaa tekee nähdä kaveria joka päivä avauksessa.

Cama, Fede, Tchoua ja Jude sentän näyttävät jonkinlaista esimerkkiä. Nyt olisi brassien aika nousta myös esiin.


Iso voitto joka tapauksessa, hieman oli jo huoli miten näitä isoja vastaan pärjätään, kun Tico jo kerran kylvetti, Sevillaa ja Napoliakin vastaan oli tiukkaa, niin tästä tappio olisi kyllä aiheuttanut kysymysmerkkejä aimo annoksen lisää. Nyt 4p eroa Barcaan ja painetta Katalonian suuntaan.  :peukku_ylos: Paljon pitää vielä parantaa, mutta otetaan tämä vastaan!