Gagolla ei tosiaan ollut tänään paras peli,
Tänään, Olympiacosia vastaa ja viikko sitten Sevillaa vastaan. Tosiaan Valencia peli meni ihan hyvin. Onko tämä sitten sitä epätasaisuutta josta mm. Guti on tunnettu? Vai selitetäänkö tilanne vai sillä, että Schuster ei luota surkeasti pelaavaan pelaajaa?
No mutta eihän joka viikko voi pelata parasta peliään !
Mutta joo, Gago on ollut pettymys tähän asti. Tämä ei kuitenkaan ole sitä epätasaisuutta, mitä Gutilta nähtiin, koska ainakaan minun silmissäni Gago ei ole romahtanut tai ollut paska, kuten täällä on väitetty käyneen ja kuten Gutilla on menneinä vuosina käynyt. (Hieno homma muuten, että Guti on nyt löytämässä tasaisuutta. Hyvä valmentaja tää Schuster: Raul on liekeissä, Guti on kohtuutasainen, Robinho näyttää puhkeavan kukkaan jne...)
Mutta Gagosta: esitysten tosiaan toivoisi paranevan, minkä uskonkin tapahtuvan, jos vain saa luottoa. Kyseessä on nuori pelaaja, joka ei kuulu valmentajan ihannekokoonpanoon, joten ei ole suuri ihme, että kentälle päästessään Gago yliyrittää pahasti. Ja kun pelaa alempaa keskikenttää rakentavassa roolissa, niin yliyrittäminen näkyy hölmöinä virheinä ja helppoina harhasyöttöinä.
Mutta itse en tosiaankaan nähnyt Gagon peliä surkeana tai paskana. Pettymys, joo, mutta lupaavia esityksiä myöskin. Gago on kuitenkin ollut hyvin pelissä mukana ja hänellä on ollut erittäin hyviä ajatuksia ylöspäin - valitettavasti ne vain karahtivat vastustajalle tai omat pelaajat eivät niitä yhtä nopeasti tajunneet. Jokainen, joka on itse vähääkään pelannut, tietää miten pienestä nuo on kiinni. Kyse on siitä, että pääsee pelirytmiin mukaan ja löytää rentouden. Nyt pitää valmentajan tajuta antaa luottoa ja tukea (ei tarkoita välttämättä avauskokoonpanoon päästämistä), jotta Gago uskaltaisi lähteä rentona peliin ja jättää sen täpinän pukukoppiin.
Itse ainakin näen, että Gago on pelaaja, jolle kannattaisi antaa luottoa ja tukea. Todella pienestä se on tällä hetkellä kiinni, ja uskon, että kohta Gagokin löytää vireensä - aivan kuten Guti, Raul ja Robinhokin.