Nyt olisi todellakin jälleenrakennuksen aika. Niin suuri seura kuin Real Madrid ikinä onkin, kannattaa nyt tehdä täystuuletus. Se tulisi maksamaan menestyksen puuttumisen yhdellä, kahdella, ehkä kolmellakin kaudella. Mutta olisi se sen arvoista.
Kuten kaikki varmasti haluavat, seuran johtoporras aivan uusiksi. Työn pitäisi olla pitkäjänteistä, eikä tällaista mulle-kaikki-heti -hurlumheitä, mitä se nyt on viimeiset vuodet ollut. Sitä nyt en varmaksi sano, onko Perez oikea mies siihen. Itse olen sen verran uuden polven Real-faneja, etten osaa edelliskaudesta sen suuremmin johtopäätöksiä tehdä.
Valmentaja on yksi suurimmista kysymyksistä. Olisiko Juande Ramos sopiva mies työhön? Itse uskoisin näin. Ainakin hän olisi espanjalainen, jota arvostan suuresti. Hänelle vain se kolmivuotinen pahvi ja sen mukaiset tavoitteet. Pitää tehdä selväksi, että se ei haittaa mitään, vaikka joukkue jäisi jopa europaikkojen ulkopuolelle ensi kaudella.
Pelaajapuolella tuollainen "Zidanes y Pavones-politiikka" olisi paras ratkaisu. Joukkueen rungon voisivat tulevaisuudessa koostaa Casillas, Ramos, Parejo, Granero ym. Rohkeasti vaan ajamaan omia kasvatteja sisälle. Olisi todella mielenkiintoista nähdä, mihin nuoret pojat pystyisivät esim. ensi kauden UCL:ssa. Omilla kasvateilla ei tokikaan mestaruuksia yksin voiteta. Tarvitaan kunnon crack-statuksen hankintoja. Sellaisia olisivat mm. Cesc, Villa tai Silva. Pitää kuitenkin tehdä alusta asti selväksi, että tuollaista robbenmaista itsekkyyttä ei tulla missän nimessä hyväksymään. Joukkueen tulee olla nimenomaan Joukkue, kuten Barcelona nyt on.
Nämä Madridin sirkushuvit saisivat nyt olla tältä erää ohi. On vain kohdattava se tosiasia, että menestyksettömiä kausia olisi edessä. Se todellakin olisi sen arvoista. Sitten, kun Parejot ja kumppanit ovat uransa huipulla, dynastia olisi pysäyttämätön.