Kirjoittaja Aihe: The Super League  (Luettu 4467 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

RMadrid

Vs: The Super League
« Vastaus #40 : 05.03.2024, 12.35.12 »
Ei varsinaisesti liity asiaan, mutta kun UCL:stä ei sellaista yleistopikkia taida olla, niin heitetääs tänne.

UCL kehitti uuden formaatin siis ensi kaudesta alkaen, linkki uutiseen

Oliko näin, että kun UEFA ei mennyt Super liigan luo, niin UEFA halusi Super liigan itsensä luo. Jatkossa UCL on enempi sarjamuotoinen, joukkuemäärä nousee nykyisestä 32:sta 36:een, joten kovin suurta joukkuemäärän nousua ei tule, mutta pelimäärät nousevat, sillä "alkulohkossa" on edessä kahdeksan ottelua, nykyisen kuuden sijaan. Pudotuspeleihin myös pientä lisämaustetta, sillä tuon rankingin 1-8 saavat suoran lipun neljännesvälieriin, kun taas 9-24 joukkueet saavat pari lisämatsia kauteensa :)

En syty itse, mutta katsotaan miten tuo lähtee toimimaan. Lähtökohtaisesti olen aina skeptinen näihin isompiin muutoksiin mitä futikseen on tullut, mutta katsotaan, miten aika muovaa. Silti, nykyinen pelimäärä jo tietäen, vaikea tälle on tässä kohtaa aplodeja lähteä antamaan.
Itse annan varovaisen peukun tälle  :peukku_ylos: Olen kokenut UCL:n alkukauden aika tylsänä, varsinkin alkulohkot missä 1-2 isoa joukkuetta painelee lohkosta jatkoon tissejä läpytellen ja panosta alkaa olla vasta helmikuun jälkeen.

I drink wine and I know things

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #41 : 05.03.2024, 15.42.40 »
Itse annan varovaisen peukun tälle  :peukku_ylos: Olen kokenut UCL:n alkukauden aika tylsänä, varsinkin alkulohkot missä 1-2 isoa joukkuetta painelee lohkosta jatkoon tissejä läpytellen ja panosta alkaa olla vasta helmikuun jälkeen.

Sama tälle, sikäli mikäli tämä uusi härdelli asiaan tuo muutoksen.

Toistaiseksi olen enemmän Chrisin pessimistileirissä. Matseja on jo nyt aivan liikaa.

Chris

« Vastaus #42 : 05.03.2024, 16.10.02 »

Mahdollista ja komppaan, että kyllähän lohko luokkaa Bayern, Inter, Plzen ja Shahtar ei kiinnosta kuin lohkon kannattajia ja neutraaleja sen parin keskinäisen edestä. En silti ole varma tuoko uusi forma asiaan mitään muutosta, sillä Euroopan suurimmat saattaa voittaa ne ekat 5-6 peliä ja sen jällkeen jatkopaikka top8:ssa on selviö ja loput pelit menettää jo merkitystään. Toki siinä kovimman kärjen takana tulee olemaan varmasti loppuun asti pelattavaa, kun tapellaan top8 sijoista ja ylipäänsä jatkopaikoista.

Saa nähdä miten nuo neljä lisäpaikkaa jakautuvat maiden kesken. Jos sieltä jotain plzneitä ja malmöjä tulee lisää, niin eipä se oikein innosta. Mielummin paikat jakoon jollekin AS Romalle tmv. jotka aiheuttaa edes jotain innostusta.
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆

maheinon

« Vastaus #43 : 05.03.2024, 18.20.20 »
Malli on perustaltaan se ehkä kaikkein perinteisin. Ensin pelataan runkosarja, jossa panoksena on a) pudotuspeleihin pääsy ja b) hyvän sijoituksen kautta helppo vastustaja pudotuspeleihin.

Itse en niin pidä siitä, että 8 pääsee suoraan pidemmälle, koska pudotuspelit ovat aina järjestäen mielenkiintoisia vaikka joskus jotain Ajaxia on ylenkatsottu ja siihen lopulta kompastuttu, tai ehkä juuri siksi.

Eteenpäin tässä kuitenkin mennään ja toivottavasti uudistaminen jatkuu. Itse lisäisin suurten liigojen joukkuemääriä, koska sitä kautta saataisiin aidommin suurimmat mukaan suurimpaan kilpailuun.

Superliigan ehkä se kaikkein paras anti olisi pienten suurten huomioon ottaminen. Se tarjoaisi väylän suurten talousalueiden pienten liigojen joukkueille kasvun mahdollisuuden Euroopan kärkiseuroiksi. Pohjoismaat, Belgia, Hollanti, Alppimaat, Skotlanti, Portugal jne. ovat maita joiden seuroilla ei ole mahdollisuutta nousta kirkkaimpaan kärkeen ilman Superliigan tyylistä yhteistä sarjaa. Tämä ongelma on edelleen UEFA:n työpöydällä ratkaistavana ja toivottavasti siihen saadaan ratkaisu lähivuosina.
What do you think the next happen now.

RMadrid

« Vastaus #44 : 05.03.2024, 22.37.56 »
Malli on perustaltaan se ehkä kaikkein perinteisin. Ensin pelataan runkosarja, jossa panoksena on a) pudotuspeleihin pääsy ja b) hyvän sijoituksen kautta helppo vastustaja pudotuspeleihin.
tästä pidän ehkä juuri eniten, eli vaikka isot varmistaisikin sen pleijaripaikan ajoissa, on sijoituksella yhä merkitystä ja pelaamalla saadaan se seuraava vastustaja, eikä arvonnalla mistä aina jää vähän hampaan koloon kun ManCity painelee top4:n asti hyvällä arvalla.

I drink wine and I know things