Kausi on alkanut ja niin edespäin..
Ronaldo on ollut paska, ei siis mikään turha mies, mutta tasoonsa nähden surkea. Liian kovaa treenannut, sanon minä. Ja Ronaldo treenaa aina ihan hulluna, kuulemma. Pari viikkoa keveämpää fysiikkatreeniä niin ne jalat kyllä "pehmeävät" ja nähdään taas miten vähintään maailman toiseksi paras ihastuttaa, viikosta toiseen.
Minä ymmärrän täysin Özilin turhautumisen, kun mies otettiin vaihtoon. Jokainen meistä näki miten peli puuroutui Özilin vaihdon jälkeen. Strategisesti vähintään pelkurimainen vaihto koutsilta, kun pelataan kotona ja vastassa oli ehkä heikoin seura La Ligassa. Edes Mouri ei olisi tehnyt vastaavaa. Noh Ancelotti halusi pelata varman päälle, sallitaan tässä vaiheessa kautta.
Sitten tähän vaikeaan asiaan. Isco on huomattavasti luovempi ja hyökkäyssuuntaan monipuolisempi kuin Özil ja tämän vuoksi ottanut Özilin 10-paikan, kun näköjään Ancelotti suosii hyökkäävämpää 10-paikan pelaajaa (ja niin minäkin suosisin). Tämä voi muuttua isoissa peleissä, mutta mikäli tilanne jatkuu koko kauden ajan niin en ihmettelisi, jos Özil vaatisi siirtoa kauden päätteeksi. Tätä tuskin kukaan haluaa.
Ja sitten maalinvahti tilanteeseen.

Casillasin otteet Realissa ovat jostain syystä laskeneet viimeisten kausien aikana. Espanjan paidassa Iker on yhä loistanut ja tämä ihmetyttää suuresti allekirjoittanutta. Eikö motivaatio riitä vai onko pelit Espanjan väreissä olleet tason ylittämisiä?
Oma mielipide on se, että Casillasilla on heikkouksia, mitkä ovat tulleet esiin pelin kehittyessä. Jalalla pelatessa ja keskityspalloissa Casillas on korkeintaan keskinkertainen. Tietysti vastustajatkin ovat huomanneet tämän ja panostaneet enemmän keskityspalloihin, Realia vastaan pelatessa. Myöskin se uskomaton kimmoisuus on jostain syystä (ikä tai oikeastaan pelivuodet) kadonnut oikeastaan kokonaan. Ei Casillas ole vuosiin ottanut enää niitä Game savereitä, mitä ennen nähtiin aina kun tarvittiin. Ja se peruspelaaminenkin, kuten "pallojen liimaus" on tuntunut olevan liian vaikeaa tai vähintään epävarmaa. Niin ja olen tai siis olin suuri Casillas fani, nykyään pidän miestä enemmän ongelmana. Mikäli Iker saa pelaamisensa samalle tasolle, mitä se oli 4 vuotta sitten niin lopetan nämä puheet välittömästi, silloin meillä on taas maailman paras molari.
Ja tästä päästään Lopeziin. Lopez on mielestäni tällä hetkellä huomattavasti Ikeriä parempi maalinvahti. Kaikki Ikerin heikkoudet ovat Lopezin vahvuuksia ja se peruspelaaminenkin on huomattavasti parempaa, kuin mitä Casillasilta on nähty viime vuosina, Valkoisessa paidassa. Ja haastan tässä kumoamaan nämä kaksi viimeistä kappaletta, mutta videoita tai muuta faktaa mielipiteiden tueksi, kiitos.