Viimeisin Yle:n gallup:
Kok. 16,1 %
SDP: 16,2 %
PS: 14,6 %
Kesk.: 24,9 %
Vas.: 8,5 %
Vihr.: 8,9 %
RKP. 4,5 %
KD: 3,9 %
Muut: 2,4 %
Juha Sipilä on Suomen seuraava pääministeri, mutta muuten hallituksen tuleva kokoonpano on omissa silmissäni täysin auki. Sipilä on sikäli virkistävä uutuus, että hän on jo saanut siinä määrin aikaan siviilielämän puolella, ettei hänen Kataisen tapaan tarvitse keskittyä oman uransa edistämiseen Suomen kustannuksella. Sen sijaan se poppoo, jonka hän vetää mukanaan (Väyrynen, Kaikkonen ym.) ei oikein vakuuta. Pekka Rinne on upgrade verrattuna Urpilaiseen persoonana ja saattaisi pitää ay-liikkeen tyytyväisenä hallituksen tehdessä ratkaisuja, mutta vastahakoinen asenne julkisen talouden uudistamiseen(lue radikaaliin pienentämiseen) mietityttää. Perussuomalaiset ja oppositio on match made in heaven, enkä usko että puolue kestäisi kivistä tietä hallituksessa vaan hajoaisi sisältäpäin. Kokoomuksen johtohahmona on mies, johon suomalaisten on todella paljon vaikeampi samaistua kuin esimerkiksi Niinistöön aikoinaan, jonka lisäksi se puolueena johti toimintakelvototta hallitusta viimeiset neljä vuotta. Jämäpuolueista toivoisin RKP:n jäävän viimein rannalle, mutta eiköhän sieltä joku ministerin paikka taas löydy.
Äänestys on ollut vauhdissa jo useamman päivän(itsekin kävin täällä ulkomailla uurnalla), mutta miljoona ääntä on vielä jakamatta ja nuo äänet ratkaisevat sen millainen hallitus tässä maassa kesällä on.