Kirjoittaja Aihe: Musiikki  (Luettu 27421 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhana

• Ylläpitäjä
  • *
  • ¡Hala Madrid!
Re:Musiikki
« Vastaus #20 : 12.01.2003, 22.53.20 »
Hitsi.. mulla on Turkuun. Olin laiska, enkä ehtinyt saada hyviä paikkoja Hesaan...

Mitäs vikaa Turussa on?  :)
"Nosotros somos Real Madrid y no tememos miedo a nadie."

Tapsa

• I'm not living, I'm just killing time
« Vastaus #21 : 13.01.2003, 15.07.07 »
No comments  ;)
Either way you turn, I'll be there
Open up your skull, I'll be there
Climbing up the walls

tiia

• iHala Madrid!
« Vastaus #22 : 13.01.2003, 18.19.02 »
Hitsi.. mulla on Turkuun. Olin laiska, enkä ehtinyt saada hyviä paikkoja Hesaan...
noh,eikös se ole niin,että koska bändi on niin loistava ei paikalla ole niin väliä ;)

Juhana

• Ylläpitäjä
  • *
  • ¡Hala Madrid!
« Vastaus #23 : 13.01.2003, 20.47.51 »
Turkua mollataan taas, ikävää... Emmä sieltä ainakaan oo mitään vikaa löytäny ;)

Lisään muuten tuohon aikaisemmin julkistamaan viralliseen kuuntelemieni bändien listaan myös Seminaarinmäen Mieslaulajat. Löytyy kovia raitoja heiltä, suorittelen!
"Nosotros somos Real Madrid y no tememos miedo a nadie."

Kaiser Soze

• Mikä on olutta on mennyttä.
« Vastaus #24 : 15.01.2003, 15.13.17 »
Semmareiden biiseistä varsinkin "Paska maanantai" soi päässä turhankin usein aina duuniviikon alkajaisiksi...

Tapsa

« Vastaus #25 : 20.01.2003, 21.33.52 »
No ei Turussa mitään vikaa ole. Pari kaveriakin asuu siellä ja kaikkee..

"noh,eikös se ole niin,että koska bändi on niin loistava ei paikalla ole niin väliä "

No niin kai. Mulla on sellanen tunne, että siellä Hesassa on parempi tunnelma, kun on kerran eka keikka. Ja sitäpaitsi sä oot Hesassa.. sekin tekee Turusta tässä tapauksessa heikomman ;)

Climbing up the walls

Tapsa

« Vastaus #26 : 05.02.2003, 21.59.57 »
New Order (ja New Orderin edeljtäjä Joy Division) on tällä hetkellä todella kova sana. Bändin neronleimaus yhdistää kone-, pop- ja rockmusiikki 80-luvun alussa on antanut vaikutteita monelle nykybändille jopa Beatleseitä enemmän. Nimet kuten Readiohead, Primal Scream, Chemical Brothers muutama mainitakseni ovat ottaneet New Orderilta runsaasti vaikutteita. Loistavaa musaa.

Kantsii kokeilla, jos vähänkin on kokeilunhaluinen, eikä tiukka 80-luku soundi pelästytä. Esim. biisi 'Blue Monday' on enemmän kuin legenda. Muita kovia on esim. 'True Faith', 'Temptation' ja 'The Perfect Kiss' myös 2001 ilmestynyt 'Crystal' saattaisi jonkun päähän kolahtaa.

Että tälläistä tällä kertaa..  ;D
Climbing up the walls

Petri P

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #27 : 06.02.2003, 09.12.32 »
New Orderia on tullut jonkin verran kuunneltuakin. Tosiaankin monipuolinen repertuaari porukalla. Nuoremmalle väelle tuttu kappale lienee esimerkiksi "Confusion (bloodrave)", joka soi Blade -elokuvassa. Muutoin musiikissa on tosiaan hienoinen 80-lukulaisuuden leima, mutta hieman modernisoituna. Kaikki Tapsan mainitsemat biisit ovat kuuntelemisen arvoisia. Prima! Eli lyhyesti: toinen suositus  ;D

Itse olen viime aikoina keskittynyt kuuntelemaan Coldplayn albumeita Parachutes ja Rush of blood to the head. Aivan loistavia levyjä. Jos ei tunne bändin tuotantoa, niin tuommoista kaihomielistä rokkia tuo kaiketi on. Äänimaailmat on hyvin rakennettu ja molemmat albumit toimivat uskomattoman hyvin kokonaisuuksina. Jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin ehkä vanhempi levy, eli Parachutes on rahtusen parempi.

Tänään siis mukana Coldplaytä, mutta lisäksi laukun taskusta löytyy kuunneltavaksi tupla-cd Artcore 4, joka pitää sisällään drum&bass -soundia vuodelta -97. Vanhaa, mutta toimii  :)

Tapsa

« Vastaus #28 : 06.02.2003, 15.29.19 »
Coldplay toimii täydellisesti vaikkapa sellaisessa tilanteessa kun tulet joskus yöllä jostain kaupungilta kotiin ja ruumiin valtaa vaan sellainen rauhoittumisen tunne. Silloin Coldplay on parhaimmillaan. Rauhallista ja kaunista musaa, ja täytyyhän Chrish Martinin lauluäänelle antaa vielä muutama lisäpinna.

Parachutes on varmaan juuri se parempi lave tutustua bändiin. Esikoislevyn karheus on usein Coldplayn kaltaisten bändien parasta osa-aluetta. Rush of blood to the head saattaa vaikuttaa paikoin hieman "ylituotetulta" tuotteelta. Lisäksi debyytin saa jo varmaan aika monesta paikasta mid-praissina.. ja hei olihan se Yellow aika kova hitti "silloin joskus" ;D

Toisaalta, jos haluaa tutustua vieläkin parempaan, kauniiseen, koskettavaan ja melodiseen rauhalliseen pop-rokkiin kantsii kaivella sellainen bändi kuin Belle and Sebastian esille. Tutustumiseen voisi käyttää montaakin biisiehdotusta. Rauhallisimmasta ja kaunneimmasta päästä voisi ehdottaa vaikka biisiä 'Beautiful'. Siis jos haluaa jollain musiikinimutus -vehkeellä hakea.
Climbing up the walls

Tomí

• Kalju nykyäs!
« Vastaus #29 : 06.02.2003, 22.34.50 »
Ite olen viime päivinä kuunnellut S.O.A.D. uusinta Steal This Album. Ei ole vielä niin iso kevätväsymys, että pitäis höllätä musiikin suhteen. Ehkä tuossa parin viikon päästä, kun ensimmäinen koulukuntohuippu on mennyt ohi.  ;)

Riksa90

• Minä rakastan YaBB SE Forumia!
« Vastaus #30 : 07.02.2003, 17.48.23 »
mun lempi bändit menee vähän raskaamman puolelle kuten  ;D   Rammstein,nigthwish,children of bodom mutta    ::)      myös muuta kuten räppiä ja muuta tulee kuunneltua 8)

Tapsa

« Vastaus #31 : 10.02.2003, 15.02.53 »
Steal This Album ei mun mielestä yllä ihan niin hyvälle tasolle kuin aikaisemmat S.O.A.D. -levyt. Sehän on vissiin koottu vissiin vanhoista "jämistä", mikä varmaan selittää osittaisen rosoisuuden. En kyllä mikään asiantuntijakaan ole. Vähän silloin tällöin vain kuunnellut. Toi raskaampi osasto on usein aika vähällä osalla meikäläisen tajunnassa.
Climbing up the walls

Tomí

• Kalju nykyäs!
« Vastaus #32 : 13.02.2003, 11.17.47 »
Itelläni tuli Steal This Albumin ekan kuuntelukerran jälkeen sellanen olo, että siihen on kasattu huonot biisit. Onhan kyseessä yhtyeen kolmas levy. Jotenkin tuli sellanen olo, että taikauskoako(?). Että kolmas levy ei kuitenkaan menesty, joten tehdään siitä ihan paska. Mutta nyt sitä oon kuunnellu jo yli kaks viikkoa korvalapuilla aina ku on johonkin menossa. Siinä on yksittäisiä biisejä, joita ei välillä tunnu yhdistävän mikään. Mutta ehkä se on juuri se punainen lanka tällä levyllä. Itse ainakin tykkään. Tosin en aina kuuntele pelkkää musiikkia, sanoma on mulle yli puolet biisistä.
Noin ... vähän paranneltuna tuo kelpais jonkun musalehden levyarvosteluksi. ;D

Tapsa

« Vastaus #33 : 13.02.2003, 13.33.59 »
joo, jotain tohon tyyliin. harvoin tosiaan sekavahko albumi pystyy päihittämään keskinkertaisillakaan biiseillä kyhättyä, mutta erittäin yhtenäistä albumia. Hyvänä esimerkkinä Radioheadi kaksi viimeisintä albumia Kid A ja Amnesiac. Jälkimmäisellä on muutama selvästi Kid A:n tasoa korkeampia "koukkuja", mutta ei levynä pärjää yhtään Kid A:n maagiselle yhtenäisyydelle.

Sanoma on tärkeää. Tai ainakin on tärkeää se, ettei lyriikat ja yleinen asenne levyllä ole aivan mitään "we're gonna get high", "sk8ter boi" tai "love, love, love.." tyylistä keskinkertaisuuden ruumillistumaa.
Climbing up the walls

Petri P

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #34 : 14.02.2003, 10.32.44 »
Sanoma on tärkeää. Tai ainakin on tärkeää se, ettei lyriikat ja yleinen asenne levyllä ole aivan mitään "we're gonna get high", "sk8ter boi" tai "love, love, love.." tyylistä keskinkertaisuuden ruumillistumaa.

Joo. Sanomaa kansalle. Itse olen tässä jonkin aikaa kuunnellut sanomaltaan hieman sekavampaa levyä, eli Nirvanan kokoelma-albumia ::)

Kaiser Soze

« Vastaus #35 : 14.02.2003, 11.33.06 »
Ääh, enpä nyt tiedä onko sanoma biiseissä kuitenkaan niiiin tärkeää. Jotain tietystikin pitää olla. Mun mielestä musiikissa kaiken a ja o on fiilis, kaikki hyvät kiksit mitä erilaisimmista biiseistä irtoaa. Ihan sama onko se ihmissyöjä-heviä, klassista tai jotain siitä väliltä. Kunhan jonkinnäköset vibat irtoaa. Antaa Bonon saarnata ;)

Royce

• Vieras
« Vastaus #36 : 14.02.2003, 11.55.15 »
OHHHOHHHOHHH  ;D ;D

Käy tsekkaamassa suomiräppiä:
http://www.mesta.net/mestamp3/kategoriat/?kategoria=Rap_Hiphop

On TODELLISTA PASKAA, kaikki  ;D
En ennen ollu huomannukkaan tollasta mestaa...

Jos noissa on suomihiphopshitin tulevaisuus on se syvemmältä kuin nykyinen paska...  ;D
vaikka osa onkin ihan feikkejä
« Viimeksi muokattu: 14.02.2003, 11.55.37 kirjoittanut Royce »

Tapsa

« Vastaus #37 : 14.02.2003, 13.14.40 »
Mulla on kanssa toi Nirvanan kokoelma ja musta se on ainakin yllättävän onnistunut. Hieno veto laittaa sinne loppuun ne kolme biisiä MTV unpluggedista New Yorkista. 'The Man Who Sold the World' on yksinkertaisesti helvetin kaunis. Siinä on keikka, joka kannattaa tsekata.
Climbing up the walls

Petri P

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #38 : 14.02.2003, 14.42.09 »
Mulla on kanssa toi Nirvanan kokoelma ja musta se on ainakin yllättävän onnistunut. Hieno veto laittaa sinne loppuun ne kolme biisiä MTV unpluggedista New Yorkista. 'The Man Who Sold the World' on yksinkertaisesti helvetin kaunis. Siinä on keikka, joka kannattaa tsekata.

Oma suosikkini on noista Unpluggedin viisuista edelleen "All Apologies". Kokoelma on kyllä hyvä. Tulee kuunneltua uudelleen ja uudelleen... ja uudelleen.

Kaiser Soze

« Vastaus #39 : 14.02.2003, 19.51.57 »
OHHHOHHHOHHH  ;D ;D

Käy tsekkaamassa suomiräppiä:
http://www.mesta.net/mestamp3/kategoriat/?kategoria=Rap_Hiphop

On TODELLISTA PASKAA, kaikki  ;D
En ennen ollu huomannukkaan tollasta mestaa...

Jos noissa on suomihiphopshitin tulevaisuus on se syvemmältä kuin nykyinen paska...  ;D
vaikka osa onkin ihan feikkejä

Noi biisit tuolla on kuitenkin jo ihan liikaa tähän perjantaihin... Jos lähetään tälle linjalle niin ei muuta kun suunnatkaahan tänne: http://www.sunpoint.net/~tumu89  ja kuunnelkaa ämpeekolmosista Fighting Against X-mas. Aika angstinen kaveri ;D