Äänestys

Kumman pitäisi olla ykkösmaalivahti?

Courtois
4 (25%)
Areola
12 (75%)

Äänestäjiä yhteensä: 16

Äänestys päättynyt: 13.10.2019, 18.50.58

Kirjoittaja Aihe: Courtois vai Areola  (Luettu 2295 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Siete

• Teemu Pukki baby
Courtois vai Areola
« : 02.10.2019, 18.50.58 »
Maalivahtien keskinäisen marssijärjestyksen piti selkiytyä Keylorin lähdön myötä tai niin ainakin Zidane toivoi. Nyt tilanne on kuitenkin kaikkea muuta kuin selvä ainakin kaksikon pelillisiä suorituksia tarkastellessa. Kumpaa sinä peluuttaisit vakituisena ykkösmaalivahtina eli toisin sanoen kumpi ansaitsee mielestäsi leijonanosan kaikista peliminuuteista?
★ 1956 ★ 1957 ★ 1958 ★ 1959 ★ 1960 ★ 1966 ★ 1998 ★ 2000 ★ 2002 ★ 2014 ★ 2016 ★ 2017 ★ 2018 ★

Redondo

• Vieras
Vs: Courtois vai Areola
« Vastaus #1 : 02.10.2019, 20.12.18 »
Areolalla on yksi(1) torjunta tällä hetkellä Real Madridin riveissä. Koska Courtois ei ole mitään erityistä esittänyt, niin ehdottomasti Areaolalle pitää antaa mahdollisuuksia, mutta ei nyt yhden torjunnan perusteella kuulu mitään kausikorttia avaukseen antaa.

En siis äänestänyt kumpaakaan.

Redondo

• Vieras
« Vastaus #2 : 02.10.2019, 20.26.29 »
Lisätäänpä vielä suosikkitilastoni:
Thibault Courtoisin tällä kaudella pelaamissa La Liga -otteluissa vastustajan xG: 7,9
Thibault Courtoisin tällä kaudella päästämät maalit La Liga -otteluissa: 6

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #3 : 02.10.2019, 21.05.17 »
Jo yli vuoden ajan avauskokoonpanon kausikortista nauttineen Courtois’n olisi kuvitellut tässä ajassa sopeutuneen Realiin. Sen sijaan mies näyttää edelleen irralliselta palalta joukkuetta ja harva yksittäinen suoritus vakuuttaa millään lailla. Realilla heikkoja iltoja on tänä aikana ollut tavallista enemmän, mutta selvästi useammin huippumaalivahdin pitäisi pystyä pitämään joukkuettaan game-savereilla pystyssä, kuin mihin mies on tähän mennessä pystynyt. Vaikeita matseja tulee kauden mittaan joka joukkueelle, ja muun muassa Ter Stegen, Oblak ja Navas ovat viime vuosina näyttäneet, miten niistä selvitään.

Areolan ei tarvinnut kauaa olla maalinsuulla, että oma fiilis katsojana muuttui maalivahdin suhteen huomattavasti levollisemmaksi. Tuli nopeasti sellainen olo, että nyt ei jää enää ainakaan maalivahdista kiinni.

Mitä maalivahteihin tulee, henkilökohtaisesti arvotan tuon tunteen sata kertaa korkeammalle kuin mitkään tilastot. Sekä Kurtun puolesta että vastaan on kyllä mahdollista lyödä sopivat statsit pöytään, siksi luotan mieluummin silmiini.

Areola ansaitsee mahdollisuuden ykkösenä.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2019, 21.07.13 kirjoittanut TAMI »

tanu

« Vastaus #4 : 03.10.2019, 16.13.56 »
Areola ansaitsee mahdollisuuden ykkösenä.

Ei kai tässä tätä kysytty? Vaan se, että kumman pitäisi olla nyt ykkösmaalivahti?
Yhdyn täysin Redondon mielipiteeseen, että nykyisellä otannalla Areolan nostaminen ykkösmaalivahdiksi olisi melkoista hötköilyä.
Ymmärrän, että Navasin ulostaminen on aiheuttanut pahaa mieltä useammalle, mutta Courtoisin "virheiden" korostaminen verrattuna onnistuneisiin suorituksiin on mielestäni ollut täällä foorumilla melko räikeää ja subjektiivista.

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #5 : 03.10.2019, 16.40.47 »
Ei kai tässä tätä kysytty? Vaan se, että kumman pitäisi olla nyt ykkösmaalivahti?

Nimenomaan sen ykkösmaalivahdin tontin ei pitäisi olla niin kiveen hakattu ja muuttumaton asia, kuten se Kurtun kanssa on ollut peliesityksistä riippumatta. Jos ei lähde Areolan kanssa kulkemaan tai ensifiilikset miehen luotettavuudesta osoittautuvat vääriksi vastuun kasvaessa, voidaan Thibaut kaivaa takaisin maalille.

En minä näe mitä väärää tuossa on, että annetaan Areolalle nyt se mahdollisuus ja samalla vastaus topicin kysymykseen tällä hetkellä on, että Areola.

tanu

« Vastaus #6 : 03.10.2019, 17.43.06 »
Nimenomaan sen ykkösmaalivahdin tontin ei pitäisi olla niin kiveen hakattu ja muuttumaton asia, kuten se Kurtun kanssa on ollut peliesityksistä riippumatta. Jos ei lähde Areolan kanssa kulkemaan tai ensifiilikset miehen luotettavuudesta osoittautuvat vääriksi vastuun kasvaessa, voidaan Thibaut kaivaa takaisin maalille.

En minä näe mitä väärää tuossa on, että annetaan Areolalle nyt se mahdollisuus ja samalla vastaus topicin kysymykseen tällä hetkellä on, että Areola.

Joo, ei pitäisi olla. Mutta mun mielestä maalivahdin peluutuksessa pitää olla myös tietty maltti, ettei olla heti yhden tai kahden virheen jälkeen vaihtamassa ykkösmaalivahtina. Turhaan ehkä saivartelen, mutta mun mielestä ykkösmaalivahti ja pelaava maalivahti on eri asia.

Ehdottomasti Areolalle lisää minsoja jatkossa viime otteiden perusteella, mutta en mä nyt silti vielä olisi dumppaamassa Courtoisia ulos Realista, kuten jotkut innokkaimmat jo huudelleet.

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #7 : 05.10.2019, 13.20.24 »
Joo, ei pitäisi olla. Mutta mun mielestä maalivahdin peluutuksessa pitää olla myös tietty maltti, ettei olla heti yhden tai kahden virheen jälkeen vaihtamassa ykkösmaalivahtina. Turhaan ehkä saivartelen, mutta mun mielestä ykkösmaalivahti ja pelaava maalivahti on eri asia.

Ihan totta tuo. Ei sitä Areolaakaan kannata bussin alle heittää, jos isossa kuvassa pelaa hyvin, mutta sattuu joku moka.

Courtois on antanut näyttöjä yli vuoden ajan ja minun mielestä ne ovat alle vaaditun tason.