Barcelonalla ja Realilla on tänään peiliin katsomisen paikka. Atleticon mestaruuskauden kaksi tehokkainta pelaajaa Luis Suarez (21 maalia, 3 syöttöä) ja Marcos Llorente (12 maalia, 11 syöttöä) päästettiin suoran kilpailijan riveihin ja tässä on tulos. Barcelona lahjoitti Suarezin lähestulkoon ilmaiseksi ja vaikka Real sai sentään kelpo summan korvauksena, niin jälkikäteen on helppo todeta Atleticon olleen kyseisen kaupan voittava osapuoli.