Hola!
El Madridista on takaisin Suomessa ja reissu oli todella onnistunut. Vaikka jalkapallon piti olla pääasia, itse opin tällä (kolmannella) reissulla eniten espanjalaisesta ja Madridilaisesta kulttuurista. Olin nimittäin viime talven aikana tutustunut Madrileñoon ja tarkoitukseni oli viettää pitkä viikonloppu hänen kanssaan. Hän hankki minulle liput ja tällä kertaa halusin itse paremmat liput, kun mitä olin aikaisemmilla kerroilla hankkinut. Tällä kertaa olin myös valmis satsaamaan paljon enemmän lipun hintaan. Tämän kertainen paikkani oli Lateral Oeste, portti: 4, sektori 402, rivi 12 ja paikka 13. Hintana oli 100 €. Onhan se paljon rahaa joo, mutta paikat olivat niin hyvät, että se oli todellakin sen arvoista.
Sää Madridissa oli kuin viime kesä Suomessa, eli sitä +30 C kokoajan ja yöllä oli kanssa todella lämmintä. Itse hankin lennot ebookersin välityksellä, mutta Lufthansalla lentoni pääasiassa tein. Ja se toimii, suosittelen kaikille, jotka haluavat Madridiin mennä. Hinnaksi lennoille tuli noin 200 €.
Peli oli siis LA ja sitähän oli odotetta kauan, niin omassa päässäni kuin Madridissakin. Osasuna ei ollut tullut Madridiin pelaamaan vaan kuluttamaan aikaa ja toivomaan, että Real Madrid ei saa maalia aikaiseksi. Ja heidän toiveensa melkein toteutui, sillä Madridin hyökkääjät olivat aneemisella ja tehottomalla pelipäällä pl. Özil. Higuain muun muassa sössi 3 varmaa maalipaikkaa. Ensimmäisen puoliajan jälkkeen tilanne oli siis 0-0 ja valkopaidat saivat mennä pukukoppiin vihellysten saattelemana. Kotiyleisö ei ollut tyytyväinen heidän esityksiinsä. En ollut minäkään.
Toisella nelivitosella sama jatkui. Hyökkääjät eivät saaneet onnistumisia, mutta Carvalho sai ja Bernabeu sai aihetta juhlaan. Tämä muutti pelin luonteen, koska nyt Osasunakin alkoi pelata, mikä avasi aikalailla ovet Ronaldolle, Pipitalle ja Özilille. Kolmikko Pipita, Benzema ja Ronaldo eivät oikeen pelanneet yhteen, joten numero 9 otettiin pois ja tilalle tuli Pedro Leon. Hän oli hyvä ja yleisö alkoi pitää hänestä heti.
Mainittava pelistä on vielä, että huomioitavaa oli Bernabeun aploodit seisoen kun Özil otettiin vaihtoon. Puolustus ja keskikentän pohjimmaiset miehet olivat myös hyviä. Ainoa, joka minua itseäni harmittaa on, että olen katsonut yhteensä 270 min jalkapalloa Bernabeulla ja olen todistanut vain kaksi maalia. Yksi huomionaiheinen asia on myös Ultras Sur. Antaisin aika paljon, että saison olla yhden pelin siinä osassa katsomoa heidän kanssaan.
Muutenkin koko reissu oli onnistunut ja kotiin tulivat paidat Higuain ja kaverille tuomiseksi Ronaldo. Vaikein päätös oli paita Özilin ja Pipitan välillä. Madridin yöelämä on myös kokemisen arvoinen ja itse kävin yökerhossa nimeltä Pacha, joka oli aivan täynnä kauniita espanjalaisia senoritoja. Pacha on kuulemma myös Madridin suosituin.
Kokonaisuutena reissu oli hyvä, vaikka peli ei ollutkaan paras mahdollinen. Ei muuta kuin seuraavaa reissua suunnittelemaan.