Kirjoittaja Aihe: Copa del Rey, neljännesvälierät: Albacete - Real Madrid  (Luettu 3494 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nathorr

• ¡Hala Madrid!
Vs: Copa del Rey, neljännesvälierät: Albacete - Real Madrid
« Vastaus #40 : 15.01.2026, 09.42.32 »
Hei mutta kertaheitolla keveni ottelukalenteri :)
"They prayed for miracles and miracles arrived. Real Madrid, the team of dreams."

maheinon

« Vastaus #41 : 15.01.2026, 10.48.41 »
Tämä ottelu alleviivasi joukkueen tilaa.

Molemmat kiukuttelijat Vini ja Valverde saivat mitä halusivat.

Valverde oli keskikentällä vain Cattuso eikä pelinrakentaja.
Vinillä ei riittänyt fysiikka eikä taidot enää edes tällä tasolla.

Xabin valmentamista alleviivasi vastustajan kolmas maali, missä sai vapaata tilaa laukoa kun kaksi ukkoa peitti 2m päässä eivätkä menneet mieheen kiinni.

Tuli mieleen Mixu Paatelaisen huudot, kun Urmas Rooba ei vasempana pakkina mennyt mieheen vaan antoi vapaasti keskittää. Tekeminen ei ole siis edes Veikkausliigan tasolla.
The chase is better than the catch.

G.Lavanche

« Vastaus #42 : 15.01.2026, 12.27.05 »
Arbeloa ainakin tietää kunnioittaa seuran Copa-perinteitä.

Piti käydä tarkistamassa ja siellähän se Alvaro oli avauksessa Alcorconia vastaan sekä teki oman maalin :D: https://en.wikipedia.org/wiki/Alcorconazo

Nyt mitataan kannattajien kärsivällisyyttä toden teolla.

E. Meinasin myös aluksi kirjoittaa, että turha tätä on Luninin niskaan kaataa, mieshän on pelannut vähät minuuttinsa tosi hyvin. Näkemys muuttui, kun näki tokan puoliajan maalit.
Ei siis varmasti ollutkaan yksin Luninin syy, mutta tällä tasolla nuo molemmat maalit olivat aika anteeksiantamattomia ihan perussijoittumisen puolesta. Toki vähän pelejä, kovat paineet jne, mutta silti.

Alvaro Arbeloa: "THIS is the Vini I want.

He took all responsibility and tried to put the team on his back.

Tonight's Vini was a CAPTAIN Vini."

Hyi helvetti. Arbeloalle annettu selkeästi tehtävä kehua Viniä maasta taivaaseen ja tätä kautta todistella faneille Perezin tehneen oikea ratkaisu.
Siinä kyllä  ;D jos tämä on se Vini mitä me haluamme nähdä niin varmaan kiva loppukausi tulossa. Ei sillä, että olisi Viniltä ollut mitenkään äärimmäisen huono peli tämän kauden mittakaavassa, mutta toissakauden Vini, kun pääkoppa oli vielä jotenkin harteiden tasolla, olisi naulannut kyllä tämän pelin. Managing Madrid antoi Vinille arvosanaksi kolmosen, joka oli alin arvosana yhdessä Luninin kanssa. Toki MM on hyvin subjektiivinen arvioissaan eikä kovinkaan analyyttinen, mutta kertoo suurinpiirtein mitä fanit kentällä näkivät.

Managing Madridilta myös hyvä pointti Ardasta, jota en ehkä itse osannut objektiivisesti katsoa, kun tottunut näkemään häntä yläoksilla, että alaspäin turkkilainen ei tuonut juuri mitään, joka varmaan osaltaan näkyi myös Cesteron heikoissa otteissa, joka jäi usein eristetyksi hyökkäysten tullessa Realin vasenta laitaa pitkin. Ardalla voi siis tulla hyvin paljon haasteita löytää paikkaansa tuosta Arbeloan keskustan kolmikosta, vaikka hyökkäys lähtisikin kulkemaan.

Tämä ottelu alleviivasi joukkueen tilaa.

Molemmat kiukuttelijat Vini ja Valverde saivat mitä halusivat.

"Tällä hetkellä koen olevani yksi Real Madridin keskikentän tukipilareista. Olen tehnyt kovasti töitä ansaitakseni tämän paikan sellaisten legendojen rinnalla kuin Luka ja Toni, ja tunnen, että juuri siellä voin antaa joukkueelle eniten.
Mitä tulee laitapuolustajana pelaamiseen, valmentaja tietää, ettei se ole pelipaikka, josta nauttisin; se ei ole luonnollinen pelipaikkani. Olen kuitenkin yksi kapteeneista, ja vastuullani on johtaa tätä ryhmää. Olen aina sanonut olevani käytettävissä siihen, mitä joukkue ikinä tarvitsee; jos minun on pelattava oikeana laitapuolustajana, teen sen kantamalla vastuuni ja jättämällä kaikkeni kentälle, kuten minulle on aina ollut ominaista: rinta rottingilla ja eteenpäin puskien."

"Lopulta sitä kuulee aina kritiikkiä, ja on aina mukavaa saada kehuja toisella pelipaikalla pelaamisesta. En syntynyt laitapuolustajaksi, enkä myöskään kasvanut opetellen pelaamaan sillä paikalla. Jouduin pelaamaan siellä hätätilanteen vuoksi. Se, että suoriuduin siitä hyvin, täytti minut ylpeydellä, mutta minulla oli aina epäilys, että olin noissa otteluissa hieman onnekas ja ne olivat vain yksittäisiä iltoja. On totta, että tunsin oloni myös erittäin mukavaksi laitapuolustajana; olemme voittaneet paljon, kun olen pelannut laidalla. Jouduin pelaamaan laitahyökkääjänä ja voitimme Mestarien liigan. Jouduin pelaamaan keskikentällä ja voitimme toisen Mestarien liigan."
"Sitä yrittää olla käytettävissä, oppia uuden pelipaikan ja tehdä mitä valmentaja haluaa. On totta, etten tunne oloani mukavaksi, koska on monia asioita ja avuja, joita minulla ei ole, kuten puolustuksen kaventaminen takana. Yritän antaa parhaani ja osoittaa asennetta sillä pelipaikalla. Teen aina selväksi, että kasvoin ja pelasin koko ikäni keskikentällä; opin paljon siitä, mitä siellä oleminen vaatii, ja minulla oli monia pelaajia, jotka näyttivät esimerkkiä ja antoivat neuvoja kasvaakseni jalkapalloilijana keskikentällä. Laitapuolustajana minulla on aina mennyt erittäin hyvin, ja olen tehnyt selväksi, että olen käytettävissä siihen, mitä valmentaja ikinä haluaakin."

Tässä kohtuu tarkka käännös siitä mitä Valverde syyskuun kahdessa haastattelussa sanoi. Mielestäni ihan neutraali kommentti pelaajalta, jonka en muista nähneeni kiukutelleen kentällä juuri koskaan. Lähinnä siis sen takia, ettei tämä median repimä huhu ala elämään ihan omaa elämäänsä foorumitotuutena.