Kirjoittaja Aihe: Copa del Rey 05/06  (Luettu 72804 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

RONALDO

  • Viestejä: 2911
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #280 : 11.02.2006, 19.27.06 »
 :traktori:
« Viimeksi muokattu: 21.09.2014, 13.39.19 kirjoittanut RONALDO »

Barcelona

  • Viestejä: 141
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #281 : 11.02.2006, 20.00.56 »
Eri Cup-kilpailujen tasoa on vaikeaa - tai ehkä jopa mahdotonta - verrata keskenään. Joka kilpailulla on oma arvostus, luonne ja perinteet, mutta eri maiden Cup-kilpailujen tason keskenään vertaamiseen ei ole konsteja. Tuloksiakin voi tulkita eri tavoin. Otetaan esimerkiksi vaikka keskiviikon 6-1 tappio. Kertooko se siitä, että Espanjan jalkapallon taso on katastrofaalinen, kun yksi parhaista joukkueista voi romahtaa tällä tavoin? Vai kertooko se tason laajuudesta, siis siitä, että keskitason joukkuekin voi voittaa helposti kenet vaan? Mitään ainutta totuutta ei tähänkään asiaan ole, vaan ainoastaan näkemys- ja mielipide-eroja.

Ensinnäkin sanon, että en ole väittämässä että vaikka FA cup olisi parempi kuin Copa del Rey, enkä vertaa paremmuutta, koska kuten Touru sanoi se on aikalailla mahdotonta. Ja näkemys- ja mielipide-eroistahan ne keskustelut lähtevät. Kyllä minä ymmärrän että te Real Madrid fanina tollaisen tappion jälkeen sanotte että taso on laaja, mutta väitteet että kilpailu olisi kovempaa kuin muun maan Cupissa on vähän turhaa.
 
Eri maiden eri Cupien säännöt ovat saatettu luoda niin, että ne joko suosivat tai eivät suosi pienten seurojen menestystä, eli jonkin Cupin jonkin kierroksen mukana olevien pienten joukkueiden määrästä ei sinänsä voida päätellä mitään.

Nyt kun tarkemmin katsoin Copa del Reyn nykysysteemiä, niin kyllä tämän kauden järjestelmällä aika tehokkaasti minimoidaan pienten seurojen mahdollisuuksia pärjätä Cupissa. Jos Primera joukkueitakin tulee mukaan kahdessa erivaiheessa ja kaiken huippuna että kauden Euro peleihin selviytyneet joukkueet ovat suoraan 16. parhaan joukossa niin eihän se oikein jätä mahdollisuuksia pienemmille seuroille.

Täysin samaa mieltä Puskasin ja Tourun kanssa.  :peukku_ylos:   :tuoppi:

Se on hienoa että on omia mielipiteitä ja ennenkaikkea tuo niitä esille. Näitä lisää!

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #282 : 11.02.2006, 21.24.26 »
Minun mielipiteeni Espanjan kovemmasta kilpailusta perustuu kyllä nimenomaan siihen, että Copa del Reyn voittaja vaihtelee paljon, eikä se ole mikään suurseurojen lohdustuspalkinto.

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #283 : 11.02.2006, 23.53.52 »
Tää menee nyt off-topiciksi verrattuna noihin aikaisempiin viesteihin ::),..jotta pystyttäisiin latomaan viisi-muna taululle niin se edellyttää aika helvetin hyökkäävää taktiikkaa, melkein lähtisin pelaamaan kahdella kärjellä vaikka sitten sen puolustavan keskikentän kustannuksella, sillä ei ole mielestäni niin paljon painoa peleissä joissa real pitää palloa/hallitsee peliä eli yleensä kotipeleissä. Cassano siis avaukseen ronnien pariksi... >:D
Juu, Realin kannattaa lähteä hyökkävällä taktiikalla nimittäin puolustamalla tuskin viis nolla voittoa otetaan  ::)

Caro voisi laittaa takaa-ajoa varten avaukseen tällaisen nipun:

----------------Casillas

Cicinho--------Ramos----------Bravo

Beckham----Zidane----Guti---R. Carlos

------Cassano---Ronaldo----Robinho

Saa kyllä nähdä, miten tuo toinen osaottelu menee. Paljonkohan mahtaa yleisöä vaivautua paikalle? Toki kaikki on mahdollista, mutta...noh, potentiaalia maalintekoon Real Madridilla riittää. Nopea avausmaali ja sitten helvetinmoista painetta - kaikki hyökkäys likoon.

RONALDO

  • Viestejä: 2911
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #284 : 12.02.2006, 00.00.25 »
Itse en Becksiä ottaisi avaukseen(ettei loukkaannu tuon pahemmin) Cicinhon laittaisin Becksin paikalle ja Salgado oikeakis  laitapakiksi, muuten sama kokoonpano kuin Blancolla.

Barcelona

  • Viestejä: 141
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #285 : 12.02.2006, 03.50.40 »
Minun mielipiteeni Espanjan kovemmasta kilpailusta perustuu kyllä nimenomaan siihen, että Copa del Reyn voittaja vaihtelee paljon, eikä se ole mikään suurseurojen lohdustuspalkinto.

Ai, se on suurseurojen lohdutuspalkinto jos suurseura ovat vieneet viimesen kymmenenvuoden aikana voiton FA Cupissa? Kaudella -99 FA Cup voitto oli varmaan ManUlle lohdutuspalkinto kun se voitti triplan kaataen Liverpoolin finaalissa 10 miehellä? FA Cup on todella arvostettu Englannissa ja siinä kisassa suuretkin ovat tosissaan.

RONALDO

  • Viestejä: 2911
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #286 : 12.02.2006, 10.49.16 »
 :traktori:
« Viimeksi muokattu: 21.09.2014, 13.42.11 kirjoittanut RONALDO »

ronaldo_90

  • Viestejä: 2051
  • ! Merci Zizou i
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #287 : 12.02.2006, 12.41.12 »
Caro voisi laittaa takaa-ajoa varten avaukseen tällaisen nipun:

----------------Casillas

Cicinho--------Ramos----------Bravo

Beckham----Zidane----Guti---R. Carlos

------Cassano---Ronaldo----Robinho
                    Casillas

Cicinho        Ramos                 Carlos
                   
                    Guti
Becks                 ZZ              Robinho
 
Cassano       Ronaldo       Soldado/ Baptista

Toi olis minusta parempi. Mut aika saman laisii noi kylläkin on.               
i Hala Madrid !

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #288 : 12.02.2006, 13.39.02 »
Lainaus
Ai, se on suurseurojen lohdutuspalkinto jos suurseura ovat vieneet viimesen kymmenenvuoden aikana voiton FA Cupissa? Kaudella -99 FA Cup voitto oli varmaan ManUlle lohdutuspalkinto kun se voitti triplan kaataen Liverpoolin finaalissa 10 miehellä? FA Cup on todella arvostettu Englannissa ja siinä kisassa suuretkin ovat tosissaan.

Espanjassa taso on niin kova, että triplan voittaminen on mahdotonta. Copa del Reytä, kun suurseurat eivät voita varamiehillään, kun ei oikein onnistu edes ykkösmiehillä.

HannuTouru

  • Viestejä: 2160
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #289 : 12.02.2006, 14.15.14 »

Ensinnäkin sanon, että en ole väittämässä että vaikka FA cup olisi parempi kuin Copa del Rey, enkä vertaa paremmuutta, koska kuten Touru sanoi se on aikalailla mahdotonta. Ja näkemys- ja mielipide-eroistahan ne keskustelut lähtevät. Kyllä minä ymmärrän että te Real Madrid fanina tollaisen tappion jälkeen sanotte että taso on laaja, mutta väitteet että kilpailu olisi kovempaa kuin muun maan Cupissa on vähän turhaa.

Nimenomaan näin. Ja jos tuon vielä yhden asian keskusteluun liittyen esille. Real Madrid hävisi Copa del Reyn ottelun 6-1, mutta miksi? Pelkkää Zaragozan hyvyyttä ja tason laajuuttako? Ei, vaan Real Madridin surkeaa asennoitumista. Ja mistä tämä voisi johtua? Sama tuskin olisi voinut tapahtua esim. UCL:n välierissä, koska kilpailu on arvostetumpi. Real Madrid ei siis arvostanut Copa del Reytä tarpeeksi - eli kokenut sitä kovin tärkeäksi - ja asenne oli siitä johtuen huono. Myös Barca lepuutti Zaragozaa vastaan Puyolia, ja herää kysymys, eikö lepuutusta olisi voinut antaa vaikka jossakin "helpossa"(helppoja pelejähän ei sinänsä ole, mutta esimerkkinä vaikka joku Mallorca peli, joka on yleensä kuitenkin tavallisia pelejä helpompi) liiga-pelissä? Ilmeisesti Copa del Reytä ei koettu kovin tärkeäksi Real Madridin tai Barcan taholta, kun tälläiset epäonnistumiset pääsivät tapahtumaan.

Ja ylläoleva ei ole suoranaisesti mikään oma mielipiteeni, vain ainoastaan toinen ajattelutapa asiaan, sen jo mainitun "tason laajuuden" sijasta.

Minun mielipiteeni Espanjan kovemmasta kilpailusta perustuu kyllä nimenomaan siihen, että Copa del Reyn voittaja vaihtelee paljon, eikä se ole mikään suurseurojen lohdustuspalkinto.
Toivottavasti "suurseurojen lohdustuspalkinto" viitta vaikka Englannin liiga-cupiin...     

FA-Cupia ei nimittäin voi miksikään lohdutuspalkinnoksi sanoa, koska se lienee maailman perinteisin ja arvostetuin Cup-kilpailu.
"Ganar queremos todos, pero sólo los mediocres no aspiran a la belleza."

Puskas

  • Viestejä: 1835
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #290 : 12.02.2006, 14.51.04 »
Lainaus
Toivottavasti "suurseurojen lohdustuspalkinto" viitta vaikka Englannin liiga-cupiin...     

FA-Cupia ei nimittäin voi miksikään lohdutuspalkinnoksi sanoa, koska se lienee maailman perinteisin ja arvostetuin Cup-kilpailu.

Copa del Reyssä ei oikein mestaruus irtoa varamiehillä, kuten FA Cupissa, jonka tuntuu joka vuosi vievän joku näistä neljästä.

Mágico Madrid

  • Viestejä: 7165
  • La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #291 : 12.02.2006, 15.43.02 »

 Real Madrid ei siis arvostanut Copa del Reytä tarpeeksi - eli kokenut sitä kovin tärkeäksi - ja asenne oli siitä johtuen huono. Myös Barca lepuutti Zaragozaa vastaan Puyolia, ja herää kysymys, eikö lepuutusta olisi voinut antaa vaikka jossakin "helpossa"(helppoja pelejähän ei sinänsä ole, mutta esimerkkinä vaikka joku Mallorca peli, joka on yleensä kuitenkin tavallisia pelejä helpompi) liiga-pelissä? Ilmeisesti Copa del Reytä ei koettu kovin tärkeäksi Real Madridin tai Barcan taholta, kun tälläiset epäonnistumiset pääsivät tapahtumaan.

Juuri tuo ihmetyttää, koska mitä Real aikoo voittaa tällä kaudella?? Copa del Rey olisi ollut näistä mestaruuksista "helpoin", mutta sekin saatiin sössittyyks.. :-\ Luottaako Real todella näin paljon Barcan lamaantumiseen ja UCL voittoon??
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

E-spel

  • Viestejä: 2699
  • Pää Lontoossa, lompakko Manchesterissa
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #292 : 12.02.2006, 16.28.35 »
Minun mielipiteeni Espanjan kovemmasta kilpailusta perustuu kyllä nimenomaan siihen, että Copa del Reyn voittaja vaihtelee paljon, eikä se ole mikään suurseurojen lohdustuspalkinto.

Ai, se on suurseurojen lohdutuspalkinto jos suurseura ovat vieneet viimesen kymmenenvuoden aikana voiton FA Cupissa? Kaudella -99 FA Cup voitto oli varmaan ManUlle lohdutuspalkinto kun se voitti triplan kaataen Liverpoolin finaalissa 10 miehellä? FA Cup on todella arvostettu Englannissa ja siinä kisassa suuretkin ovat tosissaan.
Onha se FA-Cup ilmeisesti aika arvostettu kun ManUkin siitä jokunen vuosi sitten jättäytyi pois.
\\\"Atacan dos y defienden nueve.\\\" - Don Fabio

E-spel

  • Viestejä: 2699
  • Pää Lontoossa, lompakko Manchesterissa
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #293 : 12.02.2006, 16.30.57 »
Millähän perusteella Copa Del Rey on helpoin? Ilmeisesti se ei kyllä kovinkaan helppo ole kun 6-1 tulee pannuun jo välierissä.
\\\"Atacan dos y defienden nueve.\\\" - Don Fabio

ronaldo_90

  • Viestejä: 2051
  • ! Merci Zizou i
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #294 : 12.02.2006, 16.38.10 »
Millähän perusteella Copa Del Rey on helpoin? Ilmeisesti se ei kyllä kovinkaan helppo ole kun 6-1 tulee pannuun jo välierissä.
Nii ja viel heikoimmalta vastustajalta. Onko Fa- cupissa koskaan käynyt niin, että joku pikku seura vaikka joku hmm. Charlton voittaa ensin Chelsean ja sitten vaik ManUn niinhän näyttää olevan Copa Del Reyssä kun Zara voitti Barcan ja sitten mahdollisesti Realin..
Mut lopettakaas toi väittely tai teen topicin Copa del Rey vs. Fa- Cup.  >:D
i Hala Madrid !

Barcelona

  • Viestejä: 141
  • Oma teksti
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #295 : 12.02.2006, 18.50.22 »
Noniin viimeinen viestini tästä aiheesta.

Espanjassa taso on niin kova, että triplan voittaminen on mahdotonta. Copa del Reytä, kun suurseurat eivät voita varamiehillään, kun ei oikein onnistu edes ykkösmiehillä.

Ehkä se oli ManUn hyvyyttä eikä tason huonoutta, eihän näitä triploja nähdä missään, edes englannissa kuin todella harvoin. Ja olisi ihan kiva jos katsoisit FA Cupin joukkueet viimeiseltä viideltä vuodelta, vaikka puolivälieristä lähtien niin et löydä varmasti yhtään kakkos miehitystä.

Onha se FA-Cup ilmeisesti aika arvostettu kun ManUkin siitä jokunen vuosi sitten jättäytyi pois.

No totta on että tämäkin on nähty, ManU jättätyi pois kun pelasi seurajoukkueiden maailmanmestaruudesta, jonka katsoi tärkeämmäksi. Ja Englannissa on tunnetusti jo enemmän pelejä ilman taukoa kuin muissa sarjoissa.

Copa del Reyssä ei oikein mestaruus irtoa varamiehillä, kuten FA Cupissa, jonka tuntuu joka vuosi vievän joku näistä neljästä.

Edelleenkin pyydän katsomaan niitä kokoonpanoja FA Cupista. Minusta se voidaan katsoa toisinkin päin, jos huippujoukkue vie Cupin kuin joku keskikastin joukkue. Espanjassa viimeisin Cupin vienyt huippujoukkue taisi olla sen ajan Deportivo. Real Madridinkin edellisestä Cup voitosta on 13 vuotta, taitaa Copa del Reyn voitto olla liian arvoton galacticoille, mutta keskisarjan Zaragozalle maistuu sekin voitto.

Ilmeisesti Copa del Reytä ei koettu kovin tärkeäksi Real Madridin tai Barcan taholta, kun tälläiset epäonnistumiset pääsivät tapahtumaan.

Täällä mies tiesi eikä viitannut  ;)

Ja ylläoleva ei ole suoranaisesti mikään oma mielipiteeni, vain ainoastaan toinen ajattelutapa asiaan, sen jo mainitun "tason laajuuden" sijasta.

Minun puolesta saatte pitää "tason on laaja" ajattelunne, kunhan jätätte toisen maan Cupin väheksymisen. Kuitenkin Espanjassa paperilla ei ole kuin Barca, joka on yhtä tasokas joukkue Realin kanssa. Mutta niinkauan kuin pelit pelataan kentällä ja pallo on pyöreä niin pieni voi voittaa suuren. Onko se sitten tason laajuutta jos Zaragoza voittaa Realin vaikka yhden viidestä kohtaamisesta, vai onko se "tilastotappio" Realille. Se jääköön jokaisen omaan harkintaan.

Mágico Madrid

  • Viestejä: 7165
  • La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #296 : 12.02.2006, 19.08.08 »
Olisi ihan hyvä, jos tässäkin topicissa päästäisiin asiaan..

Minua ei kiinnosta se, että onko Copa del Rey parempi kuin FA-Cup.. Tietenkin espanjalaisen jalkapallon ystävänä pidän Reyn puolta..
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!

HannuTouru

  • Viestejä: 2160
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #297 : 13.02.2006, 20.56.28 »
Pelaajalistat huomiseen Real Madrid - Zaragoza otteluun:

Real Madrid:

Porteros: Casillas y Cobeño.

Defensas:Míchel Salgado, Cicinho, Sergio Ramos, Woodgate, Raúl Bravo y Roberto Carlos.

Centrocampistas: Gravesen, Diogo, Beckham, Robinho, Zidane y Guti.

Delanteros: Cassano, Ronaldo y Baptista.

Zaragoza:

César, Valbuena, Miguel
Aranzabal, Álvaro, Gabi Milito, Toledo, Ponzio, Capi
Movilla, Cani, Generelo, Zapater, Celades
Óscar, Sergio García, Ewerthon, Lafita, Diego Milito
-------------------------------------------------------

Real Madrid lähtee siis kuitenkin ykkösmiehistöllään yrittämään mahdotonta, kuromaan 6-1 etumatkaa kiinni. Kokoonpano lienee normaalista hyvin paljon poikkeava ja kaikki panostetaan nopeaan avausmaaliin. Avaus voisi näyttää esim. tältä:

--------------------------Casillas
-------------------Ramos---Woodgate
Cicinho---------------------------------------------Carlos
---------------------------------------Guti
--Beckham------------ZZ
---------Cassano------Ronaldo--------Robinho

5-0, 5-0, 5-0...   toivotaan toivotaan...  ;D

...¡Hala Madrid!
"Ganar queremos todos, pero sólo los mediocres no aspiran a la belleza."

RONALDO

  • Viestejä: 2911
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #298 : 13.02.2006, 21.03.09 »
Pelaajalistat huomiseen Real Madrid - Zaragoza otteluun:

Real Madrid:

Porteros: Casillas y Cobeño.

Defensas:Míchel Salgado, Cicinho, Sergio Ramos, Woodgate, Raúl Bravo y Roberto Carlos.

Centrocampistas: Gravesen, Diogo, Beckham, Robinho, Zidane y Guti.

Delanteros: Cassano, Ronaldo y Baptista.

Zaragoza:

César, Valbuena, Miguel
Aranzabal, Álvaro, Gabi Milito, Toledo, Ponzio, Capi
Movilla, Cani, Generelo, Zapater, Celades
Óscar, Sergio García, Ewerthon, Lafita, Diego Milito
-------------------------------------------------------

Real Madrid lähtee siis kuitenkin ykkösmiehistöllään yrittämään mahdotonta, kuromaan 6-1 etumatkaa kiinni. Kokoonpano lienee normaalista hyvin paljon poikkeava ja kaikki panostetaan nopeaan avausmaaliin. Avaus voisi näyttää esim. tältä:

--------------------------Casillas
-------------------Ramos---Woodgate
Cicinho---------------------------------------------Carlos
---------------------------------------Guti
--Beckham------------ZZ
---------Cassano------Ronaldo--------Robinho

5-0, 5-0, 5-0...   toivotaan toivotaan...  ;D

...¡Hala Madrid!

Luulenpa että Baptista on tuossa Robinhon paikalla(tämä siis vain luulo)Mutta Robinho varmaankin huomena pelaa paha sanoo mutta jotenkin tuntuu että Baptista on tuossa Robinhon paikalla, toivottavasti ei ::)
Real voittaa 5-0 Beckham tekee kaikki maalit  ;D

Mágico Madrid

  • Viestejä: 7165
  • La Saeta Rubia 1926–2014
    • Los Blancos
Re: Copa del Rey 05/06
« Vastaus #299 : 13.02.2006, 21.10.17 »
--------------------------Casillas
-------------------Ramos---Woodgate
Cicinho---------------------------------------------Carlos
---------------------------------------Guti
--Beckham------------ZZ
---------Cassano------Ronaldo--------Robinho


Luulenpa että Baptista on tuossa Robinhon paikalla(tämä siis vain luulo)Mutta Robinho varmaankin huomena pelaa paha sanoo mutta jotenkin tuntuu että Baptista on tuossa Robinhon paikalla, toivottavasti ei ::)
Real voittaa 5-0 Beckham tekee kaikki maalit  ;D

Baptista on Cassanon tilalla niin kuin ennenkin, vaikka itse haluasin juuri tuon Tourun kokoonpanon..
" La Saeta Rubia es el Real Madrid"¡HalaMadrid!