Kirjoittaja Aihe: Huhuja pelaaja-siirroista osa 4  (Luettu 429538 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Puskas

• Oma teksti
Re: Huhuja pelaaja-siirroista osa 4
« Vastaus #1680 : 14.04.2007, 20.19.27 »
On erittäin rasittavaa keskustella, kun omia mielipiteitä esitetään totuuksina.

Ja sinäkö et muka tähän sorru?

peikko

• Valitut
« Vastaus #1681 : 14.04.2007, 20.27.51 »
On erittäin rasittavaa keskustella, kun omia mielipiteitä esitetään totuuksina.

Ja sinäkö et muka tähän sorru?

Kohtuudella tottakai minäkin, tietysti, mutta jotkut täällä esittävät joka sanansa totuutena. Siitä katoaa uskottavuus, kun ollaan jariporttilaa koko ajan, ja ennen kaikkea ei tiedä enää millä vakavuus- ja totuusasteella kirjoittaja tarkoittaa mitäkin. Oma näkemys siitä, mitä kuuluisi tapahtua, ja se, mitä tapahtuu, tulee erottaa kirjoituksissa tai keskustelu muuttuu rasittavaksi. Itse en tähän mielestäni sorru. Jotkut täällä mielestäni tähän sortuvat, kun esittävät joka asian totuutena.

peikko

• Valitut
« Vastaus #1682 : 14.04.2007, 20.29.22 »
Itselleni kyllä riittää näytöksi avauskokoonpanoon pääsyyn voittomaalin tekeminen, toki toiset ovat kriittisempiä.

Niin, kuten olen jo todennut, neljä voittomaalia ei todellakaan minulle riitä tässä vaiheessa kautta, jos ei ole muuta antaa. Ja Raulilla ei ole.

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1683 : 14.04.2007, 20.50.05 »
Mitä koitat tällä ajatusten vantaanjoella minulle kertoa?  ::) Poimi hieman lisää yksittäisiä lauseita tuolta edellisen sivun saivartelun keskeltä. Ei kukaan ole toivomassa näyttävää ja pelaavaa pelityyliä pois - mahdoton ajatus sinällään, kun eihän Real Madrid ole tänä vuonna niin pelannut, mutta noin teoriassa.

Mutta viihdyttävyys on täysin subjektiivista.

Oli subjektiivistä tai vaikka mitä nyanssia, niin Espanjassa ja varsinkin Real Madridin kannattajien keskuudessa vaaditaan sitä yhdenlaista viihdyttävää jalkapalloa. Sitä, joka on tehnyt seurasta maailman suurimman.

Lainaus
Kuten olen jo koko kauden hokenut: Guti pitäisi heittää vilttiin, koska Guti pelaa huonosti. Robinhon pitäisi olla avauksessa ja pelata keskellä, koska näen hänessä potentiaalia. Ja kuten todettua, aliarvioit Gagoa erittäin pahasti.

Ja edelleen: Guti on pelannut viimeisest pari kautta huonosti, eikä se miksikään siitä muutu, vaikka me täällä siitä inttäisimme. Jos sinä et sinä näe, sinä et sitä näe, mutta paremman kokonaisuuden kentälle saisimme ilman Gutia.

Edelleenkään Real Madrid ei pyöri Robinhon ympärillä. Jos pelaa hyvin ansaitsee olla kentällä ja jos pelaa huonosti ei paikkaansa ansaitse. Se, että Real Madrid maksoi hänestä järkyttävän summan rahaa ei ole mikään erityiskohteluun oikeuttava asia, vaan sen pitäisi motivoida Robinhoa pelaamaan jatkuvasti korkealla tasolla, eikä tällaiseen itkemiseen ja ylimielisyyteen mitä häneltä on välillä nähty.

Gutin kohdalla tilanne on ikävä kyllä sellainen, että ilman Gutia ei suuria seuroja vastaan pelinrakentelusta juuri mitään tule. Tämä on selkeästi nähty, mutta sinä et Real Madridin omiin kasvatteihin kohdistuvan vihasi takaa kykene tätäkään asiaa näkemään.

Olen kutsunut Gagoa uudeksi Redondoksi tai Guardiolaksi. Omasta mielestäni ei juurikaan enempää kehua voi kyseisen paikan pelaajalle antaa. Kuitenkaan Gago ei ole pystynyt kantamaan vastuuta pelinrakentelusta ja lisäksi hänelle myös kuuluu vastuuta puolustamisesta, koska on siinä todella hyvä. Puhtaana pelinrakentajana hän on vähän hukassa, koska se ei ole hänelle se luontaisin paikka.

Lainaus
::) Joukkue ne maalit tekee. Ja joukkue myös puolustaa omaa maaliaan. Ei yksilöt. Eikö totta? Ne yksitoista pelaajaa, jotka siellä kentällä ovat, auttavat joukkuetta tuossa missiossa. Sillä ei ole väliä, kuka ne maalit tai pallonriistot tekee, kunhan ne tapahtuu. Ne tapahtuvat todennäköisemmin, kun kokonaisuus on kunnossa. Täällä on kehuttu Raulin työmäärää alaspäin ja puhuttu kovasti neljästä maalista. Hieno homma, mutta jos koko muu esitys Raulilta on huonoa, kuten on ollut, niin eipä neljä maalia ja kova puolustaminen paljon kokonaisuudessa paina. Näen, että Robinholta on saatavissa paljon enemmän kuin Raulilta, vaikka sinä häntä näemmä vihaatkin. Viimeistelyssä Robinho on ehkä Raulia huonompi, mutta uskonpa että maaleja tulisi enemmän, jos Robinho pelaisi Raulin sijaan kärjessä - enemmän niin Robinholle kuin ennen kaikkea koko joukkueelle.

Ja Robinhon pitäisi päästä jatkuvasti kentälle, jotta voisi jatkuvasti pelata korkealla tasolla. Ja onhan parempi on pelata jatkuvasti vaihtelevalla tasolla jos on välillä hyvä, kuin jatkuvasti huonolla tasolla, kuten Raul ja Guti.

Koita nyt edes vähän seurata jalkapalloa. Vaikka kuinka jauhetaan, että joukkue tekee maalit, niin kyllä se pääasiassa kärkimiesten tehtävä on, koska eniten paikkoja heille tulee. Eihän täällä kukaan arvostele Robinhon puolustustaitojakaan. Ja edelleenkään Robinho ei ole tarpeeksi hyvä, jotta Real Madridin taktiikka hänen ympärilleen luotaisiin. Siihen ei todellakaan riitä sinun loppumaton ihailusi häntä kohtaan.  

Mitä muuta vaadit Raulilta? Kun jokatapauksessa on tälläkin kaudella joukkueelle antanut paljon enemmän kuin Robinho. Jos jokainen olisi tehnyt yhtä paljon ja samalla tasolla töitä kuin Raul, niin Real Madrid olisi yhä mukana Champions Leaguessa ja Copa del Reyssä. Tilanne La Ligassakin olisi paljon parempi. Lähinnä naurettavaa kun sanot, että Robinhon pitäisi pelata Raulin sijasta kärjessä kun Raul on pelannut pääasiassa laiturina tällä kaudella. Se kertoo vain taas siitä, että lähdet mukaan näihin väittelyihin turhan hataralta pohjalta.  

Lainaus
Raul on ollut jatkuvasti huono, eikä neljä maalia ole jatkuvaa maalientekoa. Edelleen en ole Raulia väittänyt liian huonoksi, vaan olen todennut että hän pelaa liian huonosti. Älä nyt koko ajan minun suuhuni sanoja asettele. Jos Raul alkaa pelaamaan paremmin, niin enemmän kuin mielelläni katson häntä avauksessa, mutta ei nykytasolla. Sama pätee Gutiin.

Robinho on monissa otteluissa ollut pelkkä katsoja, mikä on sääli. Mutta onneksi hän on nyt viime aikoina päässyt taas kentälle. Kun vielä joskus pääsisi omalle paikalleen.

Mitä tulee pelaajasiirtoihin, niin ne nimenomaan ovat vahvistaneet joukkuetta. Jos sanot, että 90/95% (en muista sitä sinun ilmoittamaa paskalukua) siirroista on ollut paskaa, puhut itse paskaa. Osa siirroista on ollut paskaa, osa parempia, osa jopa onnistuneita. Suurin osa hankituista pelaajista ovat olleet parempia kuin edeltäneet. Kokonaisnäkemys kuitenkin siirroista on puuttunut, mutta se ei tee 95% siirroista paskaa.

Itse en enää oikeasti jaksa. Ei tämä aihe tästä mihinkään muutu, vaikka loputtomiin inttäisimme. Guti ja Raul ei mielestäni pelaa sillä tasolla, että he kentälle kuuluisivat. Joukkueesta löytyy parempia. Ei ehkä samoille pelipaikoille ja samoihin rooleihin, mutta pelisysteemejä on monia, joilla kaikilla voi pelata näyttävästi ja viihdyttävästi. Kahta riippakiveä ei kannata kentällä säilyttää, kun esitykset ovat nykyisenlaisia.

Ja Robinho on pelannut ailahtelevasti jne., mutta häneen pätee täysin sama selitys kuin mitä te annatte Raulin kohdalle - hän on pelannut väärällä pelipaikalla ja väärässä roolissa. Näen silti, että hänessä on tänä päivänä enemmän potentiaalia kuin Raulissa tai Gutissa. Inttää en enää jaksa, mutta Raul ja Guti ei mielestäni kentälle kuulu, koska he ovat pelanneet huonosti. Robinho sen sijaan kuuluu, koska hän on pelannut myös hyvin ja hänessä on potentiaalia vielä parempiin esityksiin. Gutissa ei ole. Raulissa mahdollisesti on, mutta hän kaipaa lepoa tai jotain vastaavaa, jotta edes kohtuullinen taso löytyisi.

Et näy millään ymmärtävän, että peliaikaa ei jaeta lehtien hehkutuksen tai siirtosummien suuruuden perusteella, vaan esitysten kentällä ja harjoituksissa. Minusta tuo sinun kaksinaismoraalisi ulkomailta ostettujen ja kotimaisten pelaajien välillä on lähinnä sairasta. Ensin olet sitä mieltä, että Mata ei ansainnut peliaikaa, koska ei ole loistanut harjoituksissa, mutta toisaalta vaadit lisää peliaikaa Robinholle, joka on ilmeisesti esiintynyt harjoituksissa humalassa ja otteluissa ailahtelevasti. Kuinka monet Real Madridin harjoitukset olet seurannut, jotta olet pätevä kertomaan kuka esiintyy hyvin harjoituksissa ja kuka ei? Syytät minua Robinho vihasta, koska en laillasi palvo kyseistä pelaajaa, vaan vaadin häneltä paremmin hankintahintaa vastaavia suorituksia. Gutin tai Raulin potentiaalia sinusta ei ole millään mittarilla arvioimaan, koska et ilmeisesti ole yhtään perillä miten ovat pelanneet. ilmeisesti olet vain Urheiluruudusta nähnyt parit Robinhon söpöt kikat ja päättänyt, että koska asiantuntematon suomalainen media ei heitä hehkuta, niin he ovat huonoja.    

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1684 : 14.04.2007, 20.54.04 »
Kyllä se paska on sinun viesteissäsi, jos se jossain on. Strikerilla on kauniit kasvo ja hienot ajatukset - päinvastaisia adjektiiveja tulee mieleen, kun sinun viestejäsi miettii. Ihan aiheesta Striker tuota sinun viestiäsi paskaksi haukkui, kun siinä aivan täyttä paskaa puhut niin minun mieltymykstä kuin Gutin ja Robinhon peliesityksistä.

Minua eivät suuremmin nuo sinun homoeroottiset juttusi jaksa kiinnostaa, mutta minulla on oikeus mielipiteisiin. Ja jos minä tai joku muu ei sinun ja jonkun toisen nimimerkin muun tavoin palvo Robinhoa, niin se ei anna sinulle tai tälle toiselle nimimerkille oikeutta haukkua mielipiteitä paskoiksi ilman perusteita.

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1685 : 14.04.2007, 20.56.14 »
Kohtuudella tottakai minäkin, tietysti, mutta jotkut täällä esittävät joka sanansa totuutena. Siitä katoaa uskottavuus, kun ollaan jariporttilaa koko ajan, ja ennen kaikkea ei tiedä enää millä vakavuus- ja totuusasteella kirjoittaja tarkoittaa mitäkin. Oma näkemys siitä, mitä kuuluisi tapahtua, ja se, mitä tapahtuu, tulee erottaa kirjoituksissa tai keskustelu muuttuu rasittavaksi. Itse en tähän mielestäni sorru. Jotkut täällä mielestäni tähän sortuvat, kun esittävät joka asian totuutena.

Jälleen kerran olet ottamassa itsellesi oikeuden arvostella muiden mielipiteitä Jari Porttilamaisina ja omat mielipiteesi ovat faktaa, vaikka tosiasiassa Jari Porttilalata tuntuu löytyvän paljon totuudenperäisempää tietoutta jalkapallosta kuin sinulta.

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1686 : 14.04.2007, 20.57.37 »
Niin, kuten olen jo todennut, neljä voittomaalia ei todellakaan minulle riitä tässä vaiheessa kautta, jos ei ole muuta antaa. Ja Raulilla ei ole.

Mutta Robinholta riittää paljon vähempikin? Pitäisikö Real Madridin sitten pelata Castillan miehillä, vai luovuttaa pelit suoraan. Jos Raul on liian huono, niin silloin on myös 95% koko Real Madridin pelaajistosta liian huonoja pelaamaan.

STRIKER

« Vastaus #1687 : 14.04.2007, 21.06.05 »
Minua eivät suuremmin nuo sinun homoeroottiset juttusi jaksa kiinnostaa, mutta minulla on oikeus mielipiteisiin.
;D ;D
Koita nyt edes vähän seurata jalkapalloa. Vaikka kuinka jauhetaan, että joukkue tekee maalit, niin kyllä se pääasiassa kärkimiesten tehtävä on, koska eniten paikkoja heille tulee.
Tiedätkö, että vaikka maalipörssin voittaa yksittäinen pelaaja, niin koko joukkue saa ne mestaruusmitalit kauden jälkeen, edellyttäen että mestaruus voitetaan. Ja minkä takia kärkimiehille tulee eniten paikkoja? Koska he saavat eniten palloja sinne ylös muiden pelaajien toimesta. Ja tämä on sitä joukkupeliä, harvoin kärkimiehet hakevat ne pallot sieltä alhaalta ja juoksevat ylös tekemään maalia. Joukkue sen tekee.
"Maali on jalkapallon orgasmi." -Eduardo Galeano-

Hebe

« Vastaus #1688 : 14.04.2007, 21.30.38 »
"huhuja pelaaja-siirroista"... mua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa tuo teidän offtopic jauhaminen..

SSolari

« Vastaus #1689 : 14.04.2007, 21.46.38 »
"huhuja pelaaja-siirroista"... mua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa tuo teidän offtopic jauhaminen..

Näin. Varsinkin, kun sille ei näy minkäänlaista päätöstä.

peikko

• Valitut
« Vastaus #1690 : 14.04.2007, 22.06.44 »
Oli subjektiivistä tai vaikka mitä nyanssia, niin Espanjassa ja varsinkin Real Madridin kannattajien keskuudessa vaaditaan sitä yhdenlaista viihdyttävää jalkapalloa. Sitä, joka on tehnyt seurasta maailman suurimman.

Niin. Eli pallollista, rohkeaa ja ennen kaikkea aktiivista hyökkäyspeliä. Tätä minäkin haluan Real Madridiin. Ollaan väitelty, että voiko näin pelata vaikkei ole vahvaa laitapeliä ja ennen kaikkea pelinrakentaja-Gutia. Olen edelleen sitä mieltä, että se on mahdollista ja jopa fiksumpaa nykyisessä Real Madridissa. Mutta toki, jos halutaan jatkaa pelinrakentajan paikalla pelinrakentajan roolilla jne, niin siitä vaan, mutta en näe sitä fiksuna enkä tarpeellisena, jos halutaan menestyä ja pelata sitä yhtä viihdyttävää jalkapalloa.

-----

En jaksaisi jankuttaa Gutista ja Gagosta. Gagoa en ole miksikään puhtaaksi pelinrakentajaksi - mitä ihmettä tuo oikeasti tarkoittaa, voitko vihdoin minulle selittää? - änkemässä, kun en edes tiedä mitä se tarkoittaa. Gago on kuitenkin Real Madridin paras keskikenttä, ja hänelle kuuluu sen mukainen rooli. Hän on parhaimmillaan pallollisena, kun saa rakentaa peliä, keskikentän pohjalla, ja se rooli hänelle annettakoon.

Guti on tasonsa näyttänyt. Harvoja onnistumisia jatkuvien huonojen esitysten perusteella. Lisäksi hän ottaa typeriä tuittuilukortteja, yleensä kapteenina. Olet erittäin yksin eriävän mielipiteesi kanssa. En jaksa tästä inttää. Siellä kentällä ei tarvita sitä Gutin roolia, missä Guti on esiintynyt todella ailahtelevaisesti, etenkään kun Guti ei ole edes yhdentoista parhaan pelaajan joukossa.

Raul on pelannut viime ajat kärjessä, siksi puhun että Robinho kuuluu hänen tilalleen. Robinhossa näen, edelleen, enemmän potentiaalia toiseksi hyökkääjäksi kuin Raulissa, joka pelaa jatkuvasti huonosti. Viisi maalia on auttamattoman vähän, ja kyllä, toisen hyökkääjän tulee kyetä muuhunkin kuin neljään maaliin. Raul ei ole kyennyt. Jos tilanne muuttuu, Robinho siirrettäköön laidalle, mutta tällä hetkellä Robinho kuuluisi minun mielestä keskelle ja Raul penkille. Peliestiysten takia, sen perusteella kumman peli hyödyttää enemmän joukkuetta.

Ja olet itse aika hataralla pohjalla, jos väität, että haluan rakentaa Real Madridin yhden pelaajan ympärille. Ja olet aivan hakoteillä, jos alat höpistä semmoista, että minua kiinnostaa pätkääkään siirtosummat ja kauniit kikat. Mutta mennään taas sille linjalle että kerrotaan mitä mieltä minä olen ja mitä olen nähnyt. Olen viimeisen parin vuoden aikana nähnyt muutamaa hassua vaille jokaisen pelin Real Madridilta. Pohjaa siis löytyy kirjoituksille.

Tuntuu typerältä jatkaa tätä kirjoittelua, kun jauhetaan koko ajan samaa. Edelleenkin näen joukkueen kokonaisuutena, mikä pystyy rakentaa pelinsä monen eri asian ympärille. Välttämättä ei tarvita sitä "puhdasta pelinrakentajaa", vaikka pelattaisiinkin sitä yhtä viihdyttävää tyyliä. Real Madridin ei ole semmoista fiksua käyttää, kun meillä ei ole ketään riittävän hyvää pelaajaa sellaiseen rooliin. Tähän kritiikkini perustan. Onko vaikea tajuta?

peikko

• Valitut
« Vastaus #1691 : 14.04.2007, 22.10.36 »
Kyllä se paska on sinun viesteissäsi, jos se jossain on. Strikerilla on kauniit kasvo ja hienot ajatukset - päinvastaisia adjektiiveja tulee mieleen, kun sinun viestejäsi miettii. Ihan aiheesta Striker tuota sinun viestiäsi paskaksi haukkui, kun siinä aivan täyttä paskaa puhut niin minun mieltymykstä kuin Gutin ja Robinhon peliesityksistä.

Minua eivät suuremmin nuo sinun homoeroottiset juttusi jaksa kiinnostaa, mutta minulla on oikeus mielipiteisiin. Ja jos minä tai joku muu ei sinun ja jonkun toisen nimimerkin muun tavoin palvo Robinhoa, niin se ei anna sinulle tai tälle toiselle nimimerkille oikeutta haukkua mielipiteitä paskoiksi ilman perusteita.

Voin muuten taata sinulle, että Strikeriin minulla ei ole mitään homoeroottisia tunteita. Vaikka hänellä kauniit kasvot onkin.

Ja edelleen tässä on sinun viestejäsi arvosteltu, aiheesta, kun sinä taas olit se joka meni kirjoittamaan strikerin päänsisällöstä.

Ja pidän edelleen oikeuden arvostella muiden mielipiteitä jariporttilamaisina, jos ne sellaisia ovat ja jos muut (sinä) ovat tämän tyylin aloittaneet. Ja taas puhuit jariporttilamaisesti, kun minun ja hänen jalkapallotietoutta vertailit, sillä ei jariporttila ole koskaan jalkapallosta kirjoittanut yhtään mitään.

peikko

• Valitut
« Vastaus #1692 : 14.04.2007, 22.12.39 »

Mutta Robinholta riittää paljon vähempikin? Pitäisikö Real Madridin sitten pelata Castillan miehillä, vai luovuttaa pelit suoraan. Jos Raul on liian huono, niin silloin on myös 95% koko Real Madridin pelaajistosta liian huonoja pelaamaan.

Edelleen Raul ei ole liian huono, hän vain pelaa liian huonosti. Jos parannusta löytyy, olen valmis samantien sijoittamaan Raulin avaukseen. Mutta on ihan normaalia, että huonosti pelaavat laitetaan vaihtopenkille, jos parempia löytyy ja jos on annettu aikaa parannuksen tekoon. Näin huonosti pelaava saa lepuutusta.

Ja Robinholta ei edelleen riitä vähempi. Jos katsoisit pelejä, näkisit että Robinholta on saatavissa paljon enemmän kuin Raulilta. Näin nykyisellään, minun mielsetäni.

peikko

• Valitut
« Vastaus #1693 : 14.04.2007, 22.22.32 »

Näin. Varsinkin, kun sille ei näy minkäänlaista päätöstä.

RealMadridFIN::foorum
|-+  Real Madrid
| |-+  Keskustelua Real Madridista

Luulin että täällä keskustellaan Real Madridista. Ja mitäs keskustelua se sellainen olisi, mikä ei rönsyilisi sinne tänne - se olisi tylsää.

Se henkilö, joka ei meidän keskustelun seasta löydä niitä huhuja, voi ilmoittautua minulle, niin minä voin hänelle laittaa ne huhut yksityisviesteinä.

raulforever

« Vastaus #1694 : 14.04.2007, 23.58.33 »
Kirjotetaan ny jotai ku oon jo pitkään seurannut tätä keskustelua, että ketä on paska ja ketä ei, mutta totuus on että koko Real Madridin joukkue on ollut viimeiset vuodet huono ja tämä kausi ei ole tuonut mitään muutosta ainakaan parempaan päin! Pelillisesti ollaan menty alaspäin koko joukkueen taholta. Turhaa on väittää, että esim Robinho olisi pelannut hyvin tai että hän toisi sitä tarvittavaa luovuutta jotta peli paranisi, koska ainakin minun mielestäni Robinho on aivan liian itsekäs pelaaja(vielä). Ja pelit mitkä olen nähnyt Robinhon pelaavan niin hänen peli saattaa näyttää hyvältä koska hän tekee niitä kikkoja ja pyörittelee vastustajia, mutta siitä ei ole loppupeleissä mitään hyötyä jos ei luovu siitä pallosta ajoissa. Toki pitää haastaa vastustajan pakkeja, mutta turhaa on pitää palloa liian kauan ja näin antaa vastustajalle aikaa tulla puolustusasemiin. Ja Raul on tehnyt kahdessa viime pelissä maalit kun on vihdoin päässyt "omalle" paikalleen, eikö tämä jo riitä perusteeksi pitää mies kentällä. Enkä väitä etteikö Raul olisi pelannut huonosti tällä kaudella, mutta hän on pelannut täysin väärällä paikalla lähes koko kauden ja koko muukin joukkue on pelannut luvattoman heikosti. Ja Guti, ei ole pelannut niin hyvin kuin pitäisi, mutta edelleen sama pätee koko joukkueeseen. Mutta Gutilta tulee välillä loistavia syöttöjä, mitä ketään muu tästä joukkueesta ei anna ja Gutin ollessa kentällä vastustaja joutuu rikkomaan häntä usein, näin saadaan myös paljon erikoistilanteita. Mutta kaikilla saa olla omat mielipiteet....

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1695 : 15.04.2007, 13.07.54 »
Tiedätkö, että vaikka maalipörssin voittaa yksittäinen pelaaja, niin koko joukkue saa ne mestaruusmitalit kauden jälkeen, edellyttäen että mestaruus voitetaan. Ja minkä takia kärkimiehille tulee eniten paikkoja? Koska he saavat eniten palloja sinne ylös muiden pelaajien toimesta. Ja tämä on sitä joukkupeliä, harvoin kärkimiehet hakevat ne pallot sieltä alhaalta ja juoksevat ylös tekemään maalia. Joukkue sen tekee.

Olenko väittänyt jotakin muuta? Ja kyllä se pallo on sinne maaliin saatava, jos haluaa sen maalin tehdä. Robinho ei tätä kovinkaan hyvin hallitse ja siksi pelaa paljon laidalla.

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1696 : 15.04.2007, 13.10.40 »
Niin. Eli pallollista, rohkeaa ja ennen kaikkea aktiivista hyökkäyspeliä. Tätä minäkin haluan Real Madridiin. Ollaan väitelty, että voiko näin pelata vaikkei ole vahvaa laitapeliä ja ennen kaikkea pelinrakentaja-Gutia. Olen edelleen sitä mieltä, että se on mahdollista ja jopa fiksumpaa nykyisessä Real Madridissa. Mutta toki, jos halutaan jatkaa pelinrakentajan paikalla pelinrakentajan roolilla jne, niin siitä vaan, mutta en näe sitä fiksuna enkä tarpeellisena, jos halutaan menestyä ja pelata sitä yhtä viihdyttävää jalkapalloa.

Eilen se taas näkyi, kun ei sitä pelinrakentajaa ollut. Oma tilanteiden luonti oli todella jäässä.

Raulisti

« Vastaus #1697 : 15.04.2007, 13.17.21 »
Nyt tarvitaan tosiaan se pelaaja (eli pelintekijä) joka tuo palloa ylös ja syöttää sen maalintekijöille. Eilen Emerson ja Diarra syöttelivät vain keskialueella tai roiskivat sitä ylös ilman minkään sortin tulosta. Kuten on sanottu, hyökkääjän on vaikea tehdä maaleja ilman palloa.
32

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1698 : 15.04.2007, 13.19.33 »
En jaksaisi jankuttaa Gutista ja Gagosta. Gagoa en ole miksikään puhtaaksi pelinrakentajaksi - mitä ihmettä tuo oikeasti tarkoittaa, voitko vihdoin minulle selittää? - änkemässä, kun en edes tiedä mitä se tarkoittaa. Gago on kuitenkin Real Madridin paras keskikenttä, ja hänelle kuuluu sen mukainen rooli. Hän on parhaimmillaan pallollisena, kun saa rakentaa peliä, keskikentän pohjalla, ja se rooli hänelle annettakoon.

Guti on tasonsa näyttänyt. Harvoja onnistumisia jatkuvien huonojen esitysten perusteella. Lisäksi hän ottaa typeriä tuittuilukortteja, yleensä kapteenina. Olet erittäin yksin eriävän mielipiteesi kanssa. En jaksa tästä inttää. Siellä kentällä ei tarvita sitä Gutin roolia, missä Guti on esiintynyt todella ailahtelevaisesti, etenkään kun Guti ei ole edes yhdentoista parhaan pelaajan joukossa.

Raul on pelannut viime ajat kärjessä, siksi puhun että Robinho kuuluu hänen tilalleen. Robinhossa näen, edelleen, enemmän potentiaalia toiseksi hyökkääjäksi kuin Raulissa, joka pelaa jatkuvasti huonosti. Viisi maalia on auttamattoman vähän, ja kyllä, toisen hyökkääjän tulee kyetä muuhunkin kuin neljään maaliin. Raul ei ole kyennyt. Jos tilanne muuttuu, Robinho siirrettäköön laidalle, mutta tällä hetkellä Robinho kuuluisi minun mielestä keskelle ja Raul penkille. Peliestiysten takia, sen perusteella kumman peli hyödyttää enemmän joukkuetta.

Ja olet itse aika hataralla pohjalla, jos väität, että haluan rakentaa Real Madridin yhden pelaajan ympärille. Ja olet aivan hakoteillä, jos alat höpistä semmoista, että minua kiinnostaa pätkääkään siirtosummat ja kauniit kikat. Mutta mennään taas sille linjalle että kerrotaan mitä mieltä minä olen ja mitä olen nähnyt. Olen viimeisen parin vuoden aikana nähnyt muutamaa hassua vaille jokaisen pelin Real Madridilta. Pohjaa siis löytyy kirjoituksille.

Tuntuu typerältä jatkaa tätä kirjoittelua, kun jauhetaan koko ajan samaa. Edelleenkin näen joukkueen kokonaisuutena, mikä pystyy rakentaa pelinsä monen eri asian ympärille. Välttämättä ei tarvita sitä "puhdasta pelinrakentajaa", vaikka pelattaisiinkin sitä yhtä viihdyttävää tyyliä. Real Madridin ei ole semmoista fiksua käyttää, kun meillä ei ole ketään riittävän hyvää pelaajaa sellaiseen rooliin. Tähän kritiikkini perustan. Onko vaikea tajuta?

Sinun todellakin kannattaisi seurata näitä otteluita niin ehkä rupeaisit jotakin ymmärtämäänkin. Gago ei ole vielä antanut näyttöjä, joiden takia häntä voisi pitää Real Madridin parhaana keskikenttämiehenä. Lupaava on, mutta näytöt eivät vielä mitenkään loistavia ole. Gutin puuttuminen näkyi jälleen kerran eilen, kun Real Madridin pelinrakentelu oli varsin ennalta arvattavaa ja luovuus puuttui täysin.

Edelleenkin jatkat Raulin haukkimista viidestä maalista, joka kuitenkin on enemmän kuin Robinholla ja lisäksi nyt kun Raul on pari viimeistä ottelua saanut omalla paikallaan pelata niin tuloksena on ollut kaksi maalia. Raul ei ehkä ole mediaseksikäs tummahipiäinen kallishintainen brassi, mutta tekee kyllä omat hommansa ja Robinho puolestaan oli taas eilen täysi turisti. Jos sinun mielestäsi maalit eivät joukkuetta hyödytä, niin turha sinun kanssasi on edes keskustella.

Kovasti kuvittelet jatkuvasti, että Real Madridin kokoonpano täytyisi rakentaa sen varaan missä Robinho pelaa parhaiten, vaikka kyseiselle paikalle on paljon pätevämpiäkin pelaajia. Robinho pelaa laidalla sen takia, että se on se paikka, jolla hänen kuuluisi saada jotakin aikaiseksi. Muualle ei tässä joukkueessa taidot riitä avauskokoonpanopaikkaa ajatellen.

En ole missään vaiheessa väittänyt, että Real Madrid puhtaan pelinrakentajan tarvitsee, mutta kyllä sitä luovuutta ja pelinrakennustaitoa täytyy olla siellä kentällä ja se kävi taas eilen hyvin selväksi.

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #1699 : 15.04.2007, 13.22.02 »
Voin muuten taata sinulle, että Strikeriin minulla ei ole mitään homoeroottisia tunteita. Vaikka hänellä kauniit kasvot onkin.

Ja edelleen tässä on sinun viestejäsi arvosteltu, aiheesta, kun sinä taas olit se joka meni kirjoittamaan strikerin päänsisällöstä.

Ja pidän edelleen oikeuden arvostella muiden mielipiteitä jariporttilamaisina, jos ne sellaisia ovat ja jos muut (sinä) ovat tämän tyylin aloittaneet. Ja taas puhuit jariporttilamaisesti, kun minun ja hänen jalkapallotietoutta vertailit, sillä ei jariporttila ole koskaan jalkapallosta kirjoittanut yhtään mitään.

Jos Jari Porttila jalkapallosta jotain kirjoittaisi, niin enemmän tulisi asiaa kuin sinun teksteistäsi. Minä perustelen jatkuvasti mielipiteeni, kun sinä taas jatkuvasti vain huudat Robinhoa kärkeen ja Gutia ja Raulia vilttiin ilman, että kykenisit antamaan minkäänlaisia perusteluita.