Olisi tavallaan kyllä helvetin hieno juttu, jos Emerson jäisi (penkille) vielä tulevaksi kaudeksi. Hän on kuitenkin hemmetin kokenut pelaaja, ja kaiken lisäksi ilmeisen johtava ja esimerkillinen pelaaja, kun brassien maajoukkuessa on kapteenina toiminut. Olisi ollut kapteenina 2002 vuoden kisat, jos ei olisi loukkaantunut.
Näitä kokeneita johtajia ei koskaan ole liikaa (paitsi ehkä Milanissa hiljalleen...), joten olisi hieno homma, jos Emerson jäisi Madridiin. Hänellä on varmasti paljon opetettavaa Gagolle, De la Redille ja erityisesti Diarralle.