Koetan lyhyesti vastata kaikkiin samanaikaisesti, en koskaan ole hyväksynyt filmaamista, valitettavasti siitä on vaan tullut sellainen syöpä lajiin että sen kitkeminen on vaikeaa tai mahdotonta koska sitä tehdään niin paljon.
Takaan ettei myöskään Barcelonassa pelaajia ole kannustettu tahallisiin filmaamisiin ym, tuskin missään joukkueessa niin tehdään, toisten valmentajien taktiikoihin kuuluu kyllä vaparien hakeminen jotta aikaa saadaan kulutettua ym mutta tuskin kukaan "käskyttää" filmaamaan joukkuettaan.
Ja kyllä, jos tilanteessa näiden herrojen tilalla olisi ollut Pepe ja messi, niin kyllä, varmasti olisin ollut kirjoittamassa pelikielloista ym johtuen juurikin niistä värilaseista, ei niinkään järkiajattelusta. Mun mielestä toi koko tilanne sai täällä turhan suuren huomion kun edes Madridin raamattu Marca ei hirveästi noteerannut tapahtumaa(ise asiassa Mundo deportivo noteerasi enemmin ja käytti paljon sanaa controversial) , noteerasi mutta ei sielläkään vaadittu päätä vadille tms ja lehti sentään omistaa 20 ensimmäistä sivua Real Madridille, tämän jälkeen kirjoitetaan vasta espanjan uutisista.
Olen hyvin pitkälti samalla kannalla Redondon ja Tamin kanssa että filmaaminen on perseestä ja itseäni suunnattomasti harmittaa kaikki filmit, toki mun mielestä myös pelaajan voi ottaa pois kentältä ja hyllyttääkin vaikka mutta miettikää nyt vaikka tulevaa klassikkoa ilman Busquets, Cesc, Pedro, ja ketä näitä nyt meillä olisi poissa ja madridilta Ronaldo, Pepe, Di Maria, ja ketä niitä nyt on, peleistä katoaa tähdet.
Ja vielä kyllä, mun mielestä Sergio on yksi kovimpia pelipaikallaan, vähintäänkin yhtä kova kuin Xabi teillä joka taas mun mielestä on pahasti yliarvostettu, näin nämä vaan näkyvät erivärisillä laseilla.
Lauantaina pelataan taas vastakkain, jotenkin tuntuu että sieltä saamme taas uusia tapauksia, ja (valitettavasti) taidamme kaikki saada taas lisää aiheita nieleskelyyn ja vaihtotoiveita, mutta tätä tämä nykyään on, 20 vuotta sitten edes espanjassa nykypäivän tähdet eivät olisi saanut peliaikaa johtuen näistä näyttelijänlahjoista, mutta samaa mieltä kanssanne siis siitä että filmaaminen on perseestä, en missään nimessä pidä siitä mutta filmejä löytyy molemmista leireistä ja uskoisin menevän jopa 50/50 prosenteissa, vapareiden, korttien ym kokonaismäärissä sen sijaan suuria eroja tekee pelitaktiikka/ tyyli, syöttöjen kokonaismäärä, ei missään nimessä filmaaminen tai pystyssä pystyminen.
Ja kyllä mua harmitti ja ärsytti Cescin toiminta mutta ei varsinaisesti hävettänyt, jos olisi kierinyt maassa silloin olisi hävettänyt ja lujaa, nyt harmitti, toisaalta niin ne pelimiehet tekee koska tietävät että jos vähänkin käy hillo, vastustaja lähtee punaisella suihkuun.. se pitäisikö näitä filmejä sitten jälkikäteen vaikka katsoa ja langettaa tuomioita on hyvä kysymys, se on ehkä ainoa asia jolla filmit kitketään, jos videolta pystytään jälkikäteen aukottomasti näyttämään toteen filmi, niin penalttia ja kunnon sakot voisi toimia.