Kirjoittaja Aihe: Shoutbox  (Luettu 7654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Redondo

• Vieras
Shoutbox
« : 10.10.2014, 22.36.42 »
Iltaa,

sain asiallisen palautteen nimimerkiltä X koskien shoutboxia ja yleensäkin foorumin menoa. Shoutboxia paljon tänne kaipailtiin ja Juhana kaikessa hienoudessaan sen väsäsi. Väittäisin palautteen antajan kanssa, että Shoutbox on vienyt aika paljon keskustelua pois itse foorumilta. Varsinkin nuo ottelutopikit ovat hiukan "kuolleet" Shoutboxin jälkeen. Tämän kauden "ennätys" näyttäisi olevan 14 viestiä yhdessä ottelutopikissa, kun viime keväänä ennen Shoutboxia pelit keräsivät tällaisia viestimääriä: 98, 59, 49, 44, 42...

Shoutboxian en sinällään tuomitse, koska se on meikäläisen mielestä hienoa, että siellä pystytään keskustelemaan niitä näitä myös jalkapallon ja Real Madridin ulkopuolella. Pelkona on vain, että sen vuoksi itse foorumin puoli jää unholaan.

Jos itseltä no jäänyt kiireiden tms. vuoksi jokin peli katsomatta, niin on ollut hienoa käydä lukemassa pelinaikaiset / -jälkeiset viestit ottelutopikista. Nyt se on vähän tylsää, kun näitä viestejä on se alle 5.

Tässä tämmöinen pieni keskustelunavaus. Laittakaahan mielipiteitä, ideoita, risuja ja ruusuja siitä millä saataisiin taas hitusen eloa tuonne foorumin puolelle...

-R

Totuuden torvi

Vs: Shoutbox
« Vastaus #1 : 11.10.2014, 16.57.18 »
Itse olen seurannut sivustoa barca miehenä jo monta vuotta, pääsääntöisesti koska informaatio on ollut asiantuntevaa ja koskien espanjan liigaa niin tämä sivusto on antanutensikädentietoa. Verrattuna fcbarcelonafanclubfinland.com tämä sivusto on valovuoden edellä. Mutta shoutboksin tultua täällä ei esim ottelutopikeissa ole enää meininkiä jä laatikossa lukemisenarvoinen (pelin liittyvä) häviää minuutissa. Toivoisin että realin miehet herättää pelinaikaisen keskustelun henkiin omassa topiikissa, ei laatikossa. Olen barcan mies mutta suurena viihteenä pelien seuraamisen ohella on toiminut ottelutopik tällä sivustolla, siihen eivät muut suomi sivustot pysty. Vesi kielellä odotan el klassikon ottelutopikkia ja todellista keskustelua ja vääntöä ilman miekka turnauksia😊
Esim ennakot ovat olleet nautittavaa luettavaa vaikka eri firmaa kannatammekin.

Figuuri

« Vastaus #2 : 11.10.2014, 19.51.27 »
Jangsterin (X) palautteelle täältä. :peukku_ylos:

Muistan kun kyseinen Revolution Swordin nouseva tähti profetoi tästä thsät-rutosta, vielä tuolloin en osannut uskoa vahvasti ja täten en osannut olla huolissani. Kuten todettua, ketjut ammottavat tyhjyyttään ja tilanne näyttää vain pahenevan. Onko tämä yksin thsätin vika? Aika monen foorumistin kohdalla vierailu on vähentynyt, muutama on rupatellut thsätissä satunnaisesti, niin matseista kuin myös lämpimixeen. Itse matsien aikana thsätissä kuitenkin esiintyy enimmäkseen vain se sama pieni porukka, joka on ollut aktiivinen koko foorumilla tässä kauden 14/15 aikana.

Uusia ketjuja on luotu ihan hyvä määrä ja edellisetkin on nostettu ylös ajankohtaisilla asioilla, jutun juurta kyllä on, mutta keskustelua ei. Mielestäni nyt on menossa pieni suvantovaihe, Ángel, Xabier, Diego López ja La Décima alkaa olemaan ollutta ja mennyttä, katseet on käännetty kohti tulevaa ja alettu odottamaan mitä se tuo tullessaan.

Thsätti on mielestäni hyvä. Esimerkiksi juuri liveseurannan aikana foorumistit voivat jakaa erilaisia näkemyksiään reaaliajassa, siellä voi tulla sellaisia huomioita vastaan, joita ei välttämättä itse olisi edes tajunnut ajatella, sekä samalla thsät seuloo roskaviestit ketjuista. Toivoisin liveseurannan keskustelun kannustavan hieman syvällisempään keskusteluun itse ottelutopikeissa, esimerkiksi pelitavasta ja taktiikoista. Kenenkään ei ole pakko rupatella, mutta olisi hieno jos joku jaksaisi laittaa seuraavat tiedot ottelutopikkiin ottelun päätyttyä: lopputulos, maalintekijät, vaihdot ja kortit. Nuo tiedot voivat vaikuttaa ensisilmäyxellä aivan turhilta, mutta statistiikkaa vailla oleva säästyisi vaivalta ja löytäisi haluamansa helposti ilman kolmansia osapuolia.

Vesi kielellä odotan el klassikon ottelutopikkia ja todellista keskustelua ja vääntöä ilman miekka turnauksia. Esim. ennakot ovat olleet nautittavaa luettavaa vaikka eri firmaa kannatammekin.

El Clásicot on out, El Derbi madrileñot on in. Thsätissä olen useampaan kertaan todennut, että tuleva El Clásico ei voisi vähempää kiinnostaa, jotenkin näistä kohtaamisista on mennyt maku. Miekat jäävät suurella todennäköisyydellä pois keskustelusta, kannattaa silti varautua pieneen värilasi-ilmiöön, se lienee kuitenkin lievempi kuin eräällä toisella foorumilla.
snooker [02|Dec 10:57 PM]: Realin peli on vaan nykyään sellaista esileikeillä höystettyä nautiskelu seksiä verrattuna Mourinho-aikojen kylmään housut pois ja huora nelinkontin suorittamiseen, että ei siihen tuollainen Balen tyylinen munaravaaja tahdo erityisen hyvin istua.

Direct football

« Vastaus #3 : 12.10.2014, 21.18.08 »
Paljon on puhuttanut shoutbox ja sen seuraukset. Ja ihan aiheestakin täällä jotkut ovat huolissaan foorumin nykymenosta ja aktiivisuuden keskittymisestä lähinnä shoutboxiin. Onhan se ihan kiva, että on osio vapaampaa jutustelua ja suurimpia tunteenpurkauksia varten, mutta itse asiapitoinen keskustelu on sen seurauksena katoamassa hälyttävää vauhtia foorumilta ja vaihtumassa tyhjänpäiväisiin letkautuksiin ja tarpeettomiin provokaatioihin. Ilmeisesti täyttyessään tyhjentyvä viestialue on antanut joillekin mielenrauhan tulla huutelemaan mitä lystää ajatellen, että eivät ne viestit seuraavana päivänä kuitenkaan enää näy kenellekään.

Tämä onkin myös yksi iso heikkous shoutboxissa; varsinkin ihan asiallisten viestien kohdalla joita jotkut voivat haluta myös jälkeenpäin lukea sekä tietää miten muut näkivät pelin ja miten peli koettiin kullakin kyseisellä hetkellä. Otteluseurannat sisältävät nykyisin vain alustuksen peliin ja muutaman viestin koskien odotuksia peliltä sekä lopputulokseen ja pelin kulkuun liittyen pari yhteenvetoa.  Shoutbox on luultavasti koettu nopeammaksi ja vaivattomammaksi tavaksi jakaa reaktioita peleihin liittyen. Mutta koska shoutbox poistaa vaatimuksen viestien hyödyllisyydestä ja asiapitoisuudesta on kommentit ovat tyypillisesti sanan tai kaksi huudahduksia, piikittelyjä, kehuja jne. ja ne voivat myös olla hyvin kärkkäitä ja jopa henkilökohtaisuuksiin meneviä, kiitos shoutboxin luonteen. Toki en kiellä, etteikö näitä ääri-ilmiöitä olisi esiintynyt otteluketjujen keskusteluissa niiden ollessa aktiivisimmillaan, mutta noin yleisesti ottaen tietynlainen turha "hömppä" on lisääntynyt shoutboxin myötä otteluista kommentointiin liittyen.

Muutenkin hyvän maun käyttäminen on suotavaa myös shoutboxissa, ettei siellä kirjoittelu muistattaisi ihan villin lännen meininkiä, mitä se on nykyisellään vähän tavannut olemaan. Otteluseurantaketjujen käyttäminen toimi ihan hyvin aiemmin, joten miksi se ei toimisi yhä? Olen huomannut, että joku on aina jatkuvasti näpyttämässä sanan tai kahden viestiä toisensa perään tai turisemassa kesken pelin. Itse en ainakaan jaksa uskoa, että jatkuva samanaikainen "tsättäily" ja pelin seuraaminen on mahdollista ilman, että itse pelin syvällinen seuraaminen häiriintyy.

Havaintojen tekeminen ja jakaminen foorumilla minuutin parin välein on ihan suotavaa, mutta jos viestiä tulee samalta käyttäjältä kahden sekunnin välein vie se mielekkyyttä monelta keskusteluun osallistumisesta, kun pari henkilöä keskenään vaihtaa käsiteltävää aihetta muutaman sekunnin välein tai keskustelun aloituskohtaa ei näe, jolloin ei välttämättä ymmärrä lainkaan mistä lähtökohdista shoutboxissa edes keskustellaan. Enkä oikein tiedä onko mielekästä keskustella ottelusta jonkun kanssa joka ei seuraa peliä kunnolla ja perustaa näkemyksensä olettamukseen.

Näin loppuun vielä tuohon Tsisoun tokaisuun El Clásicosta ja Madridin derbyistä totean, että itselle ainakin tuleva El Clásico tulee olemaan juurikin yksi niistä aivan ykkösotteluista tällä kaudella monestakin eri syystä ja Madridin derbyt puolestaan ovat viime aikoina kärsineet pahasti inflaatiosta kiinnostavuuden suhteen, kun lyhyen ajan sisään on ollut jo lukuisia kohtaamisia madridilaisten välillä ja kummallakaan ei ole enää näkynyt niin suurta paloa noihin otteluihin mitä vielä esimerkiksi viime kaudella.

Jose_Bach

« Vastaus #4 : 12.10.2014, 23.09.48 »
Pahoittelut onelineristä, mutta totean vaan että täyttä asiaa ylläoleva.

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #5 : 13.10.2014, 09.48.36 »
Itse voin jatkossa heittää viestini otteluseurantaan, mutta sinne tulee varmasti kirjoitelultua huomattavasti vähemmän, juurikin siitä syystä, että ottelun seuraaminen kärsii. Huutolaatikkoon tuon 3-5 sanaisen viestin kirjoitus ei juurikaan ottelun seuraamiseen vaikuta. Varsinkaan, kun tuon viestin kirjoittaa pelikatkon, esim. maalipotkun tai sivurajaheiton aikana.
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

Direct football

« Vastaus #6 : 13.10.2014, 12.45.35 »
Itse voin jatkossa heittää viestini otteluseurantaan, mutta sinne tulee varmasti kirjoitelultua huomattavasti vähemmän, juurikin siitä syystä, että ottelun seuraaminen kärsii. Huutolaatikkoon tuon 3-5 sanaisen viestin kirjoitus ei juurikaan ottelun seuraamiseen vaikuta. Varsinkaan, kun tuon viestin kirjoittaa pelikatkon, esim. maalipotkun tai sivurajaheiton aikana.
Kyllä pelikatkon aikana ehtiin kokonaisen virkkeenkin kirjoittaa ja nuo muutaman sanan viestit ovat ihan ok myös otteluseurannoissa; niitä on aikaisemminkin esiintynyt aika paljon niissä, kun keskustelu on käynyt kuumimmillaan. Lähinnä nyt kritisoin sitä jatkuvaa huutolaatikon tsättäilyä, jossa sama viestinlähettäjä saattaa lähettää parin sekunnin välein viestin ja tällöin ei todellakaan voi seurata peliä kunnolla samaan aikaan.

Otteluseurantaketjut eivät ole lyhyitä viestejä poissulkeva muoto, mutta huutolaatikko kyllä yleensä vähentää pidempien viestien määrää. Kuten jo aikaisemmin mainitsin, otteluseurantaketjut toimivat hyvin aiemmin joten mikseivät toimisi siis yhä? Erityisesti jos joku ei peliä jostain syystä pysty katsomaan, niin jälkeenpäin on saanut aika hyvän kuvan tapahtumista lukemalla otteluseurannan kommentit läpi. Itse asiassa ennen otteluseurannat olivat yleisestikin juuri sitä foorumin parasta antia.

Figuuri

« Vastaus #7 : 13.10.2014, 17.31.30 »
Olen huomannut, että joku on aina jatkuvasti näpyttämässä sanan tai kahden viestiä toisensa perään tai turisemassa kesken pelin. Itse en ainakaan jaksa uskoa, että jatkuva samanaikainen "tsättäily" ja pelin seuraaminen on mahdollista ilman, että itse pelin syvällinen seuraaminen häiriintyy.
Lainaus
Havaintojen tekeminen ja jakaminen foorumilla minuutin parin välein on ihan suotavaa, mutta jos viestiä tulee samalta käyttäjältä kahden sekunnin välein vie se mielekkyyttä monelta keskusteluun osallistumisesta, kun pari henkilöä keskenään vaihtaa käsiteltävää aihetta muutaman sekunnin välein tai keskustelun aloituskohtaa ei näe, jolloin ei välttämättä ymmärrä lainkaan mistä lähtökohdista shoutboxissa edes keskustellaan. Enkä oikein tiedä onko mielekästä keskustella ottelusta jonkun kanssa joka ei seuraa peliä kunnolla ja perustaa näkemyksensä olettamukseen.

Luultavasti moni foorumisti tiedostaa thsätin omaavan lyhyen historian. Luultavasti moni myös ymmärtää sen, että tämän takia thsätistä ei voi saada kattavaa kokonaiskuvaa ottelun tapahtumista. On ymmärrettävää, että matsin aikana esiintyy lyhyempiä lauseita ja niitä one linereitä, tuskin kenelläkään käy mielessä minkään syvällisen romaanin kirjoittaminen samalla kun siellä on matsi menossa. Pitää myös yrittää ymmärtää, että kaikki eivät välttämättä katso matsia, mutta saattavat seurata sitä thsätissä ja kenties osallistua itsekin keskusteluun. Näin käytännön esimerkkinä, muistaakseni viimeisimmässä ottelussa minulla kaatui striimi ja totesin luovuttavani, mutta samalla pyysin tietoa kenttätapahtumista thsättiin ja ainakin Chris niitä minulle tarjosi. Nuorempi herrasmies toimi esimerkillisen hienosti ja hänelle ehdottomasti yläpeukkua. Nyt jos ajattelee, niin kyllä vituttaisi painella f5 näppäintä itse matsitopikissa ja odotella uusia viestejä, viestejä jotka olisivat tasoltaan samaa kamaa kuin thsätissä ja tietysti vitusti myöhässä. Uskon vahvasti, että pelin seuraaminen ja thsättäily sujuvat samanaikaisesti. Kuten Alpo tuossa ylempänä totesi, pelissä tulee pieniä katkoja joiden aikana voi ihan hyvin kirjoitella omia näkemyksiään, kuin myös lukea muiden mietteitä. Toisilla kirjoittelu ja lukeminen sujuu sutjakkaammin, riippuu toki foorumistin päätteestä.

Kuten aiemmin kirjoitin, toivoisin liveseurannan keskustelun kannustavan hieman syvällisempään keskusteluun itse ottelutopikeissa, esimerkiksi pelitavasta ja taktiikoista. Mielestäni thsät ei ole edellä mainittua varten.

Ps. Marttyyri ja pollari propagandalle. :D
snooker [02|Dec 10:57 PM]: Realin peli on vaan nykyään sellaista esileikeillä höystettyä nautiskelu seksiä verrattuna Mourinho-aikojen kylmään housut pois ja huora nelinkontin suorittamiseen, että ei siihen tuollainen Balen tyylinen munaravaaja tahdo erityisen hyvin istua.

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #8 : 17.10.2014, 14.21.50 »
Itse olen tässä asiassa vanhan liiton miehiä; sille on syynsä, miksi tämän sivuston nimi on foorumi ja mielestäni chatit kuuluvat johonkin muuhun paikkaan. Oma lähtökohtani ainakin on, että tarkoituksena täällä on verkostoitua samanmielisten kanssa Realiin liittyvien asioiden tiimoilta ja jakaa tietoa ja mielipiteitä keskenään. Jos lisäksi tekee mieli höpötellä niitänäitä, on sitä varten osio nimeltään "vapaa keskustelu". Jos sattuu katsomaan foorumia esim. kerran tai pari päivässä, niin suurella todennäköisyydellä shoutboxista ei juuri informaatiota saa.

Jos taas ei itse pysty matsia katsomaan ja haluaa tietää pelin joka käänteen, on netti täynnä live-seurantoja. Toki täältä tilanteet kuulee ehkä vähän persoonallisempaan sävyyn, mutta tarpeeksi sitä infoa mielestäni sai topiceista - vaikka sitten niistä one-linereista. Useimmiten tilanne on kuitenkin se, että kun peli jää katsomatta niin ei sitä olla F5-näppäintä rämpyttämässä kotona, vaan on jokin este katsoa matsia ja pystyy korkeintaan silloin tällöin katsoa tulospalvelusta, mikä tilanne matsissa on. Tällöin hyvänä tukena toimii foorum, josta voi esimerkiksi käydä lukemassa, millainen maali juuri tehtiin tms. Shoutboxiin taas on saattanut tulla jo 70 uutta viestiä, joissa ei välttämättä olekaan enää mitään sisältöä.

Foorumien hienous on mielestäni juurikin siinä sen vanhanaikaisuudessa ja yksinkertaisuudessa, joka kannustaa laadukkaaseen kirjoittamiseen, eikä turhiin möläytyksiin. Kuten todettua, tuo hienous on tällä foorumilla nyt kuolemassa. Laatukirjoittajia löytyy kyllä, mutta "resurssit" menee tällä hetkellä hukkaan.

Omakin motivaatio aloittaa taas aktiivinen kirjoittelu on madaltunut shoutboxin myötä. :(

Heltsu

« Vastaus #9 : 18.10.2014, 09.50.01 »
Omakin motivaatio aloittaa taas aktiivinen kirjoittelu on madaltunut shoutboxin myötä. :(

Tähän kyllä vahva sama.

Kyllä shoutboxiin voi alkaa asiaakin kirjoitella mutta nyt se on mennyt lähinnä siihen että jos joku esittää jotain mielipiteitä niin ne tyrmätään ilman minkäänlaisia perusteita.

Foorumi voisi kyllä tarvita vähän ravistelua ja shoutboxista olisi syytä päästä eroon ainakin niin kauan kun tämä on foorumi.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2014, 09.56.12 kirjoittanut Heltsu »

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #10 : 18.10.2014, 10.48.57 »
Kyllä shoutboxiin voi alkaa asiaakin kirjoitella mutta nyt se on mennyt lähinnä siihen että jos joku esittää jotain mielipiteitä niin ne tyrmätään ilman minkäänlaisia perusteita.
Df:n kirjoittelut voi jättää ja pitää osata jättää usein omaan arvoonsa. Sama pätee Iker vihaajien, Iker kirjoituksiin.

e. Ja ainahan myös tällä foorumilla on ollut "koskemattomia" pelaajia tai asioita, mitä ei saisi arvostella. Sillo pitää vaan ottaa paskaa niskaan ja odottaa, että muutkin tulevat järkiinsä. ;)
« Viimeksi muokattu: 18.10.2014, 11.16.36 kirjoittanut Alpo »
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

Figuuri

« Vastaus #11 : 18.10.2014, 11.07.45 »

Miksi? Onko syynä vähentyneet viestit foorumin ketjuissa?  :traktori:

Direct football

« Vastaus #12 : 18.10.2014, 12.35.07 »
Df:n kirjoittelut voi jättää ja pitää osata jättää usein omaan arvoonsa.
Pientä kettuilua taas havaittavissa foorumilla. Kun ei pystytä esittämään kunnolisia vasta-argumentteja, niin sitten päädytään tällaisiin toisten mielipiteiden vähättelyihin. Näillä huuteluilla se foorumin taso ainakin lähtee nousuun "  :peukku_ylos: "

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #13 : 18.10.2014, 13.40.28 »
Miksi? Onko syynä vähentyneet viestit foorumin ketjuissa?  :traktori:

Kyllä se vähän siltä tuntuu, että jos jotain vaivautuu ketjuihin kirjoittamaan, niin vastakaikua tulee joko vähän, ei ollenkaan tai se tulee shoutboxissa. Ja jos kunnon keskustelu vaikka syntyykin siellä shoutboxin puolella, menee se todennäköisesti minulta ohi.

Figuuri

« Vastaus #14 : 18.10.2014, 15.03.21 »
Kyllä se vähän siltä tuntuu, että jos jotain vaivautuu ketjuihin kirjoittamaan, niin vastakaikua tulee joko vähän, ei ollenkaan tai se tulee shoutboxissa. Ja jos kunnon keskustelu vaikka syntyykin siellä shoutboxin puolella, menee se todennäköisesti minulta ohi.

Juu. Näin se on ollut noiden matsitopikkien kanssa ainakin, koska liveseuranta on keskittynyt thsättiin sen verran tiukasti. Noin muuten koko foorumin väki on ollut laiskana, aika vähän on kirjoittelua eri ketjuissa, kyllä kai sitä keskustelua sitten syntyy kunhan kukin käy vuorollaan vähän höpisemässä. Kyllä se motivaatio siitä hiljalleen nousee.  ;)

Foorumin kunnostautuminen vaatii kaikkien panosta, nyt on hyvä tilaisuus kun Forum Comeback Challenge on käynnissä. Thsätissä sovimme kirjoittavamme liveseurantasettiä itse matsitopikkiin, tervetuloa mukaan itse kukin!  :police:

Chris

« Vastaus #15 : 18.10.2014, 16.42.15 »
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆

Direct football

« Vastaus #16 : 18.10.2014, 20.30.31 »
No nyt on foorumi saanut arvovaltaista seuraa, kun Reagani ja kumppanit ovat haudan takaa päättäneet yhdistää dollarihymynsä reagoidakseen foorumin tilanteeseen.  :D

Losblancos

• Hala Madrid!
« Vastaus #17 : 18.10.2014, 20.33.17 »
Täältä ehdottomasti  :peukku_ylos: tälle keskustelulle! Itse en tuosta huutopoksista ole juurikaan missään vaiheessa perustanut, siellä kun keskustelu on niin sekavaa sillisalaattia ja myös juuri se, että ei voi lukea jälkikäteen kommentteja. Höpötelköön toki kukin siellä niin paljon kuin huvittaa, mutta viime aikoina on tosiaan tuntunut, että se on ollut osittain pois muun foorumin annista. Vanhojen kunnon otteluseurantojen paluulle jättimäinen  :peukku_ylos:. Jospa sitä itsekin yrittäisi taas vähän aktivoitua tämän myötä enemmän.

Totuuden torvi

« Vastaus #18 : 14.02.2015, 09.00.53 »
Kun tänne sivustolle tulee niin sivua alaspäin menemällä näkee kuinka monta nimimerkkiä ja vierasta on paikalla. Vieraat ei ymmärtääkseni näe että tämä shoutbox on myös sivulla, taitaa näkyä vain kirjautuneena. Silmääni on pistänyt vieraiden iso määrä, tällä hetkellä minä ainoana nimimerkkinä sekä 14 vierasta. En tiedä haluatteko edes mutta jos haluatte lisää nimimerkkejä tänne niin laittakaa pikku mainos etusivulle että kirjautumalla voi osallistua myös aktiiviseen keskusteluun boksissa. 😊 voisi tuoda käyttäjiä lisää.

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #19 : 14.02.2015, 13.04.13 »
Kun tänne sivustolle tulee niin sivua alaspäin menemällä näkee kuinka monta nimimerkkiä ja vierasta on paikalla. Vieraat ei ymmärtääkseni näe että tämä shoutbox on myös sivulla, taitaa näkyä vain kirjautuneena. Silmääni on pistänyt vieraiden iso määrä, tällä hetkellä minä ainoana nimimerkkinä sekä 14 vierasta. En tiedä haluatteko edes mutta jos haluatte lisää nimimerkkejä tänne niin laittakaa pikku mainos etusivulle että kirjautumalla voi osallistua myös aktiiviseen keskusteluun boksissa. 😊 voisi tuoda käyttäjiä lisää.
Niistä vieraista noin 90% on sivustolle pyrkiviä botteja. Ja loputkin lähes kokonaan jo foorumille kirjautuneita.

e. Sitä en tiedä, miksi porukka käy omilla koneillaan täällä kirjautumatta foorumille. Itselläni on käytössä ainakin tämä "ikuinen istunto", jolloin kirjaudun foorumille aina automaattisesti.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2015, 13.12.21 kirjoittanut Alpo »