Aah! Taas foorumilla. Lomat ohi ja arki iskee kuin tuhat volttia... ööh.. mikäpä olisikaan parempi tapa aloittaa vuosi foorumilla, kuin lätistä jostain ihan muusta eli tässä tapauksessa musiikista? Tästähän oli muistaakseni viestiketju tuolla vanhemmassakin foorumissa.
Kuten Mikko tuossa ensimmäisessä viestissään kirjoittaa, niin "niin se maku vaan muuttuu". Itsellänikin siis. Iän myötä alkaa kuuntelemaan mitä oudompaa kamaa. Oman musiikin kuuntelun historiani lyhyesti:
- Pentuna alkoi syntikkamusa kiinnostaa (Jarre, Vangelis ja muut klassikot... Kraftwerk!!

), mutta kuuntelin myös ulkomaista rokkia (Bon Jovi, KISS, Accept)
- joskus ala/yläasteen välissä tuli mukaan rap/hiphop (Public Enemy, NWA, 2 Live Crew(hihi), Tribe Called Quest)...
- teininä alkoi tulla enemmän elektronisen musiikin kuuntelua, kun ensimmäiset "teknobiisit" tulivat isommalle yleisölle (L.A Style, Prodigy, DJ PC, Techno&Dance-kokoelmat, Shamen)...
- ... sitten ei oikeastaan paljon muuta kuunneltukaan kuin teknoa eri muoteissaan: hardcore/gabber, trance, goa, ambient, drum&bass... ajallisesti nimenomaan tuossa järjestyksessä, eli hitaasti rauhoittuen

Nykyään en kuuntele tuota rankinta paukutusta lainkaan. Kuulostaa lähinnä järkyttävältä (vaan se kai se tarkoitus olikin)

- nu-metal musiikki tullessaan herätti taas kiinnostuksen rock-musaan ja sen alalajeihin...
- nykyään jazz-musakin kuulostaa kiinnostavalta, samoin 70-luvun pop-musa

... niin ja jotkin klassiset rulezzzz, heh
Siinä missä aiemmin olin hyvinkin tiukkana kuunteluni suhteen (varsinkin pahimman teknomaniani aikana), nykyään kuuntelen liki kaikkea laidasta laitaan. Kotikoneella oli eilen WinAmpin soittolistalla ainakin seuraavia artisteja:
- EZ Rollers
- Linkin Park
- Eric Clapton
- Prodigy <- tätä on miltei aina soittolistalla
- Apollo 440
- Soundgarden
- Queens of the Stone Age
- John Williams <- leffamusaa, mm Star Warsin musiikit
- Wu-Tang Clan
- House of Pain
- Goldie
- Aphex Twin
- Pink Floyd
- Mike Oldfield
- Fatboy Slim
- ...
Musiikki on maanmainio keksintö

Jatkokysymys: Soitatteko itse jotain soitinta?
Itse en osaa oikeastaan soittaa, siis nuottien perusteella, mutta jotain osaan soitella korvakuulolla pianolla. Muutaman vuoden ajan tuli myös touhuttua tietokonemusiikin parissa (trakkerisoftat). Vaimoni päätti toteuttaa monen vuoden haaveeni ja hommasi minulle joululahjaksi akustisen kitaran, jota olen tässä kovasti yrittänyt opetella soittamaan. Sormenpäät ovat arkoina, kun olen sointuja etsinyt

Eipä muuta tähän hätään.