Kirjoittaja Aihe: Foorumin taso  (Luettu 47908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

snooker

Vs: Foorumin taso
« Vastaus #40 : 18.08.2014, 16.14.05 »
Laitetaan nyt vaikka tänne. Eli minusta on ollut hieman harmittavaa seurata, mihin suuntaan keskustelun taso on täällä edennyt. Varsinkin viime kuukausina on tainnut provoilun määrä moninkertaistua (la deciman seurausta ???  :D). Näin pienen yhteisön ongelmana tuntuu olevan se, että pari provoilijaa onnistuu vaikuttamaan "yleiseen ilmapiiriin" turhan paljon. Lisäksi Real Madrid on seura, jonka fanien keskuudesta epäilemättä löytyy ns. henkilöpalvontaa, mikä osaltaan vaikeuttaa asiallista keskustelua JOUKKUEESTA.

Näistä asioista huolimatta uskon, että tälläkin palstalla olisi potentiaalia keskusteluun, jossa muiden mielipiteisiin suhtaudutaan harkitusti ja kaikenlainen turha kiihkoilu jätetään oman pään sisään. Ja tottakai lukijankin on kyettävä jättämään provoilut omaan arvoonsa ja olemaan närkästymättä, mutta kun tietty raja ylittyy, on hyvin vaikea löytää enää motivaatioita itse osallistumaan keskusteluun tai edes seuraamaan sitä.

En tarkoita, että kaikkien tulisi olla superasiallisia, ja provoillakin saa, kunhan suhtautuminen siihen olisi samaa luokkaa kuin sillä chätin kovimmalla aktiivilla.  ;)

Tämä viesti tuskin vaikuttaa yhtään mihinkään ja mielipiteeni tuskin ketään kiinnostaa, mutta tulipahan avauduttua.

Chris

« Vastaus #41 : 18.08.2014, 16.44.35 »
Oma mielipiteeni em. viestiin liittyen:

Shoutboxin lisääminen foorumille lisännyt aika suuresti "spämmin" määrää, mutta toisaalta eikö se ole hyvä että porukka jauhaa siinä paskaa. Asiaan liittyvät viestit on kuitenkin ihan tuola keskustelualueen puolella, 95% kuitenkin asiaa mitä alueelle kirjotetaan.

Keskustelualueella mielestäni taso on vähintäänkin kelvollinen, jos vertaa vaikka FF2 jossa about joka kymmenes viesti on luettavaa kamaa.

Samaa mieltä olen siitä, että pientä provoamista nähdään sieltä sun täältä, mutta se ei tarkoita, että provoista pitäisi PROVOSOITUA. Mikäli jokin käyttäjä provoon lankea, on se vähä niinku oma moka. Toki ihan turhanpäiväiset provot ei kuulu asiaan, mutta ainakin itse tykkään lukea pienellä provolla varustettua asiallista kirjoitusta.

Edelleenkään en ole huomannut että henkilökohtaisuuksiin olisi menty, vaan lähinnä täällä miekkaillaan ihan oikeista asioista, eikä lähdetä perus "vitun homo" - huuteluihin.

Maalivahtitilanne on kyllä täällä puhututtanut ihan kiitettävästi ja kuten varmasti Espanjassakin, on leiri jakautunut kahtia. Toinen puoli haluaa nähdä maalissa Ikerin, toinen puoli Keylorin. Jokaisella olkoot mielipiteensä. Tuo "taistelu" on kieltämättä edistänyt tätä huutelua suuntaan tai toiseen. Mutta edelleenkään niissäkään ei ole kenenkään käyttäjän henkilökohtaisuutta loukkaamaan - tai jos on, niin sitten ainakin itseltä mennyt ohi. Mutta eiköhän jokaisella sen verran aivoja ole, ettei nyt ihan lähde käsistä, aikuisia miehiähän tässä suurin osa ollaan ;)

Muutoin ainakin ite kyllä foorumilla viihdyn (kuten chatin spämmäämisestä varmaan huomaakin) ja kyllä ainakin itselle keskustelu kaikkein rakkaimmasta ja suurimmasta seurasta on tärkeää - varsinkin kun IRL sitä melko vähän pääsee harjoittamaan :)

keep going jokainen, rennoin mielin eteepäin! Ei tää oo nii vakavaa, hei!  :traktori:
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆

snooker

« Vastaus #42 : 18.08.2014, 21.10.26 »
Juu no en minäkään tietenkään ole mitään henkilökohtaisesti ole ottanut, kun en kerran ole mitään pitkään aikaan kirjoittanutkaan  :D. Lähinnä häiritsee se, että muutama ihan asiallisesti lähtenyt keskustelu on ajautunut ainakin osittain kuivaan provoiluun ja erilaiset näkökulmat on lähes tyrmätty jne. Ja en missään vaiheessa ole tarkoittanut tuota shoutboxia, tuskin olen siitä paria viestiä enempää koskaa lukenutkaan.

Tuota rentoa meininkiä itsekin ajoin takaa - ei ole mukavaa lukea, jos joku ihan tosissaan tuntuu pitävän omia mielipiteitään faktoina jne. Provosoituminen on tietenkin turhaa, mutta kyllä jatkuva provoilu joka tapauksessa laskee halua itse osallistua keskusteluun.

FF2:lla on toki paljon paskaa, mutta tuo "joka kymmenes luettavaa" taitaa koskea vain liveseurantoja. Kyllä kausitopikit (niin kotimaisen kuin kv-futiksen) ovat pääosin ihan luettavaa tavaraa. Juuri tästä johtuen tältä foorumilta tulee vähän vahingossakin odotettua hiukan enemmän, ettei tartvitsisi tyytyä vain ff2:een... FF2:ta kun tulee luettua muun (kuin Real Madrid) futiksen takia joka tapauksessa.

Itse nyt intin lusittuani palaan ehkä vähän aktiivisemmaksi tälle foorumille kaikesta huolimatta, ja ihan mielelläni. Täällä kun saa ihan rauhassa HUORATA ilman, että tulee tuomituksi :D (toki ymmärrän ns. oikeinkannattajien pointin, tuleehan sitä itsekin oltua usein paikan päällä kotimaisen futiksen parissa - mikäs sen mukavampaa  :))

Että näin.  :traktori: :police: :angel: :blank:
« Viimeksi muokattu: 18.08.2014, 21.13.23 kirjoittanut snooker »

Figuuri

« Vastaus #43 : 18.08.2014, 21.31.58 »
Snooker!  :o

Thsät on tosissaan rosvonnut huomion superasialliselta keskustelulta. On huomattavasti helpompaa tokaista puoliksi tai ei yhtään mietitty virtuaalinen sanamöhkäle interaktiiviseen thsättiin. Olen viime aikoina huomannut, että kun aikomuksenani on kirjoittaa varsinaiseen topikkiin jotain järkevää, niin on ollut vaikeampaa muodostaa mitään järkevää ja sitten on tullut semmoinen meh-fiilis ja jättänyt koko kirjoituksen kesken. Osasyy piilee jutun juuressa, tavallaan joutuu vääntämään tikusta asiaa, syksymmällä tilanne on toki toinen kun kausi on lähtenyt käyntiin. Toistaiseksi on tyytynyt heittämään vähemmän vakavaa vitsiä thsätissä ja varsinaisiin topikkeihin sitten semmoista helpompaa juttua.

Näistä thsät taisteluista vielä. Thsätissä keskustelu on ollut vilkasta ja siellä on tullut vastaan vähän kaikenlaista, samalla käyttäjät ovat oppineet tuntemaan toisiaan, ainakin jonkin verran. Miekkailua, nahistelua ja muka flaidiksia esiintyy päivittäin, mutta kaikkien tulisi ymmärtää näiden olevan enemmän tai vähemmän kieli poskella kirjoitettua kamaa. Nykyään moni näistä thsätin letkautuksista on nimenomaan tarkoituksellista provoa, tässä tapauksessa sisäpiirin vitsejä niin sanotusti. Thsättiin mahtuu vain rajattu määrä tekstiä, tämän takia monelta vähemmän seuraavalta menee olennainen ohi.

Ps. Missä olet ollut snooker? Olen salaa toivonut teikäläisen tulevan juttelemaan mm. Castillan asioista.  :-[
snooker [02|Dec 10:57 PM]: Realin peli on vaan nykyään sellaista esileikeillä höystettyä nautiskelu seksiä verrattuna Mourinho-aikojen kylmään housut pois ja huora nelinkontin suorittamiseen, että ei siihen tuollainen Balen tyylinen munaravaaja tahdo erityisen hyvin istua.

Figuuri

« Vastaus #44 : 18.08.2014, 21.41.50 »
Snookerin toiseen viestiin vielä, että meikäläistä juuri hämmentää kirjoittaa mitään vaihtoehtoista, koska yleensä siitä tulee pelkkää sillisalaattia. Etenkin juuri tuolla toisella foorumilla, koska siellä on joitain todella ehdottomia kirjoittajia, joilla tuntuu olevan selkeä käsitys seuran urheilullisista ja muista asioista. Mitään vaihtoehtoista ei kannata tarjota, koska vastaukseksi saat lapiollisen. Esimerkiksi Real Madridin kausarissa miekkaillaan (uskoisin että tosissaan) jostain pelijärjestelmistä, samalla siellä on jotain ihan ihme legendaa, kuten mm. Diego Lópezin halunneen lähteä itse. Koita näihin nytten sitten.  :traktori:
snooker [02|Dec 10:57 PM]: Realin peli on vaan nykyään sellaista esileikeillä höystettyä nautiskelu seksiä verrattuna Mourinho-aikojen kylmään housut pois ja huora nelinkontin suorittamiseen, että ei siihen tuollainen Balen tyylinen munaravaaja tahdo erityisen hyvin istua.

snooker

« Vastaus #45 : 18.08.2014, 21.44.16 »
Ps. Missä olet ollut snooker? Olen salaa toivonut teikäläisen tulevan juttelemaan mm. Castillan asioista.  :-[
[OT] En tiedä, jotenkin intin aikana ei vaan tullut kirjoiteltua yhtään minnekään. Olen toki lueskellut täälläkin semiaktiivisesti (chättiä lukuunottamatta) koko ajan. Juu nyt Markkanen ainakin takaa sen, että Castillan seuraaminen jatkuu  :). [/OT]

Valkoinen baletti

« Vastaus #46 : 10.10.2014, 15.12.44 »
Laskusssa ollut taso, mutta 10.10.2014 lähti räjähdysmäiseen nousuun.  :traktori:
Tim Riggins #33

Figuuri

« Vastaus #47 : 18.10.2014, 15.37.42 »
Laskusssa ollut taso, mutta 10.10.2014 lähti räjähdysmäiseen nousuun.  :traktori:

Nousussa ollut taso, mutta 18.10.2014 räjähti lopullisesti comebackin takia.  :traktori:

Valkoinen baletti

« Vastaus #48 : 23.10.2014, 11.17.03 »
Nousussa ollut taso, mutta 18.10.2014 räjähti lopullisesti comebackin takia.  :traktori:
Kyllähän se THE COMEBACK tapahtui jo 10.10.2014, ja taustalla pauhasi: Mä olen tehnyt comebackin. Hän on tullut takaisin...http://www.youtube.com/watch?v=qamGGoj-_8M  :traktori:
Tim Riggins #33

pälle

« Vastaus #49 : 26.10.2014, 15.31.51 »
Kyllähän se THE COMEBACK tapahtui jo 10.10.2014, ja taustalla pauhasi: Mä olen tehnyt comebackin. Hän on tullut takaisin...http://www.youtube.com/watch?v=qamGGoj-_8M  :traktori:
:DDDDD katon jo viidettä kertaa putkeen :D
« Viimeksi muokattu: 26.10.2014, 15.33.37 kirjoittanut pälle »
"Kun synnyin, taivaalta osoitettiin minua ja sanottiin: Tuo on se kaveri." - Romario

chevycama

« Vastaus #50 : 01.11.2014, 17.54.27 »
Mun mielestä topikkiin vois kirjottaa ne järkevät ja ei järkevät pidemmät jutut/mielipiteet matsista ja sitten chättiin one lineritä ja muuta tunnelmaa.. Chätti loi peleihin oman tunnelmansa ja tällähetkellä kesken pelin se on aivan kuollut joka on mun mielestä aivan perseestä.. Kannatan siis chättiä takaisin osaksi matseja lyhyempiin juttuihin jne.... :police: :traktori: :tuoppi:

Idean alkuperäinen esittäjä ei nyt ihan loppunasti ajatellu tätä typerää täysmuunosta pelienaikana...
 :peukku_alas: >:(  :keskari:
« Viimeksi muokattu: 01.11.2014, 19.03.54 kirjoittanut chevycama »

Figuuri

« Vastaus #51 : 02.11.2014, 11.32.23 »
Tämä thsät kielto on melko pitkälti Revolution Swordin ajaman propagandan tulos. Kaikki lähti alkujaan jangsterin huolestuneesta palautteesta ja tämän seurauksena Redondo teki shoutbox topikin, jossa eri käyttäjät sitten jakoivat näkemyksiään. Osa vanhemmista ja aktiivisesti höpisseistä käyttäjistä tuntee, että thsät nauttii liian suurta suosiota foorumilla ja tämän takia heidän fiilixet foorumia kohtaan ovat olleet laskussa. En täysin ymmärtänyt yhtälöä, sillä osa foorumin käyttäjistä luo uusia topikkeja ja käy höpisemässä niissä, tietysti thsättäilyn ohella. Tavallaan nämä kaiffarit (en nyt kehu itseäni tässä) pitävät foorumia pystyssä omalla aktiivisuudellaan. Tämän tiedostaen, otin itkutpotkut thsätissä eräänä viikonlopun aamupäivänä muutama viikko takaperin, jota Redondokin tupsahti ihmettelemään. Uhosin, että kirjoitellaan sitten niihin saatanan topikkeihin kun ei näytä kelpaavan. Siinä tuli sitten päivän aikana heitettyä herjaa thsätissä, että tänään matsin aikana kaikki kirjoitukset itse topikkiin ja thsättäily on kielletty. Sittemmin tämä juristiikan ulkopuolelta tullut kielto on jäänyt voimaan osana foorumin comeback challengea.

Nyt kun thsättäily on jäänyt matsien aikana vähemmälle ja keskustelu on keskitetty topikkeihin, niin kirjoituksia on tullut huomattavasti enemmän kuin viime kuukausina yhteensä. Tämä on mielestäni positiivinen asia, mutta toistaiseksi topikeissa höpisevät ovat niitä samoja kaiffareita, jotka ovat pitäneet foorumia pystyssä omalla aktiivisuudellaan. Toisin sanoen kirjoittelu ei ole lisääntynyt yhtään, käytännössä vain thsättäily on siirretty topikkiin. Tekstiä tulee tavallaan vähemmän, joskin laadukkaampaa sellaista ja se on myös luettavissa hamassa tulevaisuudessa. Topikkeihin kirjoittelu palvelee foorumia, mutta jokainen varmaan ymmärtää, ettei thsät ole viestikadon varsinainen syy.

Jatkossa minä toimin kuten aikaisemmin hyväxi totesin, eli katson matsia ja thsättäilen siinä sivussa. Pyrin myös kirjoittamaan viestejä topikkeihin, jotta muut matsista havaintoja kaipaavat ihmiset voivat sitten käydä lukemassa niitä ja saada jonkinlaisen kuvan ottelun tapahtumista.

Chevycaman eiliselle avautumiselle vielä näin jälkikäteen.  :D
« Viimeksi muokattu: 02.11.2014, 11.34.49 kirjoittanut Tsisou »

Direct football

« Vastaus #52 : 16.12.2014, 23.44.20 »
Onhan taas ollut menoa ja melskettä :traktori: Tason jätän jokaisen oman arvostelukyvyn varaan.  :D :tuoppi:

sanaseppo

« Vastaus #53 : 19.12.2014, 18.00.31 »
Foorumilla on taas lähtenyt homma aivan käsistä...
Vb:n ohessa jo Pelinrakentajakin ruvennut haukkumaan kaikkia ja trollailemaan. Tuli mieleen, että voisiko tähän trollaukseen auttaa myös bännien ohessa se että shoutbox suljettaisiin tilapäisesti esim viikoksi, kahdeksi viikoksi tai jotain tällaista. Pääosinhan tämä haukkuminen ja trollaaminen tapahtuu nimittäin juuri shoutboxissa. Redondolle ja Juhanalle tämä siis pääosin ohjattu ja miksi ei myös trollaajille. Tämähän olisi siis kaikilta muilta pois, mutta joskus muut joutuu uhrautumaan...
"With the greatest respect to women, football is the most beautiful thing in the world."- Slaven Bilic

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #54 : 19.12.2014, 18.04.19 »
Foorumilla on taas lähtenyt homma aivan käsistä...
Vb:n ohessa jo Pelinrakentajakin ruvennut haukkumaan kaikkia ja trollailemaan. Tuli mieleen, että voisiko tähän trollaukseen auttaa myös bännien ohessa se että shoutbox suljettaisiin tilapäisesti esim viikoksi, kahdeksi viikoksi tai jotain tällaista. Pääosinhan tämä haukkuminen ja trollaaminen tapahtuu nimittäin juuri shoutboxissa. Redondolle ja Juhanalle tämä siis pääosin ohjattu ja miksi ei myös trollaajille. Tämähän olisi siis kaikilta muilta pois, mutta joskus muut joutuu uhrautumaan...
Allekirjoitan.
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

snooker

« Vastaus #55 : 19.12.2014, 22.12.30 »

Ihan hyvä ajatus tuo chätin väliaikainen sulkeminen.

Chätti on tehnyt foorumista jonkin verran ehkä ns. mukavamman paikan, kun voi jauhaa mistä huvitta ja purkautuakin, jos huvittaa, mutta samalla tästä paikasta on tullut myös mukavampi niille hetken mielijohteesta kirjautuville "trolleille", ja he ovat jääneetkin sitten pidemmäksi aikaa. Ja tietenkin muutenkin älyttömyyksiä voi kuka tahansa päästellä, kun tietää, että todisteita ei modeille jää. Tiedä sitten vaatiiko tämä jotain ratkaisua (kuten uusi mode/enemmän modeja), keskustelua tästä on ainakin viime päivinä piisannut :traktori:

Redondo

• Vieras
« Vastaus #56 : 20.12.2014, 11.21.41 »
Poistin Di Maria ja Higuain -ketjut Real Madrid -osiosta. Mitä kuuluu -osioon voi kirjoitella entisten pelaajien kuulumiset...

Edellisten viestien asiat ovat käsittelyssä...

Direct football

« Vastaus #57 : 20.12.2014, 13.21.25 »
Poistin Di Maria ja Higuain -ketjut Real Madrid -osiosta. Mitä kuuluu -osioon voi kirjoitella entisten pelaajien kuulumiset...

Edellisten viestien asiat ovat käsittelyssä...
Sensuuri iski! ;D

Ei kai tässä nyt mitään kovin suurta pähkäiltävää ole; banneja ei tarvitse jakaa kenellekään, moderaattorien lisäämisen tarve on niin ja näin ja shoutboxille voi tehdä minkä parhaaksi näkee, itseäni ei ainakaan paljon kyseinen loota ja sen kohtalo hetkauta. Tuttuun foorumin tyyliin kärpäsestä on taas tehty härkänen.

Losblancos

• Hala Madrid!
« Vastaus #58 : 13.02.2016, 21.03.43 »
Harvinaisen epäaktiivinen on itse tullut valitettavasti oltua viime aikoina tällä foorumilla ja itse pelejäkin on valitettavasti tullut missailtua jonkun verran, niin kuin tämän päivän Bilbao-pelikin. Siitä huolimatta on pakko todeta, että huolestuttavaksi on mennyt meininki täällä kun kun ei edes otteluketjua tule ollenkaan mielenkiintoiseen Bilbao-otteluun.  :peukku_alas: Tämä nyt ei siis missään nimessä ole kritiikkiä heitä kohtaan, jotka näitä ketjuja tavallisesti perustelevat vaan ihan yleistä huolestuneisuutta. Eipä tuolla yleiselläkään puolella tule nykyään kuin ehkä pari viestiä viikossa. Joko kaikki viestit ovat kadonneet chatin puolelle tai sitten niitä ei yksinkertaisesti ole. Tämän päivän ottelusta jos haluaisi mielipiteitä lukea, niin niitä löytyy se pari viestiä tuolta chatin puolelta jotka vielä näkyvät. Kyllähän se nyt on niin, että tuo chatti on aika pitkälle korvannut tuon foorumipuolen, en voi kuin arvailla paljonko tulee hyviä viestejä missailtua kun ne on olleet tuolla chatissa ja hävinneet pois näkyvistä. Itse asiassa olen sitä mieltä, että koko foorumin taso ja käyttökelpoisuus on todella reippaasti pudonnut chatin tulon myötä. Ovatko sitten kävijämäärätkin pudonneet, en tiedä. Mutta huolestuttavaa on joka tapauksessa.  :(

Cristiano7

• 芬兰国家足球队
Foorumin taso
« Vastaus #59 : 14.02.2016, 09.35.16 »
Itse varmaankin kuulun näihin topikkien tekijöihin, voin pari syytä listata miksi en ole tehnyt topikkeja.

1. Vastausten määrät, kymmenessä edellisessä topikissa on vastauksia: 4, 10, 5, 18, 42(!), 13, 4, 10, 13, 2...
Yhdessä pelissä päästiin edes toiselle sivulle ja se oli Zidanen debyytti, jolloin laitettiin miltei kaikki topikkiin niinkuin mielestäni pitäisikin. Muutamassa pelissä ollut ihan hyvin viestejä (GOL jne), mutta pelin analysointi puuttuu, itse ainakin olisin mielelläni reissussa ollessani lukenut topikista pelistä, kun huutolaatikosta näkee vain 15(?) viestiä.

Ei itsellä ole intoa tehdä topikkeja, jos sinne tulee nelisen viestiä, se ei kuitenkaan ihan läpihuutojuttu ole tuo topikin tekeminen ja ainakin minä olen topikkeja TEITÄ varten tehnyt, en omaksi huvikseni, joten ota tai jätä.

Losblancosin kanssa samaa mieltä että huutolaatikko vie foorumin arvokkuutta pois, jotkut Marcan hassuttelut voi laatikkoon pistää, mutta keskustelut Navasin torjuntatyöskentelystä ja Jamesin paskuudesta voitaisiin laittaa topikkeihin etc.

En tiedä onko kävijämäärä vähentynyt, mutta varmasti nykyinen kävijämäärä riittää hyvään ja antoisaan keskusteluun topikeissa.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2016, 09.38.46 kirjoittanut Cristiano7 »
21.07.2019, 18:30: jangsteri: ”Vitun paskan tärkee tulee tänne esittämään ja sanelemaan mitkä asiat tänne kuuluu ja mitkä ei. Pidä nyt vitun keravalainen paviaani se turpas kii äläkä esitä kaikkitietäväistä joka helvetin asiaan”