Itse olen alusta alkaen ollut koko chat-boxia vastaan. Siinä on mielestäni yksinkertaisesti liikaa negatiivisia puolia verrattuna positiiviseen ja se väistämättä lamaannuttaa normaalin forum-toiminnan.
Se mitä itse tältä forumilta olen hakenut, on vuorovaikutusta samanhenkisten ihmisten kanssa - ajatusten jakamista, väittelemistä. Nyt kynnys kirjoittaa jotain analyyseja on usein itselleni liian korkea, kun takaraivossa on lähtökohtaisesti ajatus, että vaistakaikua ei juuri tule.
Aina ei ole yksinkertaisesti aikaa ja kiinnostustakaan ottaa joka aiheeseen kantaa, mutta olisihan se toivottavaa, että asiallista keskustelua syntyisi mahdollisimman paljon ja moni kantaisi kortensa kekoon. Itse ainakin arvostan suuresti jo pelkkää yritystä kirjoittaa omia ajatuksiaan, oli ne sitten täysin eriäviä omiini verrattuna tai eivät.
Tämä ei ollut henkilökohtainen hyökkäys ketään kohtaan ja tiedän itsekin olleeni laiska ja sortunut shoutboxiin viime aikoina useasti. Meitä on tälläkin forumilla kaikenlaisia kirjoittajia ja kaikille pitkien tekstien tuottaminen ei ole helppoa, niin kuin se ei itsellenikään ole. Silloin on helpompi laittaa yksittäinen ajatuksenjuoksun tuotos chattiin ja päästä helpolla, mutta palveleeko se sitten ketään...
Oli se vanhoina hyvinä aikoina hienoa, kun sai säännöllisesti tulla lukemaan esim. Redondon laadukasta pohdintaa.