Kirjoittaja Aihe: Champions League 06/07  (Luettu 66146 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peikko

• Valitut
Re: Champions League 06/07
« Vastaus #580 : 25.05.2007, 00.31.20 »
Demokraattisissa päätöksissä on sellainen jännä sivujuonne, että ne tarvitsevat enemmistön tuen toteutuakseen. Toisin sanoen demokratialla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Ranskassa tosiaan kiellettiin uskonnolliset symboolit kouluissa, mutta ihan muista syistä kuin inhosta uskonsa julkista osoittamista kohtaan, asiahan on suoraan verrannollinen ihmisinhoon.

Edit. typo

En suoraan sanoen yhtään tajua mitä koitat sanoa.

Tietysti noin demokratiassa, ja kuten totesin, ihan yhtälailla voidaan kieltää jalkapallotapahtumissa kaikenlainen uskonnon tai ei-länsimaalaisen kulttuurin näkyminen. Demokraattisesti tai ylhäältä tulleena käskynä, kansallisella tasolla tai EU:n/UEFA:n kautta. Eikö? Ja tämän vain totesin, kun jonkun korvaan tuntui mahdottomalta ajatus, että uskonnon/kulttuurin esiintuominen kiellettäisiin. Siinä ei oikeasti ole mitään pahaa, että jotkut tilat rauhoitetaan joiltakin asioilta. Se on vain hyvästä.

Ja ei, itse en tahtoisi että asetettaisiin lisää jalkapalloon liittymättömiä kieltoja jalkapallotapahtumiin. Kaikenlaiset kulttuurit, tunteet ja ihmiset kuuluu jalkapalloon.  :peukku_ylos:

Ja jos viitsit, voisit kertoa lisää ranskan tapahtumista, sillä jos oikein viestiäsi tulkitsin, sinulla näyttää olevan varsin mielenkiintoinen näkemys siitä mitä siellä on tapahtunut ja miksi?

Puskas

• Oma teksti
« Vastaus #581 : 25.05.2007, 12.55.18 »
No ei todellakaan ole verrannollinen :D

Siis kyllähän sitä saa sanoa mistä tykkää ja mistä ei, ja mitään muutahan minä en ole sanonut. Jos minä teoillani syrjisin joitakin ihmisiä kulttuurien eroista johtuen, niin silloin se olisi syrjintää. Mutta eihän mun heidän kulttuurista tai siitä miten he kulttuuriaan tuovat esille, eihän mun siitä tarvitse tykätä vai häh? Totta hitossa mä saan ilmottaa, että on rasittava katsoa Kakan jeesuspiirejä kun pitäis UCL-finaalin voittoa juhlia. Ei siinä ole mitään rasittavaa että en tykkää katsella tuollaista jalkapallopeleissä. Eikä edes siinä olisi mitään rasistista, jos vaatisin tuollaisten kieltämistä.

Eli joku siis voi sanoa, että ei pidä vinosilmistä tai neekereistä tai juutalaisista? Kuitenkin tällaiset lausonnot leimattaisiin rasistisiksi. Vai onko muka niin, että toisten ryhmien haukkuminen on sallittavampaa kuin toisten.

E-spel

• Pää Lontoossa, lompakko Manchesterissa
« Vastaus #582 : 25.05.2007, 13.19.01 »
Ja tämän vain totesin, kun jonkun korvaan tuntui mahdottomalta ajatus, että uskonnon/kulttuurin esiintuominen kiellettäisiin. Siinä ei oikeasti ole mitään pahaa, että jotkut tilat rauhoitetaan joiltakin asioilta. Se on vain hyvästä.

Ja ei, itse en tahtoisi että asetettaisiin lisää jalkapalloon liittymättömiä kieltoja jalkapallotapahtumiin. Kaikenlaiset kulttuurit, tunteet ja ihmiset kuuluu jalkapalloon.  :peukku_ylos:
Siis mitä vittua? :traktori:

Ja jos viitsit, voisit kertoa lisää ranskan tapahtumista, sillä jos oikein viestiäsi tulkitsin, sinulla näyttää olevan varsin mielenkiintoinen näkemys siitä mitä siellä on tapahtunut ja miksi?
Käsittääkseni Ranskassa nuo uskonnolliset symbolit kiellettiin kouluissa monistakin eri syistä; alunperinhän kielto tehtiin vain näille musliminaisten/tyttöjen huiveille, jotka peittävät kasvoja ja tekevät siten oppilaan vaikeaksi tunnistaa. Lisäksi syynä oli ilmeisesti myös kristittyjen ja muslimien väliin kasvanut pienoinen juopa, joten päätettiin sitten kieltää kouluissa myös kauloista roikkuvat näkyvät ristimerkit, noin ihan tasapuolisuuden nimissä. Tu comprends?
\\\"Atacan dos y defienden nueve.\\\" - Don Fabio

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #583 : 25.05.2007, 13.22.23 »
Suoranaista rasismia ei viestissä olisi, mikäli siitä poistettaisiin herjaavat sanat 'jeesuskerho' ja 'pyhäkoulut'.
Se on taas toinen juttu onko Peikko rasisti. Itse myönnän olevani vaikken haluaisi.
Aina saa jännittää, vaikka kausi ohi. Tätä on Real Madrid <3 Hyvässä ja pahassa..