RealMadridFIN::foorum

Real Madrid => Keskustelua Real Madridista => Aiheen aloitti: TAMI - 15.09.2012, 19.45.09

Otsikko: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 15.09.2012, 19.45.09
15.9.2012 kello 23.00
Estadio: Ramón Sánchez-Pizjuan
Árbitro: Alberto Undiano Mallenco

(http://www.sportpulse.net/sites/default/files/field/image/sev.jpeg)

Pakkovoitto. Voitto on tänään yksinkertaisesti otettava, koska jos neljän kierroksen jälkeen ero kärkeen on 7 tai 8 pistettä, on tilanne erittäin tukala jo näin varhaisessa vaiheessa kautta. Viime ottelussa päästiin jo voittokantaan, mutta sitä seurasi tämä surullisenkuuluisa Ronaldo-saaga. Vastaan asettuu vähämaalisesti pelannut Sevilla ja helppoa ei varmastikaan tule olemaan.

Maajoukkuetauon aikana ei juuri muusta puhuttu, kuin tästä Crisun surullisuudesta. Kaikesta huolimatta mies pelasi ainakin Azerbaidzania vastaan pirteästi ja ainakin mediassa ollaan vakuuteltu kaiken olevan kunnossa. Muutoin huolia aiheuttaa eniten ehkäpä Benzema, jolla ei tunnu pelaaminen sujuvan ihan parhaalla mahdollisella tavalla.

Sevillalla on käytössään hyvävireinen Negredo ja onhan nippu muutenkin täynnä laatuluokan pelaajia, kuten vikkelä laitalinkki Jesus Navas, joka maalasikin kertaalleen Realia vastaan keväällä.

(http://sportschatplace.com/assets/Uploads/stockimages/general/misc/_resampled/SetWidth445-Ronaldo.jpg)
Katseet kohdistuvat tänään erityisen vahvasti yhteen mieheen.

Kokoonpanot


REAL MADRID SQUAD LIST
Goalkeepers: Casillas, Adán y Jesús.
Defenders: Ramos, Marcelo, Pepe, Arbeloa, Varane y Albiol.
Midfielders: Khedira, Kaká, Özil, Xabi Alonso, Essien, Modric, Callejón y Di María.
Forwards: Cristiano Ronaldo, Higuaín, Benzema y Morata.

Viisaammat/ahkerammat kertokoot, missä on Coentrao. Muuten poissaoloja ei ole. Kaka tekee paluun ja mukana on sekä Modric, että Essien.

SEVILLA SQUAD LIST
Goalkeepers: Palop, Diego López
Defenders: Spahic, Fernando Navarro, Luna, Cicinho, Cala y Botía
Midfielders:Trochowski, Rakitic, Jesús Navas y Hervás, Kondogbia, Campaña, Medel y Maduro
Forwards: Babá, Manu del Moral y Negredo

Sevillalta poissa ex-Real peluri Reyes, jolla on jotakin ongelmia olkapäänsä kanssa.

Mahdolliset avaukset

Real Madrid (oma toive):
----------------Casillas----------------
-Arbeloa--Pepe--Ramos--Marcelo-
---------Khedira-------Alonso--------
--Di Maria----Modric-----Ronaldo--
----------------Higuain----------------

Alakerta lähes varmuudella tuo. Keskikentälle mm. Marca ehdottaa Khediran tilalle Essieniä, mutta saapa nähdä. 10-paikalle Modric tai Özil, itse valitsisin mieluummin Modricin. Myöskään mj-tauon levänneen Kakan tulo kehiin ei ole mahdottomuus, joskin yllätys. Di Marian paikan saattaa ottaa myös Özil ja pelaisivat Modricin kanssa molemmat. Callejon toki myös olemassa, mutta hänen avauspaikkaansa en kyllä usko. Higuain mieluummin kärkeen kuin alavireinen Benzema.

Sevilla (Goal.com):
---------------Palop-----------------
Cicinho--Botia--Spahic--Navarro
--Rakitic---Medel----Trochowski-
Navas-------Negredo-------Manu

Varmasti aika lähellä totuutta.

Televisiointi

CMORE Urheilu näyttää pelin livenä. :peukku_ylos: Kuin myös Sport HD.


Streams

http://www.wiziwig.tv/
http://www.rojadirecta.me/
http://myp2p.bz/
http://atdhenet.tv/
VeikkausTV
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: pälle - 15.09.2012, 19.54.30
Marcan ennustama avaus :o
Real
Casillas; Arbeloa, Pepe, Ramos, Marcelo; Alonso, Essien, Özil; C. Ronaldo, Di Maria, Benzema


(http://www.dailyguideghana.com/wp-content/uploads/2012/09/michael_essien.jpg)
Tekeekö tämä mies debyyttinsä tänään?
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Figuuri - 15.09.2012, 20.46.19
Kiitoksia Tami!  :peukku_ylos:

Noniin nyt ollaan taas jalkapallon parissa pienen tauon jälkeen helvetti soikoon, kyllä harmitti kun ei kyennyt katsomaan edellistä peliä, jäänyt myös futisnewssit vähälle. Tosissaan pakkovoittoahan tässä on taottava kun oli niin pirteä rynnistää tälle kaudelle. Muistaakseni viime kauden pelit eivät olleet mitään herkkua ja tuskin tämäkään mikään huuhaa peli tulee olemaan, puolivaloilla ei kolmea pistettä metsästetä. Hieman jännittää illan peli, tuli laitettua monivetokin huvin vuoksi.  :)

Ei muuta kuin kauppaan hakemaan ottelu-snäksiä ja odottelemaan avauskokoonpanoja, sekä itse peliä!  :pallo:
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Redondo - 15.09.2012, 20.53.10
Kiitoksia alustuksesta  :traktori:

Laitetaan soppaan vielä Marcan painetun version veikkaus, jonka mukaan Kaka olisi avauksessa... Muuten permanentti olisi tuo perinteinen, jolla suurin osa viime kaudestakin tahkottiin. Tänään avaus voi kyllä olla melkein mitä tahansa. Itse toivoisin, että uudet herrat Modric ja Essien olisivat molemmat avauksessa.

Muistakaahan viritellä ajoissa oikeille taajuuksille, jotta ette vain missaa tätä: http://www.youtube.com/watch?v=wZ3TE3qoOxw
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 15.09.2012, 22.18.00
Aloituskentällinen: Casillas; Pepe, Ramos, Marcelo, Arbeloa; Khedira, Alonso; Özil, Ronaldo, Di María y Higuaín

Penkki:   Kaká, Benzema, Essien, Albiol, Modric, Callejón

Yllättävän yllätyksetön avaus. Tietääkö joku Coentraosta jotain?
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Redondo - 15.09.2012, 22.42.19
Aloituskentällinen: Casillas; Pepe, Ramos, Marcelo, Arbeloa; Khedira, Alonso; Özil, Ronaldo, Di María y Higuaín

Penkki:   Kaká, Benzema, Essien, Albiol, Modric, Callejón

Yllättävän yllätyksetön avaus. Tietääkö joku Coentraosta jotain?
Oikeastaan aika tylsä avaus  ::)

Coentraolla on vielä tämä ja seuraava peli huilia "Puta Madre" -huutelujen ansiosta...
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 15.09.2012, 22.47.33
Coentraolla on vielä tämä ja seuraava peli huilia "Puta Madre" -huutelujen ansiosta...

Öh, niin tietysti, oishan tuo pitänyt muistaa ...

Toivottavasti Essien pääsis tänään kentälle.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Redondo - 15.09.2012, 23.00.37
Aina se Himno del Centenario kuulostaa aivan mahtavalta :sydän:

Taitaa kertoa karua kieltä Espanjan taloustilanteesta, kun edes näihin jättiläisten matseihin ei saada tupaa täyteen...
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 15.09.2012, 23.03.15
Mitä hvettiä nyt taas! 1-0  :peukku_alas:

Ensimmäisellä minuutilla ja kulmasta, voi saatana!
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Redondo - 15.09.2012, 23.03.36
Tuon maalin näki tulevan heti kun kulmapotku lähti liikkeelle..

e. Pipita ei paljoa Fair Playstä välitä ja soppa on valmis...
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 15.09.2012, 23.04.26
Voi vitun erikoistilanteet.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 15.09.2012, 23.21.41
Oishan tosta jo voinut tehdä vai mitä Pipita?
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 15.09.2012, 23.42.40
Jo kolmas keltanen Realille. Nyt Kepler Limalle. Sitä ennen argot.

E: ottakaa ny se DiMaria pois kentältä ennen kuin se poistetaan!
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Redondo - 15.09.2012, 23.48.16
Realhan on täysin kriisissä. Pelaako tuolla kukaan lähelläkään tasoaan? Lisäksi Realin argokaksikon olisi kuulunut lentää jo ulos. Löytyisiköhän penkiltä pelastajaa?
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 15.09.2012, 23.49.09
1-0 tauolle. Tää on taas näitä vaikeita pelejä kun ei kiinnosta oikein se futis ekan 45 minsan aikana. Toivottavasti edes toinen puoliaika saadaan jotakin aikaiseksi.

Ainakin Pipita->Benz ja DiMaria->Callejon -vaihdot vois tehdä jo tauolla.

Saattaapi olla ettei Essieniä tänään vielä nähdä kentällä.

Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Pelinrakentaja - 15.09.2012, 23.52.30
Realhan on täysin kriisissä. Pelaako tuolla kukaan lähelläkään tasoaan? Lisäksi Realin argokaksikon olisi kuulunut lentää jo ulos. Löytyisiköhän penkiltä pelastajaa?

heh...otas ne silmät perseestä, Sevilla se siellä repi ja potki mitä sattuu. Higuain vain hieman antoi takaisin kun kolme pelaajaa potki yhtäaikaa jaloille ja tuomari ei reagoinut mitenkään.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 15.09.2012, 23.58.26
Modric olisi pitänyt olla avauksessa alusta lähtien. Sillä sentään riittää motivaatiota pelata. Ei ole edes jälkiviisautta vaan ihan puhdasta faktaa.

Todella heikkoa. Di Maria ja Higuain pois sieltä, Lukaa ja vaikka Karimia kehiin.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: kinde81 - 15.09.2012, 23.59.55
Kyllä on kurjaa peliä,paljon pitää muuttua jos pisteille aiotaan päästä.Modric kehiin heti kiitos.
Otsikko: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Huoltra - 16.09.2012, 00.02.38
Aivan jäjetöntä sontaa..miten voi edellisen vuoden esityksistä laskea taso näin paljon!? Voidaan alkaa pikku hiljaa puhua isomman luokan ongelmista valkoisissa..ei siinä mitään vaikka turpaan tulisi mutta mitä tuolle pelille on tapahtunut???
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Redondo - 16.09.2012, 00.05.26
heh...otas ne silmät perseestä, Sevilla se siellä repi ja potki mitä sattuu. Higuain vain hieman antoi takaisin kun kolme pelaajaa potki yhtäaikaa jaloille ja tuomari ei reagoinut mitenkään.
Niin no.. kummastakohan sitä helpommin lentää ulos: jaloille potkimisesta vai siitä, että kostaa sen...?
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Real Madrid CR9 - 16.09.2012, 00.13.25
kyllä on jotenkin nii helv vaikeennäköstä väkisin puurtamista tuo peli nyt ei oikeen onnistu mikään  :keskari: :tuoppi: jotain vaihtoja ois paikaallaan ..
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Figuuri - 16.09.2012, 00.15.01
heh...otas ne silmät perseestä...

Kaippa sitä kiroilla voi aina silloin tällöin, mutta ei nyt omille tarvitse voimasanoin viestiä. Tuskin tämän hetkinen tulos mielyttää meistä ketään, tuomarit ovat ihmisiä ja virheitä sattuu yhdelle sun toiselle, mutta eihän tämä peli ole moisiin kaatunut, ainakaan kommenteista päätellen. (itse kun menin sössimään debianin sopivasti noin tunti ennen peliä, enkä ole nähnyt toistaiseksi minuutin minuuttia vittu saatana.)

Onhan tämä nyt naurettavaa kuinka kausi on alkanut. Voitimme toki Supercopan, mutta ei kahden ottelun mittainen juhla paljoa lämmitä näin saatanan kylmään syksyyn.  >:(
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 16.09.2012, 00.19.45
Mitä suotta tekemään tasoitusta vaikka avopaikka olisikin vai mitä Sergio Ramos? Miksihän mä en oo jo nukkumassa?
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Real Madrid CR9 - 16.09.2012, 00.28.04
joopa joo eipä tuota kehtaa enää enempää kahtoo, jotain on menny kyllä ihan vituiks. :keskari:
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Rootface - 16.09.2012, 00.30.39
Alkukausi ryssitään ja Barca vie pytyn. Hyvää yötä.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 16.09.2012, 00.39.41
Alkukausi ryssitään ja Barca vie pytyn. Hyvää yötä.

+1
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 16.09.2012, 00.41.02
Masentavaahan tämä jo on. 4/12 pistettä tulossa. Eipä juuri hymyiltä.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Losblancos - 16.09.2012, 01.05.29
Että sellasta.  :keskari: Tommosta kurapaskaa jaksa ees analysoida. Mourinho on kyllä epäonnistunu täydellisesti joukkueen valmistamisessa kauteen.  :peukku_alas: :peukku_alas: 
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Redondo - 16.09.2012, 11.08.47
Yön pimeinä tunteina käväisi mielessä, että jos omistaisin kristallipallon, niin vilkaisisin sieltä, että paljon tämä peli olisi päättynyt ilman Cristianon aiheuttamaa kohua. Hyvinkin todennäköistä olisi, että peli olisi silti hävitty, koska koko alkukausi on ollut La Ligassa samaa kuraa. On tuolla kohulla silti voinut oma vaikutuksensa olla.

Real tuntuu tällä hetkellä henkisesti todella epätasapainoiselta. Eilisen pelin ensimmäisen 3-4 minuutin aikana oli 3 tapahtumaa, mitkä kertoivat, että Real ei ollut alkuunkaan valmis pelaamaan: Iker ei saanut helpohkoa laukausta vangittua, Sevillan maali oli aivan järkyttävää puolustusta etenkin Di Marialta ja kaiken kruunasi tuo Pipitan kostopotku.

Harvoja positiivisia asioita eilisessä oli Modricin sisääntulo. Ensimmäiset minuutit mies toi rutkasti energiaa Realin peliin, mutta valitettavasti Lukankin taso laski pelin edetessä huomattavasti. Hienoa oli kuitenkin nähdä kuinka tälläinen taitopelaajakin liukui jokaiseen mahdolliseen palloon. Se oli jotain sellaista mistä Özil, Cristiano ja muut voisivat ottaa mallia. Modricille on annettava vastaisuudessa paljon enemmän vastuuta.

Kahdeksan pisteen ero Barcelonaan tässä liigassa on valitettavan paljon. Ei mestaruus vielä neljän kierroksen jälkeen mihinkään ole karannut, mutta onhan tuossa rutkasti kiinni kurottavaa. Jos Real oli ennen La Ligan alkua mestarisuosikki, niin sitä se ei valitettavasti ole enää.

Loppuun vielä ottelua kuvaava kommentti Joselta:
"I made two changes, but I could have made seven. In football you should be allowed to make more changes. You cannot stop the match more than three times to make changes and that is correct, but you should be able to make more changes. Di María and Özil were not worse than others. The image of the team was bad from the first minute."
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Huoltra - 16.09.2012, 12.14.05
kyllä se niin on että jos ei miehille pelaaminen maistu niin olkoon vaikka kokoonpanon ulkopuolella.. Toivottavasti Mou tekee radikaaleja muutoksia seuraavaan peliin..minun mielestäni voisi penkittää: Di Marian, Ronaldon, Marcelon, Özilin ja Pipitan..
Saisivat pojat tietää sen että tässä seurassa ei haahuilla... Perkele edelleen vituttaa tuo laiska paska peli..
Tällä menolla ollaan kohta siinä tilanteessa että meiltä puuttuu maalintekijät niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin..

ei muuta kuin Kaka, Modric, Callejon, Benz ja Varane kentälle.. luulisi näillä oleva nälkää...
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Pelinrakentaja - 16.09.2012, 17.16.24
Kyllä Espanjan mj-pelaajat olivat eilen aivan täyttä p*sk**, varsinkin Xabi Alonso :peukku_alas:. Olisikohan jo aika pistää vanhusta vaihtoon, syötöt sinkoilivat minne sattuu ja jalat liikkuvat kuin kivet. Siellä on nyt jotain asennevammaa ja riitaa joukkueen sisällä muuten ei voi käsittää tälläistä peliä. Mahtoivatko Marcelo ja C. Ronaldo edes vaihtaa yhtä syöttöä ottelun aikana vaikka pelasivat samalla laidalla  :keskari:(Marcelon ja Ronaldon hiertävät välit heijastuvat jo kilometrien päähän). Mourinho sanoi oikein kun totesi ettei hänellä ole joukkuetta, siellä laukkaa tällä hetkellä kentällä vain riidoissa olevia puolikuntoisia primadonnia. Suuri on työ tästä vielä kaivaa joukkueelta näyttävä ryhmä kevääksi :peukku_alas:
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Alpo - 16.09.2012, 19.18.18
Itse olen hieman skeptinen tuon Marcelon ja CRn kylmien välien suhteen. Lähes jokaisista treeneistä on otettu kuva, missä CR ja Marcelo heittävät toisilleen läppää ja naureskelevat. On pitänyt sattua jotain todella dramaattista, että miesten välit olisivat muuttuneet hauskanpidosta vihamielisiksi.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 16.09.2012, 20.22.14
Kyllähän viime kaudellakin oli aivan liian usein matseja joissa eka puoliaika pelattiin puolivaloilla, mutta toisella väännettiin sitten vain jotenkin se matsi voitoksi. On kai selvää että tämä "strategia" on kovasti riskinen ja toisinaan sitten käy näin kuten eilen kävi eli hävitään matsi.

Jälkikäteen katsottuna eilinen peli ei aivan surkeaa ollut. Maalintekomahdollisuuksia oli, mutta nyt ei vaan tärpännyt. En silti yritä väittää etteikö alkukauden peleissä Supercopan jälkimmäistä lukuunottamatta ote ole ollut hukassa. Aivan kuin oltais unohdettu miten pelataan joukkueena ja mitä se 4-2-3-1 tarkoittaa ja mitä rooleja siinä on. Se on varmaa että kesän aikana pelaajat eivät ole vanhentuneet niin paljoa tai että osaaminen olisi jonnekin hävinnyt. Kyllä syyt on jossain muualla. Tietysti jos on väsynyt, niin helposti henkiset asiat nousee pinnalle ja pienistä säröistä voi tulla pelin lamauttavia tekijöitä. En jaksa kuitenkaan uskoa että kaikki olisivat niin väsyneitä että se selittäisi alkukauden kompuroinnit.

Nyt punnitaan Moun ammattitaito, jo ylihuomenna pitää kaataa City.

Eilisestä matsista vielä: miksi Özil vaihdettiin pois jo tauolla? Hän ei ollut alkuunkaan joukkueen huonoimpia, päinvastoin oli kutakuinkin ainoa joka yritti kontrolloida peliä ja saada siihen jotakin tolkkua. Ne pari-kolme maalisyöttöäkin hän teki, nyt niistä vain ei tehty maaleja. Tuskinpa tarkoituksena oli säästää häntä tiistaita vartenkaan. DiMaria kannatti ilman muuta vaihtaa tauolla pois, mutta olisiko kannattanut siirtää Özil laidalle ja Modric keskelle? Silloin olisi ollut enemmän pelinrakentajia kentällä. Varsinkin kun se keskusta taas aika tukossa oli. Tai sitten Alonson tilalle Modric ja Benz laidalle. Nyt siellä Benz ja Pipita haahuili tyhjän panttina eikä Modrickaan yksin saanut ihmeitä aikaan. Törkeän hieno kuti Cristianon syötöstä toki! Harmi ettei osunut ...

Noh, ottelu on jo pelattu ja hävitty, sinänsä turha enää jauhaa siitä, mutta pakko vähän päästää höyryjä pihalle.

Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Alpo - 16.09.2012, 20.29.13
Pakko muuten sanoa, että viime kauden alussa oli aika laiskoja pelejä ja sitten voitettiin Ajax 4-0 upealla pelillä.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Redondo - 16.09.2012, 20.51.34
Pakko muuten sanoa, että viime kauden alussa oli aika laiskoja pelejä ja sitten voitettiin Ajax 4-0 upealla pelillä.
Tämä on muuten totta, paitsi että tuo peli päättyi 3-0 ;) En itsekään tuota suoralta kädeltä muistanut, mutta tuossa alla oli nihkeät Zagreb ja Getafe-voitot, tappio Levantelle, tasuri Racingin kanssa ja hankala peli Rayoa vastaan(vaikkakin alivoimalla lopulta selkeä voitto). Sitten tuli Ajax ja oliko se kenties se 10-15 sekunnin 'Masterpiece' 1-0 -maali, joka loksautti kaiken kohdalleen. Tämän jälkeen loka-marraskuussa 9 matsia, joista 9 voittoa maalierolla 34-5.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Direct football - 16.09.2012, 21.00.33
kyllä se niin on että jos ei miehille pelaaminen maistu niin olkoon vaikka kokoonpanon ulkopuolella.. Toivottavasti Mou tekee radikaaleja muutoksia seuraavaan peliin..minun mielestäni voisi penkittää: Di Marian, Ronaldon, Marcelon, Özilin ja Pipitan..
Saisivat pojat tietää sen että tässä seurassa ei haahuilla...
ei muuta kuin Kaka, Modric, Callejon, Benz ja Varane kentälle.. luulisi näillä oleva nälkää...

Nyt en kyllä käsitä miten Benzema toisi muka kentälle; mieshän on saanut tulla vaihdosta noin tunnin kohdalla joka pelissä ja joka kerta peliesitykset ovat olleet luokattomia. Ei Higuainkaan parasta peliään eilen pelannut, mutta oli silti huomattavasti vaarallisempi kentällä kuin Benzema. Higuainin tulisi siis jatkaa kärjessä, kun tuntuu, että Benzema on kadottanut itseluottamuksensa täysin eikä hänen pelaamisestaan tule yhtään mitään tällä hetkellä. Myöskään haluasi penkittää Ronaldo en pysty ymmärtämään; Ronaldo ei Sevillaa vastaan pelannut mahti peliä, mutta ei hän huonokaan ollut: Ronaldo oli yksi harvoista Realin pelaajista, joka sai edes aikaiseksi laukauksen maalia kohti, syötöt menivät omille, ei menettänyt palloa juuri lainkaan ja muutenkin Ronaldo yritti täysillä, joka tilanteessa: mm. tuli omalle rankkarialueelle asti  puolustamaan muutamaan otteeseen.

Marceloa ei valitettavasti voi penkittää liigapeleissä ennen kuin Coentrao on kärsinyt ottelukieltonsa, mutta onneksi Mestarien liigaa tuo ottelukielto ei koske ja Coentrao nähdäänkin todennäköisesti Cityä vastaan avauksessa. Mitä Öziliin ja Di Mariaan tulee niin penkkikomennus herroille ja äkkiä. Di Maria taisi pelata uransa surkeimman pelin Sevillaa vastaan ja mies jaksaa keskittyä pelaamiseen aina sen noin 15 minuuttia, jonka jälkeen Di Maria on vain rasite muulle joukkueelle kentällä: syötöt menevät kuusi metriä ohi, tulee helppoja pallon menetyksiä ja  puolustuspeli ja pelisysteemin noudattaminen ei kiinnosta pätkääkään. Özil sen sijaan ei aivan Di Marian tasolle vajoa ja rasita joukkuetta kentällä, vaan hän niin sanotusti vain katoaa pelistä eli mies ei osallistu hyökkäyskuvioihin eikä liiemmälti koske palloon. Tämän lisäksi Özilin juoksuvoima on kadonnut viime kaudesta olemattomiin.  Penkitys molemmille on siis ainoa oikea ratkaisu: he saavat lepoa ja lisää motivaatiota harjoituksiin ja peleihin, kun he huomaavat, ettei avauspaikka ole kiveen hakattu. Modricia ja erityisesti takuu varmasti pelinälkäistä Kakaa tilalle niin alkaa tapahtua positiivisia asioita. Tuo Varane nyt varmaan oli vaan joku heitto, koska Ramosin ja Pepen suorituksiin puolustuspäässä nämä edellisetkään pelit eivät ole kaatuneet.

Itse olen hieman skeptinen tuon Marcelon ja CRn kylmien välien suhteen. Lähes jokaisista treeneistä on otettu kuva, missä CR ja Marcelo heittävät toisilleen läppää ja naureskelevat. On pitänyt sattua jotain todella dramaattista, että miesten välit olisivat muuttuneet hauskanpidosta vihamielisiksi.

Lehdistön edessä tehtävä harjoitusten osuus on vain pr-toimintaa ja tottakai pelaajat esittävät olevansa ylimpiä ystäviä keskenään. Mikä on todellisuus sitä eivät kamerat tallenna.  En silti itsekään usko Marcelolla ja Ronaldolla varsinaisesti mitään riitaa olisi. Mutta en myöskään usko, että ainakaan enää he mitään ylimpiä ystäviä ovat. Pelinrakentajan havainto oli oikea: Marcelo ja Ronaldo eivät ole pelanneet toisilleen lainkaan viime otteluissa ja kyllä siellä jotain pientä tyytymättömyyttä puolin ja toisin voi olla. Marcelolle nyt muutenkaan tuskin kovin montaa kaveria löytyy noilla peliesityksillä. Tilanne kuin huutaa Coentraoa jonka kanssa Ronaldo on tälläkin kaudella pelannut hyvin yhteen ja jonka peliesitykset ovat maailman luokkaa, toisin kuin umpisurkeasti tähän mennessä pelannut Marcelo  :peukku_alas:
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Alpo - 16.09.2012, 21.15.18
-
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 16.09.2012, 22.17.31
Ronaldo oli yksi harvoista Realin pelaajista, joka sai edes aikaiseksi laukauksen maalia kohti, syötöt menivät omille, ei menettänyt palloa juuri lainkaan ja muutenkin Ronaldo yritti täysillä, joka tilanteessa: mm. tuli omalle rankkarialueelle asti  puolustamaan muutamaan otteeseen.

...

Özil sen sijaan ei aivan Di Marian tasolle vajoa ja rasita joukkuetta kentällä, vaan hän niin sanotusti vain katoaa pelistä eli mies ei osallistu hyökkäyskuvioihin eikä liiemmälti koske palloon. Tämän lisäksi Özilin juoksuvoima on kadonnut viime kaudesta olemattomiin.  Penkitys molemmille on siis ainoa oikea ratkaisu: he saavat lepoa ja lisää motivaatiota harjoituksiin ja peleihin, kun he huomaavat, ettei avauspaikka ole kiveen hakattu. Modricia ja erityisesti takuu varmasti pelinälkäistä Kakaa tilalle niin alkaa tapahtua positiivisia asioita.

Ihan oikeastiko pääsit yo tulokseen Sevilla-pelistä? En nähnyt 10 viime minuuttia matsista, enkä ole katsonut sitä kokonaan uudestaan, mutta esim. nämä pätkät olen katsonut:
http://www.youtube.com/watch?v=yQ1KKSyTSKU
http://www.youtube.com/watch?v=NFFLSn67e1E

Eniten ihmetyttää väitteesi Özilin katoamisesta pelistä. Aika hyvin hakeutuu pallottomana pelattavaksi ja pallollisena tekee sitä mitä pelinrakentajan pitääkin. Yksi millintarkka syöttö Higuainille, yksi sentintarkkasyöttö johon Higsu ja Crisu ei kunnolla ehtinyt ja maalialueella vielä syötöt Marcelolle ja Khediralle. Bonuksena hyvä vapari maalialueelle, johon yksikään puupää joukkueessa ei osunut, uskomatonta.

Penkitys voi silti tehdä hyvää hänellekin. Mutta epäilen kovasti sen positiivista vaikutusta motivaatioon.

Ronaldon pelistäkään en pysty kyllä yhtä positiivisesti kirjoittamaan kuin sinä, mutta antaa olla.

Enpä usko että Kaka mikään pelastus joukkueelle kentällä olisi. Siinä missä Özil rakentaa kuvioita on Kaka varsin suoraviivainen maalia kohti rynnijä. Sopii toki joihinkin peleihin, mutta ei lähellekään Özilin veroinen pelinrakentajana.

Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Direct football - 17.09.2012, 12.03.49
Ihan oikeastiko pääsit yo tulokseen Sevilla-pelistä? En nähnyt 10 viime minuuttia matsista, enkä ole katsonut sitä kokonaan uudestaan, mutta esim. nämä pätkät olen katsonut:
http://www.youtube.com/watch?v=yQ1KKSyTSKU
http://www.youtube.com/watch?v=NFFLSn67e1E

Eniten ihmetyttää väitteesi Özilin katoamisesta pelistä. Aika hyvin hakeutuu pallottomana pelattavaksi ja pallollisena tekee sitä mitä pelinrakentajan pitääkin. Yksi millintarkka syöttö Higuainille, yksi sentintarkkasyöttö johon Higsu ja Crisu ei kunnolla ehtinyt ja maalialueella vielä syötöt Marcelolle ja Khediralle. Bonuksena hyvä vapari maalialueelle, johon yksikään puupää joukkueessa ei osunut, uskomatonta.

Penkitys voi silti tehdä hyvää hänellekin. Mutta epäilen kovasti sen positiivista vaikutusta motivaatioon.

Ronaldon pelistäkään en pysty kyllä yhtä positiivisesti kirjoittamaan kuin sinä, mutta antaa olla.

Enpä usko että Kaka mikään pelastus joukkueelle kentällä olisi. Siinä missä Özil rakentaa kuvioita on Kaka varsin suoraviivainen maalia kohti rynnijä. Sopii toki joihinkin peleihin, mutta ei lähellekään Özilin veroinen pelinrakentajana.

Noihin fanien tekemiin, yhden pelaajan otteita kuvaaviin videoihin ei kannata kiinnitää huomiota muuten kuin jos haluaa nähdä uudestaan jonkun pelin aikana tapahtuneen harhautuksen tai vastaavaa. Niissä ei käy ilmi miten joku kuvio syntyy, etenee ja päättyy ja ketkä kaikki siihen osallistuvat. Noissa videoissa näytetyt "parhaat palat" ovat myös vähän harhaan johtavia, koska ne pyrkivät tietyn pelaajan esille nostamiseen, jolloin joukkuepelaamisesta ei saa kunnon käsitystä.

Özilin ongelma, mikä on vaivannut Öziliä koko uran ajan, on se, ettei hän pysty tuottamaan noita välillä aivan maagisia otteitaan puoltatuntia enempää, vaan hänen tasonsa laskee pelin sisällä tasaisesti loppua kohden. Alkukauden peleissä tämä on korostunut entisestään, kun Özil ei fyysisesti ole lähelläkään huipputasoaan ja näin myös hänen parasta peliään on nähty vähemmän, kun Özil ei yksinkertaisesti jaksa pelata 10-paikan fyysisesti raskasta roolia 20-30 minuuttia kauempaa parhaalla tasollaan. Mitä penkityksen merkitykseen motivaation suhteen tulee niin kyllä se Özilissäkin varmasti saisi vain positiivisia vaikutuksia aikaan: jos penkitetty pelaaja Realissa alkaa kiukuttelemaan ei hän varmasti myöskään tulevaisuudessa pääse kentälle, mutta jos penkkikomennuksen seurauksena pelaaja herää treenaamaan kovemmin ja hyödyntämään paremmin näyttöpaikkansa hyvin todennäköisesti avauksen paikka taas pian irtoaa. Tämän tosiasian käsittävät varmasti kaikki Realin pelaajat, myös Özil.

Ronaldon peliä en väittänyt hänen parhaakseen, itse asiassa se oli erittäin kaukana siitä, mutta ei Ronaldo kyllä ollut läheskään huonoin Realin pelaaja kentällä. Ja mitä Kakaan tulee niin ehkä tuo mainitsemasi Kakan suoraviivaisuus olisi juuri se mitä Real tällä hetkellä kaipaa ja osaahan Kakakin nyt sen ratkaisevan läpisyötön antaa. Toki jos Mourinho näkee, että Özil tarvitsee vain hieman lisää minuutteja alle päästäkseen totuttuun vireeseensä niin mikäs siinä, kunhan joukkueen kannalta paras päätös syntyy kokoonpanon osalta. Modric-Kaka tai Modric-Özil siis keskikentälle Cityä vastaan niin alkaa maalipaikkojakin syntyä enemmän :peukku_ylos:
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 17.09.2012, 19.55.04
Usko Mourinhoon vähentynyt täälläkin suunnalla. Olen itse asiassa jo pitemmän aikaa ollut hieman skeptinen sen suhteen, kuinka paljon Realin menestyksestä on ollut oikeasti Mourinhon ansiota. Omasta mielestäni vaisuja pelejä on ollut kokonaisuudessa kuitenkin melko paljon, esim viime kevätpuoliskon alussa, eikä siltikään Bayernia vastaan nähty mitään kunnollista rynnistystä, vaikka akkuja olikin latailtu pitkin kevättä.

Paha sanoa, mutta itselläni on enemmänkin se vaikutelma, että Real pelaa hyvin enemmän loistavasti pelaavien yksilöiden takia, eikä niinkään minkään Mourinhon kuvioiden. Kyllä tuon tason jätkät osaavat intuitiivisesti lähteä niihin kehuttuihin vastahyökkäyksiin eivätkä tarvitse Jose-setää kertomaan, mihin suuntaan juosta. Ja tilanteissa, joissa valmentajan ohjeistuksia erityisesti tarvittaisiin - erikoistilanteet - ovat olleet varsinkin puolustuspäässä hyvin heikkoja.

Sen lisäksi erinäiset pelaajavalinnat ovat kiistatta tehneet otteluista vaikeita. Välillä on peliä jarruttavaa Lassia kentällä, väsynyttä Öziliä ja epävarmaa Albiolia yms. En itse todellakaan ole läheskään aina tyytyväinen siihen, ketkä kentällä ovat ja yleensä tulos ja pelillinen anti on myös silloin heikkoa.

En siis suostu sokeasti palvomaan Josea. Hänelläkin on heikkoutensa, hänkin tekee virheitä ja ansaitsee kritiikkinsä, varsinkin kun joka tuutissa elvistelee saavutuksillaan.

Toivottavasti huominen ottelu toisi hymyn huulille. Nykytilanne ei aiheuta riemunkiljahduksia.

e. Mies itse sentään myöntää (http://www.goal.com/en/news/12/spain/2012/09/17/3383024/mourinho-im-the-only-one-to-blame-for-real-madrids-current?source=breakingnews), että syy on hänen.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Direct football - 17.09.2012, 21.15.50
Usko Mourinhoon vähentynyt täälläkin suunnalla. Olen itse asiassa jo pitemmän aikaa ollut hieman skeptinen sen suhteen, kuinka paljon Realin menestyksestä on ollut oikeasti Mourinhon ansiota. Omasta mielestäni vaisuja pelejä on ollut kokonaisuudessa kuitenkin melko paljon, esim viime kevätpuoliskon alussa, eikä siltikään Bayernia vastaan nähty mitään kunnollista rynnistystä, vaikka akkuja olikin latailtu pitkin kevättä.

Paha sanoa, mutta itselläni on enemmänkin se vaikutelma, että Real pelaa hyvin enemmän loistavasti pelaavien yksilöiden takia, eikä niinkään minkään Mourinhon kuvioiden. Kyllä tuon tason jätkät osaavat intuitiivisesti lähteä niihin kehuttuihin vastahyökkäyksiin eivätkä tarvitse Jose-setää kertomaan, mihin suuntaan juosta. Ja tilanteissa, joissa valmentajan ohjeistuksia erityisesti tarvittaisiin - erikoistilanteet - ovat olleet varsinkin puolustuspäässä hyvin heikkoja.

Sen lisäksi erinäiset pelaajavalinnat ovat kiistatta tehneet otteluista vaikeita. Välillä on peliä jarruttavaa Lassia kentällä, väsynyttä Öziliä ja epävarmaa Albiolia yms. En itse todellakaan ole läheskään aina tyytyväinen siihen, ketkä kentällä ovat ja yleensä tulos ja pelillinen anti on myös silloin heikkoa.

En siis suostu sokeasti palvomaan Josea. Hänelläkin on heikkoutensa, hänkin tekee virheitä ja ansaitsee kritiikkinsä, varsinkin kun joka tuutissa elvistelee saavutuksillaan.

Toivottavasti huominen ottelu toisi hymyn huulille. Nykytilanne ei aiheuta riemunkiljahduksia.

e. Mies itse sentään myöntää (http://www.goal.com/en/news/12/spain/2012/09/17/3383024/mourinho-im-the-only-one-to-blame-for-real-madrids-current?source=breakingnews), että syy on hänen.

Nyt tuli kyllä aika rankkaa tekstiä Mourinhon suuntaan. Itse näen, että Mourinho on juuri nimen omaan tuo palanen joka puuttui Realin joukkueesta useampana vuonna ennen Mourinhoa. Mourinho on taktinen nero siitä ei pääse mihinkään. Mourinhon aikana asiat ovat lähteneet oikeaan suuntaan Realissa ja sen myötä on tullut myös menestystä. En itsekään kyllä ole Mourinhon kanssa aina samaa mieltä kaikissa valinnoissa, mutta luotan 100-prosenttisesti siihen, että Mourinho tietää mitä tekee; kyseessähän on saavutuksiltaan jalkapallon kautta aikojen ehdottomasti paras valmentaja. Toki kuten TAMI sanoi myös Mourinho tekee virheitä, niin kuin jokainen valmentaja. Se ei kuitenkaan poista sitä tosi asiaa, että Mourinhon tilalle ei löydy mistään yhtä pätevää valmentajaa. Mourinho on taktinen nero ja luoville ihmisille on ominaista, että he haluavat tehdä asiat omalla tavallaan ja näin he saavat aikaan parhaan tuloksen. Mourinho olisi pelkän tuloksen tavoittelun perusteella voitu erottaa jo hänen ensimmäisten kausiensa Barcelona-tappioiden perusteella, mutta onneksi Realin johto näki saman kuin minä: Mourinho oli luomassa Realiin kehittyvää nuorta joukkuetta, jolla valloitettaisiin Eurooppa tulevaksi vuosikymmeneksi ja tämän edellytyksenä oli antaa Mourinhon kehittää pelaajia ja joukkueen peliä, mikä taas vaatii aikaa. Mourinho siis ajoi joukkueen sille ennätyksiä rikkovalle tasolle mikä viime kauden aikana nähtiin. Ilman Mourinhoa viime kausi ei olisi ollut mahdollista.

Mitä erikoistilanteisiin tulee niin Mourinho itse vähän aika sitten sanoi haastattelussa, että erikoistilanteita on harjoiteltu treeneissä kyllästymiseen asti, mutta silti ne eivät vaan tunnu pelaajilta luonnistuvan. Uskonkin, että kyseessä on enemmänkin pelaajien vika kuin valmentajan, kun varsin usein nuo Realia vastaan tehdyt erikoistilanne maalit ovat tulleet karkeista yksilövirheistä, mikä taas viittaa siihen, että pelaajat eivät keskity erikoistilanteissa tarpeeksi eikä vika ole suinkaan taktiikoissa. Muutenkin erikoistilanteiden ennakoiminen taktisesti on aika vaikeaa, koska erikoistilanteissa on niin paljon eri muuttujia ja yllätyksellisiä tapahtumia. Tuon itsensä syylliseksi leimaamisen Mourinho teki, koska hän halusi median kiinnittävän kaiken huomion häneen eikä pelaajiin, jottei pelaajiin kohdistu liian suurta painetta ison ottelun alla. Kyllähän se nyt niin on, että Mourinho voi tällä hetkellä selittää pelaajilleen minkä tahansa hienon taktiikan, mutta ei siitä mitään hyötyä ole, kun eivät nämä Realin heikossa vireessä olevat pelaajat sitä pysty toteuttamaan. Pääsyy huonoon alkukauteen löytyykin mielestäni miehistä, jotka siellä kentällä ovat sekoilleet eikä penkin takaa. Huomenna nähdäänkin varmasti uusi Real Madrid, kun kaikki ovat viimeistään nyt tajunneet, että otteiden pitää parantua huomattavasti, jotta pyttyjä nostellaan keväällä.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: - 17.09.2012, 21.30.25
...  Huomenna nähdäänkin varmasti uusi Real Madrid, kun kaikki ovat viimeistään nyt tajunneet, että otteiden pitää parantua huomattavasti, jotta pyttyjä nostellaan keväällä.

Niin, kyllä minullakin riittää vielä luottoa siihen että pelaajat syttyvät kun kyseessä on tärkeä peli ja vastassa kova seura.

Aamupäivän viestisi mielipiteistä olen kyllä yhä eri mieltä, mutta mitäpä tuosta, se City pitäisi silti voittaa huomenna! Jos pelaajat ei näistä LaLiga-töppäilyistä ole herätystä saaneet, niin ei sitten mistään.

PS joku osaavainen vois jo avata uuden aiheen huomisesta matsista, kiitos!
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: TAMI - 17.09.2012, 22.03.12
...

En nyt lähde kyseenalaistamaan täysin Mourinhon kykyjä valmentajana tai muuta sellaista. Tehdään se tässä vaiheessa selväksi.

MUTTA. Oletko koskaan miettinyt, mistä nämä "taktiseksi neroksi" leimaamiset on lähtöisin? Onko ne sieltä YLEn studiosta Mr. Malisen suusta tai omien suojattien puheista, vai onko niille oikeasti jotain konkreettista näyttöä kentällä? Millä tavalla sen näkee esim. tämän kauden tai viime kevään otteluissa? Onko kyseessä varmasti oma mielipiteesi - niin että siihen ei vaikuta nämä "propaganda-puheet"?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, koska itse en ole valmis kutsumaan Josea neroksi vain sen perusteella, mitä ulkopuolisilta tai Mourinhon omien pelaajien suusta kuulee.
Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Losblancos - 17.09.2012, 23.21.08
Aika pitkälle samaa mieltä. Mourinho on ihminen ja tekee virheitä siinä missä muutkin, mutta on kiistatta fantastinen valmentaja, ei tarvitse kuin miehen saavutuksia katsoa ja niitä ei todellakaan vahingossa saavuteta tai pelkän vahvan pelaajarungon ansiosta. Viime kauden 100 pisteen (ja 9 uuden la liga-ennätyksen) mestaruus on siitä uusin esimerkki, tuntuu että aina ei ihan ymmärretä kuinka uskomattoman kova saavutus sekin oli 4 kakkossijan jälkeen. Mourinho on sekä taktisesti huipputaitava valmentaja, että loistava ihmisjohtaja.

Kyllähän se nyt niin on, että Mourinho voi tällä hetkellä selittää pelaajilleen minkä tahansa hienon taktiikan, mutta ei siitä mitään hyötyä ole, kun eivät nämä Realin heikossa vireessä olevat pelaajat sitä pysty toteuttamaan. Pääsyy huonoon alkukauteen löytyykin mielestäni miehistä, jotka siellä kentällä ovat sekoilleet eikä penkin takaa.
Tästä olen kyllä eri mieltä. Yksi tai kaksi peliä voisi laittaa pelaajien piikkiin, mutta ei näin pitkää huonoa jaksoa. Kyllä Mourinho tässä nyt jollain tapaa on epäonnistunut joukkueen valmistamisessa kauteen. Valmentaja on vastuussa myös joukkueen mentaalisesta tilasta ja se ei ole kyllä ollut kohdallaan tällä kaudella syystä tai toisesta. (En tarkoita että pelaajilla ei olisi mitään vastuuta mistään.)

Paha sanoa, mutta itselläni on enemmänkin se vaikutelma, että Real pelaa hyvin enemmän loistavasti pelaavien yksilöiden takia, eikä niinkään minkään Mourinhon kuvioiden. Kyllä tuon tason jätkät osaavat intuitiivisesti lähteä niihin kehuttuihin vastahyökkäyksiin eivätkä tarvitse Jose-setää kertomaan, mihin suuntaan juosta. Ja tilanteissa, joissa valmentajan ohjeistuksia erityisesti tarvittaisiin - erikoistilanteet - ovat olleet varsinkin puolustuspäässä hyvin heikkoja.
Täysin eri mieltä. Kyllä Mourinholla on ollut suuri rooli sekä Madridin tiivistyneessä puolustuspelissä takavuosiin verrattuna että organisoidussa hyökkäyspelissä. Valmentajalla on todella iso rooli nykyaikaisessa suunnanmuutospelissä ja sen opettamisessa pelaajille ja esim. tuo viime kauden aiheestakin paljon hehkutettu Ajax-maali oli varmasti lukuisten ja lukuisten harjoitustuntien tulos. Ja kun muistelee Madridin pelejä/pelitapaa ennen Mourinhon tuloa, niin kyllä silloin nähtiin hyvin harvoin sellaisia laadukkaita vastahyökkäyksiä, jotka ovat nykyään yksi Madridin suurimmista aseista.

Noita pelaajavalintoja en kyllä itsekään aina ihan ymmärrä, esim. Lassanan peluuttamista alkukaudesta Khediran sijaan.

Otsikko: Vs: Jornada 4: Sevilla - Real Madrid
Kirjoitti: Alpo - 23.09.2012, 22.46.43
Vähän menee vanhaksi, mutta nyt kun näin tuon Sevillan maalin niin ei siinä paljoa voi Di Mariaa syyttää, kun kaveri juoksee yli 10 metrisen spurtin 16 ulkopuolelta. Hieno maali Sevillalta.