RealMadridFIN::foorum

Vapaa keskustelu => Muu jalkapallo => Aiheen aloitti: Hantta - 19.01.2005, 18.00.53

Otsikko: Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Hantta - 19.01.2005, 18.00.53
Tänään suoritetuissa lohkoarvonnoissa kävi näin:

Lohko A: Englanti, Ruotsi, Suomi, Tanska.
Lohko B: Saksa, Ranska, Norja, Italia.

Suomen päävalmentaja Michael Käld toivoi Suomen lohkoon Englantia, Ruotsia ja Ranskaa joten aika hyvin meni arvonta ja Käld sanoinkin että paljoa parempaa lohkoa ei olisi voinut toivoakaan.

Englanti on isäntämaa, joka ei ole pelannut panoksellisia karsintapelejä kisaisännyydestään johtuen n. kahteen vuoteen ja sillä on myös todella kovat menestyspaineet. Ruotsi puolestaan on todella kova maa, mutta Suomi pärjäsi sille karsintalohkossaan hyvin. Tanskasta en tarkkaan tiedä, mutta ainakaan viime kisoissa he eivät olleet.

YLE näyttää kisoista Suomen kaikki ottelut suorina lähetyksinä sekä ratkaisupelit.

Tsemppiä Suomen futismimmeille!
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Kärsä - 19.01.2005, 18.36.56
Hyvä että Norja ja Saksa eivät olleet samassa lohkossa.. Ne olisivat olleet Suomen tuomio..

Toivottavasti vaan neitoset jatkaa samalla pelillä kuin ruotsia ja venäjää vastaan..
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Hantta - 20.01.2005, 09.54.16
Suomen joukkue myös on täynnä itseluottamusta.

Kapteeni Sanna Valkonen ja valmentaja Michael Käld ovat molemmat sanoneet, että tavoite on päästä alkulohkosta voittoon ja päästä välieriin. Valkonen sanoi että myös finaalipaikka voi olla ihan realismia.

Milloin vastaavaa kuultaisiin Mursun suusta?
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Kärsä - 20.01.2005, 13.17.08
Mursu varmaan miettii päänsä puhki et kuinka päästäis ylipäätänsä lopputurnaukseen.. Siinä ei eihdi lausuntoja antaa...
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: E-spel - 20.01.2005, 17.35.28
Älkää viittikö Muurista haukkuu siitä, ettei Suomi miehis pääse kisoihin. Jokainen tietää, ettei Suomen materiaali oo edes lähellä sitä luokkaa, jolla päästäs kisoihin.
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Hantta - 20.01.2005, 17.49.52
Älkää viittikö Muurista haukkuu siitä, ettei Suomi miehis pääse kisoihin. Jokainen tietää, ettei Suomen materiaali oo edes lähellä sitä luokkaa, jolla päästäs kisoihin.

Heh.

Vuosien varrella kisoissa on esiintynyt materiaaliltaan vaikka kuinka monia Suomea huonompia maita. Juuri viime kesänkin kisoissa.
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Kärsä - 20.01.2005, 18.56.53
En mä Muurista haukkunutkaan.. Vaan turha miehen olis antaa tollasia lausuntoja kun naisten maajoukkueen porukan et alkulohkosta mentäis jatkoon kun miesten karsinnat kusee aina reisille..

Suomella vaan ei oo koskaan tuuria.. Ja helpot pelit tyritään aina...  :-\
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Mikko - 20.01.2005, 19.59.42
Lainaus
Älkää viittikö Muurista haukkuu siitä, ettei Suomi miehis pääse kisoihin. Jokainen tietää, ettei Suomen materiaali oo edes lähellä sitä luokkaa, jolla päästäs kisoihin.
http://muurinenulos.up.to (http://muurinenulos.up.to)

Kreikallako (jonka suomi voitti pari vuotta sitten 5-1) sitten oli riittävä materiaali Euroopan mestaruuteen ;).

-----

Laura Kalmari tulee muuten olemaan kisojen maalikuningatar :).
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: el Blanco - 20.01.2005, 20.32.45
Minä ainakin olen haukkunut Mursua ja tulen haukkumaankin vastedes. :P

Mursu on kaavoihin kangistunut ja aikansa elänyt Palloliiton vekkuli, jonka asema on turvattu Pöllöliiton saunailloissa puheenjohtaja Hämäläisen toimesta. MUURINEN ULOS!

Mutta tää ei kuulu tähän topikkiin. ;)
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Puhkin - 20.01.2005, 22.04.51
Muurinen todellakin ulos. Mietityttää, että joku Latvia pääsee ememkisoihin uskomattoman huonolla joukkueella, mutta Suomi ei. On se niin väärin. Ainoa vaihtoehto Suomen kurssin muutoksen olisi Antti Muurisen potkut.
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: luisfigo - 20.01.2005, 22.39.00
Itse pidän Muurisesta mutta homma on vaan niin että Tulos tai Ulos, ei siinä auta muu. Vaikka pelaajathan ne siellä pelaavta, mutta toisaalta valmentaja ne sinne valitsee ::)
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Hantta - 21.01.2005, 09.03.03
En mä Muurista haukkunutkaan.. Vaan turha miehen olis antaa tollasia lausuntoja kun naisten maajoukkueen porukan et alkulohkosta mentäis jatkoon kun miesten karsinnat kusee aina reisille..

Suomella vaan ei oo koskaan tuuria.. Ja helpot pelit tyritään aina...  :-\

Helpot pelit tyritään?
Kuinka monta helppoa peliä Suomi on miehissä tyrinyt Mursun aikana?
Suomihan on juuri nimenomaan nuo heikommat maat hoitanut rutiinilla ja tosi hyvin.
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: E-spel - 21.01.2005, 17.29.36
Muurinen todellakin ulos. Mietityttää, että joku Latvia pääsee ememkisoihin uskomattoman huonolla joukkueella, mutta Suomi ei. On se niin väärin. Ainoa vaihtoehto Suomen kurssin muutoksen olisi Antti Muurisen potkut.
Tämä todistaa vaan sen, että LATVIA ON SUOMEA PAREMPI!!! Kreikaltakin tulis tällä hetkellä käkeen niin kovasti ettei mitää järkee. Yrittäkää myöntää tosiasiat!
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Kärsä - 21.01.2005, 17.37.48
Suomen maajoukkue ei oikeen oo kehittynyt sillä tavalla kuin Kreikalla.. Eteenpäin on menty, mutta jokin vaan puuttuu.. Ehkä tulevaisuudessa kun Nuoremmat pelaajat rupevat jalostumaan niin saatais terävämpi joukkue jolla tehtäis Suomalaista futis -historiaa...
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: E-spel - 21.01.2005, 17.47.47
Lainaus
Älkää viittikö Muurista haukkuu siitä, ettei Suomi miehis pääse kisoihin. Jokainen tietää, ettei Suomen materiaali oo edes lähellä sitä luokkaa, jolla päästäs kisoihin.
http://muurinenulos.up.to (http://muurinenulos.up.to)

Kreikallako (jonka suomi voitti pari vuotta sitten 5-1) sitten oli riittävä materiaali Euroopan mestaruuteen ;).

-----

Huomaa VIISI VUOTTA SITTEN. Sehän on tietenkin täysin mahdotonta, että Kreikka olisi kehittynyt. Suomi ei ole koskaan kenenkään valmentajan alaisuudessa osannut voittaa tärkeitä pelejä. Se on kylmä fakta ja kisoihin ei ole asiaa, ennen kuin tämä Murphyn laki saadaan muutettua.
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: el Blanco - 21.01.2005, 17.57.11
Mutta, mutta...Kreikka-ilmiö.

Kreikan pelaajat ovat hiukan teknisempiä ja taitavampia kuin suomalaiset, mutta muuten taso on ollut ja on varmasti nytkin aika samanlainen. Mutta miten Kreikan EM-menestys selittyy? Ennen kaikkea se selittyy loistavalla valmentajalla. Rehhagel pisti Hellasin pojat pelaamaan todellista super-catenacciota, joka tuotti ihmeellisen hyvin tulosta. Saksalainen pisti kreikkalaisten pelin uuteen uskoon ja toimi aivan taikurina nostaen joukkueen täysin uskomattomaan suoritukseen jota minä en kyllä tajua vielä tänäkään päivänä. Joskus vaan tähdet osuvat oikeille paikoilleen ja kaikki onnistuu utopistisesti. Pelkästä tuurista ei tietenkään ole kysymys vaan myös pitkäjänteisestä työskentelystä ja määrätietoisista tavoitteista. Kyllä se Suomikin joskus vielä arvoturnaukseen miesten osalta päätyy, kunhan ensin saadaan se Muurisen paska heivattua pois...
Otsikko: Re:Naisten EM-kisat 2005
Kirjoitti: Mikko - 21.01.2005, 19.57.59
Tylyä faktatietoa vuodesta, josta Muurinen antoi "kiitettävän arvosanan" :P.

Lainaus
Pientä yhteenvetoa FIFAn rankingien avulla:

Kiina (54) - Suomi 2-1
Kiina (54) - Suomi 2-1
Malta (134) - Suomi 1-2
Bosnia & Hertzegovina (79) - Suomi 1-0
Suomi - Ruotsi (13) 1-3
Romania (29) - Suomi 2-1
Suomi – Andorra (138) 3-0
Armenia (119) - Suomi 0-2
Suomi – Armenia (119) 3-1
Hollanti (6) - Suomi 3-1
Italia (10) - Suomi 1-0
Bahrain (49) - Suomi 1-2
Oman (56) - Suomi 0-0 (rp. 4-3)
Suluissa vastustajan nykyinen ranking-sijoitus.

Suomen nykyinen sijoitus on 43. (vuoden aikana Suomi on tippunut kolme pykälää sijalta 40).

Yhteensä 5 voittoa ja 8 tappiota.
Näistä Suomea paremmin sijoittuneita vastaan 0 voittoa ja 4 tappiota.
Ja Suomea heikommin sijoittuneita vastaan 5 voittoa ja 4 tappiota.

Suomi on siis hävinnyt sijoilla 6, 10, 13, 29, 54, 54, 56 ja 79 oleville joukkueille
ja voittanut sijoilla 49, 119, 119, 134 ja 138 olevat joukkueet.

Lainaus
Jaottelu Kovat/Keski/Pienet menee sen mukaan oliko kyseinen maa sinä vuonna rankingissa sijoilla 1-20, 21-60 vai 61-

2000
Kaikki: 14 6 3 5 15-17 1,5 p/o
Kovat: 3 2 1 0 5-2 2,33 p/o
Keski: 4 0 1 3 0-5 0,25 p/o
Pienet: 7 4 1 2 10-10 1,86 p/o

2001
Kaikki: 13 7 4 2 24-12 1,92 p/o
Kovat: 5 2 2 1 8-5 1,6 p/o
Keski: 2 1 1 0 5-1 2,0 p/o
Pienet: 6 4 1 1 11-6 2,17 p/o

2002
Kaikki: 11 5 1 5 15-13 1,45 p/o
Kovat: 3 1 0 2 4-6 1,0 p/o
Keski: 1 0 0 1 0-2 0,0 p/o
Pienet: 7 4 1 2 11-5 1,86 p/o

2003
Kaikki: 14 7 3 4 19-15 1,71 p/o
Kovat: 3 0 1 2 1-5 0,33 p/o
Keski: 7 4 1 2 13-8 1,86 p/o
Pienet: 4 3 1 0 5-2 2,5 p/o

2004
Kaikki: 13 5 1 7 17-17 1,23 p/o
Kovat: 4 0 0 4 3-9 0,0 p/o
Keski: 3 0 0 3 2-5 0,0 p/o
Pienet: 6 5 1 0 12-3 2,67 p/o"

Anteeksi, oli pakko, vaikka ketju vähän luisuu aiheesta :-\.