RealMadridFIN::foorum

Real Madrid => Otteluseurannat => Aiheen aloitti: Chris - 29.09.2024, 20.15.03

Otsikko: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Chris - 29.09.2024, 20.15.03
(https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/bqDAkriifridqwgDxCtSrQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTM2MA--/https://media.zenfs.com/en/90min_articles_646/a6bb8803bb31b5a82a408b0be29cffd5)

Sunnuntai huipentuu Madridin kauden ensimmäiseen paikalliseen, kun Atleti isännöi Metropolitanolla rakasta vihollistaan. Sarjassa tilanne on kutkutttava, sillä Atleti on sarjakolmosena, Real kakkosena. Barca hävisi eilen, joten voitolla Real nousisi pinnan päähän katalonialaisista. Viime kaudella Los Blancos meni ilman tappioita vain kahdesti ja molemmilla kerroilla tappion aiheutti Atleti. Sarjassa tappioita tuli vain yksi ja se tuli noin vuosi sitten samaisella stadionila. Silloin Cholon ryhmä taisi tehdä nöyryyttävällä voitollaan karhunpalveluksen koko eurooppalaiselle futismaailmalle, sillä Real heräsi tuon tappion myötä eikä sitä kukaan enää koko kauden aikana varsinaisella peliajalla voittanut.

Atletin kauden avaus on ollut kelvollinen, sillä se on edennyt tappioitta koko kauden. Hyökkäyksessä tehoja on tullut ja puolustus on pitänyt, sillä kahdeksaan matsiin (UCL mukaan laskien) omissa on soinut vain neljästi. Hyökkäyspäässä kallis hankinta Julian Alvarez on ollut pimennossa, mutta toinen iso hankinta Aleksander Sørloth on ollut pirteä, samoin kuin Chelseasta saapunut keskikenttä mies Conor Callagher. Derbiin Cholo pääsee hyvästä tilanteesta, sillä sivussa on vain Azpilicueta ja Barrios.


Real meinasi säikyttää kunnolla viikkokieroksella, kun se sössi 3-0 johdon 3-2 tilanteeksi vain hetkessä. Enempään Alavesin kiri ei riittänyt, mutta iso herätys saatiin taas siitä, että peli kestää aina 90+ minuuttia. Eilinen Barcan pupellus Pamplonassa avasi taas helpotusta sarjatilanteeseen, sillä mikäli eilen Barca olisi voittanut, olisi tämän ottelun merkitys jo massiivinen. Helpotusta saatiin, mutta voittoa kaivataan vaikeasta paikallispelistä.

Mbappe on tänään siis reisivamman vuoksi poissa ja pahimpien draamojen välttämiseksi ranskalainen ei tule myöskään Metropolitanolle. Alaba, Brahim ja Ceballos muut poissaolijat.


Real Madrid, avaus:

------------ Courtois ---------
-- Carvajal - Militao - Rudiger - Mendy --
-- Valverde -- Tchouameni -- Modric --
-- Bellingham  -- Rodrygo --  Vini jr --



Mbappen poissaolo tuo omat haasteensa kokoonpanoon: Carletto laittaa Modricin sisään, muutoin ei sitten sen suurempia yllätyksiä. Ardaan ei riitä vielä luotto ja muutoinhan tuo rinki on aika kapea, sillä Brahim on loukissa ja Camavingakin vasta palannut loukkaantumisesta penkille.

Iso ilta taas Madridissa tiedossa. Vedonlyöntikertoimissa ollaan aivan 50-50 asetelmissa ja sitä se toden totta on. Kaikki 1-3 voiton ja 3-1 tappion välilä on mahdollista. Punavalkoisten leirissä lokaa on tullut La Ligan suuntaan siitä, että Real pelasi viikkokierroksen tiistaina, kun Atleti vasta torstaina. Mikä on sitten vaikutus tuolle, nähdään klo 22.00 alkaen.

(https://www.aljazeera.com/wp-content/uploads/2024/09/GettyImages-2173593186-1727381785.jpg?resize=770%2C513&quality=80)

Kova on painekattila tänään tälle herralle..Jokohan se kantti nyt kestäisi, sillä provon ja paskan määrä on tänään valtava.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: RMadrid - 29.09.2024, 20.22.43
Kiitos jälleen mahtavasta avauksesta  :tuoppi: Pitkästä aikaa iso ottelu, joten innolla odotan matsia  :peukku_ylos: Alkaa nämä kyläseurojen kiertämiset maistumaan puulta niin toiveena on mökki täynnä meteliä, toivottavasti Vini kohta aikuistuu ja peli on kaunista.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 29.09.2024, 21.31.20
Kiitos Chris!

Kurtun laatta töhritty Metropolitanolla, Mbappea ei uskalleta ottaa edes mukaan stadionille ja Vini alkaa nousta yhdeksi Atleticon kaikkien aikojen inhokeista.

Kuulostaa ihan kunnon derbiltä!

Yksittäisistä kauden otteluista ehkä se vaikeimmin voitettava.

Luotetaan, että su klo 22 ei petä tälläkään kertaa.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: maheinon - 29.09.2024, 21.50.37
Kiitoksia avauksesta!

Tänään tosiaan pitkästä aikaa vähän kuumempi derby odotettavissa.

Tico uudistunut ja lähtee mielenkiintoisella kokoonpanolla otteluun. Ancelotti taas nähtävästi lähtee kuin cup-otteluun, joten odotettavissa melkoista vastaanottamista ensimmäinen 25min.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: #10 - 29.09.2024, 21.54.45
Nyt kun Mbappe on sivussa niin ilta olisi kuin pedattu Endrickille - toivottavasti saa rehdin mahdollisuuden.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Alpo - 29.09.2024, 22.04.04
Pakko ihalla noita Atleticon faneja. Ei ole tuollaista kannatusta Bernabeulla ikinä.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Alpo - 29.09.2024, 22.20.57
Jude on kuin tehty näihin matseihin. Pääsee vääntämään kovassa temmossa.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 29.09.2024, 22.31.38
Jude on kuin tehty näihin matseihin. Pääsee vääntämään kovassa temmossa.

Niin on. Tekniikka ja pää riittää. On aina valmis pallon saadessaan ja tietää mitä ympäristössä on. Niin sanotusti pelin päällä.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Chris - 29.09.2024, 22.36.54
Rodrygo.. Miksi ei Arda tai Endrick? Onko R11 koskenut ehkä kaksi kertaa palloon? Täysin ulkona pelistä.

Jude tosiaan väkevä, selvästi nauttii kun vastustaja pelaa kovaa.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Alpo - 29.09.2024, 22.52.05
Puoliajan lopussa alkoi Realin jätkät voittaa juoksukilpoja ja saatiin tilanteita, joista olisi pitänyt saada edes yksi laukaus kohti maalia.

Muutaman kerran oli Jude ja brassit samassa laidassa. Näissä olisi mahdollisuus, nyt ei ihan ole vielä juoksut osuneet yhteen.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 29.09.2024, 22.53.48
En minä tästä hirveästi voi pyyhkeitä antaa kenellekään. Atletia vastaan on melkein aina vaikea päästä paikoille. Ottelu oli hyvin hallussa ja mm. keskikenttä on toiminut hyvin.

Jotain magiaa tämä vaatinee, että voitto tulee.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 29.09.2024, 23.10.55
Jumalauta Rodrygo, noi pitää saada maalia kohti. Ei edes tullut pahaa pomppua, jolla selitellä.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Chris - 29.09.2024, 23.16.55
Tico nostanut prässiään 2.jaksolla ja se aiheuttaa ongelmia. Useampi harhasyöttö tai huono purku tuon seurauksena.

Lauri Kottosen "Mandi" ääntämiselle vielä erikseen.  :peukku_alas:

E: Taas "Mandi" ongelmissa. Ei kestä tekniikka paineen alla.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 29.09.2024, 23.21.24
Tico nostanut prässiään 2.jaksolla ja se aiheuttaa ongelmia. Useampi harhasyöttö tai huono purku tuon seurauksena.

Lauri Kottosen "Mandi" ääntämiselle vielä erikseen.  :peukku_alas:

E: Taas "Mandi" ongelmissa. Ei kestä tekniikka paineen alla.

:D

Mielenkiintoista muuten topparien puolet. Nyt taas Militao oikealla, mutta ekan puoliajan oli vasemmalla. Ennen aina olleet juuri näin päin, mutta viime aikoina myös toisin.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 29.09.2024, 23.23.25
Ja sieltä iskee Militao!! :pallo:
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Alpo - 29.09.2024, 23.24.29
Militao tietenkin. :traktori:
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Chris - 29.09.2024, 23.25.33
Militao!!! :pallo:

Hieno haasto Viniltä ja Eder painaa voimalla pallon verkkoon. Siitä Rodrygolle mallia viimeistelyyn: kunhan vedät vaan maalia kohti, saattaa kimmoke olla oikeaan suuntaan. :)
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Chris - 29.09.2024, 23.28.33
Atletin kannattajien runkkareille :keskari:

Tulisikohan tästä jo kunnon sakkoa ja tyhjiä katsomoita jatkossa?
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 29.09.2024, 23.29.25
Sitten on sirkus kunnolla irti.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: tanu - 29.09.2024, 23.31.08
Siellä muutama kotijoukkueen runkkari aukoo päätä oman jengin kapteenille ja koutsille, kun yrittävät rauhoitella?? Lutuuria. :peukku_alas:
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: honni - 29.09.2024, 23.31.17
Vitun paskiaiset  :peukku_alas:
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 29.09.2024, 23.43.06
Simeonekin näyttää jo siltä että häpeää silmät päästään. Ainakin toivon olotilan olevan se.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Alpo - 29.09.2024, 23.48.58
Courtois vähän lämmitteli huutelijoita Militaon maalin jälkeen.  Siitä se sitten lähti. Ehkä Wandalla katsotaan jatkossa, ketä lasketaan stadionille.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: tanu - 30.09.2024, 00.06.05
Täydelliset puolustukselliset vaihdot Carlolta. Nyt pitäisi vielä kestää tää loppu.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Alpo - 30.09.2024, 00.06.38
Nyt oli hyvä vaihto, tosin 10min myöhässä. Kävelevästä Vinistä ei ole kuin haittaa.

Nyt Endrick tee se maali.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 30.09.2024, 00.07.45
Endrickin viihdytävyys on omalla tasollaan :D parissa minuutissa kolattu kameramies ja lauottu taas 25 metristä.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 30.09.2024, 00.13.18
Sinnehän se pomppii. :peukku_alas:

Eikä ole paitsio.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Chris - 30.09.2024, 00.13.45
Eipä se jänne kestänyt, vaan 90+5 ja peli tasan. Kalliita pistemenetyksiä.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Alpo - 30.09.2024, 00.14.09
Kustiin housuun ja annettiin tasoitus.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Alpo - 30.09.2024, 00.18.04
Aivan oikein annettu punainen. Typerä ja vaarallinen taklaus.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: honni - 30.09.2024, 00.19.21
Typerät vaihdot Carlolta :peukku_alas:
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Alpo - 30.09.2024, 00.21.50
On Carlolla mietittävää. Nyt taas sulaminen lopussa.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: tanu - 30.09.2024, 00.22.08
Täydelliset puolustukselliset vaihdot Carlolta. Nyt pitäisi vielä kestää tää loppu.

Sori jinxaus. :D

Voi kritisoida että liian puolustavat vaihdot, mutta ei tuolta penkiltä ois ollut laittaa ketään parempia tuohon tilanteeseen sisään.

Ei missään nimessä kaatunut peli siihen taukoon, mutta onhan tuo aika jännä että kotijoukkueen fanit voi halutessaan keskeyttää matsin, jos oma jengi tarvii huilia / uuden latauksen.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Kultainen kenkä - 30.09.2024, 00.23.16
Ancelotti muni 2 pistettä pois. Liian myöhäiset vaihdot ja lopun kilpikonna. Miksi aina tarvitsee laskea oma tempo ja suojella jotain yhden maalin johtoa, käsittämätöntä
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: TAMI - 30.09.2024, 00.28.59
Kentällä neljä laitapakkia ja kaksi topparia, mutta niin vain vastustaja pääsee helposti läpiajoon.

Ancelottille täältäkin :peukku_alas:.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: honni - 30.09.2024, 00.35.50
Eikä ole ensimmäistä kerta kun Carlon real sulaa atletia vastaan  :peukku_alas: :peukku_alas:
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: maheinon - 30.09.2024, 08.50.40
Hulinatauon jälkeen Militao ja Rudiger vaihtoivat puolia. Rudi hieman huonosti sijoittuneena ja Correa läpiajoon.

Väitän, että väsyneelle Ticolle tauko tuli tarpeeseen ja tasapeli oli hulinoiden ansiota. Surullista, että kannattajien annetaan näin helposti päättää ylimääräisestä lepotauosta ja siten vaikuttaa peliin. Sanktioiden pitäisi olla valtavat, jotta Tico jäisi tästä tempusta tappiolle.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: tanu - 30.09.2024, 09.07.54
Hulinatauon jälkeen Militao ja Rudiger vaihtoivat puolia. Rudi hieman huonosti sijoittuneena ja Correa läpiajoon.

Väitän, että väsyneelle Ticolle tauko tuli tarpeeseen ja tasapeli oli hulinoiden ansiota. Surullista, että kannattajien annetaan näin helposti päättää ylimääräisestä lepotauosta ja siten vaikuttaa peliin. Sanktioiden pitäisi olla valtavat, jotta Tico jäisi tästä tempusta tappiolle.

Samoilla linjoilla. Ehkä sitä kun on tullut vanhemmaksi, niin ei osaa/jaksa enää ottaa niin tunteella näitä pelejä.

Ehdottomasti Carlo ois voinut tehdä vaihtoja aiemmin, mutta nyt se extra tauko 68min mahdollisti sen, että avauksessa olleet saivat huilata hetken. Samalla hyvä flow meni rikki, ja Tico sai taas kopissa kerättyä aggrea ja sopia muutoksista. Aivan satavarmasti breikki sopi heille paremmin kuin Valkosille.

Kaikesta huolimatta en haluaisi puhua sulamisesta. Nyt puhutaan kuitenkin Madridin derbystä vieraskentällä, jossa hornankattila oli viritetty äärimmilleen. Aika kova jengi saa olla että tuossa kohtaa vaan pitäisi palloa, kun vihu hyökkää täysillä päälle.

Jos (en tykkää jossitella) Endrick ois tehnyt siitä yhdestä itse tai syöttänyt Judelle, niin me kaikki kehuttuisiin täällä Carloa. Tai jos oltaisiin kestetty Ticon vyörytys, niin oltaisiin tyytyväisiä "joukkueen taisteluun". Pienet marginaalit ja joskus ne kääntyy näin päin.

Ei kai me kaikista meidän remontadoista haluta antaa "kunniaa" vastustajalle, joka vaan suli Bernabeun paineen alla - vaan ottaa kreditit itselle. Kyllä, mun mielestä Atletico ansaitsi pisteen tuolla lopun ryminällä. Toivottavasti keskeytyksestä tulee kunnon sanktiot, jottei tuosta tule tapaa.
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: Chris - 30.09.2024, 13.15.27
Alkaa taas Ticosta tulla pieni peikko Realille. Ei vaan Ancelottin aikana mitään super menestystä nämä derbit ole, sillä syyskuussa 2022 on otettu viimeisen voitto paikallispelissä varsinaisella peliajalla. Tuon jälkeen pelattu seitsemän kertaa, joista neljä La Ligassa (Atleti voittanut yhden, kolme tasan) ja sitten Copassa ja Super copassa on kolme kohtaamista, missä Real voittanut kahdesti, mutta molemmat jatkoajan jälkeen. Vaikea on siis Ticoa nujertaa ja ihan kuten viimekin kaudella, Realin 1-0 johto haihtui ilmaan aivan loppuhetkillä.

Samoilla tanun kanssa siitä, että ei tuo nyt mikään sulaminen sen sanan varsinaisessa merkityksessä ollut, vaan enemmänkin paine alkoi kasvaa liian suureksi ja kuudesta puolustajasta huolimatta ei paketti kestänyt loppuun asti. Joskus nuo remontadat tulee sitten päin omaakin pläsiä. Kelpo esitys kuitenkin vaikealla stadionilla, pinna on tyhjää parempi ja kokonaisuudessaan 1-1 on aikalailla tapahtumia vastaava tulos.

Atletin faneille vielä erikseen  :keskari: Uskomatonta perseilyä ja toivottavasti muutama peli menee ilman katsojia.

Peukkua sitten vielä sille, että tappioton putki nyt La Ligassa vuoden verran, 24.9. hävittiin Metropolitanolla ja sen jälkeen recordiin ei punaisia merkintöjä mahdu ainuttakaan.  :peukku_ylos:
Otsikko: Vs: Jornada 8: el derbi Madrileño
Kirjoitti: maheinon - 01.10.2024, 16.53.35
Peikko voi tietenkin muodostua, mutta näkisin, että se on ennen kaikkea muodostumassa näistä tiiviisti puolustavista nipuista. Madridilla on haasteita näiden kanssa ja eniten niistä parhaimman eli Ticon kanssa.

Jotain pitäisi keksiä joukkueen työkalupakkiin näiden tiiviiden puolustuksien murtamiseksi.