RealMadridFIN::foorum

Vapaa keskustelu => Äänestysalue => Aiheen aloitti: Royce - 06.01.2003, 19.23.07

Otsikko: "Foreign"-pelaajat
Kirjoitti: Royce - 06.01.2003, 19.23.07
Itseäni on alkanut ainakin tympiä jo toi Liverpoolin monikansallinen sikolätti, jossa 25 kokoonpanossa on 5 brittiä (ja ranskalainen valmentaja) mikä on erittäin syvältä. Hyvin samanlainen on tilanne myös mm. Arsenalissa ja Barcelonassa. Yleensäkin useilla suurseuroilla on tapana hankkia useimmat pelaajat ulkomailta, mikä sinäänsä on ymmärrettävää, mutta jolla on suuri vaikutus "oman" maan jalkapalloilulle. Athletic Bilbao on taasen esimerkki sieltä parhaimmasta päästä :) - asia, josta voi olla ylpeä...

Oma mielipiteeni olisi asettaa tietty ulkomaalaiskiintiö, mielestäni noin 5-7 maksimissaan olisi hyvä ja tasapainoinen vaihtoehto. Samalla myös maajoukkueet saisivat enemmän pelaajamateriaalia, kun olisi valitavana useita avauskokoonpanon pelaajia. Toisaalta ongelmaksi voisi koitua liigojen välinen tasoero, jos esim. Espanjassa keskinkertainen pelaaja ei mahtuisi edes kokoonpanoon, mutta olisi todellinen tähti esim. Viron "La ligassa"  (mikä liga onkaan... ;D) - tilanne olisi jonkinmonen vääryys...

Otsikko: Re:"Foreign"-pelaajat
Kirjoitti: Tomí - 09.01.2003, 20.17.24
Mulla tuli ekana mieleen nuo Italialaisseurajoukkueet tästä ulkomaalaiskiintiöstä. Ja nimen omaan ne menestyneimmät. Juve ja Milanolaiset. Jos tällainen tiukka ulkomaalaiskiintiö olis ammattilaisjalkapalloilussa, niin ehkä jostain jalkapallon pikkumaasta ei nouse lupaavia pelaajia maailman tietoisuuteen, koska halukkailla seuroilla on jo ulkomaalaisia tarpeeksi. Rupesin miettimään, että olisiko Suomen jalkapallo tässä tämän hetkisessä tilanteessa, jos olisi semmonen parin ulkomaalaisen kiintiö. Mutta näin ensi alkuun juttua.
Tulipas tuosta poliittinen sanoma. :)
Otsikko: Re:"Foreign"-pelaajat
Kirjoitti: Royce - 03.04.2003, 20.49.54
Valtavaa keskustelua herättänyt topicci  ;D
Otsikko: Re:"Foreign"-pelaajat
Kirjoitti: Tapsa - 04.04.2003, 00.03.42
:D
Otsikko: Re:"Foreign"-pelaajat
Kirjoitti: luisfigo - 01.01.2004, 19.31.01
En tiedä mistä johtuu mutta Valioliigassa tuntuu olevan muun maalaisia pelaajia eniten, varmaan seurat ovat huomanneet ettei Brittipelaajilla tule menestystä, yksikin Britti on liikaa joukkueessa >:( :keskari:  :peukku_alas:
Otsikko: Re:"Foreign"-pelaajat
Kirjoitti: Pete - 03.01.2004, 21.28.22
Tomi oli aivan oikeassa. Esim. jonkun pikkumaan  hyvä futaaja ei välttämäti saisi mahdollisuutta jossakin hänestä huppujoukkueessa koska tämän ulkomaalaiskiintiö on jo täynnä jne. Olen muutenkin vastustanut tätä ideaa, pidän sitä jopa lievästi rasistisena. Toiset joukkueet, joissa on useiden eri kansallisuuksien edustajia, pelaavat sitä paitsi loistavaa futista, eikä sitä ole tarvis muuttaa rajoittamalla ulkomaalaisten määrää.