Suomi on ykkösenä, vaikka tällaiset vertailut ovat vähän vaikeita...
Entä merkitseekö suomalaisuus aina? Jos Klubi pelaisi Real Madridia vastaan, niin olisin varmaan enemmän Klubin puolella (vaikkakaan en yhtään harmittelisikaan, jos espanjalaiset voittaisivat

). Mutta jos joku muu suomalaisseura...? Itse olen aina pitänyt peukkuja suomalaisille seuroille eurocupeissa (jopa MyPalle ja TamUlle), mutta en voisi kuvitella kannattavani niitä silloin, jos ne pelaisivat suuresti ihailemani spanskifutiksen suurinta intohimoa (Madridia) vastaan, koska eihän minulla ole suomalaisista seuroista mitään intohimoja muille kuin Klubille (ja MP:lle).
Tämä on kuitenkin sen verran pieni jalkapallomaa, että faniuden rajat ovat melko löysät, siis juuri siinä mielessä, että loppujen lopuksi suomalaisuus ratkaisee monesti. Yleensäkin minkä tahansa suomalaisen seuran menestyminen Euroopassa olisi todellista eteenpäinmenoa, mutta niinhän se nähtiin vuonna ysikasikin: KLUBIsta tuli koko Suomen joukkue, se edusti sinivalkoisilla peliasuillaan meidän lähettiläitä CL:ssä - ainutkertaisesti, milloin jossain Valkeakoskella?
Vaan miksi Stadika oli yhtä Pool-huorien kokoontumisajoa silloin kun Haka pelasi Poolia vastaan? No siksi, koska Pool on suosituin ulkomaalainen seura Suomessa ja koska harvat ja todelliset Hakan kannattajat häviävät punaiselle massalle. Ja oletetaan nyt, että Pool-fanit siellä Stadikalla olivat vaikkapa helsinkiläisiä (tai ainakin ei-valkeakoskelaisia), jotka eivät todellakaan kannusta Hakaa omaa ulkomaalaista suosikkiaan vastaan. Tämä vain ilmeni näin suurissa määrin, koska Suomen kansa on aivopesty brittifudiksella ja Pool on jostain pirun syystä suosituin. Samalla tavalla meikäläinenkin olisi huoraamassa Madridia Hakaa vastaan, koska en tunne mitään intohimoa Hakaan, se on vain suomalainen, ja voisin kannustaa sitä jotain muuta ulkomaalaista seuraa vastaan, mutten Madridia, koska se on ulkomaalainen suosikkini. Klubi onkin toinen juttu...