RealMadridFIN::foorum
Real Madrid => Keskustelua Real Madridista => Aiheen aloitti: Losblancos - 13.07.2012, 15.59.15
-
Nyt kun ykkösjoukkueen kesän ensimmäinen pelaajasiirto on vahvistunut, niin ajattelin että tällänen topicci vois olla paikallaan. Pysyy noi huhut ja spekulaatiot sitten eri ketjussa. Muistaakseni vastaavanlainen topicci oli viime kesänäkin.
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad/1330111089920/noticia/ComunicadoOficial/Official_Announcement_2012-07-13.htm
Nyt on sitten varmaa, että Hamit siirtyy Turkkiin.
Eipä tarvi mitään jäähyväispuheita tolle kaverille pitää, muuta kuin että ei enää koskaan Valkoisiin.
Adios!
Lisätietona tähän, että skysportsin mukaan siirtosumma olisi 3, 5 milj. €. Siitä voikin joku matikkanero laskea jäätiinkö voitolle vai tappiolle, kun vähennetään siirtosummasta vuoden palkat (siirtohan oli ilmainen).
http://www1.skysports.com/football/news/11095/7896837/Gala-confirm-Altintop-deal
Ja ei todellakaan tuu ikävä. Omat junnutkin paikkaa Altintopin kontribuution joukkueelle aivan täysin.
-
Ja ei todellakaan tuu ikävä. Omat junnutkin paikkaa Altintopin kontribuution joukkueelle aivan täysin.
Mikäs siinä, ei yhtään hullumpi vuoden loma Madridissa herra Altintopille. Pääsi seuraamaan tosipelureita ja pelaamaan vielä muutaman matsin heidän kanssaan. Vaikkei minuutteja kertynyt niin onhan se kivempi lähteä kotiin liigan titteli takataskussa kuin ilman. :)
-
EXTRA: LUKA MODRIC SIGNED FOR REAL MADRID! 40M€ and a 5 year contract!
-
EXTRA: LUKA MODRIC SIGNED FOR REAL MADRID! 40M€ and a 5 year contract!
Lähdettä tälle? Kopioit tämän jatkoajan siirtohuufoorumilta, itse tuijotan samaa tekstiä, mutta esim. Madridin kotivuilta ei vahvistusta löydy.
-
^ juuri sieltä sen otin. ;D Lähteestä ei hajuakaan, mutta saatiinpa hiukan keskustelua. ;)
-
http://www.youtube.com/watch?v=j040tP8T6fA
Siis mitä vittua. Altintop esitti vähintäänkin viime kauden komeimman harhautuksen! Siinä on saavutusta kerrakseen. Etenkin kun vastassa oli "maailman paras" Iniesta.
-
Varmaan voinee tähän listata muitakin kuin edustusjoukkueen siirtoja.
Castilla on nimittäin hankkinut 18-vuotiaan brasilialaisen Fabinhon paikkaamaan Dani Carvahalin lähtöä. Real Madrid ei ole asiasta tiedottanut mitään. Ainoastaan jossain edustusjoukkueen raportissa on ollut maininta, että Fabinho treenaa tällä hetkellä monen muun Castillan kaverin tapaan edustusjoukkueen mukana, joten kai siirtoa voidaan varmana pitää. AS, Marca ja Goal sen sijaan kaikki kertovat enemmän aiheesta. Ilmeisesti kyseessä on vuoden laina Portugalin Rio Avesta.
http://www.marca.com/2012/07/19/futbol/equipos/real_madrid/1342693609.html (videomateriaalia otteista)
http://www.as.com/futbol/articulo/madrid-cerro-cesion-fabinho-castilla/20120719dasdaiftb_7/Tes
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2012/07/19/3251943/real-madrid-sign-fabinho-on-loan-report
-
Canales Valenciaan, 7,5M€ siirtosummalla. Realilla takaisinosto oikeus seuraavan kahden kauden ajan.
http://www.marca.com/2012/07/20/futbol/equipos/valencia/1342777240.html
-
Fernando Gagon siirto Valenciaan vahvistettu seuran kotisivuilla
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad/1330111446661/noticia/ComunicadoOficial/Official_Announcement_2012-07-20.htm
Canales Valenciaan, 7,5M€ siirtosummalla. Realilla takaisinosto oikeus seuraavan kahden kauden ajan.
http://www.marca.com/2012/07/20/futbol/equipos/valencia/1342777240.html
Ihan varmana tietona en tätä vielä pitäisi. Itse en ainakaan löytänyt vahvistusta mistään muualta ja marcahan ei tunnetusti ihan se luotettavin tietolähde ole. Mutta jos tämä toteutuu niin en kyllä henk. kohtasesti ymmärrä että mitä ihmeen järkeä tässä on. Canalesilla kuitenkin käsittääkseni oli se vuosi lainasopimusta jäljellä. Ja vaikka paljon ollutkin loukkaantuneena viime aikoina, niin silti käsittääkseni edelleenkin yksi Espanjan lahjakkaimmista nuorista pelaajista. Vuosi tai pari vielä lainalla niin varmasti olisi käyttöä löytynyt jos loukkaantumisista pääsisi eroon. Modricin hankintako tähän on syynä vai mikä, kun pari vuotta sitten kaveri arvostettiin vielä hyvin korkealle? Onhan tuossa toki se takaisinosto-oikeus. mutta jos lainaa on vielä vuosi jäljellä niin miksi pitää myydä? Loukkaantumisherkkyyden takia vai? Tuskin se potentiaali minnekään on kadonnut. Toivottavasti ei pidä paikkaansa...
E: typo
-
Fernando Gagon siirto Valenciaan vahvistettu seuran kotisivuilla
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad/1330111446661/noticia/ComunicadoOficial/Official_Announcement_2012-07-20.htm
Vaikka bisnes on tunnetusti bisnestä eikä pukumiehiä välttämättä kiinnosta niin silti iloitsen, että Gago pääsi kunnolliseen seuraan pelaamaan! En ole seurannut sen kummemmin muiden seurojen pelejä, mutta tulevalla kaudella voisin Valencian pelejä seurata jo pelkästään Canalesin ja Gagon takia.
-
Castilla hankkinut Cordoban 21-v. kk-pelaajan Borja Garcian 1,5 M siirtosummalla.
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2012/07/31/3277949/real-madrid-sign-borja-garcia-from-cordoba
-
Sivutaan aihetta, Inter nappasi valkoistenkin tähtäimessä olleen Lucas Mouran 27milj € hintaan.
E: Noniin, korjataan tilanne, oli taas eri lehdet vedelleet omia johtopäätöksiä...
-
Sivutaan aihetta, Inter nappasi valkoistenkin tähtäimessä olleen Lucas Mouran 27milj € hintaan.
Mikähän tälle on lähde? Interin sivut eivät ainakaan asiaa varmista, ja pitäisin omituisena kun Moura on kommentoinut että keskittyy ensin Olymmpialaisiin ja miettii sen jälkeen tulevaisuuttaan.
-
Mikähän tälle on lähde? Interin sivut eivät ainakaan asiaa varmista, ja pitäisin omituisena kun Moura on kommentoinut että keskittyy ensin Olymmpialaisiin ja miettii sen jälkeen tulevaisuuttaan.
Tässähän tämä, mutta ei ole vasta kuin siirtosummasta sovittu. Ja lähde on Sky Sport Italia eli onko sitten luetettava koko uutinen, en tiedä. Mutta se off-topicista...
http://www.goal.com/en/news/10/italy/2012/08/02/3283442/inter-agree-27m-deal-with-sao-paulo-for-lucas-moura-report
-
Sivutaan aihetta, Inter nappasi valkoistenkin tähtäimessä olleen Lucas Mouran 27milj € hintaan.
E: Noniin, korjataan tilanne, oli taas eri lehdet vedelleet omia johtopäätöksiä...
http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uutiset.shtml/2012/08/1591449/manun-jattimainen-brassi-kauppa-pian-selva En sitte tiedä onko vanha juttu jo tai epäluotettava lähde mutta kunhan pisti silmään...
-
Joselu siirtyi Hoffenheimiin neljän vuoden sopimuksella. Ei ollut virallisilla kotisivuilla vielä tästä, mutta Marca ja Yle uutisoivat asiasta. :-\
http://www.marca.com/2012/08/08/futbol/futbol_internacional/bundesliga/1344426784.html
http://yle.fi/urheilu/joselu_siirtyy_real_madridista_bundesliigaan/6248470
-
Nyt se on sitten lopullisesti vahvistettu, Sergio Canalesin siirtyminen Valenciaan. Siirtosummasta ei tietoa ja Madridilla takaisinosto-oikeus.
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad_Primer_Equipo/1330112655940/noticia/ComunicadoOficial/Comunicado_Oficial_2012-08-08_19:23:04.htm
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2012/08/08/3295340/official-canales-seals-permanent-valencia-switch?source=breakingnews
Tästähän kirjoitinkin jo aiemmin, että en kyllä pysty käsittämään tätä kauppaa. Kai sitä sitten on vaan pakko luottaa Josen ja kumpp. arvostelukykyyn, ilmeisesti useat luokkaantumiset ovat sitten jarruttaneet pelaajan kehitystä jo niin ratkaisevasti, että potentiaali ei vaan ole enää samaa luokkaa kun vielä pari vuotta sitten. Pistäähän tämä nyt kyllä joka tapauksessa v-tamaan aika paljon :keskari:. Kaikkea hyvää kuitenkin Sergiolle Valenciaan.
-
Canales...
Canalesin alkuperäisessä lainasopimuksessa oli pykälä minkä perusteella Valencialla oli oikeus ostaa Canales lainan aikana. Hintakin oli kait jo tuossa sopimuksessa valmiina. Mikäli Canales alkaa lunastaa potentiaaliaan, niin kyllähän Real miehen takaisin lunastaa.
Nuo takaisinosto-oikeuden sisältävät myynnithän ovat myyjälle todella hyviä diilejä: Jos pelaaja onnistuu, niin takaisinosto onnistuu yleensä helposti ja vielä markkinahintaa alhaisemmalla korvauksella. Mikäli pelaaja taas ei nouse parrasvaloihin, niin ostanut seura on maksanut ylihintaa.
-
Nuo takaisinosto-oikeuden sisältävät myynnithän ovat myyjälle todella hyviä diilejä: Jos pelaaja onnistuu, niin takaisinosto onnistuu yleensä helposti ja vielä markkinahintaa alhaisemmalla korvauksella. Mikäli pelaaja taas ei nouse parrasvaloihin, niin ostanut seura on maksanut ylihintaa.
Joo muuten kyllä, mutta jos nuorella lupaavalla pelaajalla on lainasopimusta vuosi jäljellä niin mitenkä silloin on takaisinosto parempi? Ihan hyvin olisi voitu vuoden ajan antaa Canalesin kehittyä ja sitten katsoa että myydäänkö vai pidetäänkö. Mitään muuta syytä en keksi sille, että päätettiin kesken lainasopimuksen myydä, kun että ei uskottu enää siihen, että pelaajasta kehittyisi huippupelaaja Madridille. Eli vaikea on uskoa, että koskaan tullaan miestä takaisin hankkimaan, se verran selkeä ''signaali'' tässä annettiin, vaikka tuo takaisinostopykälä mukana kaupassa olikin.
-
Joo muuten kyllä, mutta jos nuorella lupaavalla pelaajalla on lainasopimusta vuosi jäljellä niin mitenkä silloin on takaisinosto parempi? Ihan hyvin olisi voitu vuoden ajan antaa Canalesin kehittyä ja sitten katsoa että myydäänkö vai pidetäänkö. Mitään muuta syytä en keksi sille, että päätettiin kesken lainasopimuksen myydä, kun että ei uskottu enää siihen, että pelaajasta kehittyisi huippupelaaja Madridille. Eli vaikea on uskoa, että koskaan tullaan miestä takaisin hankkimaan, se verran selkeä ''signaali'' tässä annettiin, vaikka tuo takaisinostopykälä mukana kaupassa olikin.
Ei Canalesia myyty, vaan Valencia osti. Alkuperäisessä lainadiilissä Valencialla oli osto-oikeus pelaajaan ja Real Madridilla edelleen vielä takaisinosto-oikeus.
-
Canalesin alkuperäisessä lainasopimuksessa oli pykälä minkä perusteella Valencialla oli oikeus ostaa Canales lainan aikana.
Okei, luin hieman huolimattomasti, tämä selvä. Päätös on siis tehty jo aikoja sitten.
Siltikin täytyy sanoa, että hiukan ihmettelen tätä kuviota: Ostetaan nuori todella lupaava pelaaja, istutetaan häntä kausi penkillä/katsomossa ja sitten pistetään lainalle ja lainasopimukseen Valencialle osto-oikeus. Ja siihen vielä sisään takaisinosto-oikeus. ::) Varsinaista säätämistä. Yksinkertaisempaa olisi vaan pitää pelaajaa lainalla, niin kauan kuin uskotaan että tulevaisuus voisi löytyä Madridin paidasta. No oli miten oli, pointtini on se, että toivottavasti Canales on edellenkin isolla tussilla Josen papereissa ja tämä Valenciaan päästäminen ei johdu mistään lyhytnäköisyydestä ja kärsivällisyyden puutteesta. Ja jos alkaa näyttää että mies lunastaa potentiaalinsa, niin sitten bumerangina takaisin Madridiin.
-
Siltikin täytyy sanoa, että hiukan ihmettelen tätä kuviota: Ostetaan nuori todella lupaava pelaaja, istutetaan häntä kausi penkillä/katsomossa ja sitten pistetään lainalle ja lainasopimukseen Valencialle osto-oikeus. Ja siihen vielä sisään takaisinosto-oikeus. ::) Varsinaista säätämistä. Yksinkertaisempaa olisi vaan pitää pelaajaa lainalla, niin kauan kuin uskotaan että tulevaisuus voisi löytyä Madridin paidasta. No oli miten oli, pointtini on se, että toivottavasti Canales on edellenkin isolla tussilla Josen papereissa ja tämä Valenciaan päästäminen ei johdu mistään lyhytnäköisyydestä ja kärsivällisyyden puutteesta. Ja jos alkaa näyttää että mies lunastaa potentiaalinsa, niin sitten bumerangina takaisin Madridiin.
Canalesin olisi kyllä voinut lainata jo kaudeksi 2010/11 muualle, koska samasta pelipaikasta kilpailivat jo silloin Kaka ja Özil.
Mutta kuten tuossa edellä jo mainitsin, niin tuo myyminen takaisinosto-oikeuden kera on myyvälle seuralle paljon parempi kuin lainaaminen. Realhan on tätä monen lahjakkaan Cantera-kasvatin kanssa harrastanut: de la Red, Negredo, Granero ja Callejon ovat palanneet Realiin takaisinosto-oikeuden kautta. Tällä hetkellä Real Madridilla on takaisinosto-oikeus ainakin Joseluun, Dani Carvajaliin, Rodrigoon ja Pablo Sarabiaan. Dani Parejoon Real Madridilla oli takaisinosto-oikeus, mutta en tiedä onko tuo vielä voimassa.
-
Sen verran mielenkiintoista, että täytyy vielä jatkaa, pahoittelen off-topicia.
Mutta kuten tuossa edellä jo mainitsin, niin tuo myyminen takaisinosto-oikeuden kera on myyvälle seuralle paljon parempi kuin lainaaminen.
Onko tosiaan näin? Joku syyhän siihen tietenkin on, että Madrid tätä tapaa käyttää. Mutta ei se kyllä itselleni valkene. Esimerkki: Jos kuvitellaan että canales myytiin vaikka 7 M ja takaisinosto on 10 M, niin jos tuo takaisinosto käytetään niin Madridhan tekee siinä tappiota 3 M. Kun taas jos Canales on saman ajan lainalla, niin Valencia maksaa pelaajan palkan (olenko väärässä?) ja kun pelaaja kotiutetaan niin tappio on 0. Onko nuoren pelaajan myyntiarvo sitten muka korkeampi ennen tätä laina-aikaa, en kyllä siihen usko. (Esim. jos Canalesin myyntihinta oli tosiaan se huhuttu 7 M, niin uskon kyllä että Madrid sen summan saisi ensi kauden jälkeenkin.) Ja vaikka olisikin niin, kattaako se sen yli kolme miljoonaa? Kuten sanoin, joku syyhän siihen on, että Madrid tätä tapaa käyttää, mutta olen sitä kyllä ihmetellyt jo pitkään, ainoa syy mikä itselleni on tähän asti tullut mieleen on se, että muut seurat eivät yksinkertaisesti halua lainata Madridilta, eli toimia Madridin pelaajien kasvattamona ilman tuota voittoa minkä he saavat, kun Madrid pelaajan lunastaa takaisin.
-
Sen verran mielenkiintoista, että täytyy vielä jatkaa, pahoittelen off-topicia.
Onko tosiaan näin? Joku syyhän siihen tietenkin on, että Madrid tätä tapaa käyttää. Mutta ei se kyllä itselleni valkene. Esimerkki: Jos kuvitellaan että canales myytiin vaikka 7 M ja takaisinosto on 10 M, niin jos tuo takaisinosto käytetään niin Madridhan tekee siinä tappiota 3 M. Kun taas jos Canales on saman ajan lainalla, niin Valencia maksaa pelaajan palkan (olenko väärässä?) ja kun pelaaja kotiutetaan niin tappio on 0. Onko nuoren pelaajan myyntiarvo sitten muka korkeampi ennen tätä laina-aikaa, en kyllä siihen usko. (Esim. jos Canalesin myyntihinta oli tosiaan se huhuttu 7 M, niin uskon kyllä että Madrid sen summan saisi ensi kauden jälkeenkin.) Ja vaikka olisikin niin, kattaako se sen yli kolme miljoonaa? Kuten sanoin, joku syyhän siihen on, että Madrid tätä tapaa käyttää, mutta olen sitä kyllä ihmetellyt jo pitkään, ainoa syy mikä itselleni on tähän asti tullut mieleen on se, että muut seurat eivät yksinkertaisesti halua lainata Madridilta, eli toimia Madridin pelaajien kasvattamona ilman tuota voittoa minkä he saavat, kun Madrid pelaajan lunastaa takaisin.
Valencia tuskin olisi Canalesia lainalle ottanut ilman tuota osto-oikeutta. Eikä tuo 3M€ ole Madridin rahakirstussa juuri mitään, varsinkin jos pelaaja breikkaa läpi.
-
Sen verran mielenkiintoista, että täytyy vielä jatkaa, pahoittelen off-topicia.
Onko tosiaan näin? Joku syyhän siihen tietenkin on, että Madrid tätä tapaa käyttää. Mutta ei se kyllä itselleni valkene. Esimerkki: Jos kuvitellaan että canales myytiin vaikka 7 M ja takaisinosto on 10 M, niin jos tuo takaisinosto käytetään niin Madridhan tekee siinä tappiota 3 M. Kun taas jos Canales on saman ajan lainalla, niin Valencia maksaa pelaajan palkan (olenko väärässä?) ja kun pelaaja kotiutetaan niin tappio on 0. Onko nuoren pelaajan myyntiarvo sitten muka korkeampi ennen tätä laina-aikaa, en kyllä siihen usko. (Esim. jos Canalesin myyntihinta oli tosiaan se huhuttu 7 M, niin uskon kyllä että Madrid sen summan saisi ensi kauden jälkeenkin.) Ja vaikka olisikin niin, kattaako se sen yli kolme miljoonaa? Kuten sanoin, joku syyhän siihen on, että Madrid tätä tapaa käyttää, mutta olen sitä kyllä ihmetellyt jo pitkään, ainoa syy mikä itselleni on tähän asti tullut mieleen on se, että muut seurat eivät yksinkertaisesti halua lainata Madridilta, eli toimia Madridin pelaajien kasvattamona ilman tuota voittoa minkä he saavat, kun Madrid pelaajan lunastaa takaisin.
Tuo pelaajien palkkojen maksu on ihan miten seurat sopivat mutta epäilen että Real maksoi viime kaudellakin ainakin puolet Canalesin palkasta, koska Valencialla ei ole varmasti mitään intressiä kehittää pelaajaa pelkästään omalla kustannuksellaan josta Real vain keräisi hedelmät.
-
Tuo pelaajien palkkojen maksu on ihan miten seurat sopivat mutta epäilen että Real maksoi viime kaudellakin ainakin puolet Canalesin palkasta, koska Valencialla ei ole varmasti mitään intressiä kehittää pelaajaa pelkästään omalla kustannuksellaan josta Real vain keräisi hedelmät.
Intressinä saattoi myös olla se, että saivat vuodeksi kelpo pelaajaan, joka ei maksanut mitään.
-
Mundo seportivon mukaan Modric kauppa varmistunut, onnea:)
esitellään torstaina
http://www.mundodeportivo.com/20120814/real-madrid/llegada-fichaje-modric-madrid-jueves_54337312651.html
-
Mundo seportivon mukaan Modric kauppa varmistunut, onnea:)
esitellään torstaina
http://www.mundodeportivo.com/20120814/real-madrid/llegada-fichaje-modric-madrid-jueves_54337312651.html
Hieno uutinen, itse ainakin odotan innolla Modricin näkemistä valkoisessa paidassa. Muutenkin olisi jo aika saada kokoonpano kuntoon kun kausi alkaa 4 päivän päästä, turhan viime tippaan menneet/menee kyllä nämä Madridin pelaajakaupat. Odotetaan toki virallista varmistusta vielä...
-
The Mirror: Nuri Sahin siirtyy Arsenaliin 1 vuoden lainasopimuksella. Arsenal maksaa lainasta 2 M puntaa. Lainasopimukseen ei ole sisällytetty minkäänlaista osto-oikeutta Arsenalille lainan aikana/päätyttyä.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/arsenal-agree-transfer-deal-to-sign-1269203
Ei löydy seuran kotisivuilta vielä vahvistusta, mutta luulisi tuon nyt aika luotettava olevan.
Toisaalta harmittaa, toisaalta hyvä että Sahinille löydettiin hyvä lainaseura hyvillä ehdoilla, jossa saa hyvin peliaikaa ja kehittyy. Se että tuohon ei laitettu osto-oikeutta mukaan luulisi kertovan siitä, että Sahinin Madrid-ura ei välttämättä vielä lopullisesti olisi ohi ja mieheen uskotaan vielä. :peukku_ylos: Toivotaan hyvää lainavuotta Sahinille ja vuoden päästä katsotaan uudestaan joko Madridista löytyisi miehelle kunnon roolia.
-
Toisaalta harmittaa, toisaalta hyvä että Sahinille löydettiin hyvä lainaseura hyvillä ehdoilla, jossa saa hyvin peliaikaa ja kehittyy.
Jos tuo siirto pitää paikkansa niin ihan hyvä Sahinille. Mourinho suositteli Liverpoolia Arsenalin sijaan, mutta kyllä minulle tykkimiehet vaikuttaisi paremmalta vaihtoehdolta. Onhan se tärkeää jos valmentaja itse haluaa pelaajan seuraan, vaikka jotkut väittävät Wengerin väsähtäneen valmentajana niin onhan hän kuitenkin "hionut" muutamat timantit vuosien varrella. :)
-
Jos tuo siirto pitää paikkansa niin ihan hyvä Sahinille. Mourinho suositteli Liverpoolia Arsenalin sijaan, mutta kyllä minulle tykkimiehet vaikuttaisi paremmalta vaihtoehdolta. Onhan se tärkeää jos valmentaja itse haluaa pelaajan seuraan, vaikka jotkut väittävät Wengerin väsähtäneen valmentajana niin onhan hän kuitenkin "hionut" muutamat timantit vuosien varrella. :)
Ja mahdollisuus pelata Chämppäriä, on varmasti ollut iso syy Nurille siirtyä Arsuun. Myös Songin siirtyminen Kataloniaan jättää aukon tykkimiesten keskikentälle ja toivottavasti Sahin näyttää, mistä hänet on tehty, ja palaa ensi vuonna takaisin valkoiseen paitaan.
-
Carvalho kauden mittaisella lainalla QPR:ään: http://www1.skysports.com/football/news/11711/8009099/QPR-agree-Carvalho-deal
-
Pyyntöinen pienoinen: Yritetäänkö kuitenkin käsitellä tässä topicissa ainoastaan ihan oikeasti varmistuneita siirtoja? Tuossa yläpuolella on nyt kuitenkin jo puhuttu Modricin, Sahinin ja Carvalhon siirtojen varmistumisesta, mutta eipä näistä kukaan vielä ole oikeasti siirtynyt.
-
Tuo Carvalhon siirto lainalle QPR:n on kyllä käytännössä 100% varmaa. BBC muun muassa kertoo, että Real ja QPR ovat sopineet jo ehdot ja siirto toteutuu 48 tunnin sisällä, kun Carvalho ja QPR sopivat pelaajan ehdoista: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/19334852
Sama pätee Sahiniin, jonka siirto lainalle Arsenaliin toteutuu 24 tunnin sisällä: http://www.goal.com/en/news/9/england/2012/08/22/3322954/sahin-set-to-complete-season-long-arsenal-move
Eiväthän nämä nyt mitään seurojen omien sivujen virallisuutta vastaavia ole, mutta eivät nämä jutut ihan enää mitään huhujakaan ole. Puolivirallisista uutisista siis kyse, mutta kyllä ne mielestäni sopivat tähän osioon, kun seurojen ilmoitukset tulevat aina niin viiveellä ja näitä samoja asioita toitottaa koko media aina Espanjasta Suomeen asti.
-
En kyllä itse pidä mitään siirtoa varmana ennen kuin seuran sivuilla varmistetaan. Muut tahot, kuten joku Goal.com voi kirjoittaa ihan mitä huvittaa käyttäen lähteenä jotain The Sun -lehden sarjakuvaa. Siirto saattaa kariutua myöskin lääkärintarkastukseen, mikä ei sekään niin tavattoman epätavallista ole, vaikkakin harvinaista. Nuo kellonajatkin ovat luultavasti vain tarkoitettu houkuttelemaan kuluttajia ostamaan lehden / klikkaamaan uutislinkkiä. Ne ovat vielä siis nimenomaan huhu-tasolla: jotain mahdollisesti tapahtuu tuntimäärän x sisällä.
Kiteytettynä olen siis aivan samaa mieltä Redondon kanssa. Vasta varmistuneet siirrot tänne minunkin puolestani.
-
No mikä on "vahvistettu" pelaajasiirto voidaan nähdä niin monella tavalla. Itse en kyllä ylipäätään ymmärrä onko tarpeen pitää kahta, loppujen lopuksi samaa asiaa käsittelevää topiccia
( "vahvistuneet pelaajasiirrot" ja "huhuja pelaajasiirroista" ) Realkin, kun on, kuten oletettua, ollut aika näkymätön siirtomarkkinoilla. Myös monien junnujen hankintoja Real Madrid ei julkaise sivuillaan, jotka jossain mediassa on totuudenmukaisesti uutisoitu, joten näiden hankintojen "virallisuus" ei toteudu, vaikka he seuraan olisivatkin tulleet ( tosin heidän profiilinsa ilmestyvät Realin sivuille aikanaan ) Ja onhan nyt esim. Carvalhon siirto "varma" , kun vertaa esim. Modric uutisiin, jotka ovat vielä sillä huhu-tasolla. Puoletkaan tähän topicciin kirjoitetuista siirto-uutisista eivät täytä Redondon esittämää "virallisuus"-standardia. Toki jos halutaan, että vain seuran ilmoittamat siirrot ilmoitetaan täällä niin mikäs siinä.
-
Kiteytettynä olen siis aivan samaa mieltä Redondon kanssa. Vasta varmistuneet siirrot tänne minunkin puolestani.
Sama. Näin on tainnut olla aiemminkin(?) Niin siis olisi hyvä, jos yksi siirto topic pyhitettäisiin uutisille ei huhuille. Moni käy täällä foruumilla vain hakemassa tietoa, itsekin teen yhä niin mm. Castillaan tai loukkaantumisiin liittyen.
-
Sama. Näin on tainnut olla aiemminkin(?) Niin siis olisi hyvä, jos yksi siirto topic pyhitettäisiin uutisille ei huhuille. Moni käy täällä foruumilla vain hakemassa tietoa, itsekin teen yhä niin mm. Castillaan tai loukkaantumisiin liittyen.
Kyl, kauan aikaa ollut kaksi topiccia. Ne nyt ei kuitenkaan ihan "sama" ole, huhutaanko Realiin Teemu Pukkia kuin se, että Pukin siirto varmistettais Realiin. Huomattavasti selkeämpäähähän se on, kun pidetään kaksi ketjua ja toiseen ne varmistuneet ja toiseen vain huhut. Kuitenkin talven/kesän aikana niin paljon näitä "päättömiä huhuja", että mitä järkeä niillä on täyttää "Varmistuneet siirrot" ketjua.
-
En nyt tarkoittanutkaan, että kaiken maailman perättömiä huhuja sopisi tänne laittaa, vaan uutisia siirroista, jotka ovat käytännössä jo varmoja ( esim. lääkärintarkastusta vaille valmiit siirrot )
-
Kiteytettynä olen siis aivan samaa mieltä Redondon kanssa. Vasta varmistuneet siirrot tänne minunkin puolestani.
Samaa mieltä. Sahinin siirtoa pidin jo varmana (yllä) ja se osoittautui näköjään virhearvioinniksi, pahoittelut tästä. Jälleen kerran osoitus siitä, että mikään ei ole 100 % varmaa ennen kuin seuran kotisivut vahvistaa.
-
Kiteytettynä olen siis aivan samaa mieltä Redondon kanssa. Vasta varmistuneet siirrot tänne minunkin puolestani.
Sama täälläkin! ite en kerkee muita sivustoja seuraamaan ja kun tänne tulen ja tässä topicissa on uusi viesti innostun heti et uusi pelaaja on siirtynyt seuraan ja sitten täällä onkin joku huhu :(
-
Sama täälläkin! ite en kerkee muita sivustoja seuraamaan ja kun tänne tulen ja tässä topicissa on uusi viesti innostun heti et uusi pelaaja on siirtynyt seuraan ja sitten täällä onkin joku huhu :(
Sama juttu !
-
Sahinin siirto VARMISTUNUT Liverpooliin: http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/reds-agree-sahin-loan
-
Sahinin siirto VARMISTUNUT Liverpooliin: http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/reds-agree-sahin-loan
Itse asiassa lääkärintarkastus on vielä tekemättä :D. Mutta eiköhän tuo toteudu.
-
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad_Primer_Equipo_en/1193040487639/1330114143861/noticia/ComunicadoOficial/Official_Announcement_2012-08-25.htm?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Ja tässä sama seuran omilta sivuilta.
-
Nuri Sahininku osti aikanaan Pessissä niin ties et paris kaudes miehestä kehittyy jäätävä pelaaja.
-
Nuri Sahininku osti aikanaan Pessissä niin ties et paris kaudes miehestä kehittyy jäätävä pelaaja.
:keskari: :keskari: :keskari:
-
Että oikein Pessissä.. ;D
-
Että oikein Pessissä.. ;D
Kyllä. Aika hyvin se peli ennakoi tulevaisuuden huiput. No toi Sahin on menny osittain vihkoon vaikka Dortmundissa loistikin.
-
Kyllä. Aika hyvin se peli ennakoi tulevaisuuden huiput. No toi Sahin on menny osittain vihkoon vaikka Dortmundissa loistikin.
Vapaa keskustelu alueelle nämä pelijutut jatkossa.
E. Tämä on mun 1000 viesti foorumilla! 8)
-
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad_Primer_Equipo/1330114614642/noticia/ComunicadoOficial/Comunicado_Oficial_2012-08-27.htm
Vihdoinkin saatiin se Modric Madridiin :peukku_ylos: Tervetuloa!
-
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad_Primer_Equipo/1330114614642/noticia/ComunicadoOficial/Comunicado_Oficial_2012-08-27.htm
Vihdoinkin saatiin se Modric Madridiin :peukku_ylos: Tervetuloa!
En nyt osaa oikein iloita tästä siirrosta, onko kaverista sateentekijäksi? Mutta jospa tuohon jotain tolkkua saataisiin tuohon peliin tällä siirrolla, niin tervetuloa sitten.
-
Tuntuuhan tuo nyt todella helpottavalta, kun saadaan tämän luokan vahvistus kehiin tässä vaikeassa tilanteessa. Varmasti auttaa joukkuetta tekemään come backin :peukku_ylos:. Loistavaa!
-
Kuka putoaa penkille kun Modric tulee?Aletaanko pelaamaan kolmella keskustan miehellä Modric,Xabi ja Sami?Mikä tulee Özilin rooli olemaan?Tervetuloa kuiteski,nyt riittää Mourinholla mietittävää mikä on paras ryhmitys.
-
Todella hieno uutinen, innolla odotan Modricin näkemistä valkoisessa paidassa. Ja onneksi tämä siirto saatiin nyt vihdoinkin päätökseen, vielä kun kaikki lähtijät saataisiin selville, niin joukkue voitaisiin vihdoinkin rauhoittaa ja keskittyä itse asiaan.
http://www.goal.com/en/news/9/england/2012/08/27/3334608/modric-completes-real-madrid-move-from-tottenham
Goal.comin mukaan lopullinen siirtosumma olisi 33,2 M puntaa eli n. 42 M €. Tottenham tässä kädenväännössä taisi valitettavasti lopullinen voittaja olla, onhan tuo todella suolainen hinta, eihän siitä mihinkään pääse. Olisin toivonut, että Madrid olisi saanut neuvoteltua hinnan jonnekin 30 M € tienoille, joka olisi ehkä oman arvioni mukaan vastannut pelaajan arvoa eli kovaa ylihintaa kyllä maksettiin nyt. No pääasia että siirto vihdoinkin saatiin aikaiseksi, Modricista on vielä meille paljon iloa, näin uskon.
En nyt osaa oikein iloita tästä siirrosta, onko kaverista sateentekijäksi? Mutta jospa tuohon jotain tolkkua saataisiin tuohon peliin tällä siirrolla, niin tervetuloa sitten.
Turha mistään sateentekijästä on tässä kohtaa puhua. Uudella pelaajalla kestää kuitenkin aikansa päästä joukkueeseen sisään ja oppia uudet systeemit ja taktiikat ja oppia tuntemaan pelikavereiden ajatuksia yms. Ja Modrichan ei käsittääkseni pelannut Tottenhamissa edes yhtään ainoata harjoituspeliä ja reenasikin erillään muusta joukkueesta. Uskon, että häntä ajetaan pikkuhiljaa sisään ja että mitään suurta pelillistä lisäarvoa ei vielä muutamaan viikkoon ole luvassa. Olen tietenkin mielelläni väärässä...
-
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad_Primer_Equipo_en/1193040487639/1330116268092/noticia/ComunicadoOficial/Official_Announcement_2012-08-30.htm?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
:-\ :peukku_alas:
-
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad_Primer_Equipo_en/1193040487639/1330116268092/noticia/ComunicadoOficial/Official_Announcement_2012-08-30.htm?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
:-\ :peukku_alas:
:( :peukku_alas: :peukku_alas: Tämä tuli nyt aivan puun takaa, jotenkin olin siinä käsityksessä, että Jose arvostaa Graneroa. Eipä ole kesän aikana kyllä mitään huhujakaan liikkunut. Johtuuko tämä nyt sitten siitä, että Kakaa ei saatu myytyä ja pakko oli päästä eroon yhdestä kk-pelaajasta. Hieno pelaaja ja vielä oma kasvatti, harmittaa kyllä miehen puolesta. No, onpa joku syy seurata QPR:n pelejä. Granero näyttää lädeille mikä on miehiään!
El Pirata!
(http://fanaticosfutbol.files.wordpress.com/2011/10/esteban-granero-marca-copa.jpg)
-
Michael Essien on Real Madridin pelaaja kaudella 2012-2013. Kyseessä on yhden kauden mittainen laina. Täysin puskistahan tämä siirto tuli. Jos pääsee edes lähelle sitä tasoa, millä oli ennen polvivammoja, niin voi osoittautua loistavaksi hauksi. Toisena ääripuolena luonnollisesti se, että mies on klesana koko kauden.
http://www.chelseafc.com/news-article/article/2906850/title/essien-loaned-to-real-madrid
e. Realmadrid.comista vielä:
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad_Primer_Equipo/1330116394167/noticia/ComunicadoOficial/Comunicado_Oficial:_Essien.htm
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad_Primer_Equipo/1330116394418/noticia/Noticia/Michael_Essien,_nuevo_jugador_del_Real_Madrid.htm
-
Tässä vielä Realin virallinen ilmoitus:
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad_Primer_Equipo/1330116394418/noticia/Noticia/Michael_Essien,_nuevo_jugador_del_Real_Madrid.htm
E. Redondo ehti ensin :)
-
Mitähän tästä nyt pitäis ajatella? :D Todella loistava pelaaja vielä pari vuotta sitten, mutta viimeiset vuodet menneet lähinnä loukkaantumisten merkeissä. Aikamoinen high risk/high reward -kauppa. Mutta jos loukkaantumiset olis takanapäin ja pääsis siihen vireeseen, mitä parhaimmillaan Chelssissä on esittäny, niin olishän siinä loistava todella fyysinen ja dynaaminen keskikentän pohjan pelaaja. Ja on muuten Josen vanha tuttu Chelsean ajoilta eli Essien tuntee Josen metkut ja taktiikat jo vanhastaan, se on varmaan ollu iso pointti tässä kaupassa. Vähän ehkä turhalta riskiltä tuntuu tällä hetkellä, mutta toivottavasti Essien osoittaa mun luulot vääräks.
Vaikee nähdä muuten Lassanalle käyttöö tän siirron jälkeen. Menköön vaan Anzhiin mun puolesta...
-
Lassana Diarran siirto Anzhiin on lääkärintarkastusta vaille valmis. Kuten tuolla toisaalla mainittiin, niin ilmeisesti tuo Venäjän siirtoikkuna ei mennyt vielä kiinni, niin tätä siirtoa pystyttiin vielä venyttämään.
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad_Primer_Equipo/1330116392492/noticia/ComunicadoOficial/Comunicado_Oficial:_Lass.htm
Kesän siirrot on nyt siis Lassin lääkärintarkastusta vaille valmiit. Valkoisista poistuivat Altintop, Sahin, Granero ja Lass. Tilalle tulivat Essien ja Modric. Altintopin ja Lassin siirrot eivät allekirjoittanutta oikeastaan hetkauta. Sympaattisille Sahinille ja Granerolle olisi toivonut Realissa roolia, mutta herrojen pelillinen anti viime kaudella on melkoisen pieni, joten ymmärtäähän nämäkin siirrot.
Modric ja Essien tuohon keskikentälle on kyllä todella kovat nimet. Kaikki sormet ristiin, että Essien saisi pelata ehjän kauden. Kun näitä siirtoja mutustelee, niin fiilis muuttuu jatkuvasti paremmaksi. Aivan loistava tilanne, että nyt Josella on heittää kaksi ihan huikeaa parivaljakkoa tuohon keskikentän pohjalle. Xabi ja Khedira voivat tahkota viikonloppuna sarjaottelun ja viikolla Josella on heittää noille paikoille tuorejalkaiset Modric ja Essien. Modric ja Essien ovat lisäksi todelliset haastajat Xabille ja Khediralle, joten tuossa keskikentän pohjalla ei enää olekkaan varmoja pelipaikkoja.
Toteutumattomista siirroista vielä, että sitä oikeaa pakkia ei koskaan saapunut. Tarvetta oli ja nimiä oli lukuisia huhuissa, mutta eipä markkinoilla oikein tainnut olla ketään Real Madridin profiiliin sopivaa tapausta. Arbeloa saa siis näyttää, että tämä hankinta voitiin huoletta jättää tekemättä.
Carvalho ei yllättäen lähtenytkään ja myös Kaka jäi. Kakan kohdalla siirto taisi jäädä kiinni siitä, että kustannukset ostavalle seuralle olisivat niin korkeat. Carvalhon tapauksesta ei ole oikein mitään tietoa. Halusikohan mies sitten vain väkisin jäädä Realiin? Kaikki oikeus miehellä tuohon toki on, koska sopimus on edelleen voimassa...
-
Aikamoinen high risk/high reward -kauppa. Mutta jos loukkaantumiset olis takanapäin ja pääsis siihen vireeseen, mitä parhaimmillaan Chelssissä on esittäny, niin olishän siinä loistava todella fyysinen ja dynaaminen keskikentän pohjan pelaaja. Ja on muuten Josen vanha tuttu Chelsean ajoilta eli Essien tuntee Josen metkut ja taktiikat jo vanhastaan, se on varmaan ollu iso pointti tässä kaupassa. Vähän ehkä turhalta riskiltä tuntuu tällä hetkellä, mutta toivottavasti Essien osoittaa mun luulot vääräks.
Lainasiirron ollessa kyseessä tämä on mielestäni enemmänkin low risk/high reward kauppa. Tai korkeintaan medium risk ;) Vai mikä oli sinun ajatus riskitä siis, että rinki on liian kapea Graneron sekä Sahinin siirtymisen ja Lassin tulevan lähdön myötä jos Essien on loukkaantuneena? Jos esimerkiksi Essienin poissaolon lisäksi on Xabi pelikiellossa ja Khedira loukkaantuneena niin Pepeä voi nostaa keskikentälle Modricin pariksi ja Varanea rohkeasti puolustuslinjaan. No okei, nyt oli jo aika pitkälle viety ajatusketju/kuvitelma, mutta kuitenkin.
Toivottavasti Essien pääsee hyvään vireeseen, koska parhaimpina vuosinaan oli kyllä järkyttävän kova omassa roolissaan. Itsellä on kova luotto Essieniin ja jos hän ei tule saamaan peliaikaa niin varmasti istuu kiltisti penkillä. Viime kaudella joukkue oli jo älyttömän kova ja nyt Modric & Essien (joihin Mourinholta löytyy enemmän luottoa kun Sahiniin ym.) tulivat vielä vahvistamaan juuri sitä osastoa missä väsymisen riski on suurin tällä kaudella, niin itsellä kyllä nousi huonosta liigan aloituksesta huolimatta odotukset entisestään.
-
Modric ja Essien tuohon keskikentälle on kyllä todella kovat nimet. Kaikki sormet ristiin, että Essien saisi pelata ehjän kauden. Kun näitä siirtoja mutustelee, niin fiilis muuttuu jatkuvasti paremmaksi. Aivan loistava tilanne, että nyt Josella on heittää kaksi ihan huikeaa parivaljakkoa tuohon keskikentän pohjalle. Xabi ja Khedira voivat tahkota viikonloppuna sarjaottelun ja viikolla Josella on heittää noille paikoille tuorejalkaiset Modric ja Essien. Modric ja Essien ovat lisäksi todelliset haastajat Xabille ja Khediralle, joten tuossa keskikentän pohjalla ei enää olekkaan varmoja pelipaikkoja.
Eiköhän Xabilla ole melko varma avauksenpaikka Realissa. Toki silloin tällöin häntä voidaan lepuuttaa, mutta kaikki isot pelit hän ainakin pelaa avauksessa. Modricin rooli joukkueessa onkin nähdäkseni Xabin rinnalla ja välillä tuuraajana Özilille. Khedira pelannee nuo isot pelit Xabin kanssa ja Essien on mahdollinen rotaatio pelaaja Khediralle. Kun sitten pelataan esim. liigassa vähän heikompia joukkueita vastaan voidaan käyttää tuota hyökkäävämpää Alonso-Modric parivaljakkoa. Essien ei mielestäni haasta todellakaan Khediran asemaa, koska mies tuli vain lainalle ja mielummin Mourinho peluuttaa joukkueen tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluvaa pelaajaa kuin joukkueessa vain kauden pelaavaa. Eri asia on sitten jos Mourinhon suunnitelmissa on saada Essien pysyvästi Realiin ja tätä lainaa käytetään niin sanotusti Essienin tarkkailemiseen eli katsotaan onko miehestä Realiin. Muussa tapauksessa Essien on vain rotaatio mies Khediralle. Toivon, että Mourinho tosissaan on ajatellut Essienille olevan käyttöä myös lainapestin jälkeen Realissa eikä tämän lainan kohdalla ole kyseessä vain hetkellisen apuvoiman hankkiminen, koska muuten olen ihmeissäni, sillä tällainen lainapolitiikka siirtomarkkinoilla on ominaista lähinnä pienseuroille ja kriisijoukkueille. Real Madrid on puolestaan suurseura, joka on muun kuin pelaajatarkkailuun kuuluvan lainaamisen yläpuolella.
-
Lainasiirron ollessa kyseessä tämä on mielestäni enemmänkin low risk/high reward kauppa. Tai korkeintaan medium risk ;) Vai mikä oli sinun ajatus riskitä siis, että rinki on liian kapea Graneron sekä Sahinin siirtymisen ja Lassin tulevan lähdön myötä jos Essien on loukkaantuneena? Jos esimerkiksi Essienin poissaolon lisäksi on Xabi pelikiellossa ja Khedira loukkaantuneena niin Pepeä voi nostaa keskikentälle Modricin pariksi ja Varanea rohkeasti puolustuslinjaan. No okei, nyt oli jo aika pitkälle viety ajatusketju/kuvitelma, mutta kuitenkin.
Mielestäni pelaajakaupassa pitää aina verrata siihen, kenet pelaaja korvaa. Eli Essienin tapauksessa pitää verrata Lassanaan. Riski on siinä, että meillä oli kuitenkin jo Lassana, joka on kuitenkin omassa roolissaan (todella) hyvä pelaaja ja ei ole loukkaantumisherkkä. Nyt tuli tilalle pelaaja, joka on kyllä parhaimmillaan Lassia selkeästi parempi pelaaja, mutta on todella loukkaantumisherkkä. Eli hyvällä tuurilla voidaan saada paljon enemmän kuin mitä Lassana toi, huonolla tuurilla ei saada yhtään mitään. Siinä on se selkeä , ehkä mielestäni hiukan tarpeeton, riski. Mutta kuten sanottu, pidetään sormet ristissä, että loukkaantumisia ei tule.
-
En tiedä mitä tästä Essien siirrosta pitäis sanoa tai olla edes mieltä. Sen verran kuitenkin tiedän ettei Lass ollut loukkaantumis herkkä, mutta varsin kortti herkkä kaveri. :) Ja tietysti pitäähän nyt joka joukkueessa olla vähintää yks musta mies, jotta väitetään rasismi kohut. Lass kun lähti niin piti saada toinen tilalle. Jopa Kiinassa mennään universaalien herrasmies sääntöjen puitteissa, on Anelkaa ja Drogbaa. ;D
-
Modric ja Essien tuohon keskikentälle on kyllä todella kovat nimet. Kaikki sormet ristiin, että Essien saisi pelata ehjän kauden. Kun näitä siirtoja mutustelee, niin fiilis muuttuu jatkuvasti paremmaksi. Aivan loistava tilanne, että nyt Josella on heittää kaksi ihan huikeaa parivaljakkoa tuohon keskikentän pohjalle. Xabi ja Khedira voivat tahkota viikonloppuna sarjaottelun ja viikolla Josella on heittää noille paikoille tuorejalkaiset Modric ja Essien. Modric ja Essien ovat lisäksi todelliset haastajat Xabille ja Khediralle, joten tuossa keskikentän pohjalla ei enää olekkaan varmoja pelipaikkoja.
Toteutumattomista siirroista vielä, että sitä oikeaa pakkia ei koskaan saapunut. Tarvetta oli ja nimiä oli lukuisia huhuissa, mutta eipä markkinoilla oikein tainnut olla ketään Real Madridin profiiliin sopivaa tapausta. Arbeloa saa siis näyttää, että tämä hankinta voitiin huoletta jättää tekemättä.
Carvalho ei yllättäen lähtenytkään ja myös Kaka jäi. Kakan kohdalla siirto taisi jäädä kiinni siitä, että kustannukset ostavalle seuralle olisivat niin korkeat. Carvalhon tapauksesta ei ole oikein mitään tietoa. Halusikohan mies sitten vain väkisin jäädä Realiin? Kaikki oikeus miehellä tuohon toki on, koska sopimus on edelleen voimassa...
[/quote]
Modric oli selvä täsmähankinta Realin keskikentälle. Modricilla on paljon huippuominaisuuksia: on taitava, peliaktiivinen, älykäs, hyvät syötöt ja ennen kaikkea arvaamaton pelaaja. Essien on taas parhaimmillaan dynaaminen asennepelaaja keskikentän keskustassa. Vahva pallonriistäjä kovine taklauksineen, mutta taitaa myös perussyöttöpelin. Itsellenikin Essienin hankinta tuli pikkusen puskista. Niin kuin täällä foruumilla on aikaisemmin ollut puhetta, niin pivote-osastossa kävi melkoinen myllerrys. Oliko pivote-osastomme parempi ennen kesän siirtoikkunan avaamista vai nyt. Mielestä se on nyt parempi. Lass oli tehnyt jo pidempään lähtöä ja Sahinin täytyy saada Dortmund aikojensa itseluottamus takaisin ennen paluuta valkoisiin. Graneron myynti on mielestäni ainoa miinus, sen vuoksi, että mies on oma kasvatti ja selkeästikkin tyytyi roolinsa rotaatiopelaajana.
Essienin rooli on todennäköisesti, niin kuin Direct Football kirjoitti selkäesti rotaatiomies. Tuskin Chelsea miestä olisi miestä pois päästänyt, jos olisi menneiden vuosiensa vireessä. Essienin pelaaminen ei ole koskaan ollut asenteesta kiinni ja niin kuin täälläkin on puhuttu ainoa kysymysmerkki on se, kestääkö mies kasassa. Xabi on ilmanmuuta selkeä ykkösvaihtoehto avaukseen Khedriran kanssa. Realilla on nyt kasassaan erityyppisiä pelaajia laittaa keskikentän keskustaan: özil, xabi, khedira, essien,mordic. Erityyppiset pelaajat mahdollistavat myös eri taktiikoiden käyttöä. Odotan innolla, mitä Mou keksii.
Kakan ja Carvalhon jäämiset olivat selkeä pettymys. Kakan tapauksessa kynnyskysymyksenä ovat olleet tasoonsa nähden kova siirtokorvaus ja ennen kaikkea kova palkka. Carvalho taas tuskin pelaa minuuttiakaan tällä kaudella Realissa. Mielummin näidenkin pelaajien tilalle olisi nostettu pelaajia omista junioreista.
Kivikova nippu on Realilla jokatapauksessa kasassa. Nyt vain peli rullaamaan ja uudet vahvistukset joukkueeseen sisään ja keväällä nostelemaan pokaaleita. Vamos!
-
pahoittelen äskeisen viestin lainauksen epäonnistumista. Kolme ensimmäistä kappaletta ovat Redondon kynästä.
-
.
-
Itse en kuuluttaisi Xabin avauksen paikkaa kiveen hakatuksi. Viime kaudellakin Xabin taso vajosi välillä hälyttävän alas, mutta baski tahkosi minuutteja ainoastaan sen takia, että penkiltä ei ketään pätevää korvaajaa löytynyt. Jos Modric sopeutuu hyvin valkoiseen paitaan ja Xabille sattuu samanlainen notkahdus, niin paikat saattavat hyvinkin vaihtua. Xabi-Modric -pivotekaksikolla en usko Mourinhon avaavan montaa peliä, ainakaan yhtään vähänkään kovempaa matsia tuolla parivaljakolla ei tulla avaamaan. Kyllä siinä aina on "rakkikoira" rinnalla. Pienenä lisäinfona vielä, että Xabi on allekirjoittaneelle Zizoun ja erään nimimerkissä esiintyvän argentiinalaisen ohella yksi tyylikkäimmistä pelaajista, joka valkopaitaa on kantanut sinä aikana, kun itse on tullut valkoista väriä tunnustettua, joten kaikki sormet ovat ristissä, että Xabi pelaisi aivan huikean kauden. Realisti näissä asioissa joutuu kuitenkin olemaan :)
Itselle tuo Essienin hankinta kertoo juuri sen, että menestystä haetaan juurikin tällä kaudella. Realin pelaajapolitiikka tuntuu kerrankin hyvinkin järkevältä. Mourinhon aikana ensin kahtena ensimmäisenä vuotena ostettiin kohtuullisen nuoria kavereita, joilla parhaat vuodet olivat vielä oletettavasti edessäpäin (Özil, Di Maria, Khedira, Coentrao, Sahin, Varane, Pedro Leon...). Nyt osa näistä kavereista on kasvanut johtaviksi pelaajiksi avaukseen. Enää ei siis tarvita nuoria poikasia lisää, vaan nyt tarvitaan kavereita, jotka voidaan heittää ensi keväänä Wembleyllä avaukseen.
Essienin rooli varmaan alustavasti on Khediran rotaatiomies, mutta sama tilanne on oikeastaan kuin Xabi-Modric -kaksikon kesken. Jos toisen taso laskee, niin avauksen paikka lähtee vaihtoon hyvinkin nopeasti. Tällä kaudella en usko Mourinhon miettivän pätkääkään tulevaisuutta, jos mies nyt sitä yleensäkään hirveästi miettii, joten jos Essien on Mourinhon papereissa vähänkään Khediraa parempi, niin Essien on 100% varmuudella avauksessa. Aivan sama vaikka mies on 30vee ja "pelkkä lainamies".
e.
pahoittelen äskeisen viestin lainauksen epäonnistumista. Kolme ensimmäistä kappaletta ovat Redondon kynästä.
Lainauksen saa kyllä muokattua jälkikäteenkin viesteihin. Muokkaa vaan omaa viestiään selaa alaspäin halutun viestin kohdalle ja klikkaa "Lisää lainaus". Esikatselu-nappikin tuossa näyttää olevan, jolla voi tarkistaa, että viesti näyttää siltä miltä pitää ;)
-
Mielestäni pelaajakaupassa pitää aina verrata siihen, kenet pelaaja korvaa. Eli Essienin tapauksessa pitää verrata Lassanaan. Riski on siinä, että meillä oli kuitenkin jo Lassana, joka on kuitenkin omassa roolissaan (todella) hyvä pelaaja ja ei ole loukkaantumisherkkä. Nyt tuli tilalle pelaaja, joka on kyllä parhaimmillaan Lassia selkeästi parempi pelaaja, mutta on todella loukkaantumisherkkä. Eli hyvällä tuurilla voidaan saada paljon enemmän kuin mitä Lassana toi, huonolla tuurilla ei saada yhtään mitään. Siinä on se selkeä , ehkä mielestäni hiukan tarpeeton, riski. Mutta kuten sanottu, pidetään sormet ristissä, että loukkaantumisia ei tule.
Täytyy myöntää, että on sulla pointti. Halusinkin vain juuri tietää tarkemmin mitä tarkoitit suurella riskillä. Toivotaan, että Essien onnistuu. Muistan Lassanan pelanneen huikeasti juuri kun oli siirtynyt valkopaitoihin, mutta minun silmääni hän ei kovin hyvin pelannut enää oikeastaan parilla viime kaudella, vaikkakin tietysti aika harvoin sai yleensäkin pelata.
Miten muuten joku parempi muistinen "kivikovaa" Valioliigaa seurannut, kuinka monipuolinen Essien on? Pystyykö hoitamaan tonttinsa myös puolustuslinjassa jos on tarvetta? Jostain sellanen mielikuva, että joskus olisi tuurannut pakkina tai topparina Chelseassa vuosia sitten.
-
Juttu on se, ettei nykyjalkapallossa pitäisi kentällä olla yhtään pelaajaa, kuka ei osaa syöttää pystysyöttöä. Menkää vaan Lassaana-pallon ihailijat vaikka Liverpoolin wagoniin. Essien on jalkapalloilijana valovuoden Lassanaa pelintekijänä ja puolustamiseen, mitä tulee positiopuolustamiseen.
Jos Essien ei pelillistä panosta tuo niin ainakin tuo treeneihin periksiantamattomuutta/kovaa ammattimaisuutta, mikä nostaa treenien tasoa. Tämä saattaa ollakin Essienin hankinnan syy.
Kuriton Lassana ulos ja sotilas-Essien sisään.
Itse en itke yhtään Lassanan perään. Granerolle toisin olisi käyttöäkin ollut.
-
Alpo, näin on!
Essien on huomattavasi pallovarmempi pelaaja kuin Lass.. Lass on terrieri mutta Essien on kyllä pelaaja josta ei ohi kovin helposti mennä..
Toisekseen Essien osaa myös jakaa palloa muille..
Ja vielä kolmanneksi Essien osaa tehdä maaleja!! niin päällä kuin jalallakin.. Lass ei tuota mänttikuulaa verkkoon tuntunut saavan millään.. Essien pystyy ampumaan pallon kaukaakin maalin perukoille ja kulmatilanteissa jannu on kova..
Graneron pelin katsoin eilen ja pitää sanoa että kyllä miehen taso Englantiin riittää erittäin hyvin.. ja heti QPR:n vastuunkantaja vapareissa ja kulmissa! Onnistunut vuosi tuolla ja voi odottaa isompia kuvioita jällen..
-
Tämähän nyt saattoi olla kännikommentti, mutta oli miten oli, koska on ilmeisesti lähinnä meikäläiselle kohdistettu, niin vastaan joka tapauksessa.
Juttu on se, ettei nykyjalkapallossa pitäisi kentällä olla yhtään pelaajaa, kuka ei osaa syöttää pystysyöttöä. Menkää vaan Lassaana-pallon ihailijat vaikka Liverpoolin wagoniin.
Oon kyllä eri mieltä. Futiksessa kentällä pitää olla erilaisia pelaajia, jotka hoitaa sitä omaa rooliansa. Eri pelipaikat vaatii erilaisia vahvuuksia ja ominaisuuksia. Esim. Pepeltä nyt ei mitään kovin erikoisia syöttöjä voi (eikä tarvikaan) odottaa, mutta silti se on ihan maailmanluokan toppari. Lassin tyyppistä puolustavaa kk:ta koskee sama: sen tehtävä on auttaa puolustuslinjaa, riistää palloja, sijoittua hyvin, painaa duunia ja sit antaa se helppo syöttö kaverille viereen. Eikä tän asian tunnustaminen tarkoita, että ihailis jotain ''Lassana-palloo'' (mitä se sitten ikinä tarkottaakaan) ::) .
Essien on jalkapalloilijana valovuoden Lassanaa pelintekijänä ja puolustamiseen, mitä tulee positiopuolustamiseen.
Te voitte luetella Essienin ominaisuuksia vaikka maailman tappiin asti, mutta se ei paljon auta jos pelaaja on loukkaantuneena! Kukaan ei kiistä, etteikä Essien olis parempi pelaaja kuin Lass, mutta se loukkaantumisherkkyys on se mikä siinä epäilyttää, varsinkin kun tähän hankintaan ei mitään suoranaista tarvetta ollut.
Jos Essien ei pelillistä panosta tuo niin ainakin tuo treeneihin periksiantamattomuutta/kovaa ammattimaisuutta, mikä nostaa treenien tasoa. Tämä saattaa ollakin Essienin hankinnan syy.
Siis että pelaaja hankitaan seuraan (Real Madridiin erityisesti) pelkästään sen takia että se on hyvä reenaan? Ok. ::) Kas kun ei jotain Michael Phelpsiä samantien hommannu...
-
Lassanan ongelma oli se, että mies ei oikeastaan pystynyt muuhun kuin tuohon terrierimäiseen juoksemiseen ja pallon riistämiseen. Siinähän mies toki on maailman eliittiä. Sen sijaan pelin lukemisessa, pallollisessa pelissä sekä kurinalaisuudessa oli suuria puutteita. Eri roolin pelaajia tarvitaan tietysti, mutta pelaajien puutteet eivät saa haitata joukkueen peliä.
-
Oli kännikirjoitus, mutta kyllä nykypäivänä jopa toppareilta vaaditaan syöttötaitoa. Realia vastaan on huomattavasti helpompi puolustaa, kun Pepen paikalla pelasi muuan Albiol. Sama pätee Lassanan pelatessa Khediran paikalla. Real Madridin tasoisessa joukkueessa ei vaan voi kentällä pitää pelaajia, jotka eivät osaa jalkapallon perustaitoja, mihin kuluu mm. 10 metrinen pystysyöttö. Jos halutaan voittaa siis.
Lassana oli hyvä pelaaja, kun pelattiin 3 keskikentän keskustan pelaajalla, kun silloin miehen surkea pelinluku- ja syöttötaito ei tullut esille.
Essien läpäsi lääkärintarkastuksen, joten tuskinpa on ainakaan vakavasti loukkaantuneena. ;)
-
Omasta mielestäni Realilla on nyt kasassa aivan huikea nelikko keskikentälle ja siirrot olivat pelkkää plussaa. :peukku_ylos:
Modricin puolesta olen liputtanut koko ajan ja näyttikin jo ensimmäisillä 10 minuutilla, miksi näin. Toki ei nyt vielä mikään varma hitti, mutta todella lupaavalta näyttää. On jo avauksessa kohta alkavassa Granada-ottelussa.
Essienin hankintaakin pidän hyvänä. Erinomainen pelaaja, joka ehjänä pysyessään täydentää loistavasti joukkuetta ja leventää rinkiä. Harvoin tämän miehen peliesityksiin on pettynyt.
-
Goalissa uutisoidaan, että Anzhi onkin hankkinut Lassanan pysyvällä 4-vuoden diilillä eikä lainalle niin kuin aikaisemmim uutisoitiin: http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2012/09/03/3346107/official-lassana-diarra-joins-anzhi-on-four-year-deal
Toivottavasti tämä tarkoittaa, että pelien sujuessa hyvin Real Essienin hankkii pysyvästi seuraan.
E: 100 viestiä täyteen :peukku_ylos:
-
Kukaan ei kiistä, etteikä Essien olis parempi pelaaja kuin Lass
Goal.com:in mukaan ( http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2012/09/02/3348201/guti-slams-jose-mourinho-over-granero-and-essien-deals ) guti on väittänyt että Granero olisi parempi kuin Essien. Mitä te olette mieltä? Samalla linjalla kuin guti vai ette? Sori offtopick
-
Goal.com:in mukaan ( http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2012/09/02/3348201/guti-slams-jose-mourinho-over-granero-and-essien-deals ) guti on väittänyt että Granero olisi parempi kuin Essien. Mitä te olette mieltä? Samalla linjalla kuin guti vai ette? Sori offtopick
Granero on espanjalainen ja Realin oma poika, joten ei ihme että Gutilla keittää tuommoinen kohtelu.
Essien omassa roolissaan ainakin on ollut paljon parempi. Tai ainakin pari vuotta sitten.