Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka  (Luettu 1912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pälle

Aku Ankka
« : 06.08.2006, 00.42.43 »
Kas kun ei täällä jo ole topicia Akulle. Aku Ankkahan on suomalaisen miehen lempilukemista, vaikka eivät sitä suostu myöntämään. Itse kehtaan myöntää sillä olenhan vasta 15.
----
Aku Ankka on Walt Disneyn luoma animaatio- ja sarjakuvahahmo, joka asuu Ankkalinnassa (sekä tietysti Disneyn eläinmaailmassa). Luonteeltaan hän on varsin äkkipikainen, ajattelematon, myös riidanhaluinen, mikä saattaa Akun vaikeuksiin (lievää yhteyttä suomalaisiin). Aku tunnetaankin maailman epäonnisimpana ankkana.

Aku siis asuu Ankkalinnassa ja ajelee pienellä punaisella autolla, jonka rekisterinumero on kaikkien tuntema 313. Tuo rekisterinumero tulee tietysti Akun munintapäivästä. 13. maaliskuuta, amerikkalaisittain 3/13. Auton (jonka Aku on itse rakentanut) ominaisuuksista: "Siinä on "Mixwell"-moottori vuodelta 1920, 1922-mallinen "Dudge"-runko ja "Paclacin" akselit vuodelta 1923."
Akulla on kolme veljenpoikaa, Tupu, Hupu ja Lupu, joita hän holhoaa. Aku seurustelee Iines Ankan kanssa  ja työskentelee milloin missäkin.

Tunnetuimmat Akun piirtäjät ovat Carl Barks sekä Don Rosa.

Eli itse luen Aku Ankkaa, lehtiä ja taskareita. Taskareita on paljon, ehkä 200-250. Lehtiäkin on, harmi vaan että moni on lentänyt joskus aikoinaan roskiin. :(. On myös noita Roope-setiä joku 50. Ja tietty noit kirjoja, joissa siis tarinoita sarjiksista.
Don Rosa kyl on iha paras! Tosi tarkkoja, hauskoja seikkailuja. Roope Ankan elämä ja teot on tullut luettua muutamaan otteeseen.
"Kun synnyin, taivaalta osoitettiin minua ja sanottiin: Tuo on se kaveri." - Romario

Cicinho

Re: Aku Ankka
« Vastaus #1 : 06.08.2006, 00.54.16 »
Joo Don Rosa on hyvä. Roope Ankan elämässä ja teoissa on paljon hauskoja yksityiskohtia, kuten joka tarinassa kätketty pieni Mikki Hiiri ja teksti D.U.C.K.(se on omistuskirjoitus Don Rosan sedälle.)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Roope_Ankan_el%C3%A4m%C3%A4_ja_teot
"Minun joukkueeni ei ole ikinä ollut tuollaisessa narussa." KPV:n valmentaja Jarmo Korhonen ottelusta VPS:ää vastaan.

RONALDO

« Vastaus #2 : 07.08.2006, 23.28.27 »
Joo itse pienempänä tuli luettua ahkerasti, nykyään en enään lue mutta jokunen taskukirja mulla on vielä sentään jäljellä(vessassa tulee enimmäkseen luettua), isoveljellä on vielä vanhoja akkareita koska hänellä onkin jo omaa jälkikasvua ja poika saa sitten lukea vanhoja sarjiksia  8)
Muita sarjakuvia en sitten oikeastaan lukenutkaan.Carl Barks oli kyllä paras Akkareiden piirtäjä  :)
« Viimeksi muokattu: 07.08.2006, 23.50.20 kirjoittanut RONALDO »

HannuTouru

« Vastaus #3 : 08.08.2006, 01.57.59 »
On kyllä tullut pienempänä luettua sellainen määrä lehtiä, että huh huh. Taskareita sitten jo huomattavasti vähemmän. Aku Ankalle aina  :peukku_ylos:

Ja Carl Barksille vielä oma erityinen  :peukku_ylos:
"Ganar queremos todos, pero sólo los mediocres no aspiran a la belleza."

Principe

« Vastaus #4 : 08.08.2006, 11.24.43 »
Itteltäni löytyy tuo Roope Ankan elämä ja teot, on muuten hyvä teos. En tiedä myydäänkö niitä enää, taisi loppua kaupoista... Taskareita löytyy sellanen 30 kpl:tta ja lehtiäkin pari kansiollista.  :peukku_ylos: