Jos Cicinhon ominaisuudet eivät riitä, niin kenenköhän sitten riittävät? Jos taas ominaisuudet riittävät, niin sittenhän ongelma on siinä, että häntä peluutetaan väärässä roolissa, eikö vain? Ja ainakaan Cicin RMA-ajoilta ei tule mieleen kuin kaksi "kovaa" ottelua, joissa Cicinho pelasi huonosti, eikä kahden yksittäisen ottelun perusteella pidä ikinä tehdä liian suuria johtopäätöksiä. Muutenhan voitaisiin sanoa, että Ronaldinho ei pärjää kovissa matseissa, koska ei loistanut MM-kisoissa. Kuitenkin syyt 'Dinhon vaisuudelle MM-kisoissa ovat aivan samat, kuin mitä tulee Cicinhon keskiviikkoiseen esitykseen. Cicinho on maailman paras pelipaikallaan silloin kun saa tehdä nousuja ja olla tärkeä osa oikean laidan hyökkäyspelaamista, eli siis toisin sanottuna silloin kun hän saa käyttää vahvuuksiaan. Välillä Lyon -ottelun aikana tuntui jopa siltä, että Capello halusi tahallaan Cicinhon pelaavan huonosti. Vai eikö valmentajamme oikeasti tunne sen vertaa omia pelaajiaan, että olisi arvannut mitä tapahtuu kun sitoo Cicin tiukkaan kurinalaiseen rooliin, jossa nousut ovat totaalisen kielletty? Varsinkin kun vastassa oli Lyonin tasoinen joukkue.