Lueskelin juuri World Soccer- lehteä ja siinä oli juttua näistä superlahjakkuuksista.. Siis en tarkoita Teveziä ja kumppaneita vaan näitä alle 10-v superlapsia.. Aloinkin pohtimaan, onko järkeä signata noin nuoria pelaajia.. Minun mielestäni jopa alle 18-vuotiaiden ostaminen jotenkin epä eettistä..
Kyseisessä lehdessä kerrottiin tästä Theo Walcotista, joka siis siirtyi Arsenalin paitaan talvella.. Tykkimiehet maksoivat 16-vuotiaasta 15 miljoonaa..

Onko todellakin järkevää maksaa noin suurta summaa teini-ikäisestä?? Lehdessä oli myös muita hyviä esimerkkejä.. Minulle aivan puskista tuli tämä Mason (Englanti), joka
seitsemän vuotiaana hankittiin Real Madridiin. Real Madridillahan on ollut tapana olla hankkimatta alle 8-vuotiaita, mutta tässä tapauksessa taidettiin katsoa sormien läpi..
Näiden superlahjakkaiden pelaajien hankkimisessa on se kuuluisa varjo puoli.. Mitä seura ja itse pelaaja tietävät tulevaisuudesta. Miten voi olettaa, että teini-ikäinen voisi edes tietää, että mitä hän tekee vuoden kahden päästä. En minä ainakaan tiedä edes nyt mitä aijon tehdä "isona". Kyseinen lehti antoi myös hyvän esimerkin: " At seven, he (Kane Jackson) appereared to have everything. Not only necessary skills but also kit deal, lawyer, agent and queue of clubs offering between 10 000£ and 50 000£ "
Arvaatteko mitä tämä tuolloin seitsemän vuotias, nykyään 17-vuotias tekee.. Ei, hän ei ole jalkapalloilija vaan hän työskentelee Manchesterissa eräällä työmaalla..
En mitenkään väheksy duunareita..
Onko jollain jotain lisä mietteitä??