Beckham perustaa nuorten jalkapallokoulun
Julkaistu 14.03.2005 21:57 (päivitetty 21:58)
Englannin jalkapallomaajoukkueen kapteeni David Beckham ilmoitti maanantaina aloittaneensa projektin oman jalkapallokoulun perustamisesta Lontooseen. Kyseessä on Real Madridin keskikenttätähden pitkäaikainen unelma, sillä hän pelasi itse aikoinaan Bobby Charltonin nimeä kantaneessa jalkapalloakatemiassa 10-vuotiaana, kun Manchester United huomasi hänen taitonsa.
-Olen onnekas ollessani sellaisessa asemassa, että voin antaa (jalkapallolle) jotain takaisin. Niin kauan kuin muistan, olen halunnut tehdä jotain tällaista työskennelläkseni lasten kanssa, Beckham, 29, julisti.
Beckham kertoi sijoittavansa projektiin huomattavan summan omista varoistaan. Hän uskoo olevansa projektissa mukana vielä pitkään oman aktiiviuransa loppumisen jälkeen. Koulu rakennetaan Thames-joen varrelle tulevan kesän aikana. Myöhemmin kuluvana vuonna projektiin kuuluu myös toisen jalkapallokoulun perustaminen Los Angelesiin.
Beckhamin kanssa projektissa on mukana Anschutz Entertainment Group, joka rakentaa kentän ja viihdekeskuksen teemapuisto-tyyppiselle koululle. Koulu on tarkoitettu kaikille pojille ja tytöille kahdeksan ja 15 ikävuoden väliltä taidoista riippumatta.
Lontoon kouluun odotetaan ensimmäisenä vuonna noin 15000 nuorta, joista 10000 pääsee mukaan ilmaiseksi.
- Maksan tulevan kesän lasten osallistumismaksut itse, Beckham muistutti.
Nuorten parissa työskentelee 23 jalkapallon nuorisovalmennuksen huippua, muun muassa Eric Harrison, joka valmensi ManU:n junioreissa nuorta Beckhamia sekä Paul Scholesia, Ryan Giggsia, Gary ja Phil Nevillea ja Nicky Buttia.
(MTV3-STT-Reuters)
Hieno ele Becksiltä maksaa osallistumismaksut

Ja pistää tuollainen pystyyn, pitää mukulat kaidalla tiellä