Kirjoittaja Aihe: Pyyntö uusille/nuoremmille Madridistoille  (Luettu 5951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HannuTouru

Re: Pyyntö uusille/nuoremmille Madridistoille
« Vastaus #20 : 23.07.2006, 02.27.53 »
Juhanalta varsin paljon asiaa yllä. Real Madridin kannattaminen ei ole missään nimessä kiinni kielitaidosta, mutta näin Suomi-madridistanakin Real Madridin kannattaminen ja seuraaminen on paljon enemmän kuin vain jalkapallojoukkueen pelien seuraamista. Se on elämäntapa, johon ainakin minun kohdalla kuuluu myös kiinnostus españalaista elämäntapaa ja kulttuuria kohtaan. Ja kun tutustuu espanjalaiseen kulttuuriin ja espanjan historiaan edes vähän alusta, saa jo paljon paremman perspektiivin myös Real Madridin ja espanjalaisen jalkapallon seuraamiseen. Kieli taas on olennainen osa kulttuuria, ja jo vähäinen kielitaito on suureksi hyödyksi esim. espanjalaisen jalkapallon seuraamisessa. Jokainen toki seuraa Real Madridia tyylillään, mutta itse ainakin olen huomannut kielitaidon kehittyessä saavani enemmän ja enemmän irti myös Real Madridin kannattamisesta. 

Ymmärrän tällä hetkellä käytännössä kaikki Marcan uutiset ainakin suunnilleen, mutta oma puheen ja kirjoituksen tuottaminen espanjaksi on vielä totaalisen surkeaa. Aloin joskus aikanaan tavaamaan Marcan juttuja ymmärtämättä ensin oikeastaan sanaakaan, käytön lähinnä Babelfishia ja sanakirjoja. Nykyään myös koulussa käyn espanjan kursseja. Vielä on pitkä tie edessä, mutta ehkä joskus osaan itseäni tyydyttävällä tasolla espanjaakin.
Tähän(kin) täysin sama.
"Ganar queremos todos, pero sólo los mediocres no aspiran a la belleza."

don Miguel

« Vastaus #21 : 01.08.2006, 11.34.06 »
Täysin samaa mieltä siitä, että paremman käsityksen saa kun osaisi espanjaa, mutta ei toki ole pakko osata. Ja heitto Il Capitano  on itse asiassa italiaa, ei espanjaa. Lähellä toki. Parempi suomen kielellä kuin sekakielellä.
Real Madrid hasta la muerte

Udi

« Vastaus #22 : 01.08.2006, 14.23.32 »
Kysyä saa aina!

Oppitunti numero yksi: mandril = paviaani (käytetään usein nimitystä Real Mandril) :)

Kannattanee fanin tietää..... ;D

Aupa maños!!!

La bestia

« Vastaus #23 : 03.08.2006, 23.57.23 »
en tiedä mikä pakotti tekemään tästä noin ison jutun.....mtta onhan se espanjan kieli hyväksi ( alkaa syksyllä  8) 8)) ja samaa mieltä di stefanon kanssa vaikka joskus sorrun itsekkin tuohon...
Se on  enemmän kuin peli!