RealMadridFIN::foorum
Vapaa keskustelu => Muu jalkapallo => Aiheen aloitti: HannuTouru - 27.04.2006, 15.52.34
-
Eli pientä kyselyä aluksi. Kuinkas monella on jokin kakkosen(tai jonkin muun Veikkausliigaa alemman sarjatason) joukkue omassa kaupungissa tai muuten vaan lähellä? Jos on, seuraatteko joukkueen otteluita?
---------------------------
Itse seuraan varsinkin LPS:n otteluita kakkosessa. Pastetaan tännekin FF:lle jo laitetut tekstit:
Kolmas kausi kakkosessa alkaa, ja Laajasalon San Siron aurinkokatsomo on valmis ottamaan tuhatpäisen yleisön vastaan. Viime kausi päättyi hienosti kuudenteen sijaan, ja tulevalla kaudella tavoite on pystyä vähintään samaan. Joukkue on pysynyt pääpiirteissään samana kuin viime kaudella, jolloin joukkue tunnettiin erityisesti rajusta taistelusta ja hyvästä joukkuehengestä.
Organisaatiossa on tapahtunut muutoksia; edustusjoukkueen taakse on saatu A-poikien joukkue, superjunnuja voi puolestaan bongata ikäluokista -97, -98, -99 ja -00. A-poikia valmentaa aina-niin-vekkuli, mafiatakissaan viihtyvä Unto "Untzi" Virkkala. Ei ole kuin ajan kysymys milloin kunnianhimoiselle ammattimiehelle tarjotaan isompaa roolia. Alku jonkin suuremman...?
Miesten harjoitusvahvuudessa on nähty mm. Eetu "Damu" Dammert, Martin "Marabou" Gembege, Tuomas "Juna-Rosberg" Leino ja Heikki "Hese" Petrell. Kaikki -88 tai -89 syntyneitä, eli tulevaisuuden suunta on selkeä...
Joukkue on kärsinyt muutaman pahan menetyksen. Yksi kaikkien aikojen parhaista suomen kentillä Veikkausliigan ulkopuolella esiintyneistä pelaajista, jonka merkitystä henkisenä ja pelillisenä johtajana ei voi kiistä. Puhun tietysti Jarkko "Jare" Siikavasta. Toinen paha menetus oli Jussi "Pude" Nieminen, joka lähti KäPa:an menestyksen perässä.
Joukkue on yrittänyt talven aikana hio peliä ns. pelaavampaan suuntaan, ja ensi kaudella onkin varmasti luvassa välillä myös varsin viihdyttävää peliä. Pelaaja-valmentajan pelipaikka puolustavana keskikenttänä aiheuttaa ajoittain turhaa panikoimista, joka näkyy luovuuden puuttumisena. Puolustus on kärkien tapaan kunnossa, mutta riittääkö keskikentän keskustan luovuus? Siinä on kauden tärkein kysymys.
Linkki kotisivuille: http://www.laajasalonpalloseura.fi/
*****************
Eilen pelattiin kauden ensimmäinen ottelu, ja siitähän se sitten lähti lupaavasti käyntiin, heti 1-0 turpiin Ponnistukselta. Ottelu pelattiin Brahen hiekkatekonurmella, josta jotain kertoo sekin, että kenttää kutsutaan yleisesti Brahen betoniksi. Eli kerrassaan kauhea alusta tuo on jalkapallolle. Mutta vaikka kentän takia voisi LPS alkaa jotain selittelemäänkin, niin peiliin on myös syytä katsoa. Pelinrakentelu oli taas täysin olematonta, ja varsinkin kapteeni Ville Enroldin luovuus loisti poissaolollaan. Laiturit Tuganay ja Saukkonen olivat ok, mutta kärjen Honkanen ei hänkään vakuuttanut. Salo keskikentällä ei päässyt aivan omalle tasolleen, kuten ei myöskään Viheriäranta(joka on muuten sarjan parhaita kärkiä) kärjessä. Puolustus pysyi kasassa muutamaa herpaantumista lukuunottamatta. Ponnistuksen maali syntyi erikoistilanteesta, kun Leukkunen antoi vartioimalleen miehelleen tilaa tuikata voitto-osuma.
Pelin taso ei ollut todellakaan korkea, ja varsinkin keskikenttäpelaaminen oli kaameaa räiskimistä molemmilta joukkueilta. Seuraavaksi LPS:llä on edessä "helppo" kotiottelu JJK:ta vastaan... ;D :peukku_ylos:
Lopuksi ykköselle, kakkoselle ja muille alemmille sarjatasoille :traktori: :peukku_ylos:
-
Ite pyrin käymään jjk:n peleissä kesällä, toivottavasti tällä kaudella nousu tapahtuisi :peukku_ylos:
-
No onhan täällä Kirkkonummella FCK Salamat, mutta ei ole mitään juhlan aihetta sillä seuralla. Ari Mennander jätti puheenjohtajanpaikan ja viime vuonna Salamat putosi Kolmoseen. Eiköhän sieltä sarjanousu kuitenkin ole mahdollinen ja tulee varmaan joku matsi käytyä katsomassa...
-
PP-70 pelejä käyn joskus katselemassa tuola Tammelan Stadionilla.
-
PP-70 pelejä käyn joskus katselemassa tuola Tammelan Stadionilla.
PP-70 pelaa ykköstä, mutta löytyyhän täältä Tampereelta TPV ja TJK. Liian vähän tulee käytyä :peukku_alas:
-
PP-70 pelaa ykköstä
Niinhän se pelaa mutta
Eli pientä kyselyä aluksi. Kuinkas monella on jokin kakkosen(tai jonkin muun Veikkausliigaa alemman sarjatason)
Niin Finale ;)
-
Tammelan Stadionilla.
Hieno stadion ja usein upea tunnelma. Kyllä ihmetyttää kun TamU pelaa jollain kolkolla Ratinalla... ???
Tammelan stadionille vahva :pallo: :peukku_ylos:
-
Niin Finale ;)
Meikäläinen luki taas pulunsilmällä tehtävänannon ;)
Hieno stadion ja usein upea tunnelma. Kyllä ihmetyttää kun TamU pelaa jollain kolkolla Ratinalla... ???
Niinpä. En ole tavannut yhtään Tamperelaista jalkapalloon millään tavalla liittyvää henkilöä joka liputtaisi Ratinan puolesta, joten asiasta päättäville :keskari:
Käytössä ollessaan olisi varmasti yksi Veikkausliigan viihtyisimpiä ellei viihtyisin stadion :pallo:
-
Samaa mieltä edellisten kanssa, Tammelan stadionista vois mun puolesta tulla taas Tamun kotikenttä vaikka tuskinpa tulee tuo toive toteutumaan ::)
-
AC Vantaan pelejä käyn vahtaamassa Myyrmäen olympiastadionilla. 3.divari siis.
Sitten on vielä VJS, mutta äijien jengi on tätä nykyä aika pahasti rappiolla. Junnujen matseja seuraan paljonkin :peukku_ylos:
-
Vielä viime kaudella Mikkelin Kissat roikkuivat Kakkosessa, mutta kun paska on paskaa, niin totta kai putosivat Kolmoseen, jossa pelaa myös mikkeliläinen Savilahden Urheilijat.
-------
Tähän otsikkoon voikin ilmeisesti kertoa juttua myös Ykkösestä, joten jätettäköön Veikkausliiga-otsikko vain pääsarjaamme varten. MP aloitti kautensa lauantaina Lappeenrannan Rakuunoita vastaan vieraissa ja tuomisina oli täydet kolme sarjapistettä, kun voittolukemta olivat 2-1. MP oli ainut voittaja ensimmäisenä pelipäivänä yhdessä Klubi-04:n kanssa, joka päihitti Viikkarit :peukku_ylos:
-
Tähän otsikkoon voikin ilmeisesti kertoa juttua myös Ykkösestä, joten jätettäköön Veikkausliiga-otsikko vain pääsarjaamme varten.
Jep, muokkasin otsikkoa hieman kattavammaksi.
-
Littoisten Työväen Urheilijat ja 3. Divari 8) niitten pelei tulee seurailtuu
-
Kesäinen, miltei helteinen päivä valtasi Mikkelin ja pieni kansainvaellus oli innokas ja odotteleva, kun Mikkelin Palloilijat kohtasi kotiavauksessaan Urheilupuistossa FC Viikingit. Mikkeliin oli saapunut myös arvovaltaista ihmissakkaa, kun sekä Juha Malinen että Pertti Alaja käyskentelivät leppoisasti ja olihan mukana myös eurokommissaari Olli Rehn, joka kiireiltään oli ehtinyt isänsä hautajaisiin ja sitä myöten myös otteluun, joka aloitettiin hiljaisella hetkellä.
Arvovaltaa tahi ei, Jokke Kangaskorpea ei sen sijaan enää nähdä MP:n sinisessä paidassa ja herran pystyikin bongaamaan kadun toisella puolella vetämässä bisseä Pub Jälkipelin ahtaalla terassilla. Katkeraahan se on, kun ei enää jengiin mukaan huolita...
Itse ottelu oli lopulta täysin Vuosaaren kundien käsialaa, sillä MP oli sanalla sanoen sysipaska - pelinrakentelu ei luonnistunut millään ja pirteämpi vierailija iski peräti viisi maalia, joista ensimmäiset kaksi nähtiin puolen tunnin pelaamisen jälkeen. Ainut MP:ltä joka edes yritti oli nigerialaiskärki Babatunde Wusu, jonka nosto ensimmäisellä jaksolla meni yli Viikkarien molarin, mutta kotiyleisön harmiksi boltsi löysi itsensä pussaamasta vain tolppaa eikä vihreitä maaliverkkoja.
Järkyttävä sarja-avaus toukokuun heinäkuisessa säässä oli siis katastrofaalinen ja surkuhupaisa kärsimysnäytelmä, joka ennestäänkin nostaa kysymysmerkkejä MP:n todellisesta pelillisestä valmeutumiskyvystä - onko Antti Ronkaisen miehistöllä edes sellaista? Allekirjoittanut ei ainakaan paljoa tarjoa luottamusta nykyiselle päävalmentajalle ja tällä tavalla on erittäin vaikea säilyä päätavoitteessa eli kuuden sakissa.
Onneksi sentään Klubi04 otti voiton, edes jotain hyvää tässä päivässä...
-
La 20.5.06 klo 16:00 LPS - Warkaus JK 1-1 Laajasalon pallokenttä[/b]
Ottelu oli LPS:n kauden neljäs ottelua ja toinen kotiottelu. Alla oli kaksi voittoa ja yksi tappio, kun puhtaalla pelillä sarjaa johtanut Warkaus JK saapui vieraaksi Laajasaloon. Ottelun alla alkanut vesisade verotti yleisömäärää jonkin verran, vaikka suurempi syy vähäiseen yleisömäärään taisi olla -- ikävä kyllä -- samaan aikaan alkunut kendohöntsäily...
LPS pääsi peliin lähes parhaalla kokoonpanollaan. Viime otteluissa loistanut keskikentän pelintekijä Georgios Mainas joutui jättäytymään ottelusta sivuun pienen loukkaantumisen takia ja tilalle nostettiin katastrofaalisen alkukauden pelannut Ville "jumalainen poninhäntä" Enrold. LPS:n avauskokoonpano näytti paperilla jokseenkin tältä:
------------------------------Viheriäranta
Tahvanainen------------------------------------Saukkonen
--------------------------------Enrold
----------------------Salo--------------Sipiläinen
Tirkkonen---------Ruuth--------Nuutinen-------Tuganay
--------------------------Juan Pascual
Warkaus JK: Aapo Kiljunen, Lasse Karppinen (ua), Mikko Iivanainen, Esa Salmiheimo, Juuso Kuronen, Jukka Kytölä, Juha-Matti Murtonen, Andre, Sami Levy (Teemu Sutinen), Lasse Malhonen (Tomi Airaksinen), Felipe Ferreira.
Vaikka ottelun alku oli lievää vierailijoiden painostusta, parhaat tekopaikat siunaantuivat kuitenkin LPS:lle, mutta Viheriärannan ja kumppaneiden yritykset kilahtelivat kotiyleisön pettymykseksi sekä ylärimaan että tolppaan. Warkaus siirtyi ottelun ensimmäisen jakson loppupuoliskolla johtoon, kun brassivasuri Andre'n kierteinen kulmapotku tavoitti vitosen viivalla seisoneen Lasse Malhosen pään. Toiselle puoliajalle LPS joutui suorittamaan vaihdon, kun Enrold loukkasi lievästi jalkaansa, eikä pystynyt jatkamaan peliä. Tilalle tuli Veikko Honkanen, joka nousikin ottelun hahmoksi. Reilu vartti ennen ottelun loppumista Honkanen vapautti Tahvanaisen läpi upealla ulkosyrjänostollaan, eikä WJK:n Lasse Karppiselle jäänyt muuta mahdollisuutta kuin napata miehestä kiinni kuudentoistarajan sisällä suoran punaisen arvoisesti. Tahvanainen pisti pallon varmasti maaliin, eikä MyPa:sta lainalle saapuneella Aapo Kiljusellakaan ollut mitään mahdollisuuksia torjuntaan. Tasoituksen jälkeen Warkaus joutui sinnittelemään alivoimalla viimeiset parikymmentä minuuttia, ja LPS:llä oli jatkuvasti kova painostus päällä. Hyvällä onnella voittokin olisi ollut täysin mahdollinen.
Ottelun parhaita pelaajia olivat ehdottomasti LPS:n topparikaksikko Nuutinen - Ruuth, sekä hyökkäyksessä pirteästi esiintyneet Tahvanainen ja Honkanen. Warkauden pelaajista täytyy antaa maininta Andre'lle, joka varsinkin ottelun alussa pyöritti peliä varsin näyttävästi.
-
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=3-1&ID=88703
Onneksi ei suostunut, johan se olisi ollut jos olisi tullut toinen sopupeli juttu vuoden sisään.
-
johan se olisi ollut jos olisi tullut toinen sopupeli juttu vuoden sisään.
No kyllä pikkasen epäilyttää toi TPS:n 7-0 voitto KooTeePeestäkin. Tää 7-0 on jotenkin niin harvinaisen tuttu tulos suomalaisessa seurafutiksessa ;D
-
Mikäköhän mahtoi houkutella Klubin pelaajia ja valmentajia tänään pelattuun Atlantikseen matsiin, sillä pallokentälle kävellessä vieressä löntysti Keke, kun taas katsomossa pari riviä ylempänä auringosta ja ottelusta nautti Antti Pohja. Ottelun päätyttyä edessäni käveli Nure, ja tulipahan Jani Koivistokin bongattua katsomosta... :D
Itse ottelu oli varsin viihdyttävä ja hyvätasoinen :peukku_ylos:
-
Vähän FF:lle jo raapustamaani tekstiä LPS:stä... :traktori:
Tällä hetkellä ei joukkueen tilanne paljoa hymyilytä, sillä eilisen 1-4 kotitappion jälkeen sarjataulukossa on takana ainoastaan kaksi joukkuetta, kun taas LPS:n yläpuolella olevat Gnistan ja Kontu ovat jo neljän pisteen karkumatkassa. Eilinen KäPa-tappio oli kauden huonoimpia esityksiä, ja varsinkin joukkueen puolustus sekä keskikenttä näytti olevan hädintuskin kolmosen tasoa. Ei sillä, että hyökkäyskään olisi mitenkään erityisen hyvin pelannut, mutta kun puolustuksesta juostaan joka toisessa tilanteessä läpi, on suurin into hyökkäämiseen melko nopeasti sammunut. Kotijoukkueen surkean esityksen "kruunasi" Ruuthin kaksi keltaista, joiden seurauksena LPS joutui taistelemaan suuren osan toista puoliaikaa miesvajauksella.
Näinkin huono vire on pienoinen yllätys, sillä materiaalin pitäisi riittää parempaan. Syyttävät sormet alkavatkin hiljalleen kääntyä kohti pelaajavalmentaja Timo Saloa, jonka panos seuralle on ollut toki merkittävä, mutta vähitelleen tuo äärimmäisen keskeinen ja iso rooli organisaatiossa on alkanut muodostua jo pienoiseksi ongelmaksi. Tärkeintä tulevaisuuden kannalta onkin se, milloin mies itse ongelman tunnustaa? Jostain pitäisi löytää vakituinen valmentaja, jotta Salon panos joukkueelle saadaan maksimoitua kentän puolella. Tai tietenkin on myös mahdollisuus, että Salo siirtyisi vakituisesti valmentajaksi ja jättäisi pelaamisen muille, mutta mitä ilmeisemmin rajalliset valmentajanlahjat eivät tee tästä ratkaisusta seuran kannalta kovinkaan kannattavaa. Taktinen osaaminen on heikkoa, ja välillä tuntuu jopa siltä, ettei Salolta löydy rohkeutta edes yrittää saada joukkuetta pelaamaan palloa maata pitkin, vaikka taitoa siihen aivan varmasti nykyisestäkin materiaalista löytyy. Kerran tällä kaudella on sen ainaisen roiskimisen sijaan pelattu tasokasta jalkapalloa nopeilla lyhyillä syötöillä. Kummasti on sattunut, että tuo kesäkuun alun Kontu-ottelu on myös tuloksellisesti kauden parhaita. Miksei sitten samalla linjalla voitu jatkaa, vaikka mahdollisuuksia siihen oli/on? Valmentajan kyvyttömyyttä? Mitä todennäköisimmin kyllä, sillä omalla esimerkilläänkään Salo ei joukkuetta kohti parempaa jalkapalloa vie. Olisi hienoa nähdä ja kuulla edes joskus huuto "rauhassa vaan", sen ainaisin "höyryä, höyryä" -huudon sijaan. Myös pelaajavalinnat kuvastavat sitä pelifilosofiaa mihin Salo uskoo. Eilenkin puolustuksessa tuntuivat kaikki olevan täysin kyvyttömiä avaamaan peliä maata pitkin, kun taas esim. keskikentän pohjalla pelannut Nuutinen on osoittanut osaavansa avata peliä topparintontilla myös lyhyillä syötöillä. Nyt Nuutinen oli pelinavaamisessa käytännössä täysin hyödytön, kun pallo pelattiin kerta toisensa jälkeen pitkällä pallolla kohti vastustajan toppareita, jossa pienikokoinen Viheriäranta oli pääpalloissa käytännössä täysin vailla mahdollisuuksia.
Salo on tehnyt LPS:lle uskomattoman paljon hyvää, mutta jossakin vaiheessa on aika ottaa pienempää roolia, jotta seuran kehitys ei vaarantuisi. Nyt on sen aika.
-
omalla joukkueella oli matsi torstaina Pirkkolassa. Ennen meidän peliä vastakkain pelasivat PuiU ja joku. PuiU:lla oli kuitenkin 5-10 hengen kannattajaryhmä seuraamassa peliä ylempää penkeiltä, :tuoppi: :tuoppi: siemaillen. Ottelun loppupuolella nähtiin sitten hienot punaiset soihdut (2) ja kovaääniset PuiU-kannatukset kantautuivat kentän lähiympäristöön. Kun ottelu oli ohi ja pelaajat kättelivät juoksi joku hurja kentälle alasti, ainoastaan kengät jalassa. Kunnon jalkapallotunnelmaa näin alasarjoissakin. :peukku_ylos:
-
Jjk:n nousulle :peukku_ylos:
Ens kaudella tulee sit varmaa vihdoin astuttua suomalaisen futiksen saloihin, tällä kaudella ei ollut aikaa käydä. :'(
-
Viikinkien nousulle veikkaus liigaan :peukku_ylos:
-
Joo JJK:n matseja tuli tasaseen tahtiin käytyä väijymässä. Nousulle :peukku_ylos: :peukku_ylos:
-
Jos nyt A-junnujen Sm-sarja lasketaan alemmaks sarjaks ni, noita matseja tuli iteki pelattua ja hopeaahan sieltä tuli, melko yllättäen vielä.
-
Samaan aikaan kun Vuosaaren Viikingit on käytännössä jo varmistanut nousunsa Veikkausliigaan, niin Mikkelin Palloilijat syö omaa kitkerää paskaansa ja joutuu tyytymään tippumisen synkkään kohtaloon. MP:n valmennus, seuran johto ja touhu yleensäkin on ollut jo muutaman vuoden niin helvetin amatöörimäistä ja tunteetonta sähellystä, että putoamiskohtalo on oikeastaan ainut oikea ratkaisu sille toiveelle, että valoisampi aika joskus koittaisi Urskin pyhätössä sinipaidoille. Säälittävimmät "jalkapallopersoonat" Etelä-Savossa ovat jälleen alkaneet puhua MP:n ja MiKin mahdollisesta fuusioitumisesta, joten tämäkin jo kertoo kaiken säälittävyyden... ja Mikkeli vielä uskaltaa sanoa itseään perinteiseksi jalkapallokaupungiksi; tätä menoa perinteet ovat kaukana ja taantumus jatkuu entisestään.
Mutta yksi "hyvä" asia tässä taitaa kuitenkin olla se, että Kissat taitaa sittenkin nousta ensi kaudeksi Kakkoseen, joten ensi kaudella luvassa olisi derbyt - vanha kunnon sisäisasettelu ja punaisethan ovat heti kiusaamassa, kun "MP:n herrat" ovat vaikeuksissa. Se onkin ainut hyvä asia, mitä ensi kaudesta voipi odotella...
MP:n pelaajamateriaali ei aivan yltänyt tällä kaudella sille tasolle, mitä olisi odottanut (niin no... ei todellakaan, hei.). Maalivahti on monien mielestä hyvä, mutta puolustus kusee. Hyökkäys on suht' nimekäs tai ainakin internationaali, kun kärjessä hääräävät nigerialainen ja amerikkalainen, jotka osaavat aika ajoin väläytellä. Ongelmat ovat kuitenkin ajoittuneet alakertaan ja keskikentän rakennattomuuteen ja täysin munattomaan valmennustaitoon. Eikä se paikallinen futisjournalismikaan ole kauhean kukoistava, sillä Palloilijoiden nykyiset kotisivut ovat syvältä, en suosittele niillä vierailemista.
-
AC Oulu sitten varmisti nousunsa ensi kaudeksi Veikkausliigaan rapean 4700 katsojan edessä tänään (tai no eilen) Castrenin murheilupuistossa. Koskaan en ole moista paikallisessa futiksessa kokenut. Täsmennetään vielä, että nimenomaan sarjaottelusta puhuttaessa.. Hyvä tunnelma läpi ottelun ja pelillisestikin mainio koitos. Hieno tapahtuma siis kaikinpuolin :peukku_ylos: :tuoppi:
-
Kausi ei ole vielä ollenkaan ovella näin keskellä talvea, mutta silti tässä alkaa pikkuhiljaa sormet syyhytä jo ihan senkin vuoksi, että MP ja MiKi pelaavat pitkästä aikaa samalla sarjatasolla, valitettavasti tosin vasta kakkosessa, häpeällistä ainakin MP:lle.
Mikkeliläisseuroista voi sen verran sanoa, että pelaajamateriaaliltaan kummatkin ovat melko nuorekkaita kokonaisuuksia ja Sinisten puolella tämä viittaa omalta osaltaan siihen, ettei nousua välttämättä tavoitella tosissaan ensi kaudella, vaan sitä seuraavalla. Tietyllä tavalla voisi olla fiksua pälyillä pari kautta Kakkosessa, kunnes alkaa todellinen panostus joukkueeseen ja kulttuuriin ja sitä kautta menestys aina kohti korkeinta sarjatasoa, sillä juuri tällainen on tapahtunut Vuosaaressa ja Oulussa; miksei myös Mikkelissä? Merkittävimpiä pelaaja-asioita MiKissä on Jonne Ikosen paluu, nuorukainen nimittäin kävi kokeilemassa MP:ssäkin, mutta halusi palata juurilleen ja punaiseen paitaan.
MP:n tämänhetkisestä pelaajamateriaalista allekirjoittaneella ei ole edes tarkkaa käsitystä, ja syy tähän löytyy: MP:n kotisivut on päivitetty viimeksi vuonna elvis. Uutisointi on perseestä, innostusta ei näytä löytyvän, toivottavasti eteläsavolainen jalkapalloväki innostuu toden teolla viimeistään, kun kauden ensimmäinen derby pelataan Urskissa. 25. päivälle tätä kuuta on ilmeisesti treenimatsi MP-MiKi, pelataan todennäköisesti taas Urpolassa niin kuin viimekin talvena... tosin sillä erotuksella, että MiKi saapuu tällä kertaa paikalle, viimeksi Kissat teki oharit, ne paskiaiset.
-
Innoissaanhan tässä jo kauden alkua odottaa, vaikka MP pelaakin ensimmäisen kotiottelunsa huhtikuun viimeisinä päivinä alkavassa Kakkosessa vasta kuudes päivä toukokuuta. Odotettu derby pelataan 7.6., jolloin Kissat toimii isäntänä yli äyräittensä kiehuvassa Urskissa. Toivottavasti paikallinen lehdistö panostaisi kesällä mikkeliläisfutiksen näkyvyyteen ja hehkuttaisi kunnolla lähestyvää paikallistaistelua, vaikka sellainen tullaan pelaamaan harjoittelun merkeissä jo ensi lauantaina Urpolan hiekkateolla.
Sinivalkoisten treeniottelut talven ja kevättalven mittaan ovat sujuneet melko ailahtelevasti. Kahdeksan pelatun ottelun maaliero on 9-13. Tänään piti pelata Warkauden Jalkapalloklubia vastaan, mutta homma peruuntui seurojen valmentajien yhteisestä päätöksestä lukuisten loukkaantumisten takia. Ennen kauden alkua MP pelaa harjoitteluottelut MiKin lisäksi vielä Keiteleen Jazzia ja Kuopion Kingsiä vastaan, kaikki kotona.
Tässä vielä Kakkosen A-lohkossa kaudella 2007 pelaavat seurat:
FC City Stars-82 (Lahti)
FC Kontu (Helsinki)
FC Kuusankoski
Football Club Jyväskylä Blackbird
Hyvinkään Palloseura
IF Gnistan (Helsinki)
JP-Seura Rakuunat (Lappeenranta)
Käpylän Pallo (Helsinki)
Laajasalon Palloseura (Helsinki)
Malmin Palloseura (Helsinki)
Mikkelin Kissat
Mikkelin Palloilijat
Puistolan Urheilijat (Helsinki)
Warkauden Jalkapalloklubi
-
F.C Jyväskylä Blackbird voi olla yllättävänkin kova tai päinvastoin aivan heittopussi, sillä todella nuorella jengillä on sarjassa mukana ja ainakin harjoitusotteluissa peli on ollut melko ailahtelevaa ja esim. JJK:lle taisivat hävitä vain 3-2. Itse toivon pojille menestystä sarjassa ja että joukkue vakiinnuttaisi asemansa Jyväskyläläisessä jalkapallossa ja saataisiin jonkinlaista kilpailua aikaan paikallisellakin tasolla. Olisi sitä kuuluisaa derby fiilistä täälläkin ja saataisiin Keski-Suomalainen jalkapallo nousuun.
-
Mitä hittoa, onko Touru KPV:n valmentaja?? ;D Just nimittäin luin lehdestä että KPV:tä valmentaa mies nimeltä Hannu Touru...
-
Huomenna sekä MP että MiKi aloittavat urakkansa vuoden 2007 Kakkosessa. Palloilijoiden virallinen tavoite on sijoittua viiden parhaan joukkoon eli nouseminen takaisin Ykköseen ei ole päätavoite, vaikka monien mielestä tällainen käytäntö on väärä. Kissojenkaan tilanne pelillisesti ja taloudellisesti ei ole hääppöinen ja paljon kertoo myös se, ettei seuralla nykyisin ole A- ja B-junioreita laisinkaan. Näin ollen moni punapaitainen menee jossakin vaiheessa sinivalkoisten vaatteisiin. Hiukan ristiriitaisesti positiivinen asia on se, että varsinkin MP:llä on vahva mikkeliläisyys tälle kaudelle, sillä lähes kaikki pelaajat ovat oman kaupungin poikia. Niin... mutta riittääkö taso? Vaikka aina puhutaan, että Mikkelissä kasvaa hyviä pelaajia... ::)
Huomenna MP matkustaa Varkauteen, niukasti maakuntarajan toiselle puolelle ja kohtaa paikallisen Jalkapalloklubin. Viikon päästä sinipaitojen ensimmäiseen kotiotteluun vastustajaksi astelee FC Kontu.
Niin, ja loppuun vielä vuolas vitutus, sillä MP:n nettisivut ovat edelleen aivan perseestä (en siis edelleenkään suosittele vierailua siellä, jos ei halua järkyttyä) - jopa Kissojen sivut ovat jossain määrin laadukkaammat, ihan itkettää. :keskari:
-
Omat sympatiani saa Joutsenon Kultsu FC (http://www.kultsufc.com/), joka viime kaudella taisteli Kolmosessa nousukarsintapaikasta El Blancon mainitsemaa Mikkelin Kissoja vastaan. Josko tällä kaudella ehtisi muutaman ottelunkin käydä katsomassa. 1990-luvun "kulta-aikoja" muistellen...
-
MP voitti varkautelaiset 0-1 :peukku_ylos:
-
FCJ Blacbird oli sitten aloitti kakkosen taipaleensa melkoisella yllätyksellä ja voitti HyPSin vieraissa 1-2. Erittäin hienoa!!! JJK:n kausi alkoi myös melko hyvin joukkueen hatteua vieras pisteen Joensuusta Jipolta tuloksella 1-1
-
Kotikauden avaus Urskissa tänään FC Kontua vastaan päättyi tasan 0-0. Ensimmäisen puoliajan ensimmäinen vartti eteni MP:n näennäisenä hallintana, mutta kokonaisuutena 45 minuutin pelaamisen jälkeen kontulalaiset olivat hieman hallitsevimpia ottaen korkeat pallot haltuunsa isokokoisilla pelaajillaan.
Toisella jaksolla parhaat paikat siunaantui kotijoukkueelle, mutta viimeistely ontui todella pahasti. Aivan viimeisillä sekunneilla sinipaidoilla oli vielä erinomainen paikka puolittaisesta läpiajosta, mutta Kontu selviytyi sittenkin ja nappasi pisteen samalla kun noin 400-päinen kotiyleisö turhautui omiensa tuhlailuun.
Päällimäiseksi kotijoukkueen pelaajistosta nousi nuori ja innokas Joona Ikonen, joka hoiteli erikoistilanteita.
-
Ja JJK jatkoi hyviä otteitaan GBK:n vieraana ja voittivat ottelun 0-3 :peukku_ylos:
-
Ja JJK jatkoi hyviä otteitaan GBK:n vieraana ja voittivat ottelun 0-3 :peukku_ylos:
Näemmä viime kaudella MP:ssä pelannut Babatunde Wusu onnistunut maalinteossa.
-
Jaahas, tänään MP pelaa vieramatsin Laajasalossa. HannuTouru paikan päällä?
-
Jaahas, tänään MP pelaa vieramatsin Laajasalossa. HannuTouru paikan päällä?
Ei ole vielä täysin varmaa. Toki kausikortin omistajana olisin luonnollisesti paikalla tänäänkin, jollei oma matsi olisi samaan aikaan. Pienen sairastelun takia voi kuitenkin olla, että omat höntsilyt jää sittenkin väliin ja pääsisin katselemaaan taas LPS:ää. Jos paikalla, niin jonkinlaista raporttia voin toki pistää.
Ennakkoon odotan tiukkaa taistelua ja tasaista kamppailua, sillä tässä vaiheessa kautta LPS:n peli on yleensä ollut varsinkin hyökkäyspuolella melko saamatonta. Armoton taistelu kotikentällä luo kuitenkin tilanteen, jossa vastustaja kuin vastustaja on Laajasalossa todella kovilla.
-
Ja ottelu päättyi 1-1. Kolmen pelin jälkeen MP on kerännyt viisi pistettä. Torstaina Urskiin vastustajaksi saapuu Malmin Palloseura.
-
Aurinkoinen sää ja vapaa sisäänpääsy houkutteli Urskiin mukavasti väkeä, kun MP kohtasi MPS:n. Olosuhteiden ainoa miinus oli kova tuuli, mutta eniten huomiota ja huvitustakin allekirjoittaneessa aiheutti malmilaisten kapteenin nimi: Toni Malm - varmaan ihan nimensä takia saanut kipparin nauhan. ;D
Aika ajoin joukkueet tuntuivat vain pelailevan, mutta MP kuitenkin osoitti olevansa tasokkaampi tai ainakin paljon himokkaampi voitonhaussa. Lopulta Siniset voittivat 2-0, ensimmäinen maali syntyi hieman onnekkaasti ensimmäisen puoliajan lopussa, kun laukaus kimposi tolpan ja MPS:n maalivahdin selän kautta maaliin. Toinen maali syntyi noin kymmenen minuuttia ennen ottelun loppua melkoisen hässäkän päätteeksi ja vielä viimeisellä minuutilla Palloilijat saivat rangaistuspotkun, joka kuitenkin onnistuttiin ryssimään. Joka tapauksessa kelpo voitto ja kerrankin MP teki kaksi maalia. :peukku_ylos:
-
Allekirjoittanut tekee tänään uroteon ja menee pyhälle Lauritsalan kentälle seuraamaan kakkosen matsia Rakuunat - MP kun on niin kiva kelikin :o
Käy varmaa Blancoa kateeks ;D
-
Käy varmaa Blancoa kateeks ;D
Meitsi kyylää teksti-tv:stä ;D :peukku_ylos:
-
Uuh, 2-1. :peukku_alas:
Nooh, MiKi näemmä hävisi Urskissa LPS:lle 0-5 ;D :keskari:
-
Uuh, 2-1. :peukku_alas:
Lohdutan vielä sinua sanomalla, että MP hallitsi läpi ottelun ja johti puoliajalla 0-1 pelaten ekan puoliajan lopun ja koko toisen puoliajan miesylivoimalla Rakuunoiden yhden useista venäläisvahvistuksista saatua kaksi keltaista korttia ekalla puoliajalla. Rakuunat teki kuitenkin alivoimaisenakin komean remontadan Lappeenrannan Larssonin, eli tuulennopean Henri Kiilin sekä yhden jeegoreistamme johdolla. Nimeä en osaa kirjoittaa, mutta sama herra viimeisteli molemmat kotijoukkueen maalit.
-
MP jatkaa heikkoja otteitaan. Tänään KäPa kävi voittamassa 0-2 ja MP:n valmentaja joutui ulosajetuksi huudettuaan pari kertaa tuomarille ja lyötyään vaihtokatoksen seinää. Hulinaa! :o
-
Huomenna paukahtaa ja lujaa, kun odotettu derby pelataan klo. 18.30 Urskissa! :peukku_ylos:
Lehdissä on tiedotettu, että ihmisiä kehotetaan jakautumaan katsomonosiin, eli MP-mieliset Mikonkadun puoleiselle laidalle ja Kissa-mieliset Anni Swanin kadun puoleiselle.
Ottelun tauolla seurojen 60/70-luvun legendapelaajat mittelevät rangaistuspotkukilpailussa ja kaikki sponsorirahat lahjoitetaan Mikkelin Keskussairaalan lastenosaston hyväksi.
Jos sää on yhtä hyvä kuin tänään, niin paikan päällä arvioiden mukaan saattaisi olla jopa n. 800 katsojaa. Tietenkään sekään ei vetäisi vertoja 70-luvulla pelattuihin derbyihin, kun paikan päällä saattoi parhaimmillaan olla yli 3000 henkeä. Urskin epävirallinen kapasiteetti on n. 7000.
-
MP voitti 0-2 :peukku_ylos: :traktori:
Yleisöä oli todella mukavasti paikalla. Virallista katsojamäärää ei ottelussa kuulutettu, mutta saattoi olla jopa yli tuhat; MP:n kannattajia taisi olla hieman enemmän.
-
Seinäjoen kuuma derby päättyi noin puolitoista tuntia sitten, TP-Seinäjoen ja Sepsi-78:n päädyttyä 1-1 tasapeliin.
-
Ei nyt varsinaisesti kuulu tänne, mutta Jyväskylän Harjulla oli tunnelma eilen vähintään katossa kun sinipunaiset JJK-miehet laittoivat Suomen Cupissa laulukuoroon Mixun luotsaaman TPS:n. Ja tulos ei millään tapaa ollut epäoikeuden mukainen, JJK itseasiassa hallitsi ottelua ja loi enemmän vaarallisia tilnateita ja kerkesi käydä ekalla puoliajalla jo 2-0 johdossa. JJK:n pelin hieman hyydyttyä TPS sai siinä vaiheessa jonkinlaisen hallinnan otteluun. Iso ykkönen, Armand One oli erityisen vaikea pideltävä JJK puolustukselle ja 2-2 taositus syntyikin miehen loistavasta esityöstä. Jatkoajalla JJK:n sankariksi nousi, yleisön lemmikin asemaan noussut ex-TPS peluri, Babatunde Wusu, joka upotti vanhan seuransa tyylikkäällä nostolla yli maalivahdin jo jatkoajan alkuminuuteilla. Jatkoajalla JJK:lla oli vielä paikkoja johdon lisäämisenn useitakin, mutta tolppa, ylärima ja Tommi Karin hieman epäonnistunut viimeistely läpiajossaan piti tilanteen vielä jännittävänä. JJK jaksoi kuitenkin loppuun asti ja voitto heltyi siis 3-2 jatkoajalla.
-
Ja nyt sitten varmistus eiliseen yleisömäärään: 1840 :o
Kakkosen tasolla tällainen on mahdollista vain Mikkelissä :peukku_ylos:
edit. Pari kautta MP:ssä pelannut Tunde on ilmeisesti sopeutunut hyvin Jyväskylään... nousi aikoinaan Urskissakin yleisön lemmikiksi.
-
Mitäs Mágico on mieltä Interin cup-vastustajasta? ;) Joutsenolaisethan pitivät viime vuoden cupissa Tampere Unitedia aika tiukoilla, hävisivät lopulta vain 0–1. Silloin tosin kierrosta myöhemmin, joten tällä kertaa saattaa pikkufinaalipaikka jäädä vain tavoitteeksi kun muitakin Kolmosen joukkueita on vielä matkassa.
Keskiviikkona Kultsu piti Kolmosessa pienet kohdistusharjoitukset Ruokolahden Palloseuran kustannuksella. Lopputuloksena 8–0, maaleista seitsemän tuli ensimmäisellä puoliajalla. Lauantaina joukkue kohtaa Lappeenrannan Sammonlahdessa Pepon, siitä voitto niin lohkon kärkipaikka on hallussa.
-
Huh huh, Jyväskylässä täydellinen KIIMA päällä. Tällä hetkellä jjk kakkosena. :o :peukku_ylos:
Toivottavasti ens kaudel veikkausliigassa. ;)
-
TPV aloittanut yllättävän vahavasti nousia joukkueeks, sarjan 5 tällä hetkellä.Luultavasti kauden loppuun menessä sijoitus laskee vielä pari pykälää mutta putoomisesta ei ole vaaraa. Kunniaa kuitenkin Pallo veikoille että ovat ennakkoluulottomasti lähteneet kauteen ja haastaneet suosikit! Veikkaan että ykkösen maalitilastoo tulee pari seuraavaa kautta hallitsemaan Mikko Mäkelä
-
http://www.pohjalainen.fi/teemat/teematarticle.jsp?category=5&p=5&article=253833
Kyllähän tuollainen rahamäärä kelpaisi :peukku_ylos:
-
Tänään pitkästä aikaa Urskiin, kun vieraaksi saapuu joku ihmeen City Stars Lahdesta. MiKin kasvatti Eetu Muinonen nähdään tänään MP:n paidassa kahden muun MyPa-pelaajan kanssa. Nykyäänhän MP on eräänlainen MyPan "farmiseura".
-
joku ihmeen City Stars Lahdesta
>:(
Löytyy kova luotto Cityn hyökkäykseen, vähintään tasuri tulee.
-
Uhuuh, joku ihmeen City Stars Lahdesta oli lopulta parempi lukemin 2-1. MP meni johtoon kahdeksan peliminuutin jälkeen, mutta toisella puoliajalla kelta-asuinen vierasjoukkue teki lyhyessä ajassa kaksi maalia masentaen 421 katsojaa. Kotijoukkue oli lopussa lähellä tasoitusta, mutta erinomaisessa tilanteessa pallo osui vain tolppaan.
edit. Kohuttu Eetu Muinonen pelasi ensimmäisen puoliajan.
-
Uhuuh, joku ihmeen City Stars Lahdesta oli lopulta parempi lukemin 2-1. MP meni johtoon kahdeksan peliminuutin jälkeen, mutta toisella puoliajalla kelta-asuinen vierasjoukkue teki lyhyessä ajassa kaksi maalia masentaen 421 katsojaa. Kotijoukkue oli lopussa lähellä tasoitusta, mutta erinomaisessa tilanteessa pallo osui vain tolppaan.
Löytyy kova luotto Cityn hyökkäykseen, vähintään tasuri tulee.
8)
-
Tänään MP voitti vieraissa Gnistanin 0-1. :peukku_ylos:
Viime kaudella MP:ssä pelannut Babatunde Wusu on JJK:n paidassa suorastaan liekeissä: Tänään nigerialainen iski neljä maalia PP-70:ä vastaan. :o
-
Ja tällä kaudella toista kertaa katsomassa tuon Suomen armeijan joukko-osaston mukaan nimetyn kakkosta pelaavan joukkueen, jonka avauksessa tänään oli huikeat kaksi suomalaista pelaajaa, kotiottelua ja kotivoittohan sieltä tuli 3-1 numeroin kun vastassa oli FCJ.
Saisivat lahjoittaa meikäläiselle kausikortin, tuon selvästi onnea venäläiskamerunilaiselle lappeenrantalaisryhmälle.
-
jonka avauksessa tänään oli huikeat kaksi suomalaista pelaajaa
No huhhuh, eihän tossa ole enää mitään järkeä! :o :peukku_alas:
-
No huhhuh, eihän tossa ole enää mitään järkeä! :o :peukku_alas:
Sanos muuta. Ei mikään ihme, että Rakuunoiden junnut haluaa vaihtaa nimeä ja erkaantua tästä itseään pakenevien inkeriläisten porukasta. Toisaalta, minkäs teet kun rahatkin seuralle tulevat rajan takaa.
-
Jos jotakuta kiinnostaa tuon kakkosen muukalaislegioonan nykytilanne ja siihen johtaneet seikat, niin tuolla on juttu joukkueen ja sen pyörittäjien taustoista: http://www.esaimaa.fi/page.php?page_id=6
-
Voi jestas mitä meininkiä >:(.
-
Tänään alkaa Kakkosessa syyskierros ja MP saa vastaansa WJK:n, eli eräänlaisesta derbystä tässä on kyse - kauden ensimmäinen kohtaaminen päättyi mikkeliläisten 0-1-voittoon. Siniset saavat toisen kerran peräkkäin kiinalaisen Gao Leilein vahvistukseksi MyPasta. Mielenkiintoisinta koko jutussa on tietysti se, että Gao on uransa aikana saanut kunnian pelata Real Madridia vastaan.
(http://www.chinadaily.com.cn/english/doc/2005-07/23/xin_5607022321542621798546.jpg)
-
Ja tänään Lauritsalaan saapuu Rakuunoiden vieraaksi MiKi. Jatkuuko uuslappeenrantalaisten nousukiito? PAikalla luonnollisesti.
-
Tänään MP kaatoi LPS:n pusit 3-1. :peukku_ylos: Vierasjoukkueen maalin teki pilkulta tv-urheilusta tuttu Tuomas Tahvanainen.
-
MP:n kuuden ottelun mittainen voittoputki katkesi tänään Käpylässä (1-0) ja samalla pienimmätkin toiveet sarjanoususta voidaan kuopata. Taitaa loppukausi olla enää laskettelua ja varmistelua sijoja 2-3 silmälläpitäen, jotta hyvät lähtökohdat ensi kautta varten säilyisivät.
-
Pelaakos täällä muuten muita vitosen 3. lohkossa? ;D, HirPy :peukku_ylos:
-
Pelaakos täällä muuten muita vitosen 3. lohkossa? ;D, HirPy :peukku_ylos:
kyllä HirPy ;D :peukku_ylos: tänään tuli voitto 2-1.
-
Pelaakos täällä muuten muita vitosen 3. lohkossa? ;D, HirPy :peukku_ylos:
kyllä HirPy ;D :peukku_ylos: tänään tuli voitto 2-1.
HirPy :peukku_ylos:
-
ite pelaan vitosessa turun piirissä, joukkueena LTU ;D