Eli pientä kyselyä aluksi. Kuinkas monella on jokin kakkosen(tai jonkin muun Veikkausliigaa alemman sarjatason) joukkue omassa kaupungissa tai muuten vaan lähellä? Jos on, seuraatteko joukkueen otteluita?
---------------------------
Itse seuraan varsinkin LPS:n otteluita kakkosessa. Pastetaan tännekin FF:lle jo laitetut tekstit:
Kolmas kausi kakkosessa alkaa, ja Laajasalon San Siron aurinkokatsomo on valmis ottamaan tuhatpäisen yleisön vastaan. Viime kausi päättyi hienosti kuudenteen sijaan, ja tulevalla kaudella tavoite on pystyä vähintään samaan. Joukkue on pysynyt pääpiirteissään samana kuin viime kaudella, jolloin joukkue tunnettiin erityisesti rajusta taistelusta ja hyvästä joukkuehengestä.
Organisaatiossa on tapahtunut muutoksia; edustusjoukkueen taakse on saatu A-poikien joukkue, superjunnuja voi puolestaan bongata ikäluokista -97, -98, -99 ja -00. A-poikia valmentaa aina-niin-vekkuli, mafiatakissaan viihtyvä Unto "Untzi" Virkkala. Ei ole kuin ajan kysymys milloin kunnianhimoiselle ammattimiehelle tarjotaan isompaa roolia. Alku jonkin suuremman...?
Miesten harjoitusvahvuudessa on nähty mm. Eetu "Damu" Dammert, Martin "Marabou" Gembege, Tuomas "Juna-Rosberg" Leino ja Heikki "Hese" Petrell. Kaikki -88 tai -89 syntyneitä, eli tulevaisuuden suunta on selkeä...
Joukkue on kärsinyt muutaman pahan menetyksen. Yksi kaikkien aikojen parhaista suomen kentillä Veikkausliigan ulkopuolella esiintyneistä pelaajista, jonka merkitystä henkisenä ja pelillisenä johtajana ei voi kiistä. Puhun tietysti Jarkko "Jare" Siikavasta. Toinen paha menetus oli Jussi "Pude" Nieminen, joka lähti KäPa:an menestyksen perässä.
Joukkue on yrittänyt talven aikana hio peliä ns. pelaavampaan suuntaan, ja ensi kaudella onkin varmasti luvassa välillä myös varsin viihdyttävää peliä. Pelaaja-valmentajan pelipaikka puolustavana keskikenttänä aiheuttaa ajoittain turhaa panikoimista, joka näkyy luovuuden puuttumisena. Puolustus on kärkien tapaan kunnossa, mutta riittääkö keskikentän keskustan luovuus? Siinä on kauden tärkein kysymys.
Linkki kotisivuille:
http://www.laajasalonpalloseura.fi/*****************
Eilen pelattiin kauden ensimmäinen ottelu, ja siitähän se sitten lähti lupaavasti käyntiin, heti 1-0 turpiin Ponnistukselta. Ottelu pelattiin Brahen hiekkatekonurmella, josta jotain kertoo sekin, että kenttää kutsutaan yleisesti Brahen betoniksi. Eli kerrassaan kauhea alusta tuo on jalkapallolle. Mutta vaikka kentän takia voisi LPS alkaa jotain selittelemäänkin, niin peiliin on myös syytä katsoa. Pelinrakentelu oli taas täysin olematonta, ja varsinkin kapteeni Ville Enroldin luovuus loisti poissaolollaan. Laiturit Tuganay ja Saukkonen olivat ok, mutta kärjen Honkanen ei hänkään vakuuttanut. Salo keskikentällä ei päässyt aivan omalle tasolleen, kuten ei myöskään Viheriäranta(joka on muuten sarjan parhaita kärkiä) kärjessä. Puolustus pysyi kasassa muutamaa herpaantumista lukuunottamatta. Ponnistuksen maali syntyi erikoistilanteesta, kun Leukkunen antoi vartioimalleen miehelleen tilaa tuikata voitto-osuma.
Pelin taso ei ollut todellakaan korkea, ja varsinkin keskikenttäpelaaminen oli kaameaa räiskimistä molemmilta joukkueilta. Seuraavaksi LPS:llä on edessä "helppo" kotiottelu JJK:ta vastaan...
Lopuksi ykköselle, kakkoselle ja muille alemmille sarjatasoille
