Kirjoittaja Aihe: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot  (Luettu 19321 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hartikainen

  • Viestejä: 401
  • Oma teksti
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #20 : 01.10.2006, 15.38.16 »
Jjk:n nousulle  :peukku_ylos:

Ens kaudella tulee sit varmaa vihdoin astuttua suomalaisen futiksen saloihin, tällä kaudella ei ollut aikaa käydä. :'(
"Jos toisella on huono muisti niin ei sille mitään voi. Minä uskon Ferdinandia" -robinho

Rizzie

  • Viestejä: 73
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #21 : 07.10.2006, 19.59.18 »
Viikinkien nousulle veikkaus liigaan :peukku_ylos:
"Cocaine is one hell of a drug"

Raul # 7

  • Viestejä: 1459
  • El Capitan
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #22 : 11.10.2006, 22.10.26 »
Joo JJK:n matseja tuli tasaseen tahtiin käytyä väijymässä. Nousulle  :peukku_ylos: :peukku_ylos:

Raul # 7

  • Viestejä: 1459
  • El Capitan
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #23 : 11.10.2006, 22.16.10 »
Jos nyt A-junnujen Sm-sarja lasketaan alemmaks sarjaks ni, noita matseja tuli iteki pelattua ja hopeaahan sieltä tuli, melko yllättäen vielä.

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #24 : 14.10.2006, 10.27.18 »
Samaan aikaan kun Vuosaaren Viikingit on käytännössä jo varmistanut nousunsa Veikkausliigaan, niin Mikkelin Palloilijat syö omaa kitkerää paskaansa ja joutuu tyytymään tippumisen synkkään kohtaloon. MP:n valmennus, seuran johto ja touhu yleensäkin on ollut jo muutaman vuoden niin helvetin amatöörimäistä ja tunteetonta sähellystä, että putoamiskohtalo on oikeastaan ainut oikea ratkaisu sille toiveelle, että valoisampi aika joskus koittaisi Urskin pyhätössä sinipaidoille. Säälittävimmät "jalkapallopersoonat" Etelä-Savossa ovat jälleen alkaneet puhua MP:n ja MiKin mahdollisesta fuusioitumisesta, joten tämäkin jo kertoo kaiken säälittävyyden... ja Mikkeli vielä uskaltaa sanoa itseään perinteiseksi jalkapallokaupungiksi; tätä menoa perinteet ovat kaukana ja taantumus jatkuu entisestään.

Mutta yksi "hyvä" asia tässä taitaa kuitenkin olla se, että Kissat taitaa sittenkin nousta ensi kaudeksi Kakkoseen, joten ensi kaudella luvassa olisi derbyt - vanha kunnon sisäisasettelu ja punaisethan ovat heti kiusaamassa, kun "MP:n herrat" ovat vaikeuksissa. Se onkin ainut hyvä asia, mitä ensi kaudesta voipi odotella...

MP:n pelaajamateriaali ei aivan yltänyt tällä kaudella sille tasolle, mitä olisi odottanut (niin no... ei todellakaan, hei.). Maalivahti on monien mielestä hyvä, mutta puolustus kusee. Hyökkäys on suht' nimekäs tai ainakin internationaali, kun kärjessä hääräävät nigerialainen ja amerikkalainen, jotka osaavat aika ajoin väläytellä. Ongelmat ovat kuitenkin ajoittuneet alakertaan ja keskikentän rakennattomuuteen ja täysin munattomaan valmennustaitoon. Eikä se paikallinen futisjournalismikaan ole kauhean kukoistava, sillä Palloilijoiden nykyiset kotisivut ovat syvältä, en suosittele niillä vierailemista.

Petri P

  • Yli-Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1113
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #25 : 22.10.2006, 00.59.15 »
AC Oulu sitten varmisti nousunsa ensi kaudeksi Veikkausliigaan rapean 4700 katsojan edessä tänään (tai no eilen) Castrenin murheilupuistossa. Koskaan en ole moista paikallisessa futiksessa kokenut. Täsmennetään vielä, että nimenomaan sarjaottelusta puhuttaessa.. Hyvä tunnelma läpi ottelun ja pelillisestikin mainio koitos. Hieno tapahtuma siis kaikinpuolin  :peukku_ylos: :tuoppi:

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #26 : 08.02.2007, 14.41.11 »
Kausi ei ole vielä ollenkaan ovella näin keskellä talvea, mutta silti tässä alkaa pikkuhiljaa sormet syyhytä jo ihan senkin vuoksi, että MP ja MiKi pelaavat pitkästä aikaa samalla sarjatasolla, valitettavasti tosin vasta kakkosessa, häpeällistä ainakin MP:lle.

Mikkeliläisseuroista voi sen verran sanoa, että pelaajamateriaaliltaan kummatkin ovat melko nuorekkaita kokonaisuuksia ja Sinisten puolella tämä viittaa omalta osaltaan siihen, ettei nousua välttämättä tavoitella tosissaan ensi kaudella, vaan sitä seuraavalla. Tietyllä tavalla voisi olla fiksua pälyillä pari kautta Kakkosessa, kunnes alkaa todellinen panostus joukkueeseen ja kulttuuriin ja sitä kautta menestys aina kohti korkeinta sarjatasoa, sillä juuri tällainen on tapahtunut Vuosaaressa ja Oulussa; miksei myös Mikkelissä? Merkittävimpiä pelaaja-asioita MiKissä on Jonne Ikosen paluu, nuorukainen nimittäin kävi kokeilemassa MP:ssäkin, mutta halusi palata juurilleen ja punaiseen paitaan.

MP:n tämänhetkisestä pelaajamateriaalista allekirjoittaneella ei ole edes tarkkaa käsitystä, ja syy tähän löytyy: MP:n kotisivut on päivitetty viimeksi vuonna elvis. Uutisointi on perseestä, innostusta ei näytä löytyvän, toivottavasti eteläsavolainen jalkapalloväki innostuu toden teolla viimeistään, kun kauden ensimmäinen derby pelataan Urskissa. 25. päivälle tätä kuuta on ilmeisesti treenimatsi MP-MiKi, pelataan todennäköisesti taas Urpolassa niin kuin viimekin talvena... tosin sillä erotuksella, että MiKi saapuu tällä kertaa paikalle, viimeksi Kissat teki oharit, ne paskiaiset.

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #27 : 31.03.2007, 20.26.34 »
Innoissaanhan tässä jo kauden alkua odottaa, vaikka MP pelaakin ensimmäisen kotiottelunsa huhtikuun viimeisinä päivinä alkavassa Kakkosessa vasta kuudes päivä toukokuuta. Odotettu derby pelataan 7.6., jolloin Kissat toimii isäntänä yli äyräittensä kiehuvassa Urskissa. Toivottavasti paikallinen lehdistö panostaisi kesällä mikkeliläisfutiksen näkyvyyteen ja hehkuttaisi kunnolla lähestyvää paikallistaistelua, vaikka sellainen tullaan pelaamaan harjoittelun merkeissä jo ensi lauantaina Urpolan hiekkateolla.

Sinivalkoisten treeniottelut talven ja kevättalven mittaan ovat sujuneet melko ailahtelevasti. Kahdeksan pelatun ottelun maaliero on 9-13. Tänään piti pelata Warkauden Jalkapalloklubia vastaan, mutta homma peruuntui seurojen valmentajien yhteisestä päätöksestä lukuisten loukkaantumisten takia. Ennen kauden alkua MP pelaa harjoitteluottelut MiKin lisäksi vielä Keiteleen Jazzia ja Kuopion Kingsiä vastaan, kaikki kotona.

Tässä vielä Kakkosen A-lohkossa kaudella 2007 pelaavat seurat:

FC City Stars-82 (Lahti)
FC Kontu (Helsinki)
FC Kuusankoski
Football Club Jyväskylä Blackbird
Hyvinkään Palloseura
IF Gnistan (Helsinki)
JP-Seura Rakuunat (Lappeenranta)
Käpylän Pallo (Helsinki)
Laajasalon Palloseura (Helsinki)
Malmin Palloseura (Helsinki)
Mikkelin Kissat
Mikkelin Palloilijat
Puistolan Urheilijat (Helsinki)
Warkauden Jalkapalloklubi

Raul # 7

  • Viestejä: 1459
  • El Capitan
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #28 : 02.04.2007, 10.46.25 »
F.C Jyväskylä Blackbird voi olla yllättävänkin kova tai päinvastoin aivan heittopussi, sillä todella nuorella jengillä on sarjassa mukana ja ainakin harjoitusotteluissa peli on ollut melko ailahtelevaa ja esim. JJK:lle taisivat hävitä vain 3-2. Itse toivon pojille menestystä sarjassa ja että joukkue vakiinnuttaisi asemansa  Jyväskyläläisessä jalkapallossa ja saataisiin jonkinlaista kilpailua aikaan paikallisellakin tasolla. Olisi sitä kuuluisaa derby fiilistä täälläkin ja saataisiin Keski-Suomalainen jalkapallo nousuun.

Raul # 7

  • Viestejä: 1459
  • El Capitan
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #29 : 12.04.2007, 14.39.46 »
Mitä hittoa, onko Touru KPV:n valmentaja??  ;D Just nimittäin luin lehdestä että KPV:tä valmentaa mies nimeltä Hannu Touru...

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #30 : 28.04.2007, 13.40.54 »
Huomenna sekä MP että MiKi aloittavat urakkansa vuoden 2007 Kakkosessa. Palloilijoiden virallinen tavoite on sijoittua viiden parhaan joukkoon eli nouseminen takaisin Ykköseen ei ole päätavoite, vaikka monien mielestä tällainen käytäntö on väärä. Kissojenkaan tilanne pelillisesti ja taloudellisesti ei ole hääppöinen ja paljon kertoo myös se, ettei seuralla nykyisin ole A- ja B-junioreita laisinkaan. Näin ollen moni punapaitainen menee jossakin vaiheessa sinivalkoisten vaatteisiin. Hiukan ristiriitaisesti positiivinen asia on se, että varsinkin MP:llä on vahva mikkeliläisyys tälle kaudelle, sillä lähes kaikki pelaajat ovat oman kaupungin poikia. Niin... mutta riittääkö taso? Vaikka aina puhutaan, että Mikkelissä kasvaa hyviä pelaajia... ::)

Huomenna MP matkustaa Varkauteen, niukasti maakuntarajan toiselle puolelle ja kohtaa paikallisen Jalkapalloklubin. Viikon päästä sinipaitojen ensimmäiseen kotiotteluun vastustajaksi astelee FC Kontu.

Niin, ja loppuun vielä vuolas vitutus, sillä MP:n nettisivut ovat edelleen aivan perseestä (en siis edelleenkään suosittele vierailua siellä, jos ei halua järkyttyä) - jopa Kissojen sivut ovat jossain määrin laadukkaammat, ihan itkettää. :keskari:

Kooma

  • Viestejä: 534
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #31 : 28.04.2007, 17.30.24 »
Omat sympatiani saa Joutsenon Kultsu FC, joka viime kaudella taisteli Kolmosessa nousukarsintapaikasta El Blancon mainitsemaa Mikkelin Kissoja vastaan. Josko tällä kaudella ehtisi muutaman ottelunkin käydä katsomassa. 1990-luvun "kulta-aikoja" muistellen...

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #32 : 29.04.2007, 19.28.47 »
MP voitti varkautelaiset 0-1 :peukku_ylos:

Raul # 7

  • Viestejä: 1459
  • El Capitan
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #33 : 29.04.2007, 19.38.53 »
FCJ Blacbird oli sitten aloitti kakkosen taipaleensa melkoisella yllätyksellä ja voitti HyPSin vieraissa 1-2. Erittäin hienoa!!! JJK:n kausi alkoi myös melko hyvin joukkueen hatteua vieras pisteen Joensuusta Jipolta tuloksella 1-1

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #34 : 06.05.2007, 20.46.28 »
Kotikauden avaus Urskissa tänään FC Kontua vastaan päättyi tasan 0-0. Ensimmäisen puoliajan ensimmäinen vartti eteni MP:n näennäisenä hallintana, mutta kokonaisuutena 45 minuutin pelaamisen jälkeen kontulalaiset olivat hieman hallitsevimpia ottaen korkeat pallot haltuunsa isokokoisilla pelaajillaan.

Toisella jaksolla parhaat paikat siunaantui kotijoukkueelle, mutta viimeistely ontui todella pahasti. Aivan viimeisillä sekunneilla sinipaidoilla oli vielä erinomainen paikka puolittaisesta läpiajosta, mutta Kontu selviytyi sittenkin ja nappasi pisteen samalla kun noin 400-päinen kotiyleisö turhautui omiensa tuhlailuun.

Päällimäiseksi kotijoukkueen pelaajistosta nousi nuori ja innokas Joona Ikonen, joka hoiteli erikoistilanteita.

Raul # 7

  • Viestejä: 1459
  • El Capitan
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #35 : 06.05.2007, 21.01.47 »
Ja JJK jatkoi hyviä otteitaan GBK:n vieraana ja voittivat ottelun 0-3  :peukku_ylos:

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #36 : 06.05.2007, 21.32.54 »
Ja JJK jatkoi hyviä otteitaan GBK:n vieraana ja voittivat ottelun 0-3  :peukku_ylos:

Näemmä viime kaudella MP:ssä pelannut Babatunde Wusu onnistunut maalinteossa.

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #37 : 12.05.2007, 10.30.41 »
Jaahas, tänään MP pelaa vieramatsin Laajasalossa. HannuTouru paikan päällä?

HannuTouru

  • Viestejä: 2160
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #38 : 12.05.2007, 11.09.02 »
Jaahas, tänään MP pelaa vieramatsin Laajasalossa. HannuTouru paikan päällä?

Ei ole vielä täysin varmaa. Toki kausikortin omistajana olisin luonnollisesti paikalla tänäänkin, jollei oma matsi olisi samaan aikaan. Pienen sairastelun takia voi kuitenkin olla, että omat höntsilyt jää sittenkin väliin ja pääsisin katselemaaan taas LPS:ää. Jos paikalla, niin jonkinlaista raporttia voin toki pistää.

Ennakkoon odotan tiukkaa taistelua ja tasaista kamppailua, sillä tässä vaiheessa kautta LPS:n peli on yleensä ollut varsinkin hyökkäyspuolella melko saamatonta. Armoton taistelu kotikentällä luo kuitenkin tilanteen, jossa vastustaja kuin vastustaja on Laajasalossa todella kovilla.
"Ganar queremos todos, pero sólo los mediocres no aspiran a la belleza."

el Blanco

  • Viestejä: 3858
Re: Suomen ykkönen, kakkonen ja alemmat sarjatasot
« Vastaus #39 : 12.05.2007, 17.19.26 »
Ja ottelu päättyi 1-1. Kolmen pelin jälkeen MP on kerännyt viisi pistettä. Torstaina Urskiin vastustajaksi saapuu Malmin Palloseura.