Robben ja Sneijder olisi pitänyt pitää. Helppohan asioita on näin jälkikäteen nähdä.
Tästä vielä sen verran, että herrathan myytiin pääosin siksi, että rahaakin piti saada välillä sisäänkin. Osasyynä kenties oli vielä se, että Perez halusi suoraan sanoen päästä eroon pääosin näistä Calderonin hankinnoista ja näin ollen muokata joukkueesta omanlaisensa - ja näinhän mies osittain tekikin.
Itse kuitenkin olin kesällä Sneijderin myynnin kannalla johtuen pitkälti siitä, että mies ei ollut luvalla sanoen esittänyt yhtään mitään ensimmäisen - sanotaan nyt puolen vuoden - aikana. Miehen taso laski huomattavasti, tähän oli kyllä osasyinä loukkaantumiset kuin myös muistaakseni ero naisensa kanssa (naiset ovat pilanneet maailman!). Ja kun oli tiedossa, että kesällä oli tulossa Kaka, niin eipä Sneijderille näin ollen olisi käyttöä juurikaan ollut. Näin jälkikäteenhän olisi helppo sanoa, että Sneijder olisi pitänyt pitää ja jättää Kaka ostamatta, mutta minkäs teet.. kesällä varmasti jokainen oli sitä mieltä, että ehdottomasti Kaka porukkaan ja vaikka sitten Sneijder ulos, kun ei ollut ihmeitä esittänyt pitkiin aikoihin.
Robbenin suhteen asia oli siinä suhteessa eri, että mies oli pelannut loistavan kauden ja muistan vallan hyvin, kun hän oli Madridin pelaajista Higuainin ohella ainoa, jonka pelissä oli jotain tolkkua. Robben oli aivan helvetin vaarallinen todella monessa pelissä ja jos pelaaja pelaa hyvän kauden, niin myynti on siinä vaiheessa se vihon viimeinen ratkaisu. Näin kuitenkin kävi.
Benzeman ostoa vastaan olin jo alun alkaenkin, varsinkin kun tuntuu että se tehtiin osittain Robbenin kustannuksella. Joukkueessa oli jo nuori Higuain, joten ei sinne mielestäni enää toista tulevaisuuden lupausta olisi tarvinnut. Senku ois pidetty Nisti ja vielä vaikka Huntelaarkin, joka oli tilastojen valossa suhteellisen hyvä. Ainakin enemmän teki maaleja puolessa vuodessa, mitä Benzema on tehnyt.