Pakko kyllä kompata osin Toninhon kirjoittelua.
Itse rakastuin myös siihen 2000-luvun alun valkoiseen balettiin, jossa Zidane, Ronaldo ja kumppanit pelasivat huikeaa jalkapalloa omien kasvattien ja seuralegendojen ohella. Se oli hyvä nippu. Täytyy muistaa, että vaikka rahaa Zidaneenkin paloi niin mieshän oli hieman "rikki" siitä, että mitenkä voi ikinä "maksaa takaisin" sen mitä hänestä oli pulitettu. Muistaakseni Perez sanoi UCL finaalin jälkeen, jossa Zidane teki sen upean maalin Roby Carlosin syötöstä, että "tällä maalilla ja mestaruudella se maksu on maksettu" (voi toki olla legendaa, mutta tällainen käsitys mulle jäi). Menestys toki ei ollut ihan sitä mihin sillä poppoolta olisi loppuvaiheessa olisi halunnut, mutta kaunista peli oli, sitä ei voi kiistää. Iker on jäljellä niiden aikojen meiningistä enään, mutta onhan siitä jo 10 vuotta aikaakin abouttiarallaa. Jopa Sevillan kasvatti Seksi-Ramos tuntuu jo "omalta pojalta", niin paljon rosteri ja sen painotus on muuttunut.
Asiaan.
Mielestäni Adebayorin osto ei ole sitä kuuluisaa EOM meininkiä. Miehen taidoista nähdyt vilahdukset Arsun paidassa ja maalit olivat hyviä, joten potentiaalin puutteesta ei ole meikäläisen mielestä kyse. Tommoinen lucrative diili moneks vuodeks, nokkimisjärjestyksessä tippunut Tevezin, Balotellin ja Jõn (vai mikä vitun ^¨~ merkki siellä öön päällä olikaan) taakse Mancinin aikana ei oikein kovin hyvää lupaa. Toki jos miehellä asenne on kunnossa ja pelihimoja löytyy, niin varsin hienoa. Ei voi silti olla ajattelematta sitä, että kyllä näistä Man Cityn touhuista palkkojen suhteen voi juontaa juurensa pariin uuteen Winston Bogardeen / Albert Streittiin
(johon liittyen oli ihan jees artikkeli Soccernetissä liittyen nykypäivän soppareihin pelaajien ja seurojen välillä). Toivottavasti Adebayor ei olisi yksi heistä, ihan vaan futaajan uran näkökulmastakin.
Omissa haaveissa toki Ruudi / Roque Santa Cruz (oikeasti hyvä pelaaja

) / Klose -akseli joita nyt oli puffailtu jossain lainamiehiksi olisi ollut mieleisempi. Nämä kaverit ovat kuitenkin "näyttäneet tasonsa" ja sellaista "varmaa maalintekijää" olisi kevääksi kaivattu. Sitä täsmähankintaa Higuainin korvaajaksi. (Hienoja käsitteitä noi lainauksimerkeissä olevat

melkein kuullostaa "absoluuttiselta tasolta")
Mitä tulee omiin junnuihin, niin ei tule mieleen Muorinhon uraa ajatellen, että nuori kundi heitettäisiin "syvään päätyyn" kovin usein. Ehkä Davide Santon C.Ronaldoa vastaan jossain UCL-peleissä? Ideana siis se, että kun tulosta tehdään niin pitää olla oikeat työkalut. Meikäläinen näkisi kyllä Moratan ja vaikka Sarabian mielellään kentällä paukuttamassa maaleja.
Conclusion siis: omat junnut > Adebayor, jos kerta se on se mitä "me" vaan saadaan tällä hetkellä. Vittu mitä paskaa. (nyt on dumattu koko laina minun kohdaltani ja mikäli tässä nyt toisin käy niin sitten pitää miettiä, mitä meikäläinenkin jalkapallosta ymmärtää näin netin ja telkkarin välityksellä ainaki)
Vittu Llorentea, Diego Forlania vaan ja Kun Kun Kun Kun Agüeroa ostoon, splash da cash ja bling bling!

Nyt rillataan.
Niin ja pahoittelut sekavasta tekstistä, ehkä mä vielä joskus opin kirjottamaan helppolukuisempaa tekstiä.
edittiä:
Menee offtopiciksi taasen vaihteeksi, mutta kirjoitin jo samat asiat FF2:sta jotka Redondo mutta backspacella sitten pyyhin pois

Itse olen varsin uusin kirjoittaja täällä, mutta mielummin tänne jaarittelen, kuin sinne FF2:n puolelle. Aian saa kahlata puolet sivuista läpi lukematta jotta saa suodatettua sen skeidan pois.