Tältä puolelta voi jo melko huoletta onnitella teitä mestaruudesta, Osasuna tappio oli viimeinen niitti.
Vaikka Real menettäisi pisteitä enemmin kuin avauspuolikkaalla La Ligassa niin kyllä niitä Barcakin menettää, käsittämätöntä on vaan touhu.
Osasuna pelissä oli jaloa nähdä Pepin luotto omiin junioreihin mutta ei Pamplona ikinä ole niin helppo paikka pelata että peliin kannattaa lähteä Sergi Roberton, Tellon ja puoliajalla Puyol ulos-> Cuenca kentälle systeemeillä varsinkin jos penkille jää Xavi, Iniesta, Fabregas tasoisia pelaajia.
Ensimmäistä kertaa tällä kaudella voi myös avoimesti kritisoida Messin touhuja, käsittämätöntä surffailua, edellisestä pelistä täälläkin sivustolla oli Messin itseluottamus kateissa tyylisiä juttuja joita en siitä pelistä allekirjoita, paremmalla tuurilla/ taidolla olisi voinut tehdä tuolloin viisikin maalia ja alusti kuitenkin molempia maaleja, vain vastustajan maalivahti, tolpat ym esti Messi shown mutta Osasuna pelissä olisi voinut ottaa vaihtoon puoliajalla, niin halutonta oli touhu.
Spekuloida voisi että Alexisin maali ekalla puoliajalla ei missään nimessä ollut paitsio, oikea pakki oli ainakin 2 metriä alempana kun syöttö lähti, toinen (paitsio) maali toisella puoliajalla, linjatuomari ei koskaan nostanut lippua mutta päätuomari hylkäsi paitsiona. Osuiko pallo matkalla Barcan miehen päähän, en tiedä mutta yhtä kaikki, halutonta laiskaa touhua, rupesin olemaan toisen puoliajan lopulla jo sen verran humalassa että näennäisen painostuksen ja väännön/ yritystä en viitsi edes kommentoida.
Edelleen olen sitä mieltä että pelaajat ei vaan syty/ kiinnosta nuo pelit "pienempiä" vastaan, 16 viime kilpailua, 13 pokaalia ja lisäksi EM ja MM- kultaa Kataloonialle, vai oliko se Espanjalle;). Jotenkin ymmärrän mutta fanina en voi hyväksyä, usean Real fanin kanssa olen asiasta puhunutkin ja aina päädytään lopputuloksen että ovatko pelaajat ammattitaidottomia koska ei kiinnosta pelaaminen, tuotakaan en allekirjoita koska joukkueen potentiaalin tietää kaikki, mistä klikkaa, en tiedä ja jos tietäisin niin faksin laittaisin Nou Campille.
Tulevaisuus tulee myös olemaan iso ongelma, Barcan rakenne on sellainen että ketään ei voi myydä/vaihtaa, runko on täynnä katalaaneja, uusia pelaajia on huhuttu Alba, Bale, Thiago Silva. Kaikki pelimiehiä mutta kuka tekee tilaa? Silva tulossa Puyolin paikalle mutta mies pelaa niin pitkään kuin haluaa, huipulla 2 vuotta ehkä. Gareth Bale voisi olla ainoa kuka tulisi suoraan avaukseen tridenten ollessa: Bale, Messi, Alexis. Albaa en tiedä, Abidalin kanssa vasemmalle pakiksi vuorottelemaan, kenties. Mutta runko pysyy silti samana, tuleeko näillä keinoilla lisää nälkää, ehkä tulee, ehkä ei. Joukkue on pelannut kuitenkin niin monta vuotta absoluuttisella huipputasolla että se piikki ei voi jatkua loputtomiin, se on varmaa. Kaikki kaunis loppuu joskus mutta tällä kaudella nälkää on taatusti Realilla enemmin ja on mestaruutensa ansainnut.
Ainoa asia mikä minua Realin mestaruudessa harmittaa on se että herra Mourinho se tästä saa sulan hattuunsa, hän tuli ja laittoi Barcan ylivallan ojennukseen, mun mielestä sen teki/ tekee Realin pelaajat, ei niinkään Mourinhon taidonnäyte vai onko Mou saanut Barcan aisoihin, enemmin on tehnyt melkein Jukka Raitala jos verrataan keskinäisiä otteluita.
Mestarien liigassa uskon edelleen Barcan nälän riittävän ja luulen että huomenna siitä nähdään näyte ylen kanavilla kun liiga jatkuu.
Taistellaan sitten lisää mestarien liigassa mutta La Ligassa Real ei pysty mitenkään sähläämään niin paljon että Real mestaruuden menettäisi, jos Real sähläisikin niin Barca sählää enemmin.
Onnittelut valkoiseen taloon, ensi kaudella taas tapellaan liigassa.
Barca cabron, saluda el campeon:)
Tämä siis liigan osalta, luottoa kyllä löytyy joukkueeseen jos mestarien liigassa kohdataan:)