6 pistettä on hieno johto, mutta eipä nyt mestaruudesta kannata alkaa vielä puhumaan. Ennen tätä huikaisevaa voittoputkea Real menetti 5 pistettä 4 päivässä sellaisille suuruuksille kuin Levante ja Racing Santander. Ennen joulua ohjelma on lisäksi todella vaikea. Sporting Gijon on kahtena edellisenä kautena aiheuttanut Realille pistemenetyksiä. Klassikko on aina Klassikko ja joulukuun "kruunaa" vierailu Sanchez Pizjuanilla. Tuo Sporting-peli aiheuttaa ainakin allekirjoittaneelle pelkoa jo etukäteen. Sinne lähdetään siis vielä ilman Xabi Alonsoa. Väitän, että Xabi on tällä hetkellä Real Madridin tärkein pelaaja.
Hienointa tässä on se, että Barcelonalla on tulevissa otteluissa järkyttävät paineet. "Kahden joukkueen liigassa" 6 pistettä on vielä hyvinkin saavutettavissa, mutta jos siitä ero vielä kasvaa, niin Barcalla alkaa olla jo todella vaikeaa. Real menetti koko viime kaudella 22 pistettä ja niistäkin 3 pelattuaan B-miehistöllä loppukaudesta. Tämän kauden Madrid on lisäksi vielä kovempi joukkue kuin viime kautinen.
Vieraspelit ovat kyllä Barcelonalle olleet melkoinen peikko. 6 ottelua saldolla 2-3-1 ja maalierolla 8-7. Barcelona vierailee helmikuun loppuun mennessä vielä näillä stadioneilla: Bernabeu, Cornella-El Prat, La Rosaleda, El Madrigal, Reyno de Navarra ja Vicente Calderon. Real, Atletico ja Osasuna eivät ole hävinneet vielä kertaakaan kotonaan, Malagan ja Espanyolin ainoat kotihäviöt ovat Real Madridia vastaan ja Villarrealian ainoa kotitappio on Levantelle. Alkaa olla Barcelonalla kiire saada vieraspelaamista kuntoon...