Maalivahdiksi tulkoon jokin Dudek-tyyppinen äijä, joka luo henkeä eikä valita vähästä peliajastaan. Ymmärrän täysin, että Adan haluaa tässä vaiheessa kehittyä pelaajana, eikä se onnistu pelaamalla muutama cup-höntsä silloin tällöin. Kuten hän itsekin sanoi, hänen täytyy pelata joka sunnuntai. Ehdotuksia en sen kummemmin itse osaa heitellä, mutta halvalla tuo olisi hyvä saada. Kaipa sitten joku tuosta Redondon heittämästä listasta: Almunia, Kirkland, Fabianski, Gomes, Flavio Roma, Julio Sergio, Craig Gordon, Cuducini, Andre Lenz, Butt, Adler, Manniger, Isaksson. Paitsi Almunia

.
Topparin paikalle tarvitaan joku, jos Albiol meinaa lähteä. Ykköspari kun on luultavasti tulevallakin kaudella Ramos&Pepe, niin ei ehkä ole tarvetta millekään Galactico -luokan äijälle. Ellei sitten joku Vidic irtoa tällä hetkellä mini-kriisissä olevasta ManUsta. Sama homma tässä on kuin maalivahdin kanssa, joku pätevä pelaaja, joka ei rupea ruikuttamaan ja tyytyy rooliinsa. Tässähän Albiol on onnistunut hyvin, mutta tuskin se hänelle itselleen riittää.
Oikeaksi pakiksi kelpuuttaisin itse Micah Richardsin, Kyle Walkerin, Van Der Wielin tai tuon puolalaisen nimihirviön. Kaikki pystyisivät varmasti hoitamaan hyvin tuon tontin. Redondon kanssa samoilla linjoilla siitä, että nyt varmastikin haetaan ykkösvaihtoehtoa, eikä mitään penkin lämmittäjää. Jos siis uusi pakki hankitaan, tippuu Arbeloa mitä todennäköisimmin nokkimisjärjestyksessä toiseksi.
Olen kohtalaisen yksin mielipiteeni kanssa, mutta jos pitäisi valita maailman parasta, olisi se omissa papereissani ehdottomasti Richards. Puolustaa hyvin, tekee erinomaisia nousuja päästen usein maalipaikoillekin asti, on vahva, nopea ja kestävä, sekä kuitenkin loppujen lopuksi melko nöyrän ja leppoisan oloinen kaveri. En epäröisi hetkeäkään, jos saisin päättää että hänestä tulisi Realin seuraava oikea pakki, mutta hinta ja lähtöhalut taitavat olla aika minimissään.
Itse olen todella jyrkästi eri mieltä, että Alves olisi tällä hetkellä maailman paras pelipaikallaan. Yleiset median mielipiteet ei tarvitse aina kulkea käsi kädessä oman mielipiteen kanssa. Miestähän ei voi käytännössä puolustajaksi kutsua ja kohta päättyvä kausi on ollut melkoisen vaisu. Lisäksi ei ole Brasilian paidassa oikein onnistunut ja onkin aika pitkälti riippuvainen Barcan pelitavasta. Sevillassakin oli toki pirteä, mutta ei enää. Realin paidassa en pystyisi tuota rottaa katselemaan, joten olen todellakin samaa mieltä kuin El Madridista tuossa jokin aika sitten. No thanks.
Pohjalle Yaya Toure olisi optimaalisin vaihtoehto. Kehittynyt viime aikoina todella paljon ja ehdottomasti Cityn tärkeimpiä pelaajia. En itse miellä häntä enää Barcan mieheksi, eikä se "tahra" miehen CV:ssä haittaa itseäni juuri yhtään. Cityssä kukkaan puhkeaminen on tapahtunut, Barcelona oli vain sellainen välietappi. Vaaditaan kuitenkin häneltä itseltään todellista halua siirrolle, jotta palkka ja siirtosumma saataisiin edes jollain tasolla miellekkääksi. Oli kuitenkin yksi tärkeimmistä palasista Cityn mestaruudessa, joten Mancini tulee tekemään kaikkensa pitääkseen Touren Manchesterissä. Näillä näkymin usko siirtoon on siis aika pieni.
Sittenhän on näitä De Rossi, Schweinsteiger, Lampard, Gerrard -huhuja, joihin ei varmaan kukaan tällä hetkellä usko. Hieman pienempi nimi sieltä todennäköisesti tulee Lassin tilalle, jos ja kun mies muualle suuntaa.
Kärjessä on sama juttu kuin aikaisemminkin. Jos sinne joku ostetaan, pitäisi se mielestäni olla edelleenkin pelaaja, joka luo vastustajan leirissä pelkoa jo ennen aloituspotkua. Katsellaan nyt kuitenkin ensin lähteekö Higuain vai ei.