Kirjoittaja Aihe: Jornada 29: Villarreal - Real Madrid  (Luettu 20676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
Vs: Jornada 29: Villarreal - Real Madrid
« Vastaus #100 : 22.03.2012, 18.44.55 »
En ole aukonut päätäni kuin Alpolle (ja syystä), ja VAU olet lukenut sääntökirjan ::)...tiedän vähän enemmän jalkapallosta kuin joku 16v.-teini poika, esimerkiksi sen että tuomari kursseille menevät ne jotka eivät pärjää pelaajina itse.
Syy, miksi et näe minun kirjoittelevan mitään "Ronaldo  :sydän: " tai "Benzema  :pallo: " on se, että kun ehdin foorumille televison äärestä niin yleensä aika moni on jo ehtinyt kirjoittamaan noin. En näe tulloin mitään järkeä täyttää foorumia samankaltaisilla viesteillä.

Vielä tuohon "16.-teini poika" kirjoitteluun sen verran, että juuri tuossa viimeistään todistit itse olevasi vielä puberteetti-iässä, ainakin henkisesti. Voisit mennä takaisin ff2:lle kaltaistesi joukkoon...
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

Rootface

« Vastaus #101 : 22.03.2012, 21.17.53 »
Samaa mieltä Alpon kanssa.  :peukku_ylos:

iVamos sanoi Sergio Ramos!

Problems?

« Vastaus #102 : 22.03.2012, 21.49.30 »
Pakko hiukan ihmetellä tuota nappulat edellä säännön selkeyttä. Jatkuvasti kuulen miten se on selvä kortti, ilman tulkinnanvaraa.

Jalkapalloahan pelataan luonnollisesti jaloilla. Eli kyllä niissä tilanteissa lähes poikkeuksetta on se nappulat edellä osumisen vaara, sekä vaarallisen tilanteen mahdollisuus.
Hyvin harvoinhan ihmisen juostessa jalkapohja on jatkuvasti kohtisuoraan maahan nähden. Liukkareissa etenkin, pakkohan niiden nappuloiden on jonnekkin osoittaa, ellei halua niillä maata kyntää. Myönnettäköön että menee aika rankasti kärjistämiseksi, mut otetaan esimerkiksi Callejonin tilanne.

Nappulat edellä nilkoille, josta kortti olisi olisi ollut oikeutettu. Jos sama tilanne, mutta kuvitellaan että taklaus olisi mennyt 20cm sivuun, niin tilannehan olisi näyttänyt normaalia pidemmältä askeleelta. Kuitenkin siinä olisi ollut se mahdollisuus samaan vaaralliseen tilanteeseen, jossa Callejon sai nilkoille. Itse en kyllä korttia antaisi, vaikka ilmeisesti sääntökirja siitä korttia huutaakin.

En nyt kyseenalaista Real Madrid para siempren ammattiataitoa, varmasti olet ajan tasalla ja hyvinkin pätevä. En vaan jaksa uskoa että sääntö, joka pitäisi olla kiveen hakattu ilman tulkinnanvaraa, aiheuttaa jatkuvasti niin paljon meteliä. Ja että tilanteita ei läheskään joka kerralla vihelletä.

Ja kyllä, repimisestä olisin itsekin viheltänyt.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 21.51.29 kirjoittanut Problems? »
"In his life, a man can change wives, political parties or religions but he cannot change his favourite soccer team." -Eduardo Hughes Galeano

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #103 : 22.03.2012, 22.20.51 »
Tuo "jalkapohja edellä" ei ole aivan yksiselitteinen, koska siinä on erillaisia jalan asentoja milloin se on enemmän vaarallinen ja siten enemmän sääntäjen vastainen. Myöskin taklaajan vauhti sekä taklaajan ja taklattavan asento vaikuttavat vaarallisuuteen. Ja tietenkin se tahallisuus. Näitä sitten tuomarit arvioivat välillä vapari - ulosajo

Jos tuossa (Altintopin) taklauksessa olisi ollut taklaajan jalka suoraksi ojennettuna, olisi silloin ehdottomasti annettava keltainen, koska silloin taklaus olisi ollut suorastaan vaarallinen ja tuomarien tehtävä on suojella pelaajia. Nyt siihen jäi juuri se tulkinnan vara, jalan ollessa koukussa ja vauhdin olessa suhteellisen vähäinen.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 22.24.25 kirjoittanut Alpo »
I left years ago but I never left. I'm also leaving today, but I'm actually staying.    -Joselu-

« Vastaus #104 : 22.03.2012, 22.27.45 »
tiedän vähän enemmän jalkapallosta kuin joku 16v.-teini poika, esimerkiksi sen että tuomari kursseille menevät ne jotka eivät pärjää pelaajina itse.

Pakko nauraa kommenteillesi!!! :laugh: :laugh:
Olen vahvasti sitä mieltä, että tiedän nykyjalkapallosta varmasti enemmän kuin tuommoiset olen "aikuinen ja tosi kova äijä" tyypit, joilla ei luultavasti mitään kokemusta löydy jalkapallosta, mutta luulee silti olevansa siinä kaikkitietäviä! ;D(tarkoitin siis vain pelinrakentajaa en muita loukatakseni tuota laittanut)

Ja tuosta että en pärjäisi pelaajana niin HAH! :laugh: Pelasin jo viime kaudella Miesten 4-div(huom ikä 15v) ja olen tälle kaudelle tekemässä 4-divariin sopimusta ja uskoisin, että kuulun avaukseen melkein poikkeuksetta, joten keksi uusi juttu millä "kovistella"!  :laugh:

edit. Ja syy miksi menin tuomarikurssille oli että pystyn näkemään asiat myös siltä kannalta! En siis enää tuomaroi!
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 22.30.05 kirjoittanut Real Madrid para siempre »
Slaven Bilic: Respect to women, football is the most beautiful thing in the world.

Pelinrakentaja

« Vastaus #105 : 22.03.2012, 23.05.09 »
Nyt on pakko kommentoida ettei Alponkaan köytös ole täysin ''kypsää'', vaikka en minäkään sinun paras kaverisi ole, niin en minä sinua ole täältä pois potkimassa (niin kuin sinä minua...). Ja RM para siempre en esitä mitään ''kovaa tyyppiä'' ja olen itsekin pelannut junnuissa monta vuotta jalkapalloa, joten kokemusta löytyy. Tarkoitukseni ei ollut aiheuttaa mitään yleistä hämminkiä foorumilla, vaan tuoda omat vahvat mielipiteeni esille. En aio tämän viestin jälkeen jauhaa enää tätä off-topicia, ja uskon että voimme tästä edeskin vielä kaikki mahtua samalle foorumille...?

Alpo

• Ylläpitäjä
  • *
« Vastaus #106 : 22.03.2012, 23.19.33 »
ja uskon että voimme tästä edeskin vielä kaikki mahtua samalle foorumille...?
Sopii minulle, kunhan muistat harrastaa hieman itsesensuuria ennen "Lähetä" painikkeen painallusta, kuten me muutkin teemme  ;)

TAMI

• Yli-Valvoja
  • *
« Vastaus #107 : 22.03.2012, 23.21.34 »
http://www.youtube.com/watch?v=_T6rbgjMAJQ
Tämä on kyllä jännä :D. Tuon perusteella ei Senna näyttäisi olevan lähimaillakaan. Ehkä tähän on suhtauduttava vain huumorilla...

Petriensio

« Vastaus #108 : 23.03.2012, 10.42.49 »
Tämä on kyllä jännä :D. Tuon perusteella ei Senna näyttäisi olevan lähimaillakaan. Ehkä tähän on suhtauduttava vain huumorilla...
Ton videon perusteella se eka kyllä Rubenille menee. Kun vain näkisi hieman aiempia tapahtumia ja laajempaa kuvaa.. Mutta tuomari on tehnyt "päätöksensä" :D tuli vaan mieleen ton videon kattomisen jälkeen et oisko dumari tajunnu virheensä ja muuttanu omia merkkauksiaan ottelun jälkeen vai merkkasko alun perinkiin väärän numeron?

Redondo

• Vieras
« Vastaus #109 : 23.03.2012, 11.56.32 »
Ton videon perusteella se eka kyllä Rubenille menee. Kun vain näkisi hieman aiempia tapahtumia ja laajempaa kuvaa.. Mutta tuomari on tehnyt "päätöksensä" :D tuli vaan mieleen ton videon kattomisen jälkeen et oisko dumari tajunnu virheensä ja muuttanu omia merkkauksiaan ottelun jälkeen vai merkkasko alun perinkiin väärän numeron?
Taitaa olla vain hämäävä kuvakulma. Senna lönkötteli jo tuossa tilanteessa poispäin, kun Ruben jäi vielä aiheesta purnaamaan.

Tälläinen kuva on pyörinyt eri julkaisuissa:

« Vastaus #110 : 23.03.2012, 12.00.56 »
Ja vielä Pepen jossakin kentän ulkopuolella saamasta "punaisesta" kortista: ainakin suomalaisten jalkapallosääntöjen mukaan tuomarin oikeus henkilökohtaisten rangaistusten antamiseen loppuu, kun hän loppuvihellyksen jälkeen poistuu pelikentältä.

Liigalla on varmaan sitten eri säännöt siitä miten pelin jälkeen saa tuomareita kohdella. Mutta onko tuosta tietoa saiko Pepe pelikieltoa?

Toivottavasti Real Madrid kaikesta huolimatta valittaa tuosta "kahden keltaisen tapauksesta", koska se oikeasti noin epäselvä on.

Edit: Eipä tuossa "kahden keltaisen" tapauksessa mitään epäselvää ollut: kaikki sai vain yhden keltaisen. Mukaanlukien Sergio Ramos!  >:(  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.03.2012, 22.17.07 kirjoittanut MÖ »

pälle

« Vastaus #111 : 23.03.2012, 16.02.43 »
Real kyllä tarvitsee nyt Di Mariaa enemmän kuin koskaan. Oikealle laidalle on pakko saada luovuutta, haastokykyä ja saatananmoista prässiä. Özil ei ole tarpeeksi näitä kaikkia laidalle, joten nyt Real hyökkää liian paljon vasemmalta, joka on helppo lukea. Tai keskeltä jolloin tila on helppo sumputtaa. Nyt siihen ajautuu "joku Marcelo" rakentamaan tilanteita. Toki hyvää vaihtelua, muttei kokoajan samaa.

Sitten kun muodostelma on taas

Benzema
C. Ronaldo                                          Di Maria
                                  Özil

on taas monta vaihtoehtoa, mitä kautta pallo saadaan HYVIÄ maalintekopaikkoja. Niin montaa peliä en nyt ole nähnyt viime aikoina, että osaisin sanoa miksi luultavasti muilla pelaajilla homma ei toimi.
"Kun synnyin, taivaalta osoitettiin minua ja sanottiin: Tuo on se kaveri." - Romario

JS8

"Barcelona players are passing the ball at least 25 times to reach the goal.While Real Madrid's Xabi Alonso is doing all this in a single pass"- Roberto Mancini