Roy Keane aikoo hylätä ManU:n
30.9.2005 1:31
Englantilaisen jalkapalloseuran Manchester Unitedin keskikenttäpelaaja Roy Keane yllätti torstaina sanomalla, että hän haluaa lähteä seurasta tämän kauden jälkeen ja pelata jossain muussa seurassa.
Roy Keane ei aio siirtyä ManU:n taustajoukkoihin. (MATTHEW PETERS / GETTY IMAGES)
Taiturimainen irlantilainen ilmoitti asiasta suorassa puhelinkeskustelussa seuran oman televisiokanavan MUTV:n kanssa.
- Haluaisin pelata vielä vuoden tai pari, mutta en usko, että ne tulevat olemaan Manchester Unitedissa, 34-vuotias Keane sanoi.
- Kaikkien täytyy joskus lähteä, ja minä valmistaudun pelaamaan muualla. Luulen, että on hyvä saada kokemusta muistakin pukuhuoneista. Se (uusi joukkue) ei varmaan ole englantilainen joukkue, sillä Old Traffordille tulo ja pukukoppeihin meno olisi liian raskasta vatsalleni.
"Valmistaudun lähtemään"
Keanen sopimus umpeutuu ensi kesänä ja yleisesti on luultu, että hän jatkaa ainakin vuoden tai yhdistävän pelaajan ja valmentajan roolit. Torstaina Keane torjui puheet siirtymisestä valmentaja Alex Fergusonin taustajoukkoihin.
- En laita asetta kenenkään ohimolle. Viime kaudella tunsin todella, että tämä kausi olisi viimeinen kauteni, ja tunnen yhä niin. Minun täytyy valmistautua lähtemään. Elämä ei lopu sen jälkeen, kun lähden Manchester Unitedista, Keane päätteli.