Menee varmasti vielä aikansa, ennenkuin saadaan yhdistystä kasaan. Mutta tässä pohdin jo valmistavia toimenpiteitä. Suomalaisen rekisteröidyn yhdistyksen perustaminen ei ole ongelma, riittää muutama jäsen ja niitä on varmasti tulossa jo alussakin ihan riittävästi.
Mutta jotta kannattajakerhosta saataisiin virallinen myös toisessa päässä, eli Real Madridin kirjoihin, Carnet Madridista -kannattajakortin omistajiakin pitäisi olla tietty määrä. Virallisesti 50, mutta uskoisin, että Suomen ollessa kyseessä riittäisi varmasti lähellä 50 oleva luku, kuin tasan 50.
Tällä hetkellä tiedän, että mukaan tulevista ainakin yhdellä on kortti. Eli siis minulla. Se ei varmasti vielä riitä yhdistyksen virallistamiseen. Olen keskustellut yhdistyksen perustamisesta myös yhden Espoossa asuvan espanjalaisen kanssa ja hän on ollut myös innokkaana lähdössä mukaan perustamistouhuihin ja tietysti myös itse yhdistykseen. Hänenkin kauttaan saataisiin varmasti muutama kortillinen, mutta sekään ei vielä riitä.
On sitten tietysti eri juttu, millä aikataululla tuota yhdistystä lähdetään perustamaan. Milloin siitä tehdään rekisteröity yhdistys ja milloin virallinen "peña" Real Madridin kirjoihin. Mitä etuja mistäkin on ja mitä yhdistyksen toiminnalla haetaan ja mihin sillä pyritään.
Mutta ajattelin joka tapauksessa "mainostaa" tätä korttia täällä jo hyvissä ajoin etukäteen. Kortit maksaa 50€ kaudessa Espanjan ulkopuolella asuville, mikä ei mielestäni ole mikään käsittämättömän suuri summa. Tuolla hinnalla saa kuitenkin Hala Madrid -lehden neljä kertaa vuodessa, sekä ison kasan etuja. Eduista tosin ei pääse juurikaan nauttimaan Espanjan ulkopuolella, mutta katu-uskottavuutta tuova jäsenkortti hyvittää tuota ainakin osittain.
Eipä tässä sen kummempia. Halukkaille suosittelen liittymistä, jonka voi suorittaa osoitteesta
http://carnetmadridista.realmadrid.com/CM/.
Kysyttävää?