Olen aina hieman ihmetellyt, minkatakia suuriosa Espanian ja Italian liiga faneista haukkuu Englannin liigaa seka yrittaa tuoda omaansa esille, tyyliin Primera paras, Englanti paska ??
Itse olen seurannut Englantilaista jalkapalloa aktiivisesti vuodesta -80 lahtien, mukaanlukien jokavuosi pelit (tai ainakin peli) saarilla, enka ikina alentuisi samanlaiseen vaittelyyn, koska se ei johda mihinkaan. Toki voi ja pitaa tuoda mieliåpiteensa esille, mutta perustellusti.
Taalla jotkut kayttavat kriteerina taitoa, mita on taito nykyfutiksessa ? Minulle se merkitsee pallon pitamista omilla pienessa tilassa ja aktiivista karvausta vastaan. En niinkaan pida sirkustemppuja taitona, jos ne eivat hyodyta omaa jengia.
Muutama sananen viela mestarien liigasta, jossa menestyminen on jonkinmoinen mittari myos sarjojen vertaajille.
03-04 16 joukossa 3 englantilaista, 2 italialaista ja 3 espanilaista.
04-05 16 joukossa 4 englantilasita, 3 italialaista ja 2 espanilaista.
05-06 16 joukossa 3-4 englantilaista, 3-4 italialaista ja 2-3 espanilaista.
Viimeiset kolme kautta yht. ENG 10-11, ITA 8-9 ja SPA 7-8
Toivottavasti ei tullut virheita mukaan, mutta ainakin siita kay selville se, ettei voida puhua "ihan paskasta liigasta".
Ai niin ja viela yllatyksista, viimekaudella Everton ja nyt nayttaa olevan Wigan. Nama siis parilta viimevuodelta ja 4:n joukkoon (Wigan ehka :-)
MUTTA futisfaneja ei taalla keihaanheittajien joukossa ole ikina liikaa, joten pitakaa lippu korkealla ja aanta itsestanne. Mina en ainakaan ole tormannyt Teihin viela missaan, joten Ry:ta vaan pystyyn ja esille !
jone