missä vanha real?missä ne hyvät ajat?missä mestaruudet?
1929 FC Barcelona
1930 Athletic Bilbao
1931 Athletic Bilbao
1932 Real Madrid
1933 Real Madrid
1934 Athletic Bilbao
1935 Real Betis
1936 Athletic Bilbao
1937 civil war
1938 civil war
1939 civil war
1940 Atletico Aviación
1941 Atlético Aviación
1942 Valencia CF
1943 Athletic Bilbao
1944 Valencia CF
1945 FC Barcelona
1946 Sevilla FC
1947 Valencia CF
1948 FC Barcelona
1949 FC Barcelona
1950 Atlético de Madrid
1951 Atlético de Madrid
1952 FC Barcelona
1953 FC Barcelona
1954 Real Madrid
1955 Real Madrid
1956 Athletic Bilbao
1957 Real Madrid
1958 Real Madrid
1959 FC Barcelona
1960 FC Barcelona
1961 Real Madrid
1962 Real Madrid
1962 Real Madrid
1964 Real Madrid
1965 Real Madrid
1966 Atlético de Madrid
1967 Real Madrid
1968 Real Madrid
1969 Real Madrid
1970 Atlético de Madrid
1971 Valencia CF
1972 Real Madrid
1973 Atlético de Madrid
1974 FC Barcelona
1975 Real Madrid
1976 Real Madrid
1977 Atlético de Madrid
1978 Real Madrid
1979 Real Madrid
1980 Real Madrid
1981 Real Sociedad
1982 Real Sociedad
1983 Athletic Bilbao
1984 Athletic Bilbao
1985 FC Barcelona
1986 Real Madrid
1987 Real Madrid
1988 Real Madrid
1989 Real Madrid
1990 Real Madrid
1991 FC Barcelona
1992 FC Barcelona
1993 FC Barcelona
1994 FC Barcelona
1995 Real Madrid
1996 Atlético de Madrid
1997 Real Madrid
1998 FC Barcelona
1999 FC Barcelona
2000 Deportivo de La Coruña
2001 Real Madrid
2002 Valencia CF
2003 Real Madrid
2004 Valencia CF
2005 FC Barcelona
--------------------------
Tuostakin näkee, että eipä niitä mestaruuksia nyt joka kausi sentään tule. Pitää myös ottaa huomioon että tällä hetkellä menestyksettömyys nostetaan esille räikeämmin kuin se olisi vaikkapa vuosikymmen sitten nostettu. Syynä varmastikin se, että tietyllä tapaa galakticojen mukana tullut "dream teamin" status saa Real Madridin näyttämään maailman parhaalta joukkueelta monien silmissä. Suuret budjetit, hankinnat yms. rahan käyttöön liittyvät asiat luovat myös lisää paineita joukkueelle, niinkuin sen tietysti pitää ollakin.
Loppujen lopuksihan tässä on ollut vain kaksi pokaalitonta kautta, mikä ei ole mikään ainutlaatuinen tapahtuma RMA:n historiassa. Odotukset vain ovat yllä mainitsemistani syistä olleet käsittämättömän kovat.
missä hyvä joukkoe?
Todennäköisesti tulossa. Muutama pelipaikka kaipaa vahvistusta ja valmentaja asiat pitää saada kuntoon. Se ei ole todellakaan mahdotonta.
Ja vaikka viime kausi joidenkin mielestä olikin täysi katastrofi, niin loppujen lopuksihan RMA:n pistemäärä oli melko korkea. Monella kaudella tuolla pistemäärällä olisi mestaruus otettu. Barca vaan on tällä hetkellä niin käsittämätön hyvä, että mestaruuteen vaadittaisiin maailman paras joukkue. Tällä hetkellä tuo titteli menee Barcalle.
...ei enää mitään..real ei pysty enää voittamaan espanjal liigaa ei mestareiden liigaa ei mitään.
No espanjan liigan tuossa jo äsken kävinkin läpi.. mutta mestareiden liiga taitaa olla aikamoista arpapeliä, kun joku poolikin sen voi voittaa..
on vain hyviä junioreita ketkä ei eivät pysty ottamaan pelistä vastuuta...vanhat konkarit ovat jo liian vanhoja eikä taito enää näy...mitä mieltä te olette asiasta?
Casillas=oma juniori ja taisi olla miehellä viime kaudella kohtalaisen suuri rooli.. ja on totta, että esim. Zidane alkaa olemaan jo vanha. Näiden konkarien korvaaminen ja muiden heikompien pelipaikkojen täydennys on RMA:n siirtomarkkinoilla tehtävä, jotta menestyminen olisi mahdollista. Ellei sitten omia junioreita nouse edustusmiehistöön..