Niin, Barçahan on mulle se ykkösjuttu. Mutta sikäli olen kai vähän poikkeuksellinen, että aika usein eurokentillä toivon Real Madridille kaikkea hyvää, kunhan eivät omaa suosikkiani päihitä...
Mitä tulee täällä käytävään keskusteluun, on luonnollista, että kaikki RMA-fanit eivät ole kaikista asioista samaa mieltä. Mutta kyllä keskustelu silti on erilaista, jos myös kilpailevien joukkueiden fanit ovat siinä mukana. Tätä foorumia en ole liiemmälti seurannut... aikoinaan rekisteröidyin tänne, kun FF oli taas kerran nurin... ajattelin, että tästä olisi voinut tulla foorumin laajemmallekin keskustelulle espanjalaisesta jalkapallosta. Niin ei kuitenkaan käynyt, niin kuin kaikki tiedämme.
Syy siihen, miksi toivoisin RMA-keskustelua myös vaikka sitten FF2:lle, missä espanjalaisesta fudiksesta muuten tälä hetkellä suomeksi kesksutellaan, on kai lähinnä se, että RMA:n kausitopikista olen tottunut lukemaan näppärästi Barçan pahimman kotimaisen (siis heille, ei minulle) kilpailijan asioista. Tältä foorumiltakin tuota tietoa tietysti saisi, mutta ei tänne silti jostain syystä tule turhan usein eksyttyä. Pääasiallinen syy taitaa olla siinä, että keskustelu on jakautunut niin monen topikin alle, että sitä tuntu olevan "liikaa" ja olennaisen löytäminen tuntuu hankalalta.
Silti, jos tilanne jatkuu nykyisellään, varmasti kauden aikana sitten täälläkin käyn vähän useammin, ja joskus jotain kirjoitankin. Erityisesti sen takia, että täällä voi odottaa käytävän keskustelua myös Castillan peleistä...
Mutta koko jutun punainen lanka on se, että minusta olisi hyvä, jos espanjalaisesta jalkapallosta keskusteltaisiin yhdessä paikassa, mistä sitä olisi helppo seurata. Sillä, mikä se paikka on, ei minulle ole mitään merkitystä. Tällä hetkellä sitä käydään lähinnä täällä RMA:n osalta ja FF2:lla muilta osin, joten siksi olen teikäläisiäkin yrittänyt FF2:lle houkutella. Millään tavalla tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut po. foorumia mainostaa, enkä edes ymmärrä miksi mainostaisin sitä, tai mitään muutakaan keskustelualuetta. Jos tarkkoja ollaan, niin itse wanhana netin käyttäjänä ( lukisin mieluiten newssejä, mutta se taitaa olla tänä päivänä liikaa vaadittu.