Aivan loistavaa tekstiä Johan Cruyfflta. Syy miksi en ainakaan itse Messiä parhaaksi tunnusta.
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=287822
Mitäs noista Cruyffin kommenteista nyt olisi pitänyt saada irti? Että Messin kannattaa kasvaa ihmisenä ja asettaa uusia tavoitteita vanhat saavutettuaan?
Vaikka tuo uutisen otsikko vähän siihen suuntaan viittaakin, niin itse en kyllä nopealla vilkaisulla nähnyt, että Cruyff itse olisi missään kohtaa kiistänyt Messin olevan kypsä joukkuepelaaja. Tuskin mies noin typerää kommenttia menisi heittämäänkään. Itse en ole eläessäni nähnyt kuin ehkä yhden pelaajan joka olisi Messin iässä ollut nimenomaan yhtä kypsä, sillä yleensähän nämä superlupaukset ovat juuri tyyliä C.Ronaldo ja Robinho, jotka ensimmäisillä kausillaan suurseuroissa katsovat kentällä lähinnä omia jalkojaan. Katsokaa vaikka jostain nauhalta uusintana Messin viime kauden(joka siis oli ensimmäinen kausi pääsarjassa) pelejä, ja miettikää miehen liikkumista, harhautuksia ja syöttöjä. Sitten näyttäkää se kaksikymppinen pelaaja, jonka ratkaisut vievät samalla tavalla joukkueen peliä eteenpäin.
No, nyt toki puhutaan suurimmasta lahjakkuudesta sitten Maradonan, joten onhan se ihan ymmärrettävää, että odotuksetkin ovat melko epäinhimilliset. Jotain rajaa kuitenkin sentään.
Kuten Karl-Heinz Rummenigge asian ilmaisee:
"Nobody was so wonderful at 19 years, neither Pelé nor Maradona."