Suurimmat syyt 3 vuoden putkeen ovat:
Huonot pelaaja hankinnat/myynnit:
-Beckhamin ja Ronaldon hankkiminen.
Makeleleen myyminen ja korvaajaa ei hankittu, liikaa hyökkäykseen satsaaminen.
Myönnän että haukun BEckhamia ehkä vähän liikaa, koska vihaan häntä valtavasti. Mutta fakta on että hän ei ole/ eikä ole koskaa ollut sellainen pelaaja joka kuuluisi Real Madridiin tai Espanjalaiseesn futikseen. Hän on yhdessä pelin osa alueessa hyvä, tai sanotaanko oli. Nykyään hänestä en enemmän haittaakuin hyötyä kentällä. Joka johtuu, Mielikuvituksen ja tekniikan puutteesta, siitä että hän antaa kaikki erikoistilanteet, (Jotka ovat laskeneet tasoltaan heti realiin tulon jälkeen järkyttävästi.) ja siitä että hän on hidas.
on tottakai myös muita pelaajia joiden ei enää aloituksessa pitäisi olla:
-Raul (tässä kunnossa)
-Ronaldo
-R.Carlos