Minä en ymmärrä Peikon pohjatonta Helguera-vihaa. Helguera on ollut tällä kaudella selvästi paras puolustajamme yhdessä Ramosin kanssa. Salgado kaipaa lisää peliaikaa ja sen myötä varmuuskin paranisi. Sitä odotellessa haluaisin kuulla että kuka La Liga - tai ylipäätään mistään muistakaan laitapuolustajista olisi pärjännyt Messin kanssa yhtään sen paremmin ottaen lähtökohdat* huomioon.
*Lähtökohdat: Loukkaantuminen alla, jonka jälkeen istunut penkillä viikosta toiseen. Ei juuri peliminuutteja ennen vierasottelua Barcaa vastaan. Ja siinä sitten pitäisi pitää kirkkaasti maailman paras laituri kurissa.
Realismille toki 
Edit. Itseasiassa tällä kaudella Helgueraa paremmin oman tonttinsa on hoitanut vain Casillas.
En minä Helgueraa vihaa

Päin vastoin. Helguera on suosikkipelaajani Real Madridista yhdessä Gutin, Gagon, Casillasin ja Robinhon kanssa. Todella ihana pelaaja, olen jo monta kautta fanittanut Helgueraa. Mutta hän ei vain ole kauhean nopea, taitava pallollisena ja hasseja sattuu paljon. Sympaattinen pelaaja ja tasaisen varma suorittaja, mutta ensi kaudella hänet on ehkä syytä tiputtaa avauksesta, sillä eihän Helguera koskaan ole huipputoppari ollut. Hyvin toki sinnitellyt mukana, mutta jos tahdotaan joukkuetta vahvistaa, tulee toppariosastolta vaihtaa molemmat.
Ja äh. Salgado selviytyi uskomattoman hyvin kun otta huomioon lähtökohdat, totta. Mutta silti kaksi maalia meni hänen piikkiin, eikä se totuus mihinkään katoa, vaikka olisi kuinka vaikeat lähtökohdat. Sympaattinen pelaaja joka pelaa isolla sydämellä, mutta kyllä ne kaksi maalia meni silti hänen piikkiiinsä.
Salgado tarvitsee peliaikaa, mutta hänen kohdallaan on sama kuin Helguerankin kohdalla: ei vain taso riitä, että häneen kannattaisi tulevilla kausilla panostaa, jos hänet voidaan järkevällä tapaa korvata.