Joukkueen nykyrakenteeseen optimaalisen ikäinen. Tarkoitushan on, kuten Juanito totesi, rakentaa dynastia. Ja onhan Ramoskin 21-vuotiaana jo lunastanut selkeästi paikkansa puolustajana, liigan jopa parhaana sellaisena.
Pepen tulo tarkoittanee kylläkin sitä, että Ramos pelaa jatkossa laidalla.
Ramos on lunastanut paikkansa, ja ilmeisesti myös Pepe, mutta eiväthän he optimaalisen ikäisiä ole puolustajaksi. Siihen lähinnä puutuin. Ja joo, Ramos ilmeisesti siirtyy laidalle, mutta kyllä mä hänet silti vielä toppariksi lasken

Mitä tulee joukkueen optimaaliseen ikään, niin itse olen lähinnä huolestunut. Joukkue koostuu nuorista pelaajista, mikä ei ole pelkästään hyvä asia. Onko kenestäkään nuoresta ottamaan vastuunkantajan, liiderin, roolia kentällä? Ramosista on, mutta hän pelaa laitapakkina tulevan kauden

Kokeneet pelaajat johtavat monesti itse itseään, eikä ole myöskään sattumaa, että miltei aina muuta joukkuetta johtavat pelaajat ovat ikäloppuja. Viime keväänä muutaman kerran nähtiin, mitä peli saattaa olla, kun kukaan puolustuslinjan yläpuolella oleva pelaaja ei ottanut ohjia kentällä, kukaan ei määrännyt ja johtanut joukkoja. Real Madrid on nuori joukkue, ja nuoret joukkueet kaipaavat aina kokemusta ympärilleen. Siksi olisin mielellään ottanut Pepen tilalta jonkun kokeneen, sillä ei Emerson, Ruud ja Cannavaro oikein riitä.
Ja on siinä se pointti myös, että vaikka jalkapalloilija nousisi nuorena huipulle, jalkapalloilijan ura kestää miltei aina sen saman pituuden. Mitä nuorempana olet huippu, sitä nuorempana sun tasosi laskee. Raul esimerkkinä. Harvassa ovat poikkeukset. Ei oikeastaan koskaan ole hyväksi, että joukkueen ikärakenne on kovin samankaltainen, sillä joskus tulee se uudelleenrakennus, mikä on aina sitä jyrkempi mitä samankaltaisempi ikärakenne on.
Vaikka kyllä iältään samanlaiset monesti löytää toisensa helpommin kuin eri ikäiset, niin jalkapallojoukkueissa kuin muussakin elämässä. Siinä mielessä ihan hyvä. Ehkä joukkueesta ihan hyvä tulee.